< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wiegendood

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
05/01/2008 @ 11:18
Mieke

Dank jke wel voor jou reactie.
Een fototje is niet nodig hoor, anders ben ik nog in staat om er niet naartoe te gaan, als ik weet hoe het eruit ziet. Maar toch bedankt.
Ik heb een broertje gehad dat gestorven is aan wiegendood, vandaar dat ik op onderzoek moet.
Groetjes...
Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 19:18
mollie

Online Status Bekijk profiel
'k zal je ineens ook eventjes vertellen wat het juist inhoudt en wat ze dan doen

Tegen de avond komen ze je kindje vol plakkertjes en draadjes hangen (op het buikje en het hoofdje). Rond half 9 komen ze de monitors aanzetten en start het eigenlijke onderzoek.

Heel de nacht door wordt er vanalles geregistreerd (zoals ademhaling, hartritme, bewegingen rond de mond, hersenactiviteit, zuurstofgehalte in het bloed, ...)

In het bedje van je kindje ligt een monitor die het hartritme en de ademhaling registreert. Als je kindje een apneu doet (stopt met ademen) of het hartritme is te hoog of te laag, dan gaat het alarm af. Op zo'n moment is het natuurlijk heel belangrijk van meteen naar je kindje te gaan en je moet ook de verpleging verwittigen...

Je mag je kindje heel de nacht zelf eten geven en opnemen wanneer je wilt... Dit is echter niet zo eenvoudig met al die machines en draden! Eten geven gebeurde in ons geval dus in het bedje (hand achter het hoofdje en zo rechthouden)... Was echt verschrikkelijk, maar anders ging niet...

Om 8uur 's morgens komen ze de plakkertjes verwijderen en zit het onderzoek erop! Een paar dagen later heb je dan het resultaat en afhankelijk daarvan krijg je al dan niet een monitor voor thuis... Mijn beide kids hebben zo'n monitor nodig gehad thuis, maar die is geen enkele keer afgegaan en we hebben hem vandaag weer mogen inleveren!

Ik vond het persoonlijk echt geen leuke ervaring, maar misschien zijn er andere ouders die er anders over denken hé!

Ik wou toch maar even eerlijk tegenover je zijn...

En laat maar iets weten als je een fotootje wil hé!

x

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 19:10
mollie

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Ik ben met mijn beide kids ook op slaapstudie gemoeten (beiden afzonderlijk) omwille van hun prematuriteit...

Ik zeg eerlijk dat ik het écht niet leuk vond... Het is niet leuk om je kindje daar zo te zien liggen vol plakkertjes en draadjes (echt héél veel)! Ons meisje heeft er ook echt wel wat van afgezien, zij was met momenten echt ontroostbaar en probeer dan maar eens je kindje te sussen of vast te nemen als ze letterlijk 'vasthangen' aan een bedje... Pfff, als ik er nu foto's van zie krijg ik nog altijd de kriebels! Ik was telkens reuzeblij als het 's morgens 8u was en heel het gedoe erop zat!

Is er wiegendood ofzo in je familie voorgekomen? Waar zou je het onderzoek laten doen?

Als je wil, kan ik je wel een fotootje doormailen van mijn kids tijdens de slaapstudie, dan kan je je misschien al wat voorbereiden? laat je dan eventjes je e-mailadres achter?

Groetjes!

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 18:27
Mieke

Ik moet met mijn babytje volgende week op slaaponderzoek.
Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud en wat ze precies doen?
Is het eng of valt het wel mee?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]