< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwanger worden en diabetes

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwanger worden en diabetes
24/03/2008 @ 02:49

Online Status Bekijk profiel
Hoi Sijsje,

Ik weet nog altijd niet of ik toen wel goed gevoeld heb, had gisteren precies ook last van m'n "eisprong"...

Ik kan maar niet in slaap geraken. Vandaag bij mijn schoonouders gaan eten, eikes en boterhammetjes. (melkbrood en krentenbrood)
Ik had me erop voorzien, dus had ik al extra veel gespoten op voorhand. Stond mijn suiker toch superhoog daarstraks , en krijg hem gewoon niet naar beneden!
Verder ben ik ook weer ziek aan het worden precies, keelpijn, last van m'n maag,...

Gelukkig zit de klusperiode er bijna op, want zo gaat er toch niet veel van komen vrees ik

E., alles ok?

grtjs,
inge

Link naar deze reactie
23/03/2008 @ 11:06
Sijsje

Hey,

Inge, 't zou wel goed zijn als je nu door de Clomid je eisprong kon voelen, dan weet je wanneer te klussen en ook wanneer de moeten doorbreken. Ik snap je wel hoor, ik ben zelf ook niet helemaal zeker dat ik hem gevoeld heb, wie weet hou ik mezelf voor de gek. Ik had gewoon één dag enorm veel vruchtbaar slijmverlies en heb daar dan maar m'n eisprong van gemaakt. 't Was ook de dag die m'n banner als eisprong aangaf. Maar zoals je zegt, mss zijn we er soms teveel mee bezig en vergissen we ons. Laat ons hopen van niet. Trouwens, ik vind het niet meer dan normaal dat jij er zo vaak mee bezig bent, want je bent nu al zolang aan het proberen. En met die Clomid nog een factor erbij waardoor je er meer aan denkt!

E., niet teveel last van de ?

Daag,
Sijsje

Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 23:28

Hoi dames,

E., goed dat je eindelijk doorgekomen zijn, zo kan je toch weer naar de volgende ronde hé.
Ik zou ook je afspraak met de gyn laten staan. Je kan idd zoals Sijsje zegt toch even informeren bij hem/haar.

Sijsje, hopelijk heb je je eisprong goed gevoeld!

Hier is m'n eisprong enkele dagen vroeger gekomen dan verwacht denk ik. Heb toch "IETS" gevoeld, en meer witverlies gehad (denk dat het door de Clomid komt). Maar jammer genoeg net op een moment dat we een keertje overgeslagen hebben met klussen omdat m'n ventje ziek was.
Maar eigenlijk is het maar een gok wat m'n eisprong betreft hoor, want ik voel zo dikwijls zoveel! Ben er gewoon te hard mee bezig vrees ik.

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 22:55
Sijsje

E., wat goed dat ze er eindelijk zijn. Beter zo dan dat ze niet komen hé. 't Was idd wel een superlange cyclus, je kan alleen maar hopen dat de volgende korter is. Mss kan je ovu-testjes gebruiken om je eisprong te bepalen? De controle bij de gyn zou ik idd ook gewoon laten staan, al is het maar om enkele vragen te kunnen stellen.

Inge, veel klusplezier!

Met mij alles OK, ik heb een weekje verlof en zal dus goed kunnen ontspannen. Donderdag verwacht ik m'n , ik hoop dat ze dan ook komen, want dat zou willen zeggen dat ik m'n eisprong kan voelen. Ik heb nu trouwens heel andere symptomen dan toen ik zwanger was, dus ik denk dat ik bij een volgende ZW echt wel zal voelen als het zover is. Toen was ik een week voor m'n NOD kotsmisselijk en had ik enorm veel witverlies (het liep er echt uit). Nu ben ik veel 'droger'. Uiteraard is elke ZW anders en zou ik mezelf dus ook wel eens kunnen bedriegen, we zullen zien!

Doei,
Sijsje

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 13:06
E.

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Eindelijk weer de op bezoek! Pff, wat een lange cyclus was dat he! Ik denk dat ik die afspraak bij de gyn nog niet afzeg, ik wacht alleszins af hoe de volgende cyclus verloopt! Hopelijk korter of nog beter .. En mijn man wil absoluut dat ik eens op controle ga, hij wil ook gerustgesteld worden.

Inge, hoe gaat het met jou??
En Sijsje, voor de rest alles ok?

Groetjes

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 20:22
Sijsje

Hey,

E., ik ben blij dat je het al wat positiever inziet! Nog steeds geen duiveltjes te zien? 29/4 is idd nog lang, maar wie weet kan je dan al met goed nieuws gaan of voor een eerste echo!

Inge, alles OK?

Grtz,
Sijsje

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 13:45
E.

Hallo,

Sijsje, bedankt voor je lieve woorden! Ik heb net naar het secretariaat van de gyn gebeld en ik mag gaan op 29/04, nog heel lang dus, maar het is ook een superdrukke praktijk, dus niets aan te doen. (het is trouwens bijna onmogelijk om de gyn zelf aan de lijn te krijgen) Hopelijk heb ik tegen dan toch al de op bezoek gekregen of wie weet, ben ik zwanger? Ik probeer optimistisch te blijven..

Groetjes

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 18:44
Sijsje

Oh E., wat jammer dat de test alweer negatief was. Ik begrijp je ongerustheid, zeker nu je vertelt dat je een vorm van PCO hebt. Ik zou nu al een afspraak maken bij de gynae, want je cyclus is nu al 40 dagen ofzo. Als die je verhaal hoort, zal hij of zij wel doorhebben dat je niet zomaar komt. Je kan al eens beginnen met gewoon te bellen en dan kan je nog zien. Ik vind zeker niet dat je overdrijft! Het gaat tenslotte om één van de belangrijkste dingen die er zijn hé. Nee, 2008 zal ons waarschijnlijk geen goed nieuws meer brengen, maar we kunnen wel gaan voor een supergoeie start van 2009, namelijk met een kindje! Hoe sneller je bij de gyn gaat, hoe sneller een eventuele behandeling kan starten en dan heb je weer meer kans om zwanger te zijn hé. Zeker bellen is mijn advies! En verder: kom hier maar je hart luchten zoveel je wil, daar zijn we toch voor. Ik kan snappen dat je het allemaal wat somber inziet, maar zoals je zelf zegt, zal het morgen al beter gaan. Elke dag een stapje dichter bij het waarmaken van je droom.

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 14:02
E.

Hallo,

Inge, met de suiker gaat het hier ook goed, denk ik. Ik vind mijn waarden toch mooi stabiel voor het moment.

Sijsje, ik ben ervan overtuigd dat je waarde wel goed zal zijn, jij gaat gewoon mee met ons zwanger mogen worden!

Hier nog steeds geen en een negatieve test vanmorgen.. Pff, wat een lange cyclus wordt dit?.. Ik begin wel schrik te krijgen, want toen ik 17 was, kwam mijn menstruatie ook niet meer en toen werd pco vastgesteld (door een endocrinoloog). Toen werd er geen behandeling ingesteld, gewoon aan de pil. Toen ik zwanger wou worden, hebben we eerst wat cyclussen afgewacht, maar aangezien ik weer menstrueerde (onregelmatig, maar toch om de 28-33dagen), zijn we ervoor gegaan en was ik direkt zwanger (Louis). Ook vorig jaar was ik 2x redelijk snel zwanger, maar nu word ik dus toch wat zenuwachtig.. Zouden jullie het gewoon nog afwachten of al een afspraak maken bij de gyn? Of ben ik te snel aan het panikeren?
Vandaag beseft dat een 2de kindje in 2008 niet haalbaar zal zijn.. En wij hadden zo graag 1 jaar leeftijdsverschil gehad, het worden al zeker 3 schooljaren-verschil.
Pff, ben in een emotionele bui vandaag, was zaterdag ook 1 jaar geleden van mijn 1ste curettage. En ik wil er vandaag mijn ventje niet mee lastig vallen, want het is zijn verjaardag, dus sorry, ik kom hier even mijn hart luchten..
Morgen weer een betere dag zeker?

Groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 15:32
Sijsje

Hey,

Met de suiker gaat het wel denk ik. Ik hoop het vooral, want ik moet over enkele weken naar de endocrinoloog en daar wordt m'n HBa1C bepaald. Als die waarde niet goed is, zal ik m'n plannen om zwanger te worden moeten uitstellen, dus dat zou echt slecht nieuws zijn. Ik denk wel dat het in orde zal zijn, maar ik heb af en toe toch een hoge waarde. In januari was het 5.8, dus ik hoop dat het in deze lijn gebleven is. En bij jullie?

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 13:24

Hoi dames,

E., al meer nieuws?

Sijsje, die bloedname van dag 3 heb ik idd al achter de rug.
Ik bel pas naar de gyn wanneer m'n resultaten van dag 21 ook binnen zijn. Ik moet dus nog even geduld hebben.
Binnenkort zijn we weer met z'n drieën in de running!

Met de suiker eigenlijk alles ok?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
15/03/2008 @ 15:57
Sijsje

Hey,

E. ik begrijp wel dat je niet te optimistisch wil zijn. Ik blijf duimen en hopen, het kan nog steeds hoor. Hou ons zeker op de hoogte.

Inge, alles OK met jou? Die bloedname op dag 3, die heb je dan al gehad? Heb je daar al resultaten van? Hopen maar dat de Clomid z'n werk doet.

Ik ben idd blij dat ik bijna weer kan meedoen!

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
13/03/2008 @ 13:06
E.

Hallo,

Bedankt voor de opbeurende woorden, maar ik geloof niet echt meer in een positieve test..

Inge, ik heb de indruk dat iedere gyn zijn eigen manier van werken heeft wat clomid betreft, gewoon vertrouwen in je gyn, het komt wel goed! Ik hoop in elk geval dat je nu snel zwanger wordt!!

Sijsje, mijn man was gisteren alweer aan het vragen om te testen, maar ik heb er dus niet veel zin meer in. Misschien volgende week, als ik dan echt nog geen gezien heb. Maar ik heb wel een overtruigende man (), dus we zien wel..
Binnen een 2-tal weken kan jij weer vol goede moed aan een nieuwe cyclus beginnen dus!!

Groetjes

Link naar deze reactie
13/03/2008 @ 09:33
Sijsje

Hallo dames,

E., ik treed Inge volledig bij, mss was het nog te vroeg? Ik heb bij m'n zwangerschap ook 's avonds negatief getest en achteraf bleek dat ik toen al een positieve test zou moeten gehad hebben. Zolang die duiveltjes er niet zijn, is er zeker hoop. Wanneer ga je nog eens een testje wagen? Ik blijf alleszins duimen hoor!

Inge, ja, je leest idd verschillende verhalen over Clomid. Ik dacht ook dat je moest gaan om te kijken of er een eitje klaarzat, maar mss is dat niet bij iedereen zo? Mss gaat de gyn ervan uit dat je redelijk regelmatig bent en dan weten ze zonder kijken wanneer je eisprong is. Hopelijk moet je nu niet meer te lang wachten op een zwangerschap! Wat kijken ze dan eigenlijk na met die bloednames?

Hier alles OK. Ik denk dat ik redelijk juist zit als ik zeg dat m'n NOD rond 27 maart is. Ik heb deze dagen veel vruchtbaar slijm, dus ik denk dat m'n banner klopt en dat ik dus in de groene dagen zit. We zullen zien hé. Ik hoop dat het snel zover is en dat we er weer voor kunnen gaan!

Daag!
Sijsje

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 21:06

E., jammer van je negatieve test, maar het kan nog altijd hé. Ik heb al meer gelezen dat er vrouwen zijn die pas een positieve test hebben na een week overtijd te zijn.
Zolang de er nog niet zijn, is er nog hoop!

Ik moet niet op controle bij de gyn, enkel bloedname op dag 3 en dag 21 van mijn cyclus. Enkele dagen later moet ik de gyn dan even opbellen om te horen of de Clomid al dan niet aanslaagt.
Ik begin me ook al af te vragen of ik niet een stuk gemist heb toen ik bij de gyn was, want blijkbaar moet men toch meestal rond de eisprong even op controle gaan voor een echo...

Sijsje, heb je er nu enig idee van wanneer je volgende NOD zal zijn? Of is het echt nog afwachten?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 13:49
E.

Hallo,

Ik kon me gisterenavond al niet meer inhouden, maar helaas negatief getest, ik zal een superlange cyclus hebben.. Pff, ik hoop dat de nu snel komen!

Groetjes

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 09:07
Sijsje

Hey,

Ik heb nu niet veel tijd om te reageren, maar ik wil E. toch even veel succes wensen de komende uren en dagen met testen! Hopen maar dat die verdomde echt wegblijven en dat je één van de dagen een positieve test in handen hebt! Dat zou echt geweldig zijn.

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 13:10
E.

Inge, hopelijk heb je inderdaad geen bijwerkingen! Moet je nu op controle om te kijken of er een mooie eisprong is of niet? (ik lees hier soms verschillende versies over clomid)

Sijsje, aan het aftellen naar je nieuwe (en laatste!) ?

Hier nog steeds geen ...

Groetjes

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 21:12

Hey dames,

E., voorlopig geen bijwerkingen van de Clomid. Hopen maar dat het zo blijft.

Spannend!!!! Hopelijk ben je gewoon hé!

Sijsje, alles ok?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 12:54
E.

Hallo,

Inge, spijtig van de , hopelijk gaat het nu wel veel beter gaan dank zij de clomid!! Heb je daar bijwerkingen van?

Sijsje, ik ben echt blij voor jou dat je nu echt voorbij zijn! En hopelijk ben je weer snel zwanger vanaf april!

Hier nog geen in zicht, maar ik ben helemaal niet regelmatig, dus ik verwacht ze nog steeds vandaag of morgen. Ik denk dat ik woensdag een testje waag als er nog niets te zien zou zijn..

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >