[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/02/2008 @ 16:11 rissie | wanneer vertellen? ouders vrienden collega's Heej hallo allemaal even nieuw onderwerp anders word het zo druk op het onderwerp verwacht in oktober wanneer gaan jullie het aan jullie ouders vrienden en collegas vertellen ik zelf probeer nog te wachten zolang nietmand wat merkt:) liefs |
| 04/02/2008 @ 17:36 rissie | heej ja wij zijn ook super blij maar vinden het ook nog leuk om het als ons geheimpje te bewaren. Als we een echo krijgen wil ik het daarna wel aan iedereen vertellen daarvoor denk rond 8 weken gaan we wat met het gezin doen aan ouders broers en zussen succes allemaal liefs |
| 07/02/2008 @ 22:56 Lieke | Sinds mijn vorige 2 miskramen ben ik wel wat voorzichtiger geworden, eerlijk gezegd. Enkel mijn ouders, vriend en beste vriendin (die zelf ook al het een en ander meegemaakt heeft) weten al van mijn zwangerschap. Ik ben van plan om het maar pas na 12 weken te vertellen aan iedereen die het maar horen wil :-) Succes allemaal - ikzelf ben uitgerekend voor 12 oktober. Maar dat lijkt nog zooooo ver weg... ![]() |
| 11/02/2008 @ 21:45 Hakuna Matata | Wij gingen zwijgen... maar 't is toch verdraaid lastig! Wij hadden altijd voorgenomen om de eerste 3 maanden netjes te zwijgen, maar nu het zo ver is, is het toch wel lastig. Ergens wil je het, zoals iemand hierboven al zei, gewoon van de daken schreeuwen. Maar sowieso willen we die eerste echo afwachten en zeker zijn dat alles goed is. Daarna gaan we sowieso ook nog wachten, want mijn schoonzus heeft dan net haar tweede IVF-poging gehad en als die mislukt, is het ook niet het moment om met je eigen goed nieuws op de proppen te komen. Als haar poging wel lukt, zit het er dik in dat we het toch sneller dan verwacht vertellen aan de dichtste familie. Het enige waar ik schrik van heb is dat het idd als een lopend vuurtje zou gaan als je het rondvertelt en als het dan misloopt, ook mensen dat weten waarvan je liever niet wilt dat zij zoiets over u weten. Och ja, nog even geduld dus. Maar 't is lastig om te zwijgen als je vanbinnen zooooo blij bent! |
| 17/02/2008 @ 14:15 Fien | Hello, ik ben momenteel 7 weken ver, en het is uitgerekend voor 04 oktober 08. Een mooie datum, vinden we. Nu, alles zou een mooie datum zijn geworden. ![]() Het was lastig om te zwijgen, maar wilden eerst langs bij gynaecoloog voordat we het iedereen vertelden. En dus zijn wij vrijdag naar dokter geweest, en het meteen gaan vertellen aan mijn schoonouders. Gisteren was mijn familie dan aan de beurt. Whaauw, ze waren allemaal dolenthousiast!! We konden eigenlijk ook niet anders dan het vertellen, ik ben namelijk nogal erg misselijk! Ook deze morgen weer moeten overgeven... ![]() Iedereen was toch aangedaan van het goede nieuws! Ook op mijn werk heb ik het laten weten, daar waren ze trouwens ook wel erg blij voor ons, alleen hopen ze dat ik zo snel mogelijk terug ga werken... Ik ben blij dat ik het aan iedereen van de familie en op mijn werk heb verteld: geen leugentjes om bestwil meer waarom ik toch zo misselijk ben... ![]() Ook leven ze nu volop met ons mee. Groetjes! Fien. |
| 18/02/2008 @ 10:11 anoniem | ik ben uitgerekend voor 8 oktober. bij ons 1e kindje hebben we het direct gezegd zodra we postieve test hadden gedaan. 2 kindje gingen we wachten maar door werkomstandigheden hebben we het moeten zeggen. maar nu gaan we wachten. we weten nog niet tot wanneer, wel al zeker tot 12 weken, misschien langer. ik heb er nog niet zoveel moeite mee om het deze keer stil te houden. misschien omdat we het vorige 2 keer al hebben gezegd zo snel. hier zitten wel familieleden op daarom dat ik momenteel anoniem ben. |
| 19/02/2008 @ 19:17 | hallo, ik ben uitgeteld voor 11 oktober. Wij gaan het vertellen met pasen. Het leek ons een leuk idee een paasei let de anderen in de tuin te leggen met witte sokje eraan en een mooi gedichtje. Het is inderdaad heel moeilijk om te zwijgen. Twee weken gelden gingen wij naar een babyborrel en wanneer beginnen jullie eraan vroegen ze aan ons. En ik had al een vermoeden, dis extra moeilijk om te zwijgen. Zondag naar een doopfeestje weer extra moeilijk om te moeten zwijgen. Maar met pasen ga ik het van de daken schreeuwen. Toevallig gaan we met pasen heel veel vfienden en familie zien dus ik ga het van de daken kunnen schreeuwen. Joepie |
| 06/03/2008 @ 14:17 gonzo | Mijn moeder had een vermoeden en die vroeg hoe het met me ging. Ik verlies af en toe wat bloed en daar maakte ik me op dat moment zorgen over, dus barstte ik in huilen uit. Niet echt een leuke manier dus om het "goede nieuws" te vertellen. Verder zou ik het het liefst van de daken schreeuwen, heb afgelopen juni/juli een miskraam gehad en daar wist niemand iets van, da's zo moeilijk. Mijn man wil echter nog wachten tot na de eerste echo, da's over twee weken. Mijn judoclub heb ik wel verteld waarom ik de komende maanden niet mee kom trainen. |
[Reageer]

wanneer vertellen? ouders vrienden collega's

maar wilden eerst langs bij gynaecoloog voordat we het iedereen vertelden. En dus zijn wij vrijdag naar dokter geweest, en het meteen gaan vertellen aan mijn schoonouders. Gisteren was mijn familie dan aan de beurt. Whaauw, ze waren allemaal dolenthousiast!!
We konden eigenlijk ook niet anders dan het vertellen, ik ben namelijk nogal erg misselijk! Ook deze morgen weer moeten overgeven... 
Ook leven ze nu volop met ons mee.
Fien.