< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » koper spiraal verwijdert!!!

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
koper spiraal verwijdert!!!
26/02/2008 @ 08:40
jokske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik had dit ook nooit verwacht omdat mijn eerste direct prijs was!
Maar ja we moeten het nemen zoals het komt.

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 17:08
Belle

Online Status Bekijk profiel
@phoo: ik heb mijn spiraaltje er tijdens mijn menstuatie uit laten halen, dus ik kan niet echt antwoorden op je vraag. Maar ik denk dat een beetje bloederlies wel normaal is. Je zal vanbinnen wsch een beetje "geschonden" zijn van het verwijderen. Anders moet je eens bellen naar je HA of gyn?

Ik hoop dat ik geen zes rondes moet wachten...

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 11:48
jokske

ik kom gewoon eens melden dat ik naar ronde 6 ga sinds mijn koperspiraal eruit is...
Indien ik na deze maand niet zwanger ben zal ik eens bij de gyn gaan!

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 09:51

spiraal
ik heb op 20 februari 08 mijn koperspiraal laten verwijderen, de gyn zei niets om even te wachten, wel omnibionta nemen, dag nadat het verwijderd was beetje bloedverlies, zo een 5tal dagen nu al, heeft nog iemand dit voorgehad.
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 19:59
Marjolein

Hoi Babs,
Nou, dat is voor ons inderdaad goed nieuws Erg fijn om te horen en een hele opluchting!!! Tja... wij zitten nu met condooms ja. Dat is wel weer even wennen nadat we daar jarenlang geen omkijken naar hadden. Het is ook vreemd: ik wist helemaal niet dat je dan nog moet wachten na de verwijdering, en ik kan er ook op internet verder niets over vinden. Sterkte met het wachten!
Groetjes, Marjolein.
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 19:50
babs

Hai Marjolein,

Dat zei mijn gyn: 2X je menstruatie laten doorkomen en dan kan je er zonder probleem aan beginnen. Dus hij bedoelde 2 cyclussen en dus geen maanden. Dan kan jij toch al bijna van start gaan! Wat deden jullie ondertussen? Vrijen met condoom? Zucht, ik wou da ik dit op voorhand geweten had, dan was die spiraal er al veel eerder uit gevlogen .

liefs
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 19:41
Marjolein

Tja.... dat heb ik nou ook! Eenmaal besloten er voor te gaan blijkt het erg moeilijk om nog langer te wachten! Heel vervelend. Aan de andere kant, als er iets misgaat omdat je niet lang genoeg gewacht hebt, dan ben je nog verder van huis. Maar toch... ben er nog niet helemaal uit wat de definitie is van 'twee maanden'. Misschien is dat wel ongeveer hetzelfde als 'anderhalve maand'? Als mijn volgende periode nou helemaal normaal verloopt ben ik twee keer ongesteld geweest sinds het verwijderen... dan moet alles toch wel weer in orde zijn?!
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 19:30
babs

puf zo vervelend!!! ik heb wel al een paar keer gelezen dat mensen direct na de spiraal zwanger worden. En wat met al die vrouwen die mét koperspiraal zwanger worden (schijnt niet zooooo veilig te zijn)?
nu ben ik helemaal teleurgesteld...ik wou er zo graag nu al voor gaan. Ik weet dat 2 maand niet zo lang is...maar toch, als je eenmaal beslist ervoor te gaan wil je dat toch graag direct hé.

liefs
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 19:11
Marjolein

De gynecoloog heeft tegen mij ook gezegd dat we het beste twee maanden kunnen wachten: vanwege de koper inderdaad, en ook omdat het spiraaltje, zolang het er zit, een wondje veroorzaakt (waardoor het eitje dus niet nestelt). Je kunt beter wachten tot je zeker weet dat alles herstelt is. Die twee maanden wachten was wel een lichte teleurstelling, en we zitten nou ook te twijfelen of het gaat om 'twee maanden' of om 'twee keer je periode hebben'. In dat laatste geval zou het ons een maand wachten schelen... Weet iemand dat?
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 17:21
babs

Ook ik heb vandaag mijn koperspiraal laten verwijderen!!! Was een fluitje van een cent, voor ik er erg in had was ie eruit (in tegenstelling tot de plaatsing auw auw). Mijn vriend en ik (24 jr) willen graag voor een eerste kindjes gaan, maar de gyne zei me dat we best twee cyclussen wachten met er echt "aan te beginnen". Hij zei dat het koper dat nog in de baarmoeder zit de kans op een miskraam vergroot. klopt dit???? Dit is nl het eerste wat ik ervan hoor of lees . Nu moeten we nog twee maand wachten met eraan te beginnen en ik wil echt niet meer wachten .
Zijn er nog dames die dezelfde raad kregen van hun dokter??

lieve zoen
Babs
Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 16:54

zwanger na mirenaspiraal???
Hallo,Ik laat morgen mijn mirenaspiraaltje verwijderen,mijn eerste dochtertje is nu 2 jaar zou leuk zijn binnen een jaartje een tweede kindje, weet er iemand hoelang het zou duren eer ik zwanger zou zijn na het verwijderen van de spiraal?Groetjes Karolien
Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 16:18
annais

girl of boy???

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 09:47
annais

hoi hoi!! dat is echt snel ..en ik hoop dat ik ook zo vlug mag zwanger worden ...veel succes nog!!

veel liefs , xxx

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 08:31
jokske

das wel fantastisch dat je zo direct zwanger geraakte ....
Je ziet dat het toch een groot verschil maakt v an lichaam tot lichaam...

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 08:17

Online Status Bekijk profiel
hoi hoi

ik heb ook een koper spiraal gehad ca 1 jaar uiteindelijk moest ik geopereerd worden omdat ik pap 3a/b had,moest er een stukje van mijn baarmoedermond af zeg maar de zieke cellen heb meteen die spiraal laten verwijderen want was daar niet blij mee werd zo erg ongesteld niet normaal en voelde hem zitten als ik me uitrekten volgens de gyna kon dat niet maar heb het van meer dames gehoord. omdat ik die operatie had gehad kon het moeilijker zwanger worden. wij hadden in augustus besloten om er voor te gaan want ik dacht minimaal 1 jaar voordat het mischien zover is maar ik was binnen ca 1 maand zwanger en ben nu 5 mnd zwanger dus dat is per lichaam verschillend denk ik. bij de eerste was ik ook zo zwanger dus kan natuurlijk ook aan mij liggen

succes gr

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 08:13
jokske

je zal veel kansen hebben op een jaar met zo'n korte cyclus!
succes ermee!

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 23:32
annais

ja bij was het wel even schrikken toen de gyne zei dat het spiraal onder narcose moest worden verwijdert,eigenlijk was dat het beste dan zou ik geen pijn hebben... maar in die drie jaar dat ik ze heb gehad heb ik er ook bijna geen last van gehad,het natuurlijk normaal dat het in het begin wat wennen is ,en je lichaam moet er zich ook aan gaan aanpassen...in het begin heb ik ook een tijdje moeten wachten op men maandstonden maar eens je lichaam zich aangepast heeft aan het spiraaltje komen de tjes terug elke maand...maar het lijkt mss raar en erg dat de gyne mijn spiraaltje onder narcose heeft moeten verwijderen,maar dat was meer voor de pijn,hij vertelde me dat ik zeker terug zwanger kon geraken,alleen moet ik mijn lichaam de tijd geven.dus we gaan er zeker werk van gaan maken en hopelijk lukt het en moeten we niet te lang gaan proberen ik wens alvast iedereen die probeert om zwanger te geraken veel succes en veel plezier veel liefs xxx

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 18:02
jokske

ik heb ook een koperspiraaltje gehad... 3j en 6 maand ongeveer...
September 2007 verwijdert ,maar.... nog steeds NIET zwanger!
Spijtig genoeg!
Normaal gezien kan je direct zwanger worden, dit mag geen probleem zijn!
Je hebt geen hormonen gehad dus moet je ook niet wachten gelijk een hormoonspiraal of pil.
Je bent direct vruchtbaar!
Mijn spiraaltje heb ik niet gehouden , hij toonde me het wel als bewijs dat het weg is.

Succes ermee

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 17:58
M.

hoi,

ik kan je vraag niet echt beantwoorden want zit zelf nog maar met een koperspiraaltje sinds septermber, ervoor nam ik de pil
maar ik ben deze topic beginnen lezen omdat ik nu al sinds november mijn maandstonden niet meer heb gehad
heb al gebeld naar de gyn en die zei dat het niet erg is, dat ik vast gewoon een cyclus ben aan t overslaan, nu nog even een paar dagen afwachten en dan zien
nu vroeg ik me af of jij dat nooit gehad hebt tijdens die 3 jaar?
ik schrok wel even van je verhaal hoor, wij hebben nl nogal gesukkeld voor ons 1e dus ik zou nu ook geen extra risico's willen nemen
ik denk anderzijds wel dat het voor jou niet echt een probleem zal zijn want dat spiraaltje is er tenslotte eentje zonder hormonen en je cyclussen blijven verder draaien gelijk anders dus weet niet echt of er een reden zou kunnen zijn dat het lang duurt
wat zegt je gyn er van?
ik hoop dat je snel zwanger bent en jij ook Els

groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 17:40
Els

Dat gevoel komt bekend voor
Zitten een beetje in hetzelfde schuitje nu denk ik... Ik heb m'n laatste pil vorige week ingenomen, en nu is het dus afwachten hoe het allemaal gaat lopen... ik hoop dat ik meteen terug regelmatig ga zijn, maar ik durf er niet echt op hopen omdat ik anders weer teleurgesteld ga zijn.
Ook wat betreft worden, durf ik niet teveel te hopen... Het duurt bij zo vele een hele tijd, dus zal dat bij mij ook wel zo zijn zeker?

Groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]