< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » 21 &gestopt met pil, Nog jonge (toekomstige) mama's?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
21 &gestopt met pil, Nog jonge (toekomstige) mama's?
25/01/2008 @ 15:54

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hellow
ben ook ene jonge mama van 21
maar wel een alleenstaande

xxxxx

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 16:03
Tess

Online Status Bekijk profiel
Bij ons weet ook helemaal niemand dat we zijn gestopt.. Ik zou al die vragende blikken op ten duur niet ook leuk gaan vinden.. Mijn schoonzusje is toevallig ook gestopt, dat heeft ze me namelijk verteld... En ik ben dus zo'n iemand die het net iets te vaak vraagt of het al raak is! hahaha Maar zij vind het wel fijn dat iemand het weet want dan kan ze er over praten... en ja ik praat gerust mee ondanks dat ze het niet van ons weet haha

Mijn schoonouders zullen het helemaal geweldig vinden, dat weet ik 100% zeker.. mijn ouders... tsja dat weet ik niet ik denk dat ze aan het idee moet wennen, ze zou het liever zien dat ik eerst mijn studie af ging maken en een poosje ging werken en nog wat ging flierefluiten, stappen ect ect.. In mijn ogen heb ik dat lang genoeg gedaan en ik ben er klaar voor Mijn vriendinnen denken allemaal al dat ik de eerste van ons ben die zwanger zal zijn (dus die verwachten het denk ik wel een beetje)..

Hebben jullie ook al enig idee hoe jullie het gaan vertellen aan de ouders?

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 16:14
Ellen

Dag Twinkerbel!
Ik heb net je profiel gezien. Ik lees daar dat je gekwetst geweest ben, hopelijk heb je toch nog van je zwangerschap kunnen genieten!

Volgens je banner moet je al bijna bevallen? spannend!
Ik vind het leuk om ook eens iemand te horen die al een tijdje zwanger is! Is het een beetje meegevallen met de zwangerschapskwaaltjes? Nog even en je kan je kleine jongen in je armen houden! Moet zo'n zalig gevoel zijn... Laat iets weten he!

@ Tess: ik weet nog niet goed hoe ik het aan mijn ouders en schoonouders ga vertellen. Heb daar al eens over nagedacht. Het lijkt me wel een leuk idee om bvb een zakje suikerbonen af te geven of babykousjes ofzo. Maar als hun reactie niet positief is, sta ik daar met mijn suikerbonen!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 16:21
mamakim

hallo allemaal,

ik ben 23 en zwanger van de derde.
dus ook een jonge mamma.
het is wel leuk te lezen dat er nog meer jonge mamma's zijn.
tegewoordig komt dat toch niet zo heel veel meer voor.
veel mensen beginnen pas laat omdat ze eerst carriere moetten maken.
bij mij was dat geen eens een optie ik wilde altijd al kinderen.
niet iedereen was er blij mee toen ik vertelde dat ik zwanger was, ik was toen 19. maar het is geaccepteerd en nu doet niemand er meer moeilijk over. ook toen ik er nog een wilde ging het wel goed maar toen ik de derde wilde kreeg ik wel al weer een hoop commentaar.
maar ze doen maar lekker het is mijn leven en ik ben er blij mee.
ik heb zelfs al verteld dat ik niet een zeker weet of dit wel de laatste zal zijn. daar waren ze dan helemaal niet blij mee maar jah.

in iedergeval heel veel succes jullie als je echt denkt er klaar voor te zijn er gewoon voor gaan.
en die bevalling tja het moet er een keer uit en je houd er iets heel moois aan over. en tegen dat je aan het einde loopt ben je er ook echt niet bang meer voor dan ben je het zo zat dat je het eruit wilt hebben en hoopt snel te gaan bevallen.

groetjes Kim.

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 16:46
Ellen

Lauie, 21 jaar, 1ste kindje, 5de ronde, nod 29/01
Ellen, 21 jaar, 1ste kindje, 1ste ronde, nod 9/02
Tess, 21 jaar, 1ste kindje, 1ste ronde, nod 9/02
manuke, 22, tweede kindje, 1ste ronde, nod 12/02
meisie, 21 jaar, 1ste kindje, 3de ronde, nod 18/02

Zwanger
twinkerbel, 21 jaar, 1ste kindje, 31/01/2007
mamakim, 23 jaar, 3de kindje, 23/07/2008

hallo mamakim
Amai bijna 3 kindjes al, lekker druk en gezellig in huis! Wel leuk voor de kindjes dat er zo weinig leeftijd tussen hen in zit! Ik hoop dat er tussen mijn kindjes ook niet veel tijdsverschil zal zitten. Maar eerst maar eens proberen voor de eerste keer zwanger te geraken natuurlijk

Heeft er trouwens iemand ervaring met zwanger zijn en katten?
Ik heb 2 binnenhuiskatten (ze komen nooit buiten). En ik weet nog niet of ik immuun ben tegen toxoplasmose. Ik ben zo gehecht aan mijn 2 poezen dat ik ze nooit van mijn leven zal kunnen wegdoen!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 17:18
mamakim

hallo Ellen,

ik heb ook een kat. komt dan wel buiten maar zit meestal binnen.
het word aangeraden niet zelf de kattenbak schoon te maken. ik doe het ook niet maar verder kan het geen kwaat om een kat in huis te hebben hoor.
dus de kattenbak is hier zo lang ik zwanger ben het klusje van m'n man.

groetjes Kim.

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 17:42
manuke

@ Ellen,, voor mijn eerste kindje duurde het wel 11 maand maar mijn regels bleven uit zonder dat ik het besefte want had het druk met mijn werk, was elke morgen misselijk maar dacht er niet bij na, tot een colega me zei om om een test te doen en die bleek positief, de gyne zei dat ik toen al 10 weken was

ik ben van orsmaal, dat ligt tussen tienen en sint-truiden.

hoop dat het nu sneller gaat, ben er wel mee bezig , met uittellen enzo maar het is deze keer geen obsessie zoals vorige keer.

hoop natuurlijk dat het bij de rest ook vlug zal gaan.
Twinkerbel en mamakim, proficiat en veel plezier met het zijn!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 17:58
Sofia

ik ben ook 21, dit jaar 22 en wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje. Ik ben sinds augustus gestopt met mijn pil en ik was van de 2de ronde zwanger, maar heb in december een miskraam gehad. Intussen zijn we opnieuw begonnen.
De meeste weten dat we aan kindjes bezig zijn omdat ik die miskraam heb gehad, dus dan kan je het niet echt meer verbergen.

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 18:02
manuke

sofia spijtig dat het voor jou misgelopen is, maar volgende keer weer met volle moed ertegenaan he!

bij ons weten het mijn schoonmama, mijn mama mijn zus en mijn beste vriendin, maar dat weet mijn vriend niet want denk dat hij da liever niet heeft da ik da vertel, vorige keer wist niemand het omdat ik toen ook liever vertelde dat ik zwanger was in plaats van te zeggen dat we ermee bezig zijn ,had schrik dat ze anders probeerden het uit mijn hoofd te praten.
maar nu was ik zo blij dat ik mocht stoppen met de pil dat ik het aan een pâar mensen kwijt moest.

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 19:08
Ellen

@ manuke
voorlopig zal ik de kattenbak dan nog maar doen, maar vanaf de moment ik zwanger ben, laat ik het 9 maand over aan men vriend!

@ Sofia
jammer dat je eerste zwangerschap verkeerd gelopen is. Hopelijk zal het nu allemaal beter lopen!

Ik lees hier op het forum veel berichtjes over miskramen, en vaak bij mensen die in de 1ste of 2de ronde zwanger zijn geraakt. Komt dat door het ontpillen? Want zoiets wens je natuurlijk niemand toe!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 19:11
manuke

ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft hoor, maar misschien is er wel iemand die binnenkort naar de gyne moet en het eens kan vragen hé

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 19:22
Ellen

Ik ga daar nu ook niet over nadenken. Ik blijf gewoon verder klussen zonder anticonceptie, ook al moet ik nog ontpillen.

Ik probeer alleen iets gezonder te eten en neem nu sinds 2 weken foliumzuur.
Er is mij ook verteld dat cafeïne de vruchtbaarheid verkleint, dus drink ik niet meer zoveel cola
En geloof me, voor iemand met een (lichte) cola-verslaving, is dat best moeilijk!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 20:24
manuke

ik heb ook zo een verslaving, ik rook, vroeger ( tot een maand geleden) rookte ik een pak per dag , nu hou ik me eraan om er max 5 par dag te roken en ik begrijp je ellen, dat is best moeilijk maar we hebben er alles voor over om een kleine spruit in ons buikje te kunnen laten groeien hé?!?!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 20:40
Ellen

Yup, voor een gezond kindje drink ik met plezier een flesje cola minder!

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 20:48
Romy

Hey meiden
Trek jullie niks aan hoor van het commentaar dat je krijgt er zijn altijd wel mensen die het niet zien zitten maar jullie voelen zelf wel of jullie er klaar voor zijn. En niemand weet van te voren hoe het zal gaan zijn dat moet je toch zelf ervaren! Je past je vanzelf aan.

Ik was 19 toen ik zwanger werd van de eerste (ongepland maar zeer welkom) en hij is nu alweer 6,5 jaar oud. Toen ik 23 was ben ik bevallen van zijn zusje (nu 2,5 jaar oud) en nu gaan we voor nr 3 en ik ben zelf 26. Ik vind het heerlijk om een jonge mama te zijn. Tuurlijk is het af en toe zwaar maar dat heeft niks met de leeftijd te maken.
Wij waren ook de eerste in de vriendengroep iedereen begint nu pas en wij gaan al voor de derde

Ik wens jullie veel geluk & succes en hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!

Groetjes Romy

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 20:53
meisie

Online Status Bekijk profiel
Is dat zo cola verminderd de vruchtbaarheid?! Wist het inderdaad wel van koffie...tja en cafeïne zit inderdaad ook in cola...hmmm?!
Dan ga ik ook maar eens cola minderen inderdaad. Vanavond nog een verjaardag..... 1keer kan nog wel hé?!! haha

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 21:16
manuke

voor een dagje zal wel geen kwaad kunnen zeker!
voor jullie ook veel succes Romy en meisie

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 22:51
lauie

Ik kijk een dagje niet, 25 reacties haha.

Bij mij weten mijn moeder, mijn schoonzus en mijn beste vriendin het. Mijn ventje heeft het aan zijn zwager verteld. Mijn moeder zei al dat ze het voelde en dat ze het erg leuk vond.

Idd leuk dat er meerdere meiden zijn die ook jong moeder willen worden. Ik vind het ook zo schattig dat die mannen 'jong' vader willen worden, van mannen wordt zoiets helemaal niet verwacht.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 23:12
Ellen

meisie cola kan helemaal geen kwaad als je geen liters per dag drinkt hoor! Koffie is veel erger!
Maar in mijn geval, ik drink alleen maar cola (nooit water) en heb een schildklier probleem. Dus als ik snel zwanger wil worden, moet ik van cola op water overstappen.

Romy, wat een schattige kindjes heb je! (zie net je profiel)

Als ik foto's zie met kleintjes, word de zin in kindjes alleen maar groter!

Sofia, 21 jaar, 1ste kindje, 2de ronde, nod 25/01
manuke, 22, tweede kindje, 1ste ronde, nod 12/02
Romy, 26 jaar, 3de kindje, 1ste ronde, nod 18/02

Zwanger
twinkerbel, 21 jaar, 1ste kindje, uitgerekend 31/01/2007
mamakim, 23 jaar, 3de kindje, uitgerekend 23/07/2008

[Laatst gewijzigd door Ellen - 25/01/2008 @ 23:21] - Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 08:13
manuke

kom hier even mijn NOD aanpassen, daar ik na vier dagen van een nieuwe strip met de pil gewoon gestopt ben zijn bij mij de dan toch gekomen had gehoopt van niet want dan konden we deze dagen lekker klussen, maar spijtig is het zo, dus zit ik eerste ronde

manuke, 22, tweede kindje, eerste ronde, NOD 23/02 Sofia, 21 jaar, 1ste kindje, 2de ronde, nod 25/01
Romy, 26 jaar, 3de kindje, 1ste ronde, nod 18/02

Zwanger
twinkerbel, 21 jaar, 1ste kindje, uitgerekend 31/01/2007
mamakim, 23 jaar, 3de kindje, uitgerekend 23/07/2008

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >