< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 4 kindjes financieel ??

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
4 kindjes financieel ??
27/12/2007 @ 09:19
Nancy

Online Status Stuur bericht
wij zijn bezig zwanger te worden van een 4 de kindje.
nu heb ik onlangs gehoord dat een 4 de kindje wel wat financiele voordelen meebrengt.
zelf geloof ik er weinig van.

is het waar dat bij een 4 de kindje je bijna je bruto loon en vakantiegeld ontvangt??

lijkt mij onlogisch maar wil het toch even vragen.
heb dit onlangs horen vertellen, maar weet ook dat deze personen niet echt te vertrouwen zijn.

daarom dat ik het antwoord graag zou weten van betrouwbare personen hier op het forum.

ps. wij doen het zeker niet voor het financiele, maar zou wel leuk meegenomen zijn natuurlijk.

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 22:36
Babyboom

4 kinderen heeft inderdaad wel zijn voordelen qua loon... Je mag 200euro meer verwachten op je nettoloon/maand.

Hetzelfde geldt voor een 5de... maar, in 't begin is dat een maandelijks geschenk, het geeft een geruststellend gevoel maar eens je die eerste maanden voorbij bent merk je dat verschil niet meer.

Groetjes

De leutige bende

Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 09:45
Nancy

hey

wat een toffe bende heb je.
was het bij jouw een groot verschil van 3 naar 4 kindjes?
ik vond van 1 naar 2 veel moeilijker dan van 2 naar 3.
het derde ging er gewoon mee door vond ik, ook wel veel te snel.
hoop dat het hier vlug lukt , en dat we snel ook een gezellige bende hebben.
wij zijn dol op kids maar hebben toch lang getwijfeld.
we hebben maar 3 slaapkamers.
maar ik denk nu: deze 3 kruipen soms s'avonds gezelligbij elkaar om te slapen, waarom ons dan zorgen maken.

groetjes en bedankt voor je reactie.

Link naar deze reactie
29/12/2007 @ 11:54
natje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,
qua meer loon te hebben dat hebben wij pas gemerkt vanaf ons zesde kindje hoor maar denk dat het een betje een verkeerde beweegreden is om voor dat financiele voordeel nog een kindje bij te nmen! want een kindje kost meer dan het financiele voordeel dat je erbij krijgt
liefs en veel succes natje

Link naar deze reactie
29/12/2007 @ 21:32

3e en 4e op komst
Hallo,

Wij zijn een gezin met momenteel twee kindjes en we hebben gisteren ontdekt dat we zwanger zijn van een tweeling !! Dat was eerlijk gezegd toch een verrassing. Mijn vrouw was door het dolle heen, zij wilde al steeds 4 kinderen, voor mij was die "derde" een compromis olmdat i twee ook al goed vond. Nu worden het er toch 4 ... Ik lmoet zeggen dat ik er niet ongelukkig van ben, neen het idee begint me zeker al te wennen. Ik hou ook wel van de drukte, maar ik hoop dat er wel manieren bestaan om soms van de drukte te ontsnappen daar zal ik zeker behoefte aan hebben ...
Wat betreft het financiele. Ik heb even nagekeken op het net en wij zullen sowieso al maandelijks een 750 € meer ontvangen daar het kindergeld nu 434 € meer wordt en mijn netto loon zal met ongeveer 300 € stijgen. Ik heb tevens al nagekeken wat mijn belastingsbrief zou doen mocht ik 4 kidneren ten laste hebben. Dan zou ik 9800 € terugtrekken terwijl ik nu 4440 € terugtrek. Jaarlijks zou de geboorte van onze tweeling dus een opbrengst van 14000 € betekenen, maar wat dat duo ons extra gaat kosten heb ik nog geen gedacht van, maar het zal niet inde buurt blijven van dat bedrag denk ik. Zeker als ze nog wat ouder worden. Ik moet zeggen dat ik me wat zorgen maakte erover maar dat is nu stilaan aan het wegebben en het maakt nu plaats voor fierheid ...

Tot binnenkort misschien
Link naar deze reactie
02/01/2008 @ 21:45
Babyboom

Hartelijk gefeliciteerd :))))

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:02
Nancy

van harte gefeliciteerd met de komst van je tweeling !!!!!!!!!!!!!!

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 22:31
Mr_I

Inderdaad proficiat met de tweeling ;-)

Voor het financiële doe je het niet, dat klopt.
Maar 't helpt wel.
Dit jaar komt ons 3de kindje. Eerst twijfelde we een beetje over het financiele. Nl. weer de eerst 2 jaar een cresh van 300 a 400 euro per maand.

Nu ja, het kindergeld van de derde zal dit bijna compenseren.
Daarbij nog een beetje mee maandloon en we zagen het wel zitten ;)
Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 22:43
Esther en K3

Iedereen proficiat met de kindjes op komst..!

Mijn vraag: ik heb nog nooooooooooooit gehoord dat je een loonsverhoging krijgt als je er een kindje bij krijgt! Geldt dit alleen voor België ofzo of hebben we het hier ook over de Nederlandse situatie?????

Liefs
Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 10:25
Nancy

in belgië is dit zeker wel zo hoor.
heb dit telkens al ondervonden wanneer er eentje bijkwam.

vind het raar moest dit in nederland niet zo zijn.

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 11:11
Esther en K3

Ik heb gegoogled tot ik erbj neerviel, maar ik kan er echt niks over vinden!! Waarschijnlijk weer zo'n dingetje dat in België een stuk beter geregeld is dan hier......

Liefs
Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 11:20
snuffie

Hoi,

Effe inbreken hier... Die loonsverhoging is toch niet in alle sectoren een feit hoor, ook niet in Belgie. Ik krijg in elk geval niks extra. Mijn man krijgt per kind dat geboren wordt, éénmalig een dubbel loon (als geboortekado van de werkgever eigenlijk). Heel fijn natuurlijk, maar geen 'loonsverhoging' in de strikte zin van het woord dus.

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 13:16
Nancy

als ik van jouw was zou ik dit toch eens navragen hoor.

bij elk kind dat erbij komt gaat er minder af van bedrijfsvoorheffing.
normaal hou je dan bij elk kind dat erbij komt meer over.
dit telt enkel bij de persoon waarbij de kinderen ten laste staan.
staan ze bij je partner ten laste, dan komt dit erbij bij je partner.
dit heeft niets te maken met je werkgever.
het is wettelijk zo vastgesteld, indien dit niet zo is, zou ik contact opnemen met de kas die het loon uitbetaalt.
op je loon staat toch normaal hoeveel kinderen je ten laste hebt??

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 10:35
snuffie

Hoi Nancy,

Ik kom echt uit de lucht gevallen hoor... Nu moet ik wel toegeven dat ik na Pol maar 4 maanden terug aan het werk ben gegaan, want moest meteen weer op ziekenkas toen ik terug zwanger was. En met die uitkering van de ziekenkas heb je natuurlijk geen zicht op hoe je loon zelf evolueert he. Misschien was er wel een beetje bijgekomen bij mijn loon tijdens die vier maanden dat ik terug ben gaan werken, maar dat heb ik dan niet opgemerkt, ofwel gewoon ervan uitgegaan dat dat indexering of ancienniteit was of zo...

Ik hou dat eerlijk gezegd ook niet allemaal zo tot in de puntjes bij...

Ik blijf ook dit keer thuis tot maart (zorgverlof nu, want Nette moet volgende week geopereerd worden), dus ga pas dan zien wat er precies met mijn loon is gebeurd.

Ik kan natuurlijk al wel eens gaan kijken op de fiches van mijn man, om te zien of er daar loon is bijgekomen (of bedrijfsvoorheffing is afgegaan, dat is correcter uitgedrukt) per kind ten laste.

Ik ben nu in elk geval weer een weetje rijker...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 17:52
Ann G.

Ik wil ook even reageren.

Wij hebben 5 kinderen en ja wij betalen nog belastingen , er gaat maandelijks nog heel veel geld van mijn man zijn loon naar de staat , en ook een deel van het vakantiegeld moeten we afgeven aan de staat.
Als ik het bericht lees van Igor dan vind ik toch dat er een heel verkeerd beeld opgehangen wordt.Het lijkt of je een enorm voordeel hebt bij meerdere kinderen maar ik vrees dat dat bij elk werk anders is .Heb je als beide partners een job , hoe hoog is je loon , hoeveel wordt er direct afgehouden voro rsz ? Laat het maar altijd goed uitrekenen voor je een beslissing neemt.

Overlaatst kreeg ik ook de reactie van iemand die ze hadden wijs gemaakt dat als je 5 kinderen hebt je gewoon je brutto loon mag houden en je brutto vakantiegeld en geen belastingen meer moet betalen. Ik heb haar direct uit haar droom gehaald

[Laatst gewijzigd door Ann G. - 09/01/2008 @ 08:06] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:03
Nancy

joehoe !!!!!!!!!
ik ben zwanger van nr 4.
na 11 rondes eindelijk het verlossende nieuws.

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 11:31

Proficiat!!!!!!!

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 13:02
Yvette

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb ook nog nooit gehoord van een loonsverhoging o.i.d. volgens mij wil de nederlandse staat graag iedereen de schuldsanering inhelpen haha. zo hoog alle kosten zijn, en zo weinig dat wij krijgen!

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 21:00
Mr_I

Een niet te vergeten: het extra legale kindergeld dat je krijgt in de maand juli/augustus.
Althans bij mij toch.
Link naar deze reactie
15/02/2008 @ 14:04
leentje

hey
mij hebben ze verteld dat als je een laag inkomen hebt je belastingsvrij word vanaf een vierde kindje.
ik denk niet dat het zo een verschil zou uitmaken of je iets extra zou krijgen of niet. het is inderdaad wel tof meegenomen.
want tenslotte van het kindergeld dat wij krijgen van onze drie kindjes kunnen we ook niet leven hoor. wij hebben gelukkig een goeie job en als ja kijkt hoe de kindjes plezier hebben en toch tevree zijn met wat ze hebben hebben wij er al zo'n voldoening mee.
kzou mijn schatjes niet kunnen missen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >