< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Twijfels en intense blijheid ... net zwanger !!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Twijfels en intense blijheid ... net zwanger !!
29/07/2008 @ 12:10
Lesley

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen

Ja, chrichri, in mijn familie zijn ze soms nogal plat met hun uitdrukkingen en elke keer als ik zeg dat ik denk dat ik toch nog wat kleertjes ga bij kopen zeggen ze dat dat belachelijk en stom is. Allez, uiteindelijk doe ik nog wat ik wil natuurlijk, maar mijn man volgt dus ook hun principe en wil er voor in het begin niet te veel hebben. Maar nu gisteren las ik in een boek dat je sowieso voor in het begin een stuk of 10 kruippakjes moet hebben, dus nu kan hij niet meer zeggen dat ik overdrijf hè.

Hier gaat het weer een pak minder. De kuitkrampen zijn terug opgedoken, na er enkele weken geen last meer van te hebben gehad. En gisterenavond heb ik weer een uur over de wc pot gehangen om over te geven Dat heb ik nog nooit gehad in mijn leven, zo vaak ziek zijn...ik denk echt dat die hitte voor mij niet goed is want het is niet dat ik iets had gegeten wat op mijn maag kon liggen, aangezien ik gisteren eigenlijk heel weinig heb gegeten door de warmte.
En ik vind dat dan zo lastig dat ik moet overgeven, ik denk dan elke keer dat ons meisje daar last van gaat ondervinden, van die druk die ik zet.
Ik hoop dat het gisteren de laatste keer was dat ik met mijn gezicht over de wc pot heb moeten hangen.

Maar gisterenavond voelde ik mij in zijn geheel echt slecht. Overal pijn, mijn rug die zo'n zeurende pijn uitstraalde...gelukkig heeft mijn man heel veel begrip voor mijn gezaag en geklaag want het enige wat nog uit mij komt zijn zuchten en kreunen en dan niet in de positieve zin
Als mijn bomma nu nog is één keer tegen mij zegt "amai, jij hebt wel een zorgeloze zwangerschap hè", spring ik uit mijn vel denk ik. Zij zien mij 1 of 2 keer in de week en meestal zijn dat dan de momenten dat ik mij eens goed voel. Ze moesten mij hier thuis zien zitten.

Mijn voeten worden met de dag dikker. Gisteren heb ik ze 2 keer in een ijskoude emmer water gestoken, ingesmeerd met zo van die pepermunt crème van den Bodyshop, maar niks helpt gewoon. In de namiddag lag ik op bed en heb ik met mijn voeten tegen de muur gesteund zodat ze in de hoogte lagen maar ook dat haalt niets uit.
En nu zijn nog maar de ergste weken begonnen hè. Want volgens iedereen zijn de laatste de ergste, dus ik hou mijn hart al vast voor wat nog gaat komen

Moest er nog een 2de kindje komen, goed uitrekenen dat ik niet in de zomer zwanger ben hoor, of toch niet hoogzwanger. Al kan je dat nooit niet plannen natuurlijk.

En die gemeenschap, tja, vroeger was ik diegene van ons twee die het hoogste libido had maar nu is dat van mij onder het nulpunt gezakt denk ik. Het zegt mij voor de moment gewoon niets meer, want meteen na het vrijen zit ik met die zeurende, drukkende pijnen in mijn onderbuik en rug dus je kan gewoon niet nagenieten hè. En tijdens het vrijen ook liggen denken "oei, zij zal dat toch niet voelen of mijn man kan haar toch niet pijn doen?" Terwijl dat niet zo is, daarvoor ligt zij veel te goed beschermd, maar automatisch schiet dat toch door mijn hoofd

F'tje, ik kan ook niet ver meer stappen. En 15 augustus hebben wij een familie-uitstap gepland die inhoudt: gaan wandelen van de zee in Nieuwvliet tot in Breskens. En dat zijn serieus wat kilometerkes, langs het strand. Dus ik twijfel nog steeds of ik het wel ga meedoen. Ik zou heel graag willen aangezien ik die uitstap mee heb georganiseerd maar ik zou niet willen dat ik na enkele meters stappen al moet achterblijven.
De 12de augustus moet ik nog eens naar mijn gyne en dan ga ik haar vragen wat zij denkt dat het beste is. Als ik nu al opening zou hebben ga ik niet mee natuurlijk.
Mijn man zou liever hebben dat ik thuis blijf, zelf gaat hij niet mee omdat hij niet zo ver kan stappen door een spierhernia in zijn been en rug. En hij heeft al schrik dat ik ginder op het strand ga moeten bevallen Stel u voor zeg, dat ginder mijn water ineens breekt door het stappen...want dat zeggen ze toch hè, dat als ge wilt dat uw water breekt dat ge maar ver genoeg moet wandelen. Al zal dat meer zijn voor op het laatste wanneer het niet vanzelf in gang schiet.
Dus voor mij zal het nog afwachten zijn. En hopelijk gaat het dan niet zo heet zijn als de laatste dagen want dan ga ik zeker niet mee.

Heeft jullie ook zoveel de hik? Die van mij 2 tot 3 keer per dag. Ik heb eens ergens gelezen dat dit wel heel goed is omdat dat wil zeggen dat ze dan goed van het vruchtwater aan het drinken is.
Mijn man lag vanmorgen met zijn oor op mijn buik en ze had net de hik, dus kon hij dat horen. Vond hij zo grappig

Allez, ik ga eens verder doen met mijn huishoudelijke taken

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 19:41
Rosalie

Dag dames, even reageren op alles wat ik lees met mijn ervaringen
Kuitkramp heb ik nu ook wel es feller, Lesley, vooral dan als 'k in bed lig ('s ochtends) maar kan er wel mee leven. Dikke voeten heb ik gelukkig nog niet, dat dat maar zo blijft. Ik draag thuis m'n flipflops en voor 't werk m'n platte ballerina's of sandalen.
Sex : tja, what can I say? Dat 't voor 't moment toch veel te warm en plakkerig is dus bij de eerstkomende koele nachten maken we daar es werk van zodat 't niet nu al te veel op 't achterplan komt... Hoewel ik in m'n hoofd ook niet helemaal meer ontspan, denkend aan
Ver stappen : dan doe'k dus m'n Baby Belt aan en die geeft best wel wat meer steun. In 't weekend stap ik meer maar tijdens de week vind je me vooral achter m'n bureautje in de airco Vind het best wat moeilijker in slaap vallen nu met die warmte en tegen dat 't afgekoeld is, is 't ochtend en gaat de wekker
Ons heeft ook vaak de hik, Lesley, en daardoor heb ik me dan mooi versproken...
Ik heb ook Pampers gehaald hoewel m'n schoonzus later wel op Kruidvatluiers is overgeschakeld (maar mss enkel overdag en 's anchts de Pampers; zou es moeten checken). Ze was er alleszins content van.
Melkafscheiding heb ik niet : zal voor later/na de bevalling zijn, zeker? Geen idee...
Harde buiken ook (nog) niet gesignaleerd, we zien wel : des te beter. Die voorwee, F'tje, straffe kost : geeft ons idd al een idee
Qua productjes ga ik die van 't ziekenhuis meeenemen want die betaal je toch, denk ik, dus dat zal Mustela of Galenco zijn, vermoed ik. Eens die op zijn, probeer ik Zwitsal (of Nivea indien Zwitsal niet zou lukken).
Morgen met m'n baas naar Londen voor 't werk, tot vrijdagochtend (2x vroeg de trein op : morgen thuis vertrekken om 6u en vrijdag de trein nemen om 7u ginder). Vroeg uit de veren dus en vermoeiende dagen. Heb alvast de trouw van m'n man z'n neef (dansfeest 23u) vrijdagavond afgezegd : is te veel anders met op zat. en zon. ook al plannen. Zal tussendoor maar wat rust/slaap proberen hebben. 'k Hoor jullie dus dit weekend of volgende week wel es.
Intussen : keep cool - letterlijk en figuurlijk
PS Soms heb ik met 't werk een beetje 't gevoel van "tussen de soep en de patatten" zwanger te zijn. Ik geniet ervan maar 't stopt niet vooraleer je in moederschapsrust gaat. Dus F'tje : enjoy, 't is een rijkdom als geen ander! Dada

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 07:46
Chrichri

Goeiemorgen dames,

's morgens is het echt het beste van de dag !
En aangezien ik elke morgen om 5.30u uit m'n bed ben, kan ik daar ten volle van genieten
Maar kom, net zoals bij Rosalie zitten we hier in de airco, dus teveel klagen doe ik niet. Al zie ik toch ook wel een beetje af van de hitte hoor. Gelukkig is het in onze slaapkamer aangenaam om slapen.

Hey F'tje, nee, bij ons weet niemand het geslacht buiten m'n mama, maar ja, de mama is de mama hé En m'n papa die zei van de moment dat we zeiden dat we zwanger waren dat het een meisje is. Dus ja ... "vaderinstinct" zeker?
Wij gaan de pampers van de mutualiteit kopen na de geboorte, dit kan je tot 6maanden doen. Spaart ons een flinke cent uit!
Tja, die schoentjes met een hak ... daar kreeg ik dus die dikke voeten van, vandaar ik zei, gedaan met de elegantie vandaag vergadering, kan dan moeilijk op m'n sleffers of slippers komen, dus weer hakjes, ik weet al waar ik me straks aan kan verwachten
Wel, ik had gelezen dat het normaal zou zien moest je het nu minder goed voelen, bij mij is dat niet het geval hoor. Echt constant de hele dag door. En soms trekt ze precies m'n buik helemaal uiteen maar 't is haar vergeven ze

Amai amai, Lesley'tje zo afzien van de warmte! Toch belangijk dat je veel drinkt hoor. Weet je, moest je eens een Hema passeren, ze verkopen daar bruistabletten voor in een badje water en dan je voetjes erin, ik garandeer je ... het helpt. En ze hebben er ook goedkopere tetradoeken
Verre wandelingen zijn aan mij ook niet meer besteed! Al loop ik hier op het werk nog steeds de trappen op en af, weliswaar iets trager maar kom
Ik zou toch maar 3x nadenken voor je die toch aan zee meedoet. Je kan misschien aan het eindpunt iedereen opwachten ofzo, maar nu wandelen op het strand en dan zover
Ik voel ook regelmatig dat men mieke de hik heeft, echt grappig, maar ik voel het dan echt wel onderaan men buik.

Hey Rosalie, ik zat bijna in hetzelfde schuitje! Moest normaal naar Praag met het werk, maar omdat dat met het vliegtuig is, had ik een goed excuus, oef, want kzag het echt echt ni zitten!
Doe jij het ook maar rustig aan. Tot vrijdag!

Knuffel

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:59
Louise

Ook een goeimorgen,

Inderdaad 's morgens is het, het best van de dag, lekker fris. Ben deze nacht pas om 3u in slaap gevallen, nu ben ik dus weer volledig uitgeput. Namiddag toch maar eventjes in de zetel slapen.

Ja de hik heeft mijn meisje ook en ik voel dat ook vooral onderin mijn buik. Maar dat is goed als je kleintje de hik krijgt hè.

Oh man, zo'n wandeling, als ik dat nu moest doen zou ik ter plekken omvallen, ik kan nu nog geen km meer stappen.
Maar als jij je daar goed mee voelt kan je het wel proberen, ieder lichaam is ook anders.
Nee, echt mijn conditie is nihil, de trap opgaan en ik lig te hijgen en puffen niet normaal, terwijl ik een sportieve ben en normaal 2 x per week ga lopen. Maar ik weet dat het maar tijdelijk is en binnen een 3 maand kan ik weer wat beginnen sporten.

Ik las ook ergens van melkverlies. Ik heb ook al een paar weken lekende tepels. niet dat de melk er zo uitloopt maar als ik op mijn zij lig en mijn arm drukt tegen mijn borst dan komt er een druppel uit. Of 's morgens bij het wakker worden zie ik ook aan mijn nachthemdje dat ik een lekje heb.

Ah ja, ivm kuitkrampen is neem ook al een aantal weken magnesium (promagnor) in en dat is tegen de spierkrampen. Ik neem dit voor mijn gevoelige baarmoeder, waardoor ik harde buiken (onschuldige) kreeg. En die magnesium ontspant de buik en dus ook goed voor kuitkrampen want die heb ik niet meer gekregen sindsdien.

Zo, ik ga nog maar wat genieten van mijn dagje verlof.

Groetjes

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 11:07
F'tje

Dag mede-moedertjes in spe

Hey Lesley, ambetant hé die kuitkrampen? Ik heb er niet veel last van, maar dit weekend had ik het weer eens, en het doet ongelofelijk veel pijn! Ik moet dan direct rechtspringen, ik kan het niet uithouden van de pijn. Normaal kan ik zelf aan m'n tenen trekken maar ik kan er niet meer aan
Maar ik heb meestal kramp als ik mijn benen uitstrek, maar ik let daar niet op als ik even wakker wordt.

Jij geeft wel veel over hé, da's jammer. Maar de ene heeft er meer last van dan de andere. Je hebt al heel je zs last daarvan hé...
Ik heb nog geen enkele keer moeten overgeven, gelukkig. En bij m'n vorige zs heb ik ook nooit moeten overgeven.

Heb ook echt last van dikke voeten, het zijn gelijk olifantepoten dat ik heb, echt lelijk hé, ben gelijk een michelin-ventje haha
Of het zijn net van die dikke babyvoetjes hihi
En ik kan er ook niets aandoen hoor. Hoop alleen dat ik na de bevalling vlug weer m'n smalle voetjes terugkrijg met smalle enkeltjes, dan is het pas goed

Ik denk ook dat je best niet mee zal stappen de 15de augustus, je zal het lastig genoeg hebben, dan ben je 8 maand ver.
Ik heb het ook megalastig, moet zelfs nog maar kleine afstanden doen en ik kan al niet meer Voel me net een oud vrouwtje

Ons meisje heeft ook veel de hik, best wel grappig hé.

Hey Rosalie, goed dat je Baby Belt helpt bij jou En je mag je gelukkig prijzen dat je geen last hebt van dikke voeten. Want da's echt niet leuk, net alsof je voeten zouden ontploffen.
Ik zal zeker genieten van dat rijkdom
Ik heb me nog geen enkele dag verveelt, echt niet, kan me echt bezighouden.

Hey Chrichri, hier nog eentje die ook vind dat 's morgens het beste is van de dag.
Amai sta jij iedere dag zo vroeg op?
En gaat dat nu zo'n beetje? Is het niet lastiger met je zs?
Had er al opgelet dat je altijd zo vroeg reageert op de topic, maar dat je zo vroeg opstaat wist ik niet. Je moet waarschijnlijk iedere dag vroeg werken ook?

Zo tof dat alleen je mama het geslacht weet (en je papa, maar ik denk dat hij gewoon een gokje waagt )
En goed dat je het al zolang kan geheimhouden zeg!
Ik heb ook zo van die momenten dat ik zeg, hadden we het maar tegen niemand gezegd (behalve op de topic), maar voor het 2de hou ik het liever geheim: als verrassing.

We vergeven onze meisjes alles hé zelfs die talrijke lelijke striemen die ik heb op m'n billen en benen, die zijn echt lelijk maar ja...

Ik moet zeggen dat ik alweer 2 kilo bijgekomen ben de laatste week denk ik, maar ik eet niet meer of anders
Maar het is omdat we de laatste weken iedere week normaal gezien een halve kilo of 1 kilo per week bijkomen, doordat het kindje vlug bijkomt (200 gram per week)
Pff dus mag zeggen dat ik zeker 20 kilo zal bijgekomen zijn in m'n zs wat best wel veel is, nu ja, kan er toch niets meer aandoen hé

Hey Louise, geniet nog van je dagje verlof en van het mooie weer

Zal ik ook doen, wij gaan vanmiddag naar Nieuwpoort-bad
Gaan wandelen naar het strand - nu het nog redelijk gaat humhum - en naar de avondmarkt. Want denk dat ik vanaf 10 augustus nergens 'ver' meer ga gaan, zal het lastig genoeg hebben, dus nu nog wat profiteren daarvan. Ik ga heel graag naar de zee, maar volgend jaar met ons meisje, wat zal dat leuk zijn

Groetjes

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 12:26
Lesley

Hoi hoi

Nou, vandaag is het mijn verjaardag en ipv mij goed te voelen voel ik mij zo slecht. Ik heb een nacht achter de rug, dat wil je niet meemaken. Pijn dat ik heb gehad! Mijn ribben, ik weet niet wat ik heb uitgestoken maar het leek alsof elke rib gekneusd was dus ik kon gewoon niet draaien of keren.
En op mijn rug liggen ging niet want dan had ik geen adem meer Om halfvier ben ik weer uit bed gerold en ben ik beginnen rondlopen uit pure frustratie, dan maar effe in de zetel gelegd maar dan begon ik mij nog geradbraakter te voelen dus toch maar terug mijn bed opgezocht.
Maar dan de droom die ik heb gehad...ik droomde dat mijn man werd neergeschoten door een inbreker... Komt dat nu door de zwangerschapshormonen dat ik zoiets droom? Toen hij vanmorgen opstond om te gaan werken heb ik hem direct goed vastgepakt, ik was er niet goed van.

Morgenavond pakken wij van bij mijn moeder een soort van opklapbed mee naar huis en dat gaan we in de veranda installeren voor wanneer ik het te warm krijg, dan kan ik daar gaan afkoelen. Want mijn man zet liever de ventilator niet in de slaapkamer 's nachts omdat hij schrik heeft dat we dan ziek zouden worden. En met we, bedoelt hij ik en ons meisje

Mijn voeten zijn nu echt een ramp geworden. Ik draag normaal gezien maatje 36 en hier thuis loop ik rond met de sleffers van mijn man, dat is een 41 en die zitten als gegoten
Hoe graag mijn man mij ook ziet, hij hoopt toch dat hij rap terug zijn vrouwke van voordien gaat hebben. Met de striemen op mijn buik en de dikke voeten kan hij nog leven, maar eens hij mij uit de zetel ziet rollen als een gestrande walvis kan hij het toch niet laten van effe te zuchten
En ik hoor mijzelf nog roepen voor de zomer "ik ga nooit dikke voeten hebben en ik ga een perfecte zwangerschap hebben". Ja, amai!

Seffens ga ik mij in de zetel zetten met de ventilator op mij gericht en ga ik mijn voeten in een emmer water steken met nog wat ijsblokjes erbij.

Chrichri, bedankt voor de tip ivm die bruistabletjes

Ivm die strandwandeling, ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb eens naar de vooruitzichten gekeken voor het weer en rond 11 augustus geven ze iets van een 20 graden in Vlissingen, dus als het zo blijft kan het wel zijn dat ik ga meegaan. Maar moest ik enkele dagen voordien opeens op die site temperaturen zien staan van 30 graden blijf ik thuis hoor.
En ze weten in de familie dat er een hoogzwangere meeloopt dus ze moeten hun tempo maar wat aanpassen hè. Mijn moeder heeft ook al gezegd dat als het niet meer zou gaan, dat zij met mij wat gaat achterblijven en dat we ons ergens gaan zetten dus daarom denk ik dat ik het er toch op ga wagen. Zolang ik weet dat er dus iemand is die bij mij blijft wanneer het nodig is, heb ik er nog niet zo'n schrik voor.

Blijkbaar voelen wij ons allemaal een beetje als oude vrouwtjes. Dat ben ik nog het meeste beu, zo voelen dat je stram bent langs alle kanten en overal pijn hebt in botten waarvan je het bestaan niet kende...bij mij is het vooral in mijn handen dat ik afzie. Elke ochtend slaag ik er maar amper in om mijn vingers te buigen en terwijl ik het dan probeer hoor ik in mijn linker middenvinger elke keer botjes die op hun plaats springen. Ik heb maar schrik dat er één van de dagen één van die botjes niet meer wil terugspringen, zit ik daar met een vinger die ik niet meer kan buigen.

Ik zou gewoon eens willen dat mijn man zou kunnen voelen wat ik nu voel. Ik ben nu echt zo'n vrouw geworden die tegen haar man roept wanneer hij zegt dat hij begrijpt hoe ik mij voel "jij begrijpt mij niet, jij bent een vent, jij zult dit nooit moeten meemaken!"
Ik hoop niet dat ik in de verloskamer daar ook ga liggen roepen dat ik hem haat enzo.

Allez, ik ga nog wat verder puffen en zweten.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 13:47
Louise

Lesley,

een super gelukkige verjaardag!!!

(zo afgezien deze nacht, hopelijk gaat het nu al wat beter)

Ik hoop dat je alsnog wat kan genieten van je verjaardag.

Groetjes

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 14:13
F'tje

Hey Lesley, kzeg kga vlug nog even reageren voor ik vertrek deze namiddag, en wat lees ik, het is je verjaardag:

EEN HELE GELUKKIGE VERJAARDAG GEWENST!!!
Geniet van deze mooie dag!

Wat jammer dat je niet zo'n goeie nachtrust hebt gehad hé!
Ik heb ook al veel gehoord dat je door de zshormonen over rare dingen kunt dromen. Dus moet het zijn dat het klopt.

Ja man, maatje 36 naar 41, da's raar.

Mijn ventje is daar ook bang voor dat ik tijdens de bevalling hem zou beginnen te verwijten... Maar ik zou dat echt niet willen doen hoor. Hoe lastig het bevallen ook zal zijn...

Ja ga maar nog wat gaan puffen en zweten ga ik ook doen, straks naar het strand joepie

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 21:20
Lesley

Bedankt Louise en F'tje En chrichri, nog eens bedankt ook voor het smsje

Ondertussen voel ik mij nog niet veel beter. Ik lijk echt griep te hebben, zo pijnlijk voelt mijn lichaam aan. Daarnet ben ik in tranen uitgebarsten, ik zag het echt niet meer zitten. Mijn man heeft mij even gemasseerd maar meer kan hij ook niet doen, ik merk wel dat hij dat zo lastig vindt van mij zo pijn te zien lijden.

Maar nu begin ik mij af te vragen, die pijnen in mijn rug en mijn heupen, zou dat misschien kunnen komen doordat ons meisje aan het indalen is? Weet iemand of je dat echt kan voelen?

Liefs

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 07:29
Chrichri

Goeiemorgen dames,

Hey F'tje, fijne dag gehad gisteren? Wat ben ik jaloers op je!
Awel sé, ik heb net hetzelfde, als ik 's ochtend wakker word wil ik me zo eens goed uitrekken, maar hola! Niet meer doen dus. Ik zou overal een spierkramp kunnen krijgen, tenen, kuiten, billen, dijen, noem maar op! Gelukkig heb ik het al altijd kunnen vermijden.
Ja, die dikke voeten ... ik meestal 's avonds, maar hier op 't werk leg ik ze omhoog. 'k heb me hier al geïnstalleerd ze
Ja, 'k sta iedere dag om 5.30u op. We mogen hier kiezen wanneer we beginnen tussen 6.45 en 9.45 ... en ik begin om 7u en aangezien ik er een half uur over doe ... maar des te vroeger kan ik stoppen hé
Hoe kom je nu aan die 20 kilo?? Ga je nog zoveel bijkomen in die 5weken?

Hoi Louise, ik moet zeggen, ik slaap prima ! In onze slaapkamer is het best aangenaam. Ik slaap zonder deken, maar moet wel men zw-kussen vasthebben. Kan niet meer slapen zonder
Jij ook al "lekkende tepels" 't gaat hier goed met de dames hun productie!! F'tje, dat van ons komt nog wel mieke
Ja, dat heb ik ook al gehoord van die magnesiumtabletten tegen krampen. Weet je, klinkt raar, maar een banaan eten een uurtje voor je gaat slapen is ook een wondermiddel!
Heb je lekker kunnen genieten van je dagje verlof?

Hey Lesleytje, graag gedaan meisje dat sms'je. Goh, jij ziet echt wel af. Dat verdient geen enkele zwangere vrouw. Je zou nu toch ook nog een beetje moeten kunnen genieten. Ik kan het best geloven dat je het niet meer ziet zitten. En dat op je verjaardag. Tuurlijk is dat voor je man niet leuk. Ik zie ook niet graag iemand afzien die ik graag zie. Maar al die spierpijnen ... volgens mij heb je een tekort aan iets, wat weet ik niet juist. Die rug en heupen, een vriendin van me had dat ook, die mankte zelfs en dat kwam door de bekkeninstabiliteit. Nu ... we komen dichter en dichter bij die indaling (voor een eerste rond +- 36w) dus alles wordt NOG slapper en tja, ook gevoeliger. Ik zou proberen van rustige wandelingskes te maken, zodat je niet alles stroef maakt, maar alles soepel houdt. Maar rustig aan hé.
Als dit echt aanhoudt zou ik 1. NIET mee gaan wandelen en 2. bellen naar de materniteit en alles uitleggen wat je voelt en meemaakt en luisteren naar de raad en advies die ze je geven.

Zo, meidjes, vandaag bijzonder hete dag, succes!

Hou jullie goed, dikke knuffel

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 08:15
Lesley

Hoi meisjes

Even komen melden dat ik vannacht toch al wat beter heb geslapen. Al was het nog afzien en zweten, maar ik heb toch enkele uurtjes door kunnen slapen.
Al is het nog heel moeilijk met dat kleine schoppertje in mijn buik. Als ik op mijn rug lig is ze nog vrij kalm, maar eens ik me op mijn zij draai, eender welke zij, begint het getrappel hè. En dan denk ik natuurlijk dat ze plaatsgebrek heeft waardoor ik mij terug op mijn rug draai zodat ze kalm wordt, maar zo kan ik weer niet slapen...één ding staat nu al wel vast, ik ben al voorbereid voor de talloze slapeloze nachten die ik in het begin ga meemaken

Vandaag nog effe doorbijten en dan is dat verschrikkelijk weer ook weeral voorbij. Nooit verwacht dat ik het zou wensen, maar ik wens nu echt dat er seffens ineens een goeie sneeuwbui zou vallen...mmm, zalig

Die rugpijn die ik gisteren had is nu ook over, dus ik denk nu weer dat ik misschien gewoon slecht had gelegen de vorige nacht en er dus iets klem zat
Maar ik hoop dat ik zo'n dag zoals gisteren niet meer meemaak want amai, het ging mij echt niet af. Ik kon amper bewegen en ben gisterenavond bijna door mijn benen gezakt...soms denk ik dat ik gewoon te veel van mezelf eis en beter eens naar mijn lichaam zou luisteren.
Gisterenavond heb ik nog een halfuur ofzo met mijn voeten in een emmer ijskoud water gezeten, oh, dat doet zo'n deugd hè Al is het wel jammer dat mijn voeten zo warm aanvoelen, dat dat water na een paar minuten al begint af te koelen. Als ik er ijsblokjes bij doe zoals gisteren gaat het nog, maar als ik dat niet doe moet ik na 10 minuten al opnieuw koud water nemen.

Hebben jullie ook zo weinig eetlust? Jongens, toch, ik krijg bijna niets meer binnen. Gisteren heb ik 's ochtends iets gegeten en gisterenavond viel opeens mijn frank dat ik nadien niets meer had gegeten dus heb ik om halfnegen nog tomaat garnaal zitten klaarmaken, dat ik zelfs nog niet eens helemaal op krijg. Het lijkt wel alsof er een knoop in mijn maag zit ofzo. Drinken daarentegen, geen probleem. En hoe kouder het drinken, hoe liever. Water uit de ijskast is zelfs al te warm, dus steek ik telkens een fles in de diepvriezer. Ik weet wel dat dat niet echt aan te raden is, maar anders krijg ik het niet binnen als het niet ijskoud is.

Chrichri, ik ga dat straks eens melden bij mijn kinesiste denk ik, dat ik zoveel pijn heb in mijn botten en mijn spieren. Maar ik denk dat zij gewoon gaat zeggen dat ik magnesium moet pakken, dat heeft zij vorige keer ook gezegd, maar toen was ik al aan het innemen voor mijn kuitkrampen.
Ik ben wel benieuwd wat er vandaag op het programma staat. De eerste keer dat mijn man er gaat bij zijn

Zo, voor diegenen die moeten werken, hopelijk valt het qua warmte allemaal een beetje mee vandaag.
Ik vertrek seffens naar mijn moeder om daarna bij mijn tante iets klein te gaan snoepen voor mijn verjaardag Dan ben ik eens weg uit ons appartement, dat zal mij deugd doen.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 14:55

hey lesley

Ik ben een beetje laat , maar kom nu pas weer hier ff langs wippen
maar als nog gefeliciteerd met je verjaardag

en met de andere moeders gaat het geloof ik ook wel goed
heb natuurlijk niet alles kunnen lezen , want jullie typen wat af zeg

wij gaan lekker dit weekend ff lekker vakantie huisje pakken ff bij komen en dan volgende week vrijdag is het zover de beroemde datum 8-8-8
wat is dat snel gegaan zeg die weken , wijdachten gaat wel langzaam die laatste weken maar integendeel
met mij gaat het weer goed , gelukkig maar
en we hebben besloten om het eind dit jaar maar weer een kans te geven en dan maar weer kijken wanneer het raak is
dan zijn jullie al trotse moeders van de kleine meisjes , en zal ik jullie niet meer spreken denk ik .. maar wens jullie wel heel veel geluk met jullie beepjes

ik ga ff lekker aan de slag en spreek jullie snel weer

gr en knuffels
Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 17:41
Chrichri

Hey Lesley, goed dat je beter geslapen hebt!
Hopelijk is het "fijn" geweest bij de kinesiste. Hehe, tof dat je man meekon

Altijd leuk iets gaan snoepen, hhmm

Hey wondertje! goh, da's inderdaad nogal gevlogen, zowel voor jou als voor ons! Een mens staat er niet bij stil hé?
Oh zo fijn, een weekendje ertussen uit, zalig!
Wat zie ik daar? Dan zullen wij je wss niet meer zien? Niks daar van! Wij willen van het begin tot einde weten hoe je zwangerschap dan verloopt want als je er op het einde van het jaar mee begint, ben je mss op dezelfde moment zwanger als wij nu
Dan heb je weer iets om naar uit te kijken

't is vandaag den eerste keer dak ff neerzit
Van het werk rechtstreeks naar de winkel, was geladen als een muilezel, thuisgekomen, afwasmachine uitgeladen, gestofzuigd, alles met nat opgenomen, m'n fruit gegeten, gestreken, machine handdoeken ingestoken, de rest van men suikerbonen afgemaakt, vuilnis buitengezet, nu net een weldoend douchke genomen en nu vertrekken we naar mijn schoonzus om te gaan eten
Ik verklaar mezelf ook voor zot met di weer, maar eens je start, kan je niet meer stoppen!

Enfin, ik hoop dat ze iets lekkers heeft klaargemaakt want het zal me smaken

Grtjs!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 23:37
Lesley

Hoi mede moedertjes in spe

Amai, vandaag was het echt afzien. Ze hebben niet gelogen toen ze zeiden dat het vandaag de heetste dag ging zijn. En het was niet gewoon heet, maar plakkerig heet, dat haat ik echt, dat je zo uw kleren tegen uw lichaam voelt plakken.
Gelukkig was het in het salon bij mijn tante vrij koel, want mijn moeder en ik moesten dan ook op mijn neefje babysitten en voor zo'n klein kind is dat ook echt niet te doen dit weer. Toen ik hem zijn papflesje zat te geven stonden de zweetdruppels ocharme op zijn voorhoofd en niet alleen bij hem, bij mij ook.

Zelfs een vrouw die ik van haar noch pluimen ken sprak mij vandaag 2 keer aan. Eerst zat ik aan een winkel te wachten op mijn moeder, zij was effe boodschappen aan het doen maar ik wou niet mee binnen gaan dus had ik mij op een drempel vlakbij gezet en opeens vroeg die vrouw superbezorgd aan mij "gaat het?"
Daarna kwam ik haar terug tegen aan de bakker en zei ze "dat is ni plezant hè, kind, nu zwanger zijn met dit weer, doe alles maar in de voormiddag wanneer het nog koel is en dan kan je in de namiddag rusten". Vond ik zo lief
Maar toen ik daarna zei dat ik in september moet bevallen antwoordde ze zoals iedereen "oei oei, dat is nog effe". Wanneer gaat er nu eens iemand zeggen dat dat niet lang meer is, nu lijkt dat zo precies een eeuwigheid
Maar het is wel grappig om te zien hoe wildvreemden ineens uw zwangerschap gebruiken om een gesprek te beginnen en dan ook echt meeleven
En binnenkort zullen de gesprekken dan gaan over ons kindje, als ik er mee ga wandelen

Nu effe ook nog een verslagje over wat er allemaal is gebeurd bij de kinesiste.
Was echt wel grappig met mijn man bij mij hoor. Vandaag ging het over de houdingen tijdens de arbeid. Dus niet tijdens de bevalling zelf, maar over de periode er vlak voor, wanneer ik moet wachten tot ik 10cm ontsluiting heb. De kinesiste heeft mij al gewaarschuwd dat dit in de meeste gevallen 10 tot 12 uur duurt, al kan het natuurlijk ook veel korter zijn of langer.

Ze toonde dan verschillende houdingen die ik kan aannemen om de pijn te verzachten. Zo kan ik onder andere tegen de muur steunen met mijn armen, mijn benen wat gespreid en zo van links naar rechts bewegen of draaibewegingen maken met mijn heupen. Daar had ik nu al deugd van dus dat zal zeker helpen wanneer ik pijn heb.
Dan moest mijn man met onderrug tegen de muur leunen, door zijn knieën zakken zodat ik op zijn knieën kon gaan zitten en terwijl met mijn handen op mijn knieën kon leunen. En dat is dan ook een goeie positie voor hem om mijn rug te masseren en mij bemoedigende woordjes in te spreken

Daarna moest ik op de fameuze bal gaan zitten die veel zwangere vrouwen gebruiken tijdens de weeën. Echt makkelijk vond ik dat nu niet, ik ben heel klein en dus zat dat echt niet comfortabel. Dus of ik die bal op die manier ga gebruiken weet ik nog niet.
Mijn man moest dan nadien achter mij komen zitten op een krukje, zijn handen op mijn bekken leggen terwijl ik achterover leunde met mijn hoofd op zijn schouder. Maar ik kon maar niet stoppen met denken "sebiet rolt die bal hier vanonder mijn poep en steek ik hier tegen de grond" en de kinesiste zag dat ook aan mijn gezicht dus heeft ze nog een andere houding getoond. En die vond ik wel heel aangenaam. Mijn man moest deze keer voor mij op dat krukje komen zitten, ik zat nog steeds op die bal. Ik moest mijn handen rond zijn nek leggen en zo naar voor buigen. En terwijl kan hij dan ook mijn rug masseren. Maar dat was zo schattig, van de moment dat ik mijn handen rond mijn man zijn nek legde, reageerde hij door mij ook vast te pakken. En blijkbaar ziet de kinesiste dat niet vaak want zij was daar zo door vertederd

Daarna kwam het deel waar ik nog het meeste van hield, de rugmassage. Terwijl de kinesiste zat uit te leggen waarom dat nodig is, zei mijn man zo "ik geef haar regelmatig rugmassages". Ik moest is goe lachen want gisteren heeft hij mij voor de eerste keer gemasseerd en ik denk dat het 3 minuten ofzo heeft geduurd

Weer moest ik op die bal zitten en terwijl met mijn armen op de behandelingstafel leunen. En eerst deed de kinesiste de massages voor, daarna moest mijn man zelf oefenen. Ik moet zeggen, hij deed dat wel goed. Hij zal nog wat moeten oefenen hier thuis, maar daar heb ik geen problemen mee Of hij dat zo leuk zal vinden is nog maar de vraag want mijn man geeft echt niet graag massages. Al zal hij het op de moment wanneer het echt nodig is zeker wel doen hoor.
En als laatste toonde de kinesiste nog houdingen die ik in bed kan aannemen tijdens de weeën. Weer met die bal erbij, daar moet ik dan op steunen terwijl ik in bed op mijn knieën zit. Als het te moeilijk is van op mijn knieën te zitten, moet ik zo'n zwangerschapskussen achter mijn poep steken zodat ik daar wat op kan zitten en terwijl moet mijn man mij dan weer masseren.

Natuurlijk, nu heb ik veel houdingen gezien met die bal, nu is nog maar de vraag of ze zo'n bal hebben in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Volgens de kinesiste wel.

Ik heb ook gevraagd wat die drukkende pijn in mijn rug en heupen is die ik soms voel en volgens haar is dat gewoon bandenpijn.

De volgende afspraak is binnen 3 weekjes en dan gaan we de perstechnieken oefenen. Daar kijk ik wel naar uit, want dan gaan we ook puffen, als ik haar goed heb begrepen. En mijn man moet weer mee, ik hoop niet dat ik dan in de lach ga schieten als hij samen met mij moet puffen

Toen we buiten kwamen, hij direct "moet ik dat allemaal echt doen bij u, wat zij mij net heeft getoond, ik ga nogal werk hebben!" Wat een domme vraag, tuurlijk dat hij dat moet doen, zij toont dat niet voor haar plezier hè. Mannen hè
En even later kwam het kindje weer naar boven dat in elke man zit verscholen want nu wil hij ook zo'n bal gaan halen om hier thuis op te zitten...Maar ik ken dat, dan kopen we die, hij zit daar 3 keer op en dan ligt dat daar weer. En het is nu niet dat dat een klein balletje is hè, dat neemt direct serieus wat plek in.

En nu zit ik weer serieus te puffen. Ik heb daarstraks mijn topje al onder de koude kraan gehouden, maar ondertussen plakt dat al terug tegen mijn lichaam.
Van mijn moeder hebben we daarstraks een ligbed meegebracht dat in de veranda nu staat en als het niet gaat onweren tegen dat ik ga slapen ga ik mij daar vannacht op installeren. Niet dat ik graag apart slaap maar het is echt niet te doen in onze slaapkamer. En afgelopen nacht lag mijn man zijn hoofdkussen zo dicht tegen mij, wat nog meer warmte uitstraalde naar mij toe dus ik kan wel eens een iets koelere nacht gebruiken. Maar bij de eerste bliksem die ik zie of de eerste donderslag die ik hoor zal ik rap terug naast hem liggen hoor

Zo, hopelijk slaapt iedereen vannacht een beetje goed, ik denk dat we allemaal wel een beetje nood hebben aan een minder warme nacht

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 09:34
Louise

hoi meiden,

Vandaag de 30 weken voor mij...het komt dichter en dichter.
Gisteren weer echt afgezien met het weer, hopelijk wordt het iets minder warm want ik heb al een week niet meer bij men ventje geslapen. Ja bij de de warmte slaapt hij beneden en ik boven, 's morgens komt hij dan wel bij mij gekropen maar tis toch anders. Vanacht ben ik pas om half 3 gaan slapen, ik was echt niet moe en dan bij die warmte. Gevolg dat ik nu met spleetoogjes zit.

Gisteren ben ik mijn lijst definitief gaan laten maken, heb dan ook maar direct zo'n domoo kussen ( lange rond kussen ) meegenomen om tussen de benen te leggen voor te slapen, je kan het ook voor te voeden gebruiken of als steun in de rus en voor het kleintje in te leggen. Dus natuurlijk heb ik dit deze nacht uitgetest, best wel grappig want dat kussen is zo lang als mij (ben maar een kleintje) en telkens als ik op men andere zij ging liggen moest dat slangenkussen meedraaien. (gevecht in bed) Maar ik moet wel zeggen dat het goed doet om ermee te slapen.

Ooh, ben alweer de helft vergeten van wat jullie getypt hebben.

Zo, ik ga nog maar is wat verder werken.

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:04
Rosalie

Dag dames, veel leesvoer achter de rug hier Ik ga 't kort houden : alles ok met en mezelf. Moe maar tevreden terug thuis (nog een half dagje werken). Vanavond "stuik" ik in de zetel, denk ik want pas terug uit Londen sinds vanmorgen. Weekend, uitslapen : YES! Wel, hopelijk want idd : de warmte is niet evident te verdragen deze dagen. aan allen & fijn weekend!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:05
Rosalie

Dag dames, veel leesvoer achter de rug hier Ik ga 't kort houden : alles ok met en mezelf. Moe maar tevreden terug thuis (nog een half dagje werken). Vanavond "stuik" ik in de zetel, denk ik want pas terug uit Londen sinds vanmorgen. Weekend, uitslapen : YES! Wel, hopelijk want idd : de warmte is niet evident te verdragen deze dagen. aan allen & fijn weekend!

Lesley, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:35
Lesley

Hoi iedereen

Ik kom even met minder goed nieuws...mijn peter heeft kanker aan de maag. Hij was al lang niet goed, had last met eten en pijn aan de slokdarm dus zijn ze verder gaan onderzoeken en vanmorgen hebben ze het nieuws te horen gekregen. Nu gaan ze zien wat ze kunnen doen, want volgens de dokter zijn er geen uitzaaiïngen, al is het wel kwaadaardig. Ofwel gaan ze gewoon bestralen ofwel opereren, maar als geen van beide aanslaagt moeten we ons aan het ergste verwachten...
Tot daarnet kon ik mij nog goed houden, maar toen ik zojuist naar mijn man belde om het hem te zeggen ben ik in tranen uitgebarsten...

Ik hoop echt dat alles goed komt met hem...Ik had mij voorgenomen om vandaag eens te kuisen maar ik kan het gewoon niet aan na dit. Plus, ik voel mij ook zo slecht, lichamelijk gezien dan.
Als ik maandag nog altijd voel wat ik nu voel ga ik naar de dokter want ik denk dat ik gekneusde ribben ofzo heb en iets aan mijn voet ook...maar dat is nu maar bijzaak...amai, mijn nonkel is dan zo geliefd in de familie, staat dag en nacht voor iedereen klaar, doet geen vlieg kwaad, iedereen is altijd welkom bij hen thuis en nu krijgen we dit te horen

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:30
Lesley

Hoi

Ik kom nog even melden dat ik seffens naar de dokter ga, mijn man komt vroeger naar huis om met mij te rijden want op eigen kracht geraak ik er niet meer. Ik zie echt af van de pijn in mijn ribben, ik kan nu zelfs niet meer diep inademen dus ik moet continu naar adem snakken.
Ik kan mij niet neerleggen, maar zitten doet ook pijn, ik hoop dat dit rap voorbij is want dit is een pijn die ik zo vlug mogelijk niet meer wil voelen

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:43
Chrichri

Hoi Louise, ja die 30weken is ook iets speciaal hé, net als de 12 en 20 weken vind ik
't is erg hé, ik heb vannacht ook wat minder geslapen. Maar toen het begon te onweren en regenen heb ramen wagenwijd opengezet (afdakje) en dat deed deugd. Buiten is het beter maar de warmte zit gewoon echt binnen.
Goed dat je lijst af is ... werd tijd hé als je in oktober bevalt moet je 'm in juli leggen, dus je bent er nog net

Hey Rosalie, goed dat je weer veilig hier bent Rust van het weekend maar eens goed uit.

Lesleytje, veel succes zo dadelijk bij de dokter ik ben eens benieuwd wat het gaat zijn. Gekneusde ribben zou dat dan komen van het gestamp van je ? Zou ik straf vinden. Nog een paar weekjes en de indaling is begonnen, ok, dan moeten we weer superveel gaan plassen en waggelen we als een gans, maar liever dat dan pijnlijke ribben en maaglast.
Van je nonkel ... positief blijven denken hoor! Kanker is nu eenmaal een begrip in de maatschappij waar we niet meer omheen kunnen. Ze zijn er dan ook al flink in geëvolueerd. En zo te horen is hij er op tijd bij, wat ook positief is. De moed erin houden hoor!
Kom nog maar zeggen hoe het bij de dokter was.

Ik kwam eigenlijk eens eventjes vragen of de bewegingen van jullie soms echt, maar dan echt pijn doen? Bij mij begint dat als ze zo net boven mijn navel begint te bewegen en dan ... en dat doet ze altijd, dan steekt er iets recht in mijn buik, wss een voetje ofzo en das helemaal rechts in mijn buik, echt in mijn zij, ik weet niet tegen wat ze dan zit maar man, het doet pijn! En das zo meerdere malen per dag. Ik weet dat het voor haar ook niet meer aangenaam is daarbinnen maar ppfff

Soit ... ik ga eventjes met men voetjes omhoog liggen want amai, en zo dadelijk zijn mijn ouders terug uit vakantie, veel bijgeklets dus

Een prettig weekend

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >