< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Ik heb 2 kindjes en werk parttime maar...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Ik heb 2 kindjes en werk parttime maar...
28/02/2008 @ 11:25
leentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey dames,

mijn mans werkt 3/4de en ik ook. wij hebben drie kindjes en hebben het goed. als mijn vierde kindje komt ga ik terug werken 3/4de.
ik vind het goed want wij overlappen onze werkuren dus is er altijd iemand thuis van ons twee en de kindjes genieten ervan ook.

Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 09:58
vanessa

Online Status Bekijk profiel
HOi allemaal,

ja hoor, ik deel de mening van alle voorgangsters. Hier is er een 3e kindje op weg (alhoewel mijn stiefdochtertje een "halftijdse" is en we dus de ene week met drie en de andere met 2 kids zullen zijn) en ik zal minstens 50% blijven werken na de geboorte. Ik zorg wel voor een zo lang mogelijke periode thuis na de geboorte (tot 6 maanden) en dan gaat ook nummertje 3 naar de OM.

Klinkt misschien egoïstisch, maar na veel overwegingen, heb ik inderdaad ook de persoonlijke ontplooiing nodig die ik in mijn werk terugvind. Ik bloei open als (oudere)mama, maar laat me ook nog graag gelden met wat ik in mijn hoofd heb en me eveneens erg boeit.

Het huishouden, inderdaad, als je thuis bent komt er echt geen eind aan: je blijft afwassen, wassen, strijken, poetsen en opruimen...maar als je werkt doe je het ook nog hoor! In veel minder tijd! Wat misschien bewijst dat, als we er meer tijd voor krijgen, we het te grondig of te perfectionistisch aanpakken? Ik zie ondanks dat geen "Clean House" of "Schoon en medogenloos"-toestanden in mijn huis en iedereen is gezond, dus no worries! Ik ben het wel volledig eens met Elsi dat je hiervoor een "klik" moet maken in onze vrouwelijke hersenen en dat mijn partner tot vervelens toe heeft moeten herhalen dit ik "superwoman" niet ben, noch hoef te zijn al wil ik het soms zo graag .

Ik verwacht wel dat ik naar een nieuw evenwicht op zoek zal moeten eens de nieuwste ons komt vervoegen, maar dat daarna met de nodige planning alles rustig op zijn plooi zal komen. Ik sluit zelfs niet uit dat ik in de toekomst (vb. va. 3e leerjaar voor de kleinste) terug voltijds zal werken waardoor ik mezelf misschien een aantal extraatjes terug zal kunnen permitteren die ik mezelf nu niet kan gunnen.

Voila, lang verhaal, maar laat inderdaad deze geboorte even bezinken en overweeg dan een volgende baby. Maar laat het al dan niet werken geen bezwaar zijn

Succes!!
Vanessa

[Laatst gewijzigd door vanessa - 26/01/2008 @ 09:59] - Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 09:08
Esther en K3

Werken een luxe?? Zeker weten!! Oooohh, ik heb er zooooooooooooooooo'n zin in!! Ben druk aan het solliciteren en hoop dat er ergens een idiootbij zit die me aanneemt! Twintig uurtjes per week, hooguit 24, en ik zal een heeeeeeeel ander mens zijn!Het is (voor mij althans) een soort van hobby zeg maar, alleen dan één waarvoor je betaalt KRIJGT in plaats van dat je ervoor MOET betalen!

Ja, ik wil juist werken, net als (blijkbaar!) vele anderen met mij! Ik heb drie kindjes, die op het moment alledrie nog thuis zijn.. En we willen mettertijd zeker nog een vierde! Waarom zou dat niet kunnen..? De kinderen kunnen toch ook veertig uur (of meer!) per week zonder hun papa? Waarom zuden ze mama dan niet twintig uurtjes kunnen missen? Ze worden opgevangen door papa (die zelf ploegendienst werkt) of door opa en oma en zelfs al zouden ze toch een paar uurtjes bij een gastouder/creche/... terechtkomen, dat is alleen maar goed voor de ontwikkeling, zolang het maar niet teveel uren zijn! Nee, ik zie alleen maar voordelen!! Want onze portemonnaie zal natuurlijk ook niet klagen als er wat meer binnenkomt..!

Of het huishouden eronder te lijden heeft? Vast en zeker! Een beetje vast wel! Maar precies wat er al gezegd is: als er niemand in huis is wordt er ook niks vuil gemaakt en daarbij: in een hus wordt gewoon geleefd, toch?? Hier wordt het ook wel weer eens tijd voor een poetslap door de badkamer (dat blijft altijd liggen he!) en een dweil door het huis, maar we krijgen er niks van hoor!En dit uit de mond van een huismoeder..? Foeifoei.. Weet je wat het is, ik ben alleen maar thuis en de muren komen inmiddels zodanig op me af dat ik het vaak niet eens meer kan opbrengen om even wat meer dn gemiddeld in huis te doen! Ook daarom wil ik juist graag buitenshuis wat werken: ik zal er (wat een cliche) een leukere, geduldiger moeder van worden en eveneens een fanatieker huisvrouw!

Ik heb van de week mijn rijbewijs gehaald!!Dat staat leuk op mijn CV...... En ik kan wat makkelijker solliciteren, aangezien ik niet gebonden ben aan het OV.. Ik ga nu dus even gauw naar http://www.werk.nl/ tot later..!

Liefs
Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 19:24
Tine

Jullie hebben gelijk hoor, een paar uur per week uit werken gaan is eigenlijk een beetje een luxe... eens even iets anders aan je hoofd dan een stel kindjes en het huishouden dat toch nooit helemaal gedaan geraakt.

En ja, misschien moet ik er eerst een paar maanden overheen laten gaan en een tijdje terug aan het werk gaan voordat we beslissen over een derde kindje of niet.

k ben in elk geval al blij te horen dat er niet alleen bij ons soms niet van de vloer kan gegeten worden...

Tine

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 22:02
Elsi

Weet je, toen ik nog in bevalling- en ouderschapsverlof was, deed ik de hele dag niets anders dan opruimen, poetsen, eten maken, eten geven, potten en pannen afwassen, stofzuigen, strijken, was en plas en dan nog met de kindjes bezig zijn en verzorgen ook. De dagen dat ik thuis ben met de kindjes zijn voor mij véél vermoeiender dan de dagen dat ik uit werken ga. Je moet ook rekening houden met het volgende: de dagen dat iedereen het huis uit is, wordt er geen rommel gemaakt, en blijft alles netjes en proper in huis! IN mijn geval moet ik geen warm middagmaal klaarmaken, de dagen dat ik werken ga, want de kindjes eten warm bij de onthaalmoeder, ik op mijn werk en mijn man op zijn werk. Gemakkelijk toch ! Geen eten maken betekent geen afwas, olé! Ik heb nu eigenlijk meer tijd dan toen ik nog volledig thuis was. Ik had echt een 'poetsmicrobe' opgedaan door constant thuis te zijn. Ik deed de godganse dag niets anders dan poetsen en opruimen. Gek werd ik er door den duur van. Ik begon op het einde zelfs depressieve neigingen te krijgen, omdat ik niet meer buiten kwam en totaal geïsoleerd raakte. Met 2 kleine kindjes zag ik het niet zitten om naar de winkel te gaan. Het karretje zou al vol zijn van de kindjes alleen. En al dat gesleur !!!
Nu ben ik veel relaxer, sinds ik weer werken ga. De kindjes liggen ook vroeger in hun bedje, de dagen dat ze naar de onthaalmama gaan, dus de avonden zijn lekker voor mij en mijn ventje. Er is nog tijd voor ontspanning of om eens lekker vroeg in bed te kruipen. De boodschappen doe ik soms na mijn werk, als ik eens vroeger stop met werken.
Ik ga nu ook niet zeggen dat het huis op ieder moment 'steriel' is en piekfijn in orde, maar ik zal niet gegeneerd zijn als er bezoek onverwacht zou binnenkomen. Rommel is er niet en ik vind het goed zoals het nu is. Eerlijkheidshalve zal ik er ook maar aan toevoegen dat ik ook een 'knop' heb moeten omdraaien om hiermee te kunnen leven. Ik heb ook alles constant graag onder controle en ik wil dat alles altijd proper gepoetst, gestreken, gewassen,... is. DAt is onmogelijk gewoon. Wij zijn 'superwoman' niet hé. Ik heb voor mij even de lat wat lager gelegd en nu kan ik het 'verdragen' dat er nog een mandje met strijk op mij te wachten staat en noem maar op. Alles hoeft niet meer zo superschoon te zijn en ook niet meer op elk moment. Deze instelling heeft mijn leven deftig verbeterd. Ik wilde geen slaaf zijn van mijn eigen huis, dat kan de bedoeling niet zijn. Ik kan nu, zonder schuldgevoelens, werkjes laten liggen voor later. In het begin lukte dat niet, maar ja hoor, even oefenen en dan lukt het wel.

Als jij denkt dat volledig stoppen met werken jou gelukkiger gaat maken, dan kan je het overwegen, maar ik zou er toch maar eens over nadenken. Het is in ieder geval niet voor mij weggelegd. Dus ook als hier een 3de kindje komt, zal ik NIET stoppen met werken gaan.
Sorry, mijn antwoord is wat uitgelopen, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 15:13
Marleen

Meid, de jongste is net 2 maanden. Ontzwanger rustig en gun jezelf de tijd om in een ritme te komen Over ene half jaar kan je veel beter beoordelen of er nog een 3de of 4de bij kan komen.
Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 15:08
dieke 9Maand Moderator

Hoi Tine

Ik ben sinds kort ook overgestapt van fulltime naar parttime (+ nog auteurschap erbij) werken, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om nu volledig te stoppen met werken. Als je het financieel denkt aan te kunnen en je ziet het voor jezelf zitten, kan je het natuurlijk overwegen. Ik zou het toch teveel missen (mijn werk) en de centen kunnen we momenteel met onze plannen ook niet missen.

En je huishouden? Tja, hier kan je eerlijk gezegd ook niet altijd van de grond eten, hoewel mijn jongste denkt van wel. Ik doe het zo goed en kwaad als het kan, en natuurlijk helpt mijn man mee, en ik heb 1 keer per week voor een paar uurtjes een PWA-hulp (die dan wel ook op de jongste babysit, dus niet zo heel veel kan doen).

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 13:17
Tine

Hmmm... ja. Maar ik ben bang dat ik dan onmogelijk mijn huishouden onder controle krijg... Ik krijg het nu nog niet rond, en ik ben nog een paar maanden full-time thuis en de hele dag druk bezig met opruimen, kuisen, enz! Emilie is natuurlijk nog klein, maar toch.

Hoe doen jullie dat??

Tine

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 14:16
Elsi

Euh, ik wilde net hetzelfde zeggen als Vanessa.
Ik heb nu 2 kindjes en ik werk 50% zolang ze klein zijn.(zie profiel)
Hier komt hopelijk volgend jaar een derde kindje bij, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn werk te laten vallen.
Ik vind halftijds werken perfect te kombineren met het gezin.
Ik kan het sociale contact, dat uit werken met zich meebrengt, niet missen.

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 22:05

Hallo Tine,

Waarom niet partime blijven werken én genieten van 3 prachtkindjes?
Doe ik ook!

Succes!

Groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 19:09
Tine

... ik twijfel!! Ik heb het allemaal netjes voor elkaar; 2 kindjes: zoon en dochtertje, ik werk 24u per week, we wonen in een nieuwbouw, mijn man werkt full-time in daguren. Alles verloopt perfect zo.

En toch... denk ik na over een derde kindje! Wat zou ik doen? Mijn verstand volgen en mijn mooie leventje leiden, of mijn gevoel volgen en m'n werk opgeven en er full-time zijn voor de (3) kindjes?

Tine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]