volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 08/08/2008 @ 20:50 Ee | Tja, je kan daar wel om lachen, en inderdaad, je kan niet alle risico's uitsluiten als je kinderen krijgt, maar die dingen gebeuren wél en het kan toch geen kwaad om rekening te houden met worst case scenario? Voor het geval dat... Vrienden van mijn ouders hadden 2 zoontjes, en op een avond dat ze terugreden van een familiefeest zijn ze verongelukt. Man sterft, vrouw en zoontjes (3 en 5) zijn ongedeerd. 5 jaar later sterft de vrouw aan een hartstilstand. Dus neen, niet tegelijkertijd, maar die jongetjes waren in elk geval nog steeds veel te jong om voor zichzelf te zorgen. Mijn zussen en ik hebben dat toch altijd in ons achterhoofd gehouden: toen we elk 1 kindje hadden hebben we expliciet besproken wat er zou gebeuren in het geval dat: haar kindje wordt door ons opgevangen of andersom. Toen we allebei terug zwanger waren van een 2de hebben we daar nog eens overgesproken. Immers, nu zouden we opeens nie 2 maar 4 kindjes hebben. Het was voor geen van ons een probleem gelukkig, maar het lijkt me absoluut een goed idee om daar op voorhand al eens over na te denken. |
| 30/07/2008 @ 10:38 hw | En om even bij de uitgangsvraag te blijven: mijn ouders hebben ook 4 kinderen. Bij mij (ben de oudste) was al afgesproken dat ik naar mijn tante zou gaan als er iets met m'n ouders zou gebeuren, en dit is zo gebleven, ook nadat mijn ouders hun 4e kindje kregen en mijn oom en tante er zelf 3 hadden. Andersom trouwens ook (kinderen van m'n tante zouden naar mijn ouders gaan). Daar is nooit twijfel over geweest. Tuurlijk, 7 kinderen is een groot aantal, maar mijn moeder en haar zus weten van elkaar dat er genoeg liefde is, en met de opbrengsten van de erfenis (gaat naar de kinderen, voogd als financieel bewindvoeder aanstellen) in het geval er iets zou gebeuren zou het financieel ook geen probleem moeten zijn. |
| 30/07/2008 @ 10:35 hw | Dieke, ben het helemaal met je eens. Het is ook een beetje een hellend vlak redenatie die hier gebruikt wordt: de kans is klein dat het gebeurt, DUS zal het ons wel niet overkomen. De realiteit is: het gebeurt, en het kan ook jou gebeuren! Je verzekert je huis toch ook tegen brand, diefstal etc, terwijl de kans klein is dat het gebeurt? Waarom dan je kostbaarste bezit, je kind(eren) niet? Onze kleine is nog niet geboren, maar we hebben al een testament op laten stellen waarin niet alleen de nalatenschap, maar ook de voogdij geregeld is voor het geval er iets met ons gebeurt. En mocht je over pakweg 10 jaar besluiten dat iemand anders geschikter is, dan kun je het altijd nog aanpassen in je testament! Wij hebben nu voor mijn schoonvader en zijn nog jonge vrouw gekozen omdat zij de enigen in de omgeving zijn met een jong kind én onze normen en waarden goed overeen komen, maar wie weet hebben onze broers en zussen over 10 jaar ook wel gezinnen (studeren nu allemaal nog) en vinden we 1 van hen geschikter. Dan wijzigen we het gewoon. Ook al is het niet leuk om over na te denken, het is wel een van de verantwoordelijkheden die je als ouders hebt om te zorgen dat je kind altijd in goede handen is, ook als je er zelfs niet meer bent. |
| 29/07/2008 @ 23:34 cientje | hoi moet het hier nu ook dringend gaan regelen mijn man is onlangs omgekomen bij een ongeval we hebben drie kids twee zoonjtes van 10 en 2 en een dochter van 7. Stel me nu wel de vraag wat als er mij iets overkomt ik weet wel zo goed als zeker dat mijn familie alles zal doen om ze op te vangen maar toch heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan tot 4 weken geleden dan toen hij is omgekomen dus zo een heel gekke vraag vind ik het niet en vnid het de moeite waard om over na te denken. grtz |
| 18/06/2008 @ 18:47 michele | hier is het (gelukkig) geregeld. en wat de commentaar van anderen betreft, tegenwoordig antwoord ik op van die domme commentaren waar, 1. niemand zich te moeien heeft en 2. het jullie en niet jullie ma's of zus keuze is, met, "tja, we hebben nu toch maar een tv gekocht". de commentaren stoopen gewoon direct en men is zeer gegeneerd ![]() Ben in verwachting van nummerke vier, hebben het momenteel helemaal niet breed, maar dat weerhield ons er niet van om een vierde wondertje in ons hart te sluiten en hej, hebben diegene die het momenteel "breed" hebben de garantie dat ze het binnen enkele jaren nog breed hebben ? er moet maar zoals bij ons een faillissement van de werkgever opdoemen en al je zekerheid is weg. als je daar op gaat denken blijf je beter kinderloos. |
23/01/2008 @ 21:24 ![]() | Heerlijk zo'n forum met verfrissende andere ideeen, die houden we erin Spreeuwtje |
| 18/01/2008 @ 11:45 mimi@work | Een interessant topic waar ik ook al vaak bij heb stilgestaan... Mensen denken niet graag en gauw aan jong sterven maar soms is het beter om toch vooraf wat zaken te regelen en op papier te zetten, het scheelt een hoop frustratie en misschien geruzie bij de nabestaanden? Zelf heb ik een tante en nonkel met vier kids waarvan m'n moeder meter is van eentje. Ik herinner me de afspraak dat zij de zorg voor de kinderen zou overnemen in geval van ( ben zelf enig kind) Dat is altijd blijven hangen dus toen ik zelf kinderen kreeg hebben m'n man en ik er ook over gepraat. Mijn man heeft een zus met 1 kind maar we vinden hen als opvangouder niet geschikt (totaal andere waarden) dus kozen we voor mijn ouders met financiële begeleiding ve nonkel (ook lang verhaal) in de hoop dat m'n ouders ook lang leven... Nu gaan we voor een derde (hi Elsi, we meet again) en ik weet zeker dat dit kind voor hen even welkom zal zijn. Financieel ook hypotheek met schuldsaldoverzekering, levensverzekering, ed maar belangrijkst vanal iemand die hen graag ziet en dezelfde opvoedwaarden heeft zoals wij. We hebben het al persoonlijk gevraagd maar willen dit nog op papier om conflicten met de schoonfamilie te vermijden... Weet er iemand of dit bij notaris moet of gewoon een document getekend door beide en gewettigd op stadhuis ofzo? Laat je zeker niet doen in je keuze voor een vierde kindje, net zoals jij zullen er bij ons mensen vinden dat het huis te klein is, we te weinig verdienen, etc... Wie zegt trouwens dat ze de drie kind wel nemen als het zover is? Ik zou het als vriendin alvast een grote eer vinden...ga je er met haar over praten? Wat vind je man? Succes! |
| 17/01/2008 @ 21:25 Liesje | Hey, Je mag er inderdaad niet te veel aan denken. Er kan zoveel gebeuren... Om die reden geen 4e kindje willen, gaat wel wat ver vind ik. Het gaat trouwens niet om het aantal. Volgens mij is het even erg voor een kindje alleen als zijn beide ouders dood zijn... Niet meer aan denken! ![]() Groetjes, Lies |
| 12/01/2008 @ 21:17 marijke | hey meid.. ik heb zelf ook drie kinderen en ben zwanger van de vierde. ik vind het dus ook een fijn idee als ze later wat aan mekaar hebben. alleen over van stel je voor als we komen te overlijden moet ik eerlijk zeggen ben ik nog niet zo heel veel mee bezig. je kan toch moeilijk gaan leven van stel er gebeurt mij iets,voor het zelfde geld leef je nog heel wat jaren. ik heb wel het geluk dat ik weet dat mijn familie alle kids zou opvangen. maar ik denk zelf dat je niet teveel met dat idee moet leven,dat je doodgaat. misschien denk ik wat te makkelijk over dit onderwerp. en het mooiste is natuurlijk wel als je een familie lid of hele goeie vrienden hebt die als het ooit zou gebeuren alle kinderen in huis wil nemen. maar wij hebben dus ook nog niet echt wat geregeld,waarschijnlijk word het mijn zus die wil ze allemaal wel. maar we gaan er gewoon vanuit dat we lekker lang blijven leven en oud mogen worden of niet dan. groetjes ![]() |
volgende pagina >
[Reageer]

groot gezin - wat als ouders overlijden ..................??

Heerlijk zo'n forum met verfrissende andere ideeen, die houden we erin Spreeuwtje

Dan leef je toch niet ten volle meer. Geniet vooral van je gezin en concentreer je op de toekomst en de leuke momenten samen.