< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » 7 weken en 4 dagen zwanger wie nog meer

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
7 weken en 4 dagen zwanger wie nog meer
14/03/2008 @ 20:45
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

We zijn vandaag naar de 20-weken geweest. Ik moet zeggen ik ben wel een beetje teleurgesteld want ze heeft wel alles nagekeken maar eigenlijk niet veel info gegeven over de metingen. Ze vertelde ons dat het eigenlijk wel goed uitzag, maar ik zelf zag ik bijv. geen teentjes en vingertjes maar de echopiste wel. Vorige keer had ze veel meer aandacht besteed vond ik. Ze heeft mij wel een papiertje gegeven waar alle gegevens opstaat maar bij sommige gegevens staat er "lijken normaal"!!! Ik Weet niet of dit erg is. Ik ga het aan de verloskundige laten zien en kijken wat zij ervan vindt. Aan de andere kant denk ik ook dat als er iets niet zou kloppen dat ze het wel aan ons zou vertellen!

Gr.

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 13:06
Sandra

Online Status Stuur bericht
Hoi Tamara,

Wij waren bij de gyn voor de echo jij ook? Ik heb wel van mijn collega gehoord, zij is 7 weken verder dan ik, dat t bij een echocentrum heel anders gaat. Veel leuker en dan in combinatie met een pretecho. Zij had veel meer foto's gekregen en ook een dvd met beelden van de echo, dat is natuurlijk extra maar dat soort dingen kan dus bij de verloskundige niet. Ze heeft ons wel alles duidelijk uigelegd wat ze aan het bekijken was en was ook heel duidelijk met dat de dingen die ze zag goed waren. Wat ik wel jammer vind is dat zelf de metingen niet heb meegekregen maar ze zou een brief sturen naar de verloskundige en daar moet ik 2 april weer naartoe dus ik denk dat ik dan die brief wel krijg met de metingen.

Ik twijfel nu bv al weer of het gewicht van t kindje of dat normaal is t was 273 gram en in het zwangerboek staat dat t 300 zou moeten zijn nou ja klein verschil maar t maakt me dan al weer onzeker. Maar net als wat jij zegt als het niet goed was hadden ze dat wel gezegd of je in ieder geval terug laten komen voor een echo.

En ach t gewicht de lengte tja wat zegt het eigenlijk, het kan ook een klein kindje worden, t zegt nog helemaal niet dat er iets niet goed is. Pas als het 7 dagen achter op groei loopt gaan ze zich zorgen maken en dat was duidelijk niet het geval bij ons.

Ik denk inderdaad ook dat ze bij jou ook wel gezegd hadden als er iets mis zou zijn.

Was jij qua berekening precies op je tijd die zelf in je hooft hebt? en hoe zwaar is jullie kindje nu?

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 11:04
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

Wij zijn inderdaad naar een echo bureau geweest. Ik was hier ook 4 weken terug geweest voor een pret-echo en we waren erg tevreden over, want toen ging ze wel uitgebreid alles vertellen. Ik heb wel een uitdraai gekregen van de gegevens. Onze kindje weegt 410 gram, tenminste dit stond op het papiertje, maar ik weet niet hoe ze het heeft berekend. Ik zou me als ik jouw was geen zorgen om maken om het gewicht. Ze heeft eigenlijk niets gezegd over hoe ver ik ben maar zover ik het op het scherm zag klopte het wel. Ik neem aan dat als ze iets vreemd zag dat ze ons wel zou inlichten!!!Wij hebben ook op 02/04 een afspraak bij de verloskundige maar dan wel om 20:15.

Afgelopen zaterdag hebben al een babykamer besteld en een kinderwagen gekocht.

Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 17:43
Sandra

Hoi Tamara,
Ik denk inderdaad ook dat ze het wel had gezegd als er echt iets loos was. Ik keek nog even bij week 19 in het zwangerboek en daar stond dat het 250 zou zijn bij 19 weken, had ik verkeerd gezien 350 is bij 20 weken. Die van ons wat 273 met 19 weken en 2 dagen dus niks aan de hand inderdaad. Maar jullie kleine is dan al aardig zwaar he super man. Ze meten in ieder geval het buikje en hoofdje op dat heb gezien tenminste verder zullen ze nog wel een aantal dingen meten denk ik en dan op een gemiddelde uitkomen. A.d.h. van die metingen zullen ze ook het gewicht kunnen meten denk ik.

Jou baarmoeder zit zeker al aardig boven je navel of niet? Ik vind het nog steeds moeilijk te voelen hoor maar volgens mij zit die van mij net op mn navel. Ik voel de kleine meid echt heel veel 's morgens en aan het eind van de middag en s' avonds ja eigenlijk de hele dag door ze kan soms echt heel druk zijn.

Wij hebben echt heel veel spullen gekregen. We moeten de babykamer nog bestellen maar weten al wel welke en waar vandaan. Ik ga binnenkort even shoppen voor de nodige kleertjes, heb vandaag ook al even gekeken maar twijfel nog heel erg of ik wel het goeie koop dan en dan laat ik het maar weer hangen .

We houden elkaar op de hoogte.
Groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 11:02
Tamara

Hoi Meiden,

hoe is het allemaal met jullie? Met mij gaat ook wel goed. Alhoewel ik wel erg last heb van mijn schaambeen! Ik kan niet zo ver meer lopen, niet in bed omdraaien en zelfs mijn benen niet uitstrekken. Heb vandaag kontakt opgenomen met de huisarts maar de assistent vertelde mij dat de dokter heel erg druk is deze week, wegens de paasdagen. Ze gaat mijn klacht eerst met de dokter overleggen en mij erover terugbellen.

Groetjes
Tamara
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:50
Sandra

Wij zijn weer goedgekeurd. Ben al lekker aan het shoppen voor de beeb.

[Laatst gewijzigd door Sandra - 04/04/2008 @ 08:44] - Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 16:53
Tamara

Hoi Sandra,

Lang niet gesproken, hoe is het met je? Met mij gaat alles goed alleen ik heb de laatste tijd best wel een harde buik gekregen. Ik heb geen pijn of zo maar toch voelt het zo vreemd aan. Moet volgende week naar de verloskundige. Ik zal het vragen of het normaal is. Ben vandaag precies 26 weken geworden. Oo ik verlies nu ook urine zonder dat ik het in de gaten heb. Maar heb allemaal begrepen dat het normaal is:)

Groetjes
Tamara
Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 21:23
Sandra

Hoi Tamara,
Hier alles op zich goed hoor. Wel veel last van mn bekken en hartoverslaan, is echt vreselijk vervelend. Vorige week woensdag hadden we nog een pretecho, was weer heel leuk. Als weer 25 weken t gaat zo snel. Ons kindje is echt heel erg druk in mn buik en de schoppen voelen steeds harder aan .

Ik kan niet wachten tot het kindje er is, heb er echt heel veel zin in. De meeste spullen hebben we inmiddels aangeschaft.
Ook ik heb last van urine verlies zonder dat ik het in de gaten heb. Als ik naar t toilet ben geweest zie ik het dus, best wel irritant.

Ik heb nog steeds om de 5 weken controle en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. Ik zoek wel eens op google op nu dus 25 weken en daar staat bijna overal dat je nu ipv om de 4 weken om de 3 weken op controle moet komen. Nou hier dus niet, ik moet 7 mei pas weer heen en dan zal ik vragen waarom die controle niet vaker is.

Ik ben ontzettend geschrokken van die harde buik, heb er een week of 4 geleden een gehad, wist niet wat het was. Doet inderdaad niet zeer maar t voelt heel vreemd. Ook heb ik voor twee weken terug wat bloed verloren waarvan we ook erg zijn geschrokken. T was op een zaterdag en ik heb direct gebeld met de verloskundige. Drie kwartier later lag ik op de onderzoektafel. Alles leek goed, hartje klonk goed enz.

Ik vind eigenlijk ook dat bloeddruk, suiker enz veel te weinig gecontroleerd wordt. T is toch heel belangrijk dat dat allemaal goed is, als dat niet zo is kan er toch heel veel mis gaan. Ik heb dus last van die hartoverslagen en de huisarts heeft toen mn Hb getest omdat dat dus die overslagen kan veroorzaken als die te laag is. Hij vroeg of dat wel regelmatig gebeurde nou niet dus. Met 12 weken is mijn bloed gecontroleerd en dat doen ze pas met 30 weken weer. Ondertussen kan er wel heel veel zijn veranderd en dus evt. niet goed zijn.

Nou ja dat is mijn mening maar t zal wel normaal zijn.

Hoe vaak moet jij nu voor controle?

Groetjes

Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 15:57
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

als ik me niet vergis was ik op 02.04.08 voor het laatste bij de verloskundige. Mijn volgende afspraak is op 30.04.08 in de avond weer, dus dat is precies 4 weken. A.s woensdag zou ik formulieren van ze krijgen zodat ik bloed kan laten trekken om naar bepaalde dingen te kijken vertelde ze mij. Ik vind ook dat er tegenwoordig zo weinig wordt gecontroleerd. Bij elke afspraak wordt er alleen aan mij buik gevoeld of het baarmoeder is gegroeid en naar het hartje van de baby geluisterd maar er wordt bijv. geen echo of zo gemaakt. Wat als ik nou teveel of te weinig vruchtwater heb??? Of dat er andere dingen zijn die niet in orde is. Soms heb ik het gevoel dat ik me teveel bezig hou maar ik kan het niet laten als ik toch ergens in mijn lichaam pijn heb. Uiteindelijk hebben wij er veel over moeten hebben voor deze zwangerschap! Ik ben vandaag bij de bekkenspecilist geweest voor het verliezen van urine en bekkenpijn. A.s maandag krijg ik van haar te horen wat ik moet doen als ik bijv. op de wc zit en een paar oefeningen voor bekkenpijn. Ik laat het je nog wel weten.

Gr.
Tamara

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 14:11
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

Vandaag naar fysio geweest en een paar oefeningen gedaan voor het bekkenpijn en urine verlies. Moet 2de week van Mei weer terug. Hoe is het met jouw?

Gr.
Tamara

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 17:39
Sandra

Hoi Tamara,
Wat voor oefening heb je meegekregen? Ik heb alleen die gekregen waarbij in mn bekkenspieren moet aanspannen en loslaten dus eigenlijk mn plas moet ophouden zeg maar verder dus niet. Ik ben gestopt met de fysio omdat ze niks anders deed dan wat advies geven die ik al eerder had gehoord van haar. Op zich gaat t wel aardig heb nu veel last van druk op mn schaambeen. Verder nog steeds last van overslaan van t hart. Allemaal dingen die er bij horen zeggen zo.

Ik ben op t moment af en toe ook weer misselijk en ben ook vrij emotioneel. Ik mis mn vader vreselijk, hij is 2002 overleden aan kanker, was binnen 3 maanden weg. Met mn moeder gaat t op dit moment ook niet zo goed, niet heel erg gelukkig maar toch. Ze heeft een nieuwe heup gekregen en dat gaat goed maar nu heeft ze Ischias in haar been en kan dus niet goed lopen vanwege de pijn. Ik vind het heel erg dat mn vader onze kleine meid nooit zal leren kennen. Daardoor heb ik op t moment ook wat moeite met mn schoonmoeder denk ik. Ze is heel enthousiast en dat is natuurlijk geweldig maar ik kan er niet zo goed tegen op t moment. T is alsof ze alles al in haar hoofd geregeld heeft met oppassen enz. Gister waren ze hier en toen zei ze nog dat ze de baby wel in bad gaan doen terwijl ik een tijdje terug nog gezegd heb dat wel het badje 's avonds gaan doen omdat ze daar lekker op slapen. T zijn van die kleine dingen maar goed t zal er wel een beetje bij horen allemaal.

Ik kan niet wachten tot het augustus is kunnen we eindelijk onze meid in onze armen houden.
Ik moet 7 mei weer voor controle maar volgens mij is alles wel goed.

Groetjes

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 12:05
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

Nou volgens mij komt het echt door de hormonen meid wat jij nu allemaal meemaakt. Het is natuurlijk ook niet mis wat je allemaal mee hebt gemaakt en nog steeds meemaakt.

Ik weet niet of het gaat helpen maar ben van plan om een paar keer naar de fysio te gaan en dan kijken hoe het gaat lopen. Ik moest inderdaad ook liggen en in en uit ademen en toen was het half uurtje al voorbij. Gisteren had ik echt pijn aan mijn rechterlies als ik ging opstaan en lopen. Ik heb contact opgenomen met mijn verloskundige en ze vertelde mij dat het de bandenpijn kan zijn. Vandaag kon ik in de ochtend bij haar langs en ze voelde aan mijn buik en bleekt dat onze baby met het hoofdje aan mijn rechterkant van mijn buik ligt met de voetjes naar beneden toe vandaar dat ik het ook veel meer pijn voel aan mijn rechterzijde. Ik weet niet of jij het ook nog hebt maar ik voel me nog zo onzeker bij elke pijn die ik voel in mijn lichaam.

Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:12
Sandra

Hoi Tamara,

Op dit moment heb ik niet echt klachten die te maken zouden kunnen hebben met het niet gaan met het kindje. Ik ben dus daar ook niet zo onzeker over. Wel in het algemeen ben ik onzeker. Ik heb nog steeds een bescherming ingebouwd waardoor ik eigenlijk niet altijd volop geniet van mn zwangerschap. Hoe dichter ik bij die 28 weken kom hoe meer ik ook los laat dat merk ik wel. Ik heb toch zoiets van met 28 weken heeft zo'n kindje toch een behoorlijke kans om te overleven mocht het dan toch mis gaan met de zwangerschap. Ze zeggen dat dat met 26 weken als zo is maar daar geloof ik niet in. T is dan nog zo klein en zo vatbaar voor infecties enz.

Wel heb ik af en toe de twijfel of ik nu vruchtwater verlies of dat het urine is maar volgens mij is het gewoon urine. Ik ga het volgende week even voorleggen tijdens de controle.

Ik heb deze week de uitnodiging van de zwangerschapscursus binnen gekregen, wij beginnen op 13 mei. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat en wat we moeten doen. Ga jij ook naar zo'n cursus om te leren puffen .

Ik heb op t moment ook veel last van de banden hoor vooral als ik wat te lang heb gelopen, dan gaat mn buik zwaarder worden en hang hij echt in de banden. T voelt dan trekkerig aan de zijkant van mn buik. Op t moment moet ik ook echt constant plassen dus ik denk dat onze meid lekker met haar voetjes tegen mn blaas ligt te trappen . Ik ben zo benieuwd hoe ze ligt.

Hebben jullie de babykamer al klaar?

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 17:57

Hi hi,

Sinds een week werk ik nu halve dagen op advies van de vk. Ik ben heel erg moe en slaap iedere middag een uurtje. Ik vind het nu echt zwaarder worden, zware buik, snel buiten adem, hartkloppingen enz. Ik ben nog maar 8 kilo aangekomen dus op zich is dat heel netjes. Mn buik is ook niet te dik zegt de vk. De controle was weer goed dus niks aan de hand.

Begin nu wel een beetje te twijfelen aan de bevalling, kan ik het wel, kan ik die pijn wel aan enz. Maar goed t zal allemaal wel goed komen. Vanavond de eerste les van de zwangerschapscursus. Ben heel benieuwd hoeveel er zijn en wat we gaan doen allemaal.

Hoe is het met jou?
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 16:18
Tamara

Online Status
Hoi Sandra,

ik heb het ook erg moeilijk met mijn dikke buik. Ik ben in totaal 12 kilo aangekomen maar alles zit op mijn buik waardoor ik bijv. moeilijk in bed kan omdraaien. Maar voor de rest heb ik nergens last van. Ik denk inderdaad ook nu aan de bevalling, maar waar ik mij eigenlijk meer zorgen om maak zijn de verloskundigen. Ik had vorige week een vriendin die moest bevallen voor haar eerste kind. Toen ze haar verloskundige belde geloofde ze haar niet omdat ze nog 2 weken had om te bevallen en vertelde haar dat het waarschijnlijk voorwween waren. Na vele telefoontjes kwam ze opdagen en had mijn vriendin al 8 cm ontsluiting waardoor ze met spoed naar een ziekenhuis moest. Dit is toch te gek voor woorden. Ik heb volgende week een afspraak bij mijn verloskundige en ik ga het met hun overleggen.

Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 18:45
Sandra

Ook mijn buik wordt steeds groter en zwaarder.
Ik heb de eerste zwangerschapscursus achter de rug, beetje voorstellen aan elkaar en ze heeft verteld hoe je goed kunt staan en zitten. Volgende week gaan we het hebben over veiligheid, voeding, uitzet enz. T is wel grappig.

Dat verhaal is inderdaad niet normaal nee, je zou in zo'n geval gewoon in de auto stappen en naar de eerste hulp rijden, dan maar op die manier maar dan kijkt een gyn tenminste naar je en die ziet dan natuurlijk dat je ontsluiting hebt en zal je op de verloskamer laten bevallen. Belachelijk dat ze niet wilden komen. De vk van ons zei dat ze bij een eerste kindje wat sneller komen dus we zijn heel benieuwd.

Ik werk nu dus halve dagen en moet nog 5 weken werken, daarna heb ik eindelijk verlof en kunnen we echt gaan aftellen.
Ik heb ontzettend last van maagzuur dus daar heb ik nu Antagel voor gekregen. Morgen ga ik naar een homeopaat om te kijken of zij iets hebben tegen die hartkloppingen want dat beheerst toch wel mn zwangerschap.

Ik moet 28 mei weer voor controle.

Groetjes

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 17:45
Sandra

He dames,
Hoe gaat t?

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 11:25
Tamara

Hoi Sandra,

Ben een paar dgn ziek geweest maar ik voel me nu wel goed. Het wordt nu allemaal wel wat zwaarder. Ik heb het ook erg warm de laatste tijd. Vorige week had ik een afspraak bij de verloskundige. Dus ik vertelde haar zo dat ik soms de baby voel net of ze aan het kloppen is in mijn buik. Verloskundige vertelde mij dat ze dan de hik heeft. Ooo Sandra ik wil zo graag onze baby in mijn armen hebben, ik kan het je gewoon niet vertellen wat ik voel!!! We zijn nu druk bezig met de babykamer. Ik ben op zoek naar decoratiestickers maar heb tot nu toe niet echt wat gevonden wat ik wil. Hoe is het met jouw?
Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 08:22
Sandra

Hoi Tamara,

Nou ik weet precies hoe je je voelt hoor we hebben zooooo lang gewacht op dit kleintje.

De hik nou die van ons heeft het regelmatig hoor al weken soms wel twee drie keer per dag, veel te gulzig .

Hoe gaat het met mij tja ik ben echt aan het aftellen, moet nog 3 weken werken. Werk nu al een paar weken halve dagen omdat ik het anders niet volhou.

Ben vorige week vrijdag bij de gyn geweest ivm mn klachten. Ze zei dat ik er goed aan had gedaan om aan de bel te trekken. Bloed en urine zijn onderzoek maar gelukkig werkt alles goed. Ze heeft ook even een echo gedaan vond ik geweldig natuurlijk. T kindje loopt 5 dagen voor op schema en schijnt geen last te hebben van mijn kwaaltjes gelukkig. Ik ben doorverwezen naar een andere gyn ivm mn bekkenklachten. Ik heb erg veel last met lopen kan bijna mn ene voet niet voor de andere krijgen af en toe, en hartkloppingen. As. dinsdag moet ik daar naartoe. Aangeraden is om in het ziekenhuis te bevallen zodat ze zo kunnen overgaan tot een keizersnede als mijn ruggezenuw in de knel komt. Ik heb een Spina Bifida Oculta en daarom is er misschien aanleiding voor een medische indicatie.

Ik ben dus blij dat ik een afspraak heb gemaakt want dat was schijnbaar dus wel nodig en dat de huisarts en vk steeds roepen het hoort er bij en t gaat wel over is dus niet helemaal terecht.

Maar nog een paar weken volhouden en dan is het zover eindelijk
Ik kan niet wachten !!

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:13
Tamara

Online Status
Hoi hoi,

Wat goed dat je zelf een afspraak hebt gemaakt bij de gyn. Het is inderdaad zo dat de dokters en verloskundigen tegenwoordig erg weinig aan de klachten doen !!! Ben vandaag op de weegschaal geweest en in totaal 14 kilo aangekomen. Ik heb de laatste tijd erg last van enge dromen waardoor ik niet zo goed kan doorslapen in de nacht. Aanstaande weekend ga ik alvast mijn tas klaarmaken voor de bevalling want de echopiste vertelde ons dat onze baby 1 week voor op de schema lag, je weet maar nooit he . Ik moet nog wel wat inkopen doen maar kan helaas niet meer zo lang shoppen doordat ik best vaak naar de wc moet.

Groetjes
Tamara

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >