< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Adoptie- en pleegouderschap » starten met adoptie

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
17/01/2008 @ 21:56
Ksenia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Ik ben Ksenia uit België. Ik ben gelukkig getrouwd met Marc, mijn lief ventje. Enkele jaren willen we zwanger worden om ons geluk met ons kindje(s) te delen. Na 3 j. hormonen, IVF, cryo's, operaties is het ons nog altijd niet gelukt.
We starten bewust met adoptie om mama en papa te worden.

Zijn er nog vrouwen die deze beslissing genomen hebben?

Groetjes,
Ksenia

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 22:06

Hey!

Wij hebben ook de beslissing genomen na 4 mislukte IVF/ICSI pogingen om een einde te breien aan onze biologische kinderwens.
Laat me je zeggen, het is de BESTE beslissing die we ooit genomen hebben!

Eind 2006 hebben we ons papier naar K&G gestuurd, in het voorjaar hebben we de cursus gevolgd, in het najaar hebben we ons MO gehad en net voor kerst hebben we een positief verslag gekregen.
Onlangs zijn we naar de rechtbank geweest en in februari wordt ons vonnis uitgesproken ... daarna gaan we naar de adoptiedienst en wordt het wachten op ons kindje!

Toegegeven, het is even slikken als je eraan begint want het is echt wel zo een grote onbekende en je bent compleet afhankelijk van het resultaat van het MO. Maar we zijn dolgelukkig dat we de stap genomen hebben.

Volg de cursus, je krijgt er veel info in over de hele procedure, en hak dan de knoop door ... ik kan alleen maar zeggen dat het echt een hele opluchting is!
Veel succes!
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 08:18
Ksenia

Hoi Saskia,
Het wordt nu echt spannend voor jullie! Weten jullie al naar welke adoptiedienst juliie zullen gaan? En van welk land komt jullie spruit?

We zitten nog in de beginfase, toch voelt dat nu al opgelucht. Het 2007 is vreselijk zwaar geweest. De laatse miskraam in december kan ik nog altijd niet verwerken. Het was onze spontane zwangerschap na de jaren behandeling. Er is iets mis met mijn baarmoeder: de laatste controle toonde een vleesboom die er aan groeien is. Dus, er volgt nog operatie in februari waarschijnlijk.

We starten heel bewust met adoptie: het is een prachtige mogelijkheid om mama en papa te worden!!!! Gelukkig dat het bestaat. We zijn helemaal klaar voor! We moeten wel geduld hebben...

Succes met jullie vonnis in februari!
Groetjes,
Ksenia

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 17:02
doke

Hej dames,

Hier nog iemand...
Vorige week donderdag zijn we gestart met de cursus, en ik kan het alleen maar bevestigen : het is een hele goede keuze dat we aan't maken zijn.
Ksenia, 2007 was ook voor ons een rampjaar.
We zijn van hier naar ginder gestuurd, en ik had eerder de indruk dat we goed waren als profkonijn, en verder niet echt met onze situatie rekening hielden.
Ach ja, de hormonen zijn de deur uit, en we kunnen nu alleen maar aftellen en uitkijken naar elke stap !

Vele groetjes,
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 19:43

Hey dames,

wij gaan proberen voor India, niet zo een populair land blijbaar maar we voelen er ons goed bij en hopen dus binnen dit en een jaar of 2 à 3 een kindje hier in huis te hebben ... het duurt nog eventjes maar we zien tenminste licht aaan het einde van de tunnel!

Tjah ... het is allemaal niet simpel die MM maar het is zo een opluchting als je het achter je kan laten!!!!
Ok, het MO is ook niet leuk ... het is veel graven in je verleden en in je gevoelens ... maar het klommelt tenminste niet met je hormonen lol!

Veel succes alletwee (btw, als jullie vragen hebben mogen jullie gerust mailen, ik kom wel af en toe op een forum maar reageer niet zo graag)

Groetjes!
Saskia
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 22:04
Ksenia

Hallo dames,

doke, wat leuk, jullie zijn al gestart met de cursus! We moeten wel geduld hebben... In MM was trouwens ook niets anders dan wachten, we zijn al getraind... Hoeveel koppels volgen met jullie deze cursus samen?

saskia, een kindje uit India, jullie volgen jullie hart, het is belangrijste! We hebben nog niet aan een land gedacht... En dit MO: die gesprekken met de psychologen: is dat met man en vrouw apart of samen? Ik kan mij nog niets voorstellen hoe dat loopt... Het levensverhaal, wat verwachten ze van je? Moet dat lang zijn? Al die vragen... De onbekende wereld voor ons.

Nog een mooie avond,
tot dan,
Ksenia

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 12:47
Ksenia

ria-nummer
Vandaag hebben we het antwoord van K&G met ons RIA-nummer gekregen. Wat een snelle reactie ! Met veel plezier hebben we 25€ betaald! En nu wachten op de infomap.

Ksenia

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 15:10
doke

Ha ksenia, zalig hé, om 25€ te mogen betalen !!
Bij ons was het ook zo, rekeningen betalen doen we niet graag (niemand denk ik), maar die van K&G... die was direct betaald !!
De cursus bij ons is verdeeld in 2 groepen (via het VCOK), en gaat door in Antwerpen. Bij ons in de groep zitten er 3 koppels dat al kinderen hebben, 2 alleenstaanden, en 4 koppels dat ongewild kinderloos zijn.
Een beetje vanalles dus.
Ik zag in de andere cursus (is het klasje naast ons) dat daar een homo-koppel bij zit. 't zal niet simpel zijn voor die mannen...
Ge gaat zien ,eens ge die kaft hebt gekregen, gaat ge aan niets anders meer kunnen denken. 'k heb die kaft een paar keer van voor naar achter gelezen, en omgekeerd..
Voor welk land wij zouden gaan, weten we nog niet echt.
W€e maken langzaamaan ook afspraken met de verschillende bureau's, en daarna trekken we onze conclusie.
De landen dat ons enorm hard aanspreken zijn : Ethiopië, Kazachstan, Nepal, Venezuela en Madagascar (deze laatste 3 zijn nog proefkanalen, dus we weten nog niet eens of het wel blijft)
Hebben jullie al een keuze gemaakt ?

Saskia, jullie gaan voor India ?!!
Mijn tante heeft een kindje van India, nu ja, kindje... ze heeft ondertussen mijn leeftijd, en ze heeft zelf al 2 kinderen..
Dus echt kindje kun je dat niet meer noemen hé !
Alles is perfect verlopen, en vrij snel ook. Maja, 34 jaar geleden was 't helemaal anders dan nu hé.
Ach ja, ons geduld zal beloond worden.

Dat MO en dat levensverhaal...
Ik vraag me af bij dat levensverhaal tot hoever je in detail moet gaan.
Simpel is het niet hé ?!
Ik ken wel bepaalde onderwerpen waar ik over kan vertellen, maar dan moet ik wel oppassen dat ik daar alleen al geen 5blz. over schrijf.
Plus, nog zoiets : moet het echt schrijven zijn, of mag het via computer ook ?
'k typ liever ;-)) Maja, desnoods bijten we wel op de tanden hoor, geen probleem.

Vele groetjes,
Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 17:18
Ksenia

cursus start in april
Hallo dames,

Vandaag hebben we de map van K&G samen met de brief van Triobla ontvangen. We starten met de voorbereidingscursus 24 april. Amaai, zolang wachten.... Maarja, we wisten op voorhand dat we geduld moeten hebben.

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,
Ksenia

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 13:28
doke

Ha Ksenia tof dat ge de map en de data hebt !
Een goede raad :
Zorg ervoor dat ge al uw papieren hebt (kijk maar in de map, 't laatste blad) van geboorteaktes, ... dan kan je direct na de cursus ineens naar de JRB (als dat tenminste nog moet bij jullie, bij ons wel, maar niet overal).
Zo verlies je geen tijd, en kan je je ineens op de rol laten zetten.

Tja, 't wachten....
We zullen idd nog veel geduld moeten hebben hé !

Groetjes,
Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 15:55
Tabitha

Even ter info:

Verzamel ook niet te vroeg alle papieren...
Sommige documenten mogen op het ogenblik van indiening max. 15 dagen oud zijn (zoals bvb het bewijs van woonst en nationaliteit)...
Tijdens de cursus wordt daar meer info over gegeven.

Ook is het zo dat iedereen een verzoekschrift moet indienen bij de JRB, ongeacht de regio.
Wat wel kan verschillen is dat men in sommige regio's nog persoonlijk voor de rechter moet verschijnen, terwijl in andere regio's het tussenvonnis wordt geveld zonder dat je persoonlijk aanwezig moet zijn....

Véél succes toegewenst iedereen!!!
Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 01:54

Startschot adoptie
Hey lotgenootjes

Wij hebben in december de definitieve beslissing genomen om voor adoptie te gaan. Ondertussen hebben wij reeds de overschrijving betaald aan K&G en hebben we de infomap ontvangen voor interlandelijke adoptie

2 weken geleden hebben we ook de data doorgekregen van de voorbereidingscursus. Onze eerste dag van de voorbereidingscursus zal zijn op 25/04/08

Momenteel gaat onze keuze naar Thailand

Groetjes,

Stephie
Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 09:40
Ksenia

Hallo,

Doke, hoeveel cursusdagen hebben jullie al gehad? Wanneer is de laatste cursusdag? Ik heb gezien in de map hoeveel papieren we moeten verzamelen. En inderdaad, enkele dagen vóór de laatste cursusdag moeten ze klaar zijn om naar de JRB te kunnen gaan.

Stephie, welkom hier! Waar zullen jullie deze cursus volgen?

Groetjes,
Ksenia

Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 19:41
doke

Godh, dat hebben ze ons niet verteld in de cursus, dat we niet te vroeg mochten beginnen met de papieren te verzamelen.
Is het enkel de bewijzen van woonst en nationaliteit dat niet langer dan 15 dagen op voorhand mag verzameld worden ?
'k ben nl. al de geboorteaktes gaan halen, en dat is niet echt bij de deur...
In de map heb ik daar ook niets over zien staan, tenzij ik dringend naar den oogarts moet, kan ook

Ha Stephie, jullie gaan ook voor adoptie !!
Plezant dat je mee komt aftellen.

Ksenia, onze laatste cursus is 21/2, en 22/2 willen we al met de paperassen in de JRB staan.
'k zal het pijtig vinden wanneer dat dat achter de rug is, want het is echt enorm interssant !!

Tabitha, is het enkel dat blad dat in de map staat dat je moet afgeven (samen met die zaken dat je moet halen), of moet er ook een begeleidende brief bij met al je gegevens en je RIA-nr. enz... ?
't ziet er naar uit dat je beter cursus kunt gaan volgen bij Triobla dan bij het VCOK, alleen mochten we dat niet kiezen...

Groetjes,
Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 23:20

Voorbereidingscursus
Hellokes,

Wij gaan cursus volgen via triobla te Asse is niet zó ver van bij ons.

Weten jullie al voor welk land jullie gaan? Is jullie mening van land reeds veranderd sinds jullie bezig zijn met de cursus?

En dan nu mss een dom vraagje (ben dan ook blond) Vanaf wanneer moet je beginnen tellen? Ze hadden ons gezegd dat interlandelijke adoptie +/- 30 maanden duurt. Is dit te rekenen van zodra je de cursus start? Of vanaf wanneer?

Groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 08:41
Tabitha

Online Status
Doke,

Dat onderwerp wordt dan ook maar de laatste cursusdag besproken, vandaar dat je er nog niets van gehoord zal hebben;
Ben ervan overtuigd dat VOCK jullie op 21/2 duidelijke en professionele info zal geven die nodig is om het verzoekschrift te kunnen indienen!
Veel succes!

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 20:04
Ferkateli

Online Status Stuur bericht
Hey Kapoentje,
Wij starten ook in Asse, wij op 24 april, jullie ook?
En Ksenia, jij hebt dezelfde startdag, ook toevallig in Asse?
Zitten we misschien samen! Voor ons is Asse best ver, we wonen in Landen (toch zeker een uur en we moeten over Brussel, in de spits...). Maar ik ben al lang blij dat we zo vlug kunnen beginnen, ik had al gehoord van mensen die tot november moesten wachten
. Ik weet niet of dat waar was, maar zo waren we voorbereid op een lange wachttijd en viel april goed mee

Ik heb hier nog niet veel geschreven, maar wel bij o.a. 'startschot gegeven voor adoptie'. Ik lees vooral veel mee, daar leer je al veel van bij!
Mijn naam is afgekort Kat, 'k gebruik mijn volledige naam niet meer omdat ik wel eens gegoogled bleek te worden (weinig voorkomende naam) door kennissen, die dan hier uit kwamen en meelazen (toen nog bij bevallingsverhalen enzo) en dat was echt vervelend, voelde net als een inbreuk op m'n privacy. En we willen pas bekend maken dat we voor adoptie gaan als we de cursus achter de rug hebben en écht definitief gestart zijn, dus het zou jammer zijn als het viavia al bekend zou worden...

Groetjes!

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 20:24

voorbereidingscursus
Hey,

Nee wij starten op 25 april in Asse. Dus we zullen niet in de zelfde groep zitten

Wij hebben het wel al aan iedereen leten waten, vrienden, familie, collega's,... Maar ja dat is ieder zijn keuze hè

Groetjes,

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 20:50
Ferkateli

Online Status Stuur bericht
Ik heb me zelfs vergist, we starten 22 april... Zou er ook zoiets bestaan als adoptie-dementie, zoals zwangerschapsdementie?

En ik zie op het andere topic dat Ksenia in Merelbeke start, dus ook niet samen.

Nu ja, we zullen alleszins ongeveer samen dezelfde info krijgen, kunnen we altijd hier discussiëren he

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 07:13
Ksenia

Hallo dames,
hier is wel stilletjes.... met die lange wachttijden is het begrijpelijk. 21 april komt dichter bij, dan starten we met de cursus. Ondertussen sukkel ik met mijn baarmoeder. Na de 3de miskraam in december 2007 heb ik 2x hysteroscopie gehad en al geopereerd (2 weken geleden). De gyn weest niet wat ze ziet: een vleesboom, een poliep of een tussenschhot in mijn baarmoeder.... pfffff.
Mijn problemen zijn nog niet opgelost: overmorgen moet ik suprefact beginnen te snuiven en 21 maart opnieuw hysteroscopie ondergaan.

Doke, voor jullie begint een nieuwe fase: de cursus is voorbij. Zijn jullie al naar de JRB geweest?

Lieve groetjes,
Ksenia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >