Hallo,
Ik denk dat ik mij gisterenavond een beetje belachelijk gedragen heb...

Iedereen (mezelf inbegrepen) vindt dat ik een heel rustig iemand ben, die niet snel panikeert. Tja, tot gisterenavond dus.. Ik vond dat ik redelijk omging met mijn zwangerschap, rustig zonder al te veel denken aan een mogelijke miskraam, tot ik mijn bloeduitslag kreeg..

hcg 2200 (vind ik niet belangrijk, want was ook hoog genoeg bij mijn miskramen) en progesteron 10.6. (bepaald omwille van mijn geschiedenis van MK) En blijkbaar moet volgens het boekje progesteron boven 16.8 zijn.. Verder kon mijn huisarts daar weinig over vertellen, dus paniek hier!! Mijn man vond dat ik naar gyn moest bellen, van zijn secretaresse mocht ik achter voorschriftje utrogestan komen, maar ik wou absoluut mijn gyn spreken, dus mocht ik bij hem thuis op hem wachten.
Door de spanning zijn er bij hem wat traantjes gevloeid, gelukkig heeft hij mij gerustgesteld dat die waarde niet zo slecht is. Utrogestan helpt totaal niet om een miskraam te voorkomen, dat had hij mij ooit al verteld, daarom vond ik het nutteloos om het te nemen, maar door die extra progesteron zou ik zeker geen tussentijdse bloedingen hebben (wat normaal kan zijn bij een lage waarde) en zou ik dus ook niet kunnen panikeren..

Want ik denk dus niet dat mijn gyn mij een rustige persoon vindt..

Ook heeft hij mijn afspraak vervroegd naar 4sept (vroeger kon niet omdat hij naar een congres moet, ik mag tussen zijn operaties komen

). Achteraf voel ik mij wel stom, maar ja, menselijk zeker?..Ik ben zelfs vergeten te vragen om te betalen, ik ben een beetje beschaamd...
Vandaag naar mijn endocrinoloog gebeld en hij was super enthousiast, veel meer dan ik voor het ogenblik..

Ik mag op 12 september op controle, heb zelf gevraagd om eerst de echo bij de gyn af te wachten.
Inge, je bent nog niet zover in de zwangerschap, misschien voel je gewoon de ene beter dan de andere? Of heb je 1 wilde en 1 brave zoon?

Ik hoop dat je volgende week door je gyn gerustgesteld wordt!
Sijsje, net als Inge ben ik toch benieuwd hoe het met je gaat?? Hopelijk vind je eens tijd om ons op de hoogte te houden.
Groetjes