< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwangerschapstest verkeerd uitgevoerd?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwangerschapstest verkeerd uitgevoerd?
09/08/2008 @ 09:05
Kidnurse

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Goiemorgen dames,

Hier is alles rustig in de buik! Heb goed geslapen,dat scheelt ook al. He is nu toch al van donderdagochtend geleden dat ik prepar moet nemen. Duimen maar dat de gyn gelijk had en dat het gedaan is. Ik moet wel niet teveel doen zenne want dan dwingen de harde buiken mij toch de zetel in!

Hoe ging het met je 5 kids Veerle? Jij was toch uitgeput zeker

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 12:33
mini-mama

Hellow hellow,

Hehe, alle 5 mijn kids zijn de deur uit! Wat een rust De eetkamer staat er (mooooiii!!) maar moet nog afgewassen en opgevuld worden. De nieuwe auto is er ook (mooiii en handig!!!). Trouwfeest gisteren is ook gepasseerd en ik zal blij zijn als het avond is!!

Heb gisteren ni te veel uitgestoken in de winkel. Tis te zeggen: een hele dag bezig geweest, maar meer dan klanten bedienen was er niet bij. Mijn nichtje van 15 was er ook, en die heeft dan geholpen terwijl Daan sliep. Want dan was ze toch even "werkloos" .

Joke, goed dat alles rustig is in de buik. Ik voel ons kindje zelf al dagelijks! Niet de hele dag door hoor, maar 's avonds als ik in de zetel zit of zo.
Mijn beste vriendin is ook zwanger, en die haar gynaecoloog doet enkel de nekplooimeting omdat de bloedtesten te vaak een vals resultaat geven. Dus wel een beetje een geruststelling voor mij ook.

Ik ga nu mijn sandwichkes opeten, want ik sta maar met Tom alleen in de winkel, en over de middag is het relatief rustig... Straks weer wat drukker, dus moet ik er van profiteren he!

Tot snel iedereen!

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 13:15
Missy

Online Status Bekijk profiel
Hey dames

Alles ok hier?

Ben weer zo moe laatste dagen. Gisteren had ik 3D echo maar werd terug naar huis gestuurd omdat ik niet genoeg gedronken had en je zag niet veel. Nu moet ik de hele week minstens 2 liter water per dag drinken en maandag terug.

Morgen heb ik de gewone echo bij gynaecoloog gewoon hopen dat alles ok is. En hopelijk ziet ze het geslacht! We zullen zien.

Ik heb zo last van mijn blaas door dat drinken. Ik moet constant naar het toilet.

En jullie? Hoe maken jullie het?

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:52
mini-mama

Hoi dames,

Weeral lang geleden he!
Alles goed met jullie? Beter dan met het weer hoop ik ...

Missy, veel drinken voor een 3D-echo... Nog nooit van gehoord. Dat moest ik bij Daan precies niet doen. Wanneer kan je terug dan?

Joke, alles goed met jou? Niet te veel last meer?

Hier alles bon. Moe van het weekend, maar het gaat wel. We zijn op daguitstap geweest met de familie van Tom, in Valkenburg. De rest van de familie bleef slapen op een camping, maar wij in een hotel. Ben ik effe blij! Tot 5u was er lawaai geweest, en om 5u30 was het kindje van Tom zijn zus wakker. Geen last van gehad dus
Daan was wel héél moe gisteravond. Helemaal uit zijn ritme, zeer weinig geslapen overdag. En nu ligt hij weer in bed van 9u30 en hij slaapt nog. Maar hij is heel flink geweest!

Morgen weer naar de gyn! Hoop dat ze op de echo alleen maar goeie dingen ziet... ben toch een beetje ongerust na het slechte nieuws vorige keer. Morgennamiddag ook op onderzoek voor mijn allergie. Mijn ogen zijn nu wel wat beter (typisch) maar heb wel straffer spul gekregen van de apotheek. Mocht ze sinds zaterdagochtend niet meer gebruiken, en heb het dus ook niet meer gedaan. Het kriebelt toch nog wel.

Mijn buik is alweer een echte ton! Zag mezelf gisteren in de winkelruiten, wel 500 x. Ppppfff, en kben nog ni half!

Nu 2 drukke weken voor de boeg. Onze gast heeft verlof, dus is het Tom en ik alleen in de winkel. Op zich wel heel leuk, maar dan moet je er ook àltijd zijn he. Ach ja, we overleven het wel. En daarna: vakantie!

Voila, effe een korte update!

Groetjes en tot snel!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 16:01
Missy

Hey dames

Alles ok?

Veerle hoe was je echo? Laat iets weten. Hopelijk alles in orde.

Met mij alles goed. Heb verleden week echo gehad en alles was helemaal in orde.

Gisteren 3D gehad en kleintje lag verkeerd weer niet veel kunnen zien. Ach het maakt ook niet uit als het maar gezond is.

Voor de rest ben ik momenteel met ziekteverlof. Voel mij echt niet goed erge rugpijn en moe. Ben helemaal aan rust toe. En ik heb het ook verdiend!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:58
Kidnurse

Hallo dames,

Ik heb een hele tijd niet kunnen reageren wegens PC-troubles (virussen en dergelijk!) Maar dat lijkt nu opgelost dus ben terug. Met beebje gaat alles prima heb ik de indruk, er zit HEEL veel leven in soms beetje teveel want kan ferm pijn doen! Zaterdag mogen wij ook terug naar de echo......benieuwd of beebje goed gegroeid is. Af en toe wel voorweeën maar ze gaan over door te rusten, gelukkig maar!

Veerle, hoe was jouw echo??? Toch niks negatief te zien hoop ik! Laat snel wat weten meisje.

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:29
mini-mama

Hey hey,

Gauw effe reageren, want we staan deze en volgende week maar met 2 in de winkel en dat is dus werken geblazen!

Blij dat met jullie alles zo goed gaat! Joke, ik dacht al dat je weer in het ZH was opgenomen... Gelukkig waren het "maar" computerproblemen...

Gisteren echo gehad! En...het was goed! De gyn nog maar eens aan Tom uitgelegd hoe het zat met de kansberekening van de tripletest (Tom was er vorige keer niet bij). En ze zei dat we het beter konden laten rusten. Tenzij we ècht niet anders kunnen, maar we zijn er niet door gedeprimeerd of zo.

Onze baby weegt 300 gram, de lengtes van beentje, hoofdje en buik was top! Kon niet beter zijn. Het had ook de hik, en het was vruchtwater aan het drinken. En terwijl de gyn zo aan het kijken was en het beebje naar "de camera" keek, zei ze zo langs haar neus weg "mooi kindje".
Vervolgens ging ze ook op zoek naar het geslacht. Maar ja, je raadt het al... Boelie zat in stuit, met de beentjes in kleermakerszit, dus er was niks te zien. Wachten dus

Ze raadde ons wel een 3D-echo aan, om de werking van het hartje enz nog eens extra te laten controleren. En over 3 weken kan ik terecht bij de dokter die dat doet.
Heb dat bij Daan ook bij diezelfde dokter gedaan (gewoon voor de fun).

Gho, ik kijk er al zo naar uit he. Nog veel harder dan bij Daan. Toen was ik nog erg onzeker en had ik nog een geweldig leven zonder kinderen, waarvan ik niet zeker wist of ik dat wel wilde opgeven. Maar nu ik weet wat er in de plaats komt, kan ik bijna niet meer wachten...

Joke, bij jou begint het aftellen al een beetje he. Nog een dikke 2 maanden zeker... T gaat er snel zijn, amai!
Hoe gaat het met de voorbereidingen?

Jolly, hoe gaat het met jou? Lang niks meer van je gehoord...

Missy, heb jij al iets van voorbereidingen gedaan?

Ik ga na onze vakantie er eens invliegen se.

Het doet wel raar nu, normaal begin ik na de 15e augustus met voorbereidingen voor school, en het kriebelt wel... Maar ben toch blij dat ik die voorbereidingen niet meer moet doen

Allé, kga verder werken. Tot snel!
Ben zoo opgelucht dat alles OK was gisteren...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:19
Kidnurse

Veerle,

Wat goed dat alles in orde is!! Een pak van jullie hart hoogswaarschijnlijk. Wij zijn serieus aan het aftellen! In de living hant een lintmeter waar we alle dagen een stukje afknippen......nog 58 dagen!
Ons beebje heeft ook 4 of 5 keer op een dag de hik! Grappig gevoel in mijn buik.
Qua voorbereidingen zitten we vrij goed, kamertje is af, heb zelfs al pampers gekocht . Alleen maak ik mij een beetje zorgen over dingen die op de geboortelijst staan en die we ECHT nodig hebben voor de geboorte (maxi-cosi, koets, badje.....) en waarvan ik niet weet of bvb mijn ouders die al gaan kopen. De dame in de winkel zei om een weekje voor de bevalling eens langs te komen en als het niet gekocht is het dan zelf mee te nemen. Maar dat vind ik veeeeeeeel te laat ik wil dat hier staan hebben
Ik wil zelfs nu al mijn valies klaarmaken.......om die dan waarschijnlijk nog een 100-tal keer in-en uit te laden

Liefs
Een ongeduldige Joke

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 18:44
Kidnurse

Coucou,

Iedereen heeft het druk hier . Jefke was deze namiddag gaan spelen naar een vriendje en ik heb 3 uur geslapen!! Man man man, wat deed dat deugd
Morgenvroeg naar de gyn..........spannend........

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 10:42
mini-mama

Heyla,

Ben gisteren op verwendagje geweest, héél druk dus Maar het deed ongelooflijk deugd. Samen met mijn zwangere vriendin. Sauna, massage, ... En daarna wezen shoppen! Zwangerschapskleren natuurlijk Heb winterkledij aangeschaft, dikke truien voor in de winkel, en een "zondags" setje. Heb al deugd gehad van mijn truien, amai! Wat een weertje...

Hoor net slecht nieuws van een ex-collega. Heb daar heel fijn mee samengewerkt, maar ze gaat uit elkaar met haar vriend en trekt terug naar de kust (waar ze oorspronkelijk vandaan komt). Zou hier wel een traan kunnen laten biggelen. Zo'n toffe, joviale meid!

Joke, waarom moet je vanochtend naar de gyn? Gewoon op controle of voor iets anders?

Dames, moet er weer vandoor. Zaterdag is drukke dag hier...

Groetjes!

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 13:59
Kidnurse

Heykes,

Ja Veerle, gewoon op controle! En alles was superprima in orde! Beebje weegt nu al 2030gr!! Is ruim 300-400gr boven het gemiddelde, dus dat zit snor . Ook nog altijd met hoofdje naar beneden en dat gaat normaal niet meer veranderen!! Placenta OK, en voldoende vruchtwater. Nog niet ingedaald maar moet ook nog niet hé! Volgende controle op 35w, dus binnen 3w! Er was een klein klein beetje eiwit te bespeuren in mijn urine maar mijn bloeddruk was 11/7, dus ze maakt zich geen zorgen!
Ben zooooooooooo blij .

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 18:52
mini-mama

Amai, da's gek, een gynaecoloog die op zaterdag consultatie doet... Maar goed, fijn dat alles in orde is!

Hier begint mijn buik ongelooflijk te groeien, amai! Allé, tis te zien wat voor kleren ik aanheb. Soms zien de mensen helemaal niks (???) en soms lijkt het alsof ik elk moment ga bevallen

Ben even alleen thuis met Daantje, Tom moest even weg. Seves nog wat spelen, en daarna in zijn bed want hij slaat nu een dutje over (allé, zijn "avonddutje van een uurtje) maar dan is hij sneller moe he.
En ik ruik hier precies iets...

Er stond vandaag in zijn boekje van de crèche: Daan komt af en toe even knuffelen en gaat daarna gewoon verder spelen Lief he

Allé, kga hier ne pamper verversen...

groetjes!

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 10:02
Kidnurse

Hej Veerle,

Mijn gyn doet op zaterdag consultaties in het weekend dat ze van wacht is! Op zatervoormiddag zijn die dokters toch aanwezig in het ziekenhuis en zij combineert dit met consultatie. Ze moet wel volgens mij omdat ze het zo druk heeft
Wanneer wij uitgerekend zijn (is ook een zaterdag) is ze gelukkig ook van wacht! Maar zij geeft wel haar bevallingen niet uit de hand, wil zeggen dat ze haar altijd moeten bellen en niet de gyn van wacht op dat moment, vind ik wel super.
Ze was blij dat ze mij niet meer teruggezien had na die nacht in het ziekenhuis en ze wil mij ook niet zien voor de volgende controle
Geniet van je zondag.

Liefs
Joke

P.S: waar zitten die andere dames hier??

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:18
Missy

Hey Joke goed dat alles ok is. Fijn.

Hier volop beweging. Is een super gevoel.

Hier vandaag beetje winkelen en dan beginnen met het kamertje op te ruimen. Heb slaapkamer al besteld dus moet toch nog verven enzo. Is alleen maar leuk. Weten jullie soms mooie kleurtjes voor een jongenskamer? Slaapkamer is beuk met beige.

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 14:58
mini-mama

Heyla dames,

Joke, handig, zo consultatie op zaterdag Moest is gynaecologe zijn, ik zou het ook zo doen hoor. En ook fijn dat je zeker weet dat je eigen gynaecoloog bij je bevalling zal zijn. Dat is bij ons ook zo (ah ja, met keizersnede). Heb zo wel een beetje schrik dat onze baby zich wat te vroeg zal aankondigen... Maar goed, dat zien we dan wel weer he.
Heb trouwens vannacht vreselijk gedroomd over een miskraam en zo

Missy, leuk je nog eens te horen! Als je naar kleuren vraagt voor een jongen, mogen we er dan vanuitgaan dat het een jongen wordt ?
Onze Daan zijn kamer is niet echt "jongensachtig", maar wel een kinderpapiertje ertegen.
We hebben met een bovenstuk, een onderstuk en een band gewerkt. Bovenaan is het geel met allerlei tekeningetjes (vlinder, lieveheersbeestje, bloemetje, ...), onderaan verticale strepen afwisselend perzik en geel, en de band is overwegend geel met een rood randje en dezelfde figuurtjes als bovenaan. Op de schuine rand van de dakkapel is de bovenkant effen perzik.
Wij hebben een donker huis en daarom wilde ik lichte kleuren. Maar omdat mijn ouders en schoonouders hielpen behangen, kon ik al moeilijk een echte jongenskamer inrichten he Ik vind het al bij al wel heel geslaagd, en Daan kijkt graag naar de figuurtjes als hij gaat slapen. Hij zegt ze dan allemaal gedag
Blauw vind ik trouwens persoonlijk een koude kleur voor op behang... Maar dat is ieders goesting he.

Voor de rest is hier alles bon. Heb net wat boekhouding gedaan, seves terug in de winkel, maar Daan zal gaan wakker worden denk ik... Op zich niet zo erg, maar als hij zijn kleren moet aandoen op het aankleedkussen brult hij moord en brand!! Erg vervelend
Ik probeer hem dan af te leiden met een speeltje, en af en toe lukt dat wel. Maar lang niet altijd! En dan rolt hij om, kruip hij eraf, wringt en wiebelt hij, ... Alleen als hij gaat slapen en dus moe is, blijft hij rustig liggen. Zal wel overgaan zeker?

Nog een weekje werken en dan gaan we met vakantie!! Heb nog niks voorbereid van wat we moeten meenemen of zo... En of we hier nog eten gaan kopen of in NL. Heb er aan de ene kant wel zin in, aan de andere kant is het zo'n beetje afwachten of het zal meevallen he...

Ik ga nog wat verder werken se. Altijd wel wat te doen hier

Doeg!

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 07:55
Kidnurse

Hallo dames,

Vandaag nog exact 50 dagen en ons beebje is uitgerekend maar van mij mag het binnen 30d of zo komen hoor alhoewel mijn ventje elke dag zorgelijker kijk als ik weer een stukje van de lintmeter knip . Volgens mij krijgt hij serieus ' de poepers'

Gisteren had ik gedurende een uurtje weer hevige buikpijn ben dan in bad gaan liggen en meet de warme sproeier over mijn buik, heeft goed geholpen, gelukkig maar! Vanmorgen weer serieuze hoofdpijn, dat ben ik echt kotsbeu, dat is nu al van dag 1! Zou moeten strijken en poetsen vandaag en heb nu al geen fut meer

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 01:48
mini-mama

Hoi ladies,

Joke, jij schijnt toch wel veel last te hebben met die buik van jou he... Doe het maar rustig aan, dat je niet veel te vroeg bevalt...
Weet je trouwens al wat voor werk je wil doen als je bevallen bent? Allé, na je bevallingsverlof natuurlijk he.

Tsja, ik zit hier op het onmenselijke nachtuur... Maar, ben wel net uitgeweest Het zijn "Beverse feesten" bij ons, en Belle Perez kwam optreden. Als je weet dat ik naar festivals als werchter en pukkelpop ga, zal je wel verrast zijn dat ik daar te vinden ben. Maar het was met mijn (toffe) schoonzus, schoonmoeder en Tom zijn nichtje van 9 jaar. Mijn schoonmoeder en nichtje zijn dan na het optreden vertrokken (we waren met de fiets) en mijn schoonzus en ik hebben nog uren "bijgekletst" over schoonfamilie. Awel, soms doet het eens deugd om mijn ergernisssen eens te kunnen delen, en omgekeerd is dat ook zo En gewoon babbelen over koetjes en kalfjes. Maar goed, het is dus weer veel te laat en ik moet morgen nog een dag naar school. Vroeg vertrekken dus

Voor de rest alles OK hier. Buik is precies op 2 weken tijd gigantisch gegroeid. Daan begint een dutje over te slaan, maar is 's avonds wel ècht doodop en is dan gefrustreerd van het oververmoeid zijn. Maar volgende week gaan we ons eens lekker ontspannen he Heb er al wel zin in, maar mijn hoofd staat er nog niet naar omdat ik nog zoveel moet doen... Werken en wassen en strijken en inpakken. En pas dan ben ik mentaal ook klaar om te vertrekken.

Missy en Jolly, hoe gaat het met jullie? Jolly, dat is echt wel al lang geleden he. Alles goed met jou?

Allé, ik ga in mijn bedje nu, m'n oogjes vallen toe

Tot de volgende!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 09:31
Kidnurse

Jij nachtuil . Ik heb inderdaad wel wat last met die dikke buik van mij! En zal blij zijn als het eruit is. Ik haal volgens mij nooit die 40w of is dat gewoon een stille hoop dat de baby een week of 2 te vroeg zal komen dat kan ook natuurlijk. Nu moet het nog niet zenne, minstens toch tot week 34! Zodat die longen goed gerijpt zijn hé.
Vanavond moeten we naar een feestje van een bevriend koppel dat 40 jaar wordt en zie er eigenlijk beetje tegenop. Of een ganse avond rechstaan of op een stoel zitten voor een paar uur is niet echt meer aan mij besteed . Maar manlief moet morgen vrij vroeg gaan werken dus het zal normaal gezien niet echt laat worden.

Ik ben ook de laatste voorbereidingen aan het treffen voor maandag Jefke terug naar school te sturen: brooddoos in afwasmachien, nieuwe schoenen inspuiten tegen de regen, boekentas klaarmaken......Hij gaat al naar het 5e! Wat gaat dat toch snel seg.

Ik heb hier deze ochtend al mijn badkamer gepoetst en nu net het babybedje opgemaakt en ben al doodop!

Waar gaan jullie eigenlijk op vakantie??

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:56
Kidnurse

Was nog vergeten te antwoorden op je vraagje ivm mijn werk. Ik ga in 1e instantie terug beginnen bij het Wit-Gele Kruis MAAR enkel als het in mijn eigen stad is! Ik ga niet meer werken in de regio van voor de zwangerschap (20km verder)! Tenzij, en daar blijf ik op hopen natuurlijk, dat er weer iets uit de bus komt van k&G hé
De uren bij het W-G vallen ook best mee, altijd in de voormiddag en 1 namiddag in de week. Dan het weekend om de 14 dagen, maar is ook altijd maar tot 's middags.......

Liefs
Joke

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 13:12
Missy

Hey

Alles ok hier? Zo te zien wel. Blij dat te lezen

Met mij ook alles ok. Ben nog steeds thuis. Goed rusten doet mij goed. Voor de rest vooral rugpijn. En ook vaak maagpijn. Maar ja dat nemen we er bij. 1 oktober heb ik mijn laatste echo. Is nog even. Denk dat de laatste maanden het langste duren. moet nog alles doen eigenlijk. kinderkamer is nog niet gekomen. buggy moet ik nog bestellen. en als ik een lijst maak moet ik dat ook nog gaan doen. pfff nog veel werk. maar het is voor het goede doel.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >