< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » IVF 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/08/2008 @ 23:22
mel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo remi ben blij dat je vader goed gereageerd heeft, geniet ervan

nouki amai nu al een bespreking, je weet nog niet of het gelukt is of niet, ik hoop van wel hoor maar begrijp wel dat je na al die tijd er niet meer zo vlug in gelooft, toch blijf ik duimen voor je

amai ik ben echt super zenuwachtig, even een vies vraagje? hadden jullie ook veel witverlies, precies rauw eiwit, ik had dat vandaag en ben bang dat mijn eitjes al aan het springen zijn maar ze mogen er stilletjesaan al uit hoor van mij want mijn buik doet soms echt wel pijn maar ik heb het er voor over hoor

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 23:28
Nouki

Hey Mel,

Ik had dat ook, dat witverlies. En mijn eitjes zijn niet gesprongen dus geen paniek, hihi
ja, die bespreking is vrij snel maar ik wilde zeker op tijd gaan omdat ik nogal regelmatig ben en als ik vrijdag moet stoppen met de Utrogestan dan zit de kans er dik in dat ik dit weekend al ongesteld ben. Ik wilde vermijden dat ik dan geen nieuwe instructies had gekregen en dus bv te laat met Suprefact ofzo zou begonnen zijn en dan die cyclus niets gebeurt, snap je.

Groetjes en ben benieuwd naar jouw fm morgen

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 08:37
remi

Online Status Bekijk profiel
wie weet nouki, het kan nog altijd, ik duim nog voor je.
Dat witverlies heb ik ook altijd. Nu ook nog. Soms heel fel, andere dagen bijna niets.
Mijn vader zei altijd wacht er maar lang genoeg mee, profiteer wat van het leven. En ik had toch wat bang ja van zijn reactie. Maar hij reageerde dus goed.
Ik heb nu geregeld buikpijn van het uitzetten van de baarmoeder. Deze nacht had ik zo fel pijn en moest ik zo hard plassen. Maar helaas het plassen helpt er niet aan :-)

groetjes

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 09:06
Muis

hei,
mel, het kort in hé meid!!!

nouki, mag jij dan direct beginnen met een nieuwe poging?
Ik moest eerst de pil nemen en dan na x-aantal dagen stoppen en dan aan de behandeling beginnen. Waar zit jij weer voor ivf?

remi, allé, het zal beginnen die bandenpijn (uitzetting)
maar, het is voor dat klein beenke hé.
zwanger zijn is niet ziek zijn en gaat na 9 maanden over...
zo redeneer ik dan

Ik heb minder last, alleen nog hevige pijn als ik naar het toilet moet gaan. (zowel plassen als drukken) Binnenin is blijkbaar nog niet alles ok.

Vannamiddag huisbezoeken naar de kindjes. Het werken is alweer begonnen. Rustig aan ...

groetjes
Muis

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 09:07
Muis

Line, 27j, bewust pauze na 2 mislukte ICSI's en 1 cryo
Kristel, 38j, 3x iui mislukt, 1e ivf 20 febr)
Tinne, 28j, 1e IVF en 2e ICSI mislukt, wachten op 3e IVF/ICSI
Leentje, 29j, 1ste ICSI mislukt, 2de cryo, TP op 10/05
Vanessa, 33j, in afwachting van 4e ICSI
Kim, 29j, 1ste cryo poging mislukt, terug pil nemen als voorbereiding op 2de ICSI
Ksenia, 39j, 2de ICSI/PGS start 27 augustus
Nica, 31 j, 26 cycli, 2de ICSI mislukt, verplichte pauze
Muis, 31 j, 2de ivf voor 3de ukki, 6 sept:test
Mel, 24j, 1ste ICSI komt eraan in augustus
Nouki, 35j, PU 15/08, TP 17/08, test 29/08

ZWANGER:
--------
Paola, 34j, 2e ICSI: zwanger!uitgerekend 19/12/2008!! 22 sep 6° echo
Bianca,28jr,zwanger! uitgerekend 23/12/2008. 10 sept.:5de echo.
Kloef, 26j,1e IVF zwanger!! uitgerekend 26/12/2008, 01 sept 5°echo
Lisa, 29j, 2e icsi gelukt!!! sept 5°echo
Nijnemijn,36 jaar, 1e ICSI: zwanger! Uitgerekend 03/02/2009. 25 augustus 3e echo
Nathie, 32 jaar, 2de ICSI zwanger, uitgerekend 28/02/2009, vlgde echo 22/09/2008
Remi, 24j, 1e cryo zwanger! 1e echo: 15 september, waarschijnlijk eind april.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:35
mel

hoi remi mijn moeder zei dat ook altijd maar eens ik zei dat ik gestopt was met de pil zag ze het al volledig zitten, veel succes hé

muis ik hoop dat de pijn vlug over gaat maar het schijnt dat overstimulatie wel helpt voor de innesteling

ik ben dus naar de gyne geweest en hij zei dat ik heel goed reageer op de hormonen en aan elke eierstok telde ik zo een 5 follikels, de grootste was 15 mm, vrijdag mag ik terug voor bloed en echo

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:08
Muis

mel, het zal dan waarsch.de laatste keer zijn.
Normaal moeten ze rond de 19 à 20 zijn (heb ik horen zeggen)

groetjes en succes

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 18:58
Nouki

Hey Mel, ja, dat lijkt mij dan ook wel de laatste keer vrijdag. Jouw eitjes reageren heel goed blijkbaar, super, hé

Ik ben terug van de gyn. Ik moet dus vrijdag testen en is het negatief dan moet ik ineens aan de pil. Dit tot volgende week vrijdag, dan Suprefact en vanaf maandag 08/09 Puregon. Dan is de eerste echo 12/09 en PU waarschijnlijk 22/09. Snel allemaal, hé! Dan ben ik toch blij dat ik niet in een groot fertiliteitscentrum zit, hoor. Alles heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk maar dat voordeel om zo snel elke keer verder te kunnen vind ik wel heel groot.

Muis, ik zit in Klina in Brasschaat voor de PU en TP is in UZ Antwerpen.

Ik heb ook gevraagd achter mij verhoogde FSH waarde en hij zei dat dat nu nog niet persé een probleem was. En per cyclus kan dat nog veranderen. Het is een teken dat je in de overgang bent maar daarom hoeft het nog niet te zijn dat die er volgende maand ineens is. Volgende keer kan die FSH waarde ineens ook weer veel lager zijn.
En over het terugplaatsen van 1 of 2 eitjes hebben we het ook gehad en hij 'gniffelde' zo een beetje als antwoord op mijn vraag of ze er volgende keer geen twee konden terug zetten. Hij wilde er precies niet echt een antwoord op geven. We veronderstellen dat hij er gewoon mee wil zeggen dat zoiets niet mag 'uitgesproken' worden maar als de kans er is dat hij er wel 2 zal terug zetten. Even afwachten dus.

Voila, ik heb weer iets om naar uit te kijken. Een nieuw schema, hormonen verdubbeld dus hopelijk iets meer eitjes. 10 zal ik er nooit halen, zei hij, maar iets meer dan 3 zou wel kunnen.

Ha ja, ik heb ook een voorschrift gekregen voor een experimenteel medicijn dat de vruchtbaarheid van mensen zoals ik (met minder eicel aanmaak) doet verhogen. Maar het effect is er maar binnen 4 à 6 maand. Dus hij wou mij er al wel mee laten starten voor het geval het eens van pas kan komen.

Nu heb'k hier een hele boterham neergeschreven, hé
Eerst zien wat het vrijdag geeft maar ik zou van mijn stoel vallen moest het positief zijn, ze. Dan geloof ik gewoon terug in wonderen!

Groetjes
Anouk

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:32
Muis

hoi,
Anouk, je klinkt zo negatief voor vrijdag...
Hetis soms zo dat wanneer je niets voelt, dat het dan wel es zou kunnen positief uitdraaien.
Bij mijn vorige pogingen voelde ik me echt zwanger en was misselijk etc
Maar de ontgoocheling was des te groter toen het negatief uitdraaide, ik kon het niet geloven en zelfs nog 1 week erna dacht ik dat ze gemist waren, en ben ik een test gaan kopen, zo naïef was ik toen.

Nu voel ik nog niks, maar ja, we zitten nog maar aan de vijfde dag na de TP
jawel, pijnlijke tepels, maar da komt door de hormonen.

Watervrouw, voel jij iets?

groetjes
Muis

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 22:01
Nouki

Muis, het is niet zo zeer dat ik er negatief in ben. Eerder realistisch. De bioloog in UZA had gezegd dat er maar heel weinig kans was omdat er maar één kern was ipv twee in het embryo. Dan splitst het zowiezo niet verder na een paar dagen.
En daarstraks bij de gyn was het ook de gyn die realistisch was en zei dat de kans inderdaad heel klein is.
Ik ben eigenlijk al van het begin er vanuit gegaan dat het niets zal worden. En op de een of andere manier vind ik dat nu nog niet zo heel erg omdat ik erop voorbereid was dat een eerste poging dikwijls nog een testpoging is. Ik heb me meer op de tweede poging gefocust. Als die mislukt zal ik me veel slechter voelen.

Maar we zullen zien, hé, het kan inderdaad allemaal nog

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 22:34
Muis

idd nouki, ik had dat niet gelezen
dan zou ik ook realistisch reageren

groetjes

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:07
Waterman

Hey,

Muis, ik zal terug een korte periode moeten spuiten. Zaterdag ben ik dus begonnen met de puregon en decapeptyl. Vandaag terug echo gehad, de PU zal waarschijnlijk voor maandag of woensdag zijn en de TP dan voor vrijdag of zaterdag. Zaterdag heb ik terug een echo. Moest de TP zaterdag (06/09) zijn is het wel op de trouwdag van mijn zus, maar het stadhuis en de kerk zijn pas in de namiddag dus zal ik wel niet alles missen.

Heb vandaag een echo rotdag achter de rug. Ik geef les in het middelbaar en vandaag kregen we op de personeelsvergadering te horen welke vakken we in welke jaren moeten geven. Bleek dus dat ik vier vakken (Nederlands - Engels - geschiedenis en PAV) moet geven van het eerste tot het vierde jaar en in ASO, TSO en BSO. Bovendien moest ik 3 nieuwe vakken voorbereiden.

Dit vond ik toch wel iets van het goede teveel. Zeker aangezien er heel wat jongere collega's zijn die pas 2 jaar les geven en een veel betere opdracht hadden. Ik dus in tranen uitgebarsten.

Nu ben ik niet iemand die snel grommel over mijn opdracht, maar na 8 jaar vond ik ook wel dat het eens tijd was om eens hetzelfde vak te mogen geven. Zolang ik les geef heb ik al alle jaren nieuwe vakken en dan komen er jonge collega's en om hen niet te zeer te belasten wilt men hen ook niet te moeilijke klassen geven. Wij (ik en andere colllega's) hebben dit vroeger wel moeten doen en we zijn er sterker uitgekomen. Door 1 klas te wisselen met een een lieve collega, heb ik toch één vak minder voor te bereiden.

Sorry voor mijn klaagzang, maar het moest mij eventjes van het hart. Voel deze keer ook wel een verschil met de spuitjes van vorige keer.
Heb nu veel meer last van mijn buik en heb soms ook steekjes. Misschien dat ik hierdoor vandaag zo emotioneel heb gereageerd.

Maar ik ga uit van derde keer goede keer en hoop dat ook ik over ca. 9 maanden een baby'tje mag vasthouden.

Groetjes,
Kim

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:11
Nouki

Waterman,

Dat is inderdaad niet fijn als ze je zomaar alles op je nek draaien! Een vriendin van mij geeft ook les in het middelbaar dus weet wel zo een beetje hoe het ineen zit. Maar zij heeft de chance over het algemeen dezelfde vakken te moeten geven. Vorig jaar moest ze ineens aardrijkskunde erbij pakken maar ze had al jaaaaaaaaaaaaaren geen ervaring meer gehad met dat vak!?
Ik begrijp niet goed dat ze mensen vragen om vakken te geven waar ze geen ervaring in hebben. Hoe kan je dan verwachten dat die kinderen erop vooruit gaan, hé? Uiteindelijk zitten zij er al jaren in en is hun kennis misschien wel meer up to date dan die van jezelf. Ik kan me voorstellen wat een opgave het moet zijn om een nieuw vak terug te moeten aanleren.

Valt er dan helemaal niets meer te veranderen nu? Hoe hebben ze gereageerd op je huiluitbarsting? Was er niet meer begrip van hogerop dan en dat ze misschien alles nog eens herbekijken?
Zal wel niet, zeker...

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 07:51
Waterman

Hey Nouki,

Ze hadden wel begrip voor mijn situatie en hebben dan gezocht naar een oplossing maar ze zagen er geen. Er is wel een jongere collega met wie gewisseld kon worden maar hij heeft geen Engels op zijn diploma en zou an geen volledige opdracht gehad hebben.
Gelukkig heb ik een klas Engels met een collega kunnen omwisselen zodat ik terug mijn klas Engels van vorig jaar (3de jaar) heb en dus geen nieuwe klas Engels (2de jaar) moet voorbereiden.

Op school weten ze dat ik met IVF bezig ben en hebben begrip vor mijn situatie. Ze maken er nooit een probleem van als ik later ben owv de echo's of een dag uit ben bij PU en TP. Op dat vlak mag ik totaal niet klagen.

Groetjes!
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 11:43
mel

hoi ik ben terug naar de gyne geweest vanmorgen, was er al voor hem en dinsdag is het punctie, ik heb hem gevraagd hoeveel eitjes er zaten en hij zei (niet verschieten hé) 20 follikels, viel bijna van mijn stoel, nu is het aan mijn vriend hé

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 12:45
Nathie

Mel, succes dinsdag met de punctie. Dat ziet er alvast goed uit hé. Hopelijk zit er een sterk embryooke tussen.

Waterman, dat is inderdaad niet zo leuk altijd die verandering en meer werk voor jou. Zeker in deze periode hé. Gelukkig zijn ze wel begripvol met je IVF.

Muis, nog een weekje geduld.
Nouki, wie weet? Anders vol goede moed er terug tegenaan hé!!!

Kloef, geniet van je volgende echo maandag.

Zo, tot de volgende keer dames, hier geen nieuws van mijn kant. Aan het wachten op de volgende echo 22/09.
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 13:08
Muis

hoi,
mel, zoveel ...
Je zal er alleszinds in de diepvries kunnen stoppen.

Nathie, als ik zw.ben, leef ik van echo naar echo...
leuk hé

nouki, nog enkele dagen...

Ik ben al halverwege.
Het afwachten bklijft duren.

Waterman, bij ons is dat ook in het lager. Ik geef les in een kleine school. Enhet zijn graadsklassen. Dit jaar wordt mijn 5de ontdubbeld voor 3uur wisk.en mijn zesde volledig voor Frans. Dus weer afspreken e.d.Het verandert ook jaarlijks.
het onderwijs hé...

muis

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 20:42
nijnemijn

Online Status Stuur bericht
Allé, dan ga ik hier ook maar mijn klaagzang neerzetten..
Ik sta ook in het onderwijs en heb ook een rotopdracht gekregen.. Alles wat ik niet gevraagd heb, heb ik gekregen..Terwijl mijn veel jongere collega die het 2e jaar les geeft een prachtopdracht heeft.. Ik kom aan 430 leerlingen, waarvan ik met kerst examens moet afnemen, hoogzwanger dan Had gehoopt dat ze me toch een klein beetje zouden ontzien, integendeel...Ik heb mijn huilbui tot thuis kunnen uitstellen, maar zit een beetje in de rats...

Maar eigenlijk is dit een forum voor zwangeren en zwanger worden, dus aan allen die hier nog bezig zijn of aan het wachten zijn: veel succes!! Ik duim voor jullie hoor!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 22:22
Nouki

Och, jullie mogen hier toch ook komen klagen over jullie job, zeker? Is wel leuk dat er zoveel leerkrachten tussen zitten, zo kunnen jullie je beklag bij elkaar doen
Die vriendin van mij die belde ook daarstraks : dinsdagmorgen les en vrijdag heel de dag les! Dat is het! Parttime is dat dan, dat zijn 11 uurtjes... 'k Heb toch de verkeerde studierichting gekozen vroeger, ze

Mel, zoveel eitjes seg! Daar zullen er zeker wel een paar goeie tussen zitten en dan nog een deel de vriezer in en je bent al weer een paar pogingen gerust.

Vanmorgen bloed laten trekken, hé. Zoals verwacht was het dus negatief. Allee, ttz, ik ben zelfs vergeten te bellen voor de uitslag vanavond
Maar dat komt omdat ik vanmorgen al een testje thuis had gedaan en in de loop van de dag werd ik echt al ongesteld door de Utrogestan bolletjes heen! Die Utrogestan kon het zelfs niet meer tegenhouden. Dus eigenlijk hoefde ik al niet meer te bellen, hé.
Volgende keer goede keer

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 22:34
mel

hoi amai inderdaad veel leerkrachten hier, ik denk dat wij als buitenstaander het mooiste van de job zien maar kijk er is overal wel iets zeker

nouki ik weet dat je wist dat het niks ging worden maar ik vind het toch spijtig hoor maar ik vind het zeer goed dat je zo positief blijft, echt chapeau

muis hopelijk zitten er een paar in de vriezer hé, ben echt wel benieuwd hoeveel er bevrucht gaan worden, ik hoop dat we geen teleurstelling tegemoet gaan, wanneer moet jij testen?

ga wel blij zijn als ze er uit zijn want mijn buik doet echt wel pijn nu, bij elke stap die ik zet krijg ik een steek maar ik mag niet klagen hé

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >