< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » 7weken zwanger en onderbuikpijn.

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
7weken zwanger en onderbuikpijn.
07/02/2008 @ 10:56
silke

Ik ben nu (hopelijk) 7 weken zwanger en sinds een week heb ik af en toe steken in mijn onderbuik (zelfde gevoel als bij je maandstonden.)
Nu zegt de huisarts dat ik me pas ongerust moet maken als ik buikpijn heb en bloedverlies. Maar hij heeft natuurlijk makkelijk praten. Ik vind ook nergens een goede verklaring voor deze pijn. (bandenpijn lijkt me nog te vroeg). Kan iemand me geruststellen??
Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 10:59
delphine v

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
gefeliciteerd met je zwangerschap!

het kan best al bandenpijn zijn hoor!! hier de 1ste weken ook allerlei pijntjes enzo gehad, natuurlijk met de nodige kopzorgen. maar je huisarts heeft gelijk: zolang je geen helder rood bloedverlies hebt, genieten en niet te veel piekeren (bruin bloed heb ik ook wel eens gehad, is oud bloed)

nu lijkt het eindeloos en pieker je je gek bij elk pijntje, maar die 9 maanden zijn zo om, en nu heb ik spijt dat ik niet meer genoten heb !

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 13:30
Junior

Silke,
proficiat!

Ik wist ook niet dat dat er kon bijhoren, maar blijkbaar hebben vrij veel vrouwen de eerste weken last van pijn die trekt op pijn bij je maandstonden. Dat is door het oprekken van je baarmoeder. Die is namelijk niet gewoon dat er iets in groeit.

Rond de 8 weken verdwijnt dat meestal. Bandenpijn zit eerder in je lies en voelt wat anders aan.

Junior

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 13:49
Evy

Zeker geen zorgen maken, Silke. Ik heb dat ook lang gehad en heb het ook voorgelegd aan mijn gynaecoloog. Ze zei dat dat absoluut normaal is omdat je baarmoeder aan het uitrekken is. De ene vrouw heeft een gevoeligere baarmoeder dan de andere en voelt dit dus beter.
Geniet maar lekker van je zwangerschap!

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 16:46
thrallgi

Ik heb me net op deze site geregistreerd, ik ben 5 weken en drie dagen zwanger en net als jij Silke heb ik last van buik- en rugpijn,idd net alsof ik mijn maandstonden moet krijgen.Maar bij mij is er ook zowat bruinachtig verlies. Ik moet maandag weer op controle, maar kan aan niets anders meer denken. Ik maak me zorgen, maar door de reacties op jou vraag, voel ik me toch ook iets geruster.Veel succes x
Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 09:26
jongemeid

Ik had gisteren nacht hevige onder buikpijn!
Vorige week had ik dat ook maar toen was het niet zo erg.
Deze keer was ik zo duizelig dat ik bijna ging flauw vallen!
Ik hoop dat het niks ergs is..
Dat het maar snel dinsdag is, dan moet ik terug naar het ziekenhuis.
Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 09:57
thrallgi

Ik ben mijn 'vruchtje' kwijt, gisteren bloedingen gekregen, snik :(.Ik wens jullie meer geluk.

Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 11:00
nelleke

Online Status
@jongemeid : bijna flauwvallen van de pijn kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik denk dat je best langs het ziekenhuis passeert om dit te laten controleren!

Vermoedelijke bevalling op 16/09/2008.
Al 51 weken en 3 dagen zwanger (128.85% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 18:13
Luna

Online Status
Hey mede-mama's,

IK heb sinds vannacht ook krampen in mijn onderbuik, niet ondragelijk maar bij momenten voel ik ze al heviger als andere momenten.
Geen bloedverlies en wel nog pijnlijke borsten...ik hoop dat alles goed is en dat dit normaal is.
Misschien is dit de innestelingspijn ofzo...

Zijn er nog mama's met krampen in de onderbuik die mij gerust kunnen stellen?

Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 18:37
Junior

Hallo,
ik had rond de 5 à 6w regelmatig buikkrampen. Zelfs één of twee keer dat ik er 's nacht van wakker werd. Toen was ik toch ongerust en ben bij de gyn geweest. Alles was ok, komt door oprekken baarmoeder.

Dus ja, buikkrampen, kunnen er bij horen. Als je echt ongerust bent gewoon even navragen. Rond de 8 weken was het bij mij over.

Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 23:27
jongemeid

Op de echo te zien zat het in de baarmoeder, dus zal het daar aan niet liggen toch? Of kan dat wel, dat het nu buiten de baarmoeder zit??

Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 00:12
marjoontje

hoi meiden.

buikpijn is vrij normaal hoor in de eerste weken van een zwangerschap,ik heb het met alle 2 zwangerschappen gehad,bij mijn eerste wist ik niet wat het was en was ik ook in paniek,ik ben toen met spoed naar de gynecoloog gegaan en alles was prima toen die tijd,mijn arts zei dat buikpijn/kramp vaak voor komt de eerste weken van de zwangerschap,het eitje zoekt een plekje voor een innesteling en je baarmoeder word steviger,en meer door bloed dan anders,door dat de baarmoeder meer door bloed is dan anders kun je duizelig worden en soms onderuit gaat(bij mij was dat ook het geval)meestal is je bloeddruk dan ook iets lager omdat je baarmoeder meer bloed vraagt dan anders,hier door kun je klachten krijgen zoals buikpijn.

zou je het niet vertrouwen dan zou ik de arts bellen.

groetjes liefs marion,

Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 12:53
nelleke

Online Status
@ jongemeid: als het vruchte tot in de baarmoeder is geraakt, kruipt het niet meer terug hoor, daar moet je je geen zorgen over maken

Vermoedelijke bevalling op 16/09/2008.
Al 51 weken en 3 dagen zwanger (128.85% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 13:49
F'tje

Junior: heb jij ook een periode gehad, rond de 8ste - 9ste week dat je kwaaltjes (bijna helemaal) 'verdwenen' waren?

groetjes

Link naar deze reactie
11/02/2008 @ 18:17
Luna

Online Status
Dametjes, dank je wel om de prille mama's in spe gerust te stellen!!!
Ik maak me al heel wat minder zorgen... :) (bij momenten ;-))

Het word tijd dat ik eens ga genieten...

Heeft er nog iemand van jullie op bijna 7 weken al zo een opgezette buik? Soms voel ik me of ik een tweeling krijg...broeken beginnen nu al te spannen, is dat niet wat vroeg?

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:03
Jarimelleke

zwanger?
Ik heb sinds een week een ongemakkelijk gevoel in m´n onderbuik. Het doet geen pijn, maar het lijkt alsof ik ong. moet worden terwijl dat pas over 1,5 week zou moeten gebeuren.. Hebben wel condoom gebruikt, maar dat wil niet altijd veel zeggen. Ben al een half jaar geleden gestopt met pil. Heb verder eigenlijk nergens last van..

Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik hoop het

Kuzzz!
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:12

Online Status Bekijk profiel
Hey ,

Geen reden tot paniek , ik heb ook last van pijn . En je moet je er inderdaad niet druk in maken .
Pas als je bloed zou verliezen meteen contact opnemen met je gyne ! Dan zit er wat fout.
Zolang dit niet is, werkt je lichaam gewoon en maakt je lichaam zich klaar voor je zwangerschap en baby in je buikje !

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 10:48
Katrien

Hoi,

Ik lees dit ook net...ben ongeveer 6 weken en ben vannacht ook wakker geworden van krampen. Was ook bang maar geen bloed verloren. Nu voel'k helemaal niets meer.
Hoop dus dat dit normaal is...4aug mag'k naar gyn.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:04
Jarimelleke

Kan eind volgende week pas testen of ik zwanger ben, maar kan het zijn dat je in de eerste week nadat je sex hebt gehad ook al die buikkrampjes hebben? Voel het nu eigenlijk constant, vooral als ik zit.

Hoor graag jullie reactie!

Kuzzz
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 15:44
Happy

Online Status
Hallo ...

Ik was even aan het kijken op het forum en zag dit van die krampkes...
Geen zorgen maken meisjes !
Ik had dat ook en soms nog zo nu en dan. Dat zijn bandenpijnen, dat is je baarmoeder die wat rekt en dat voel je, is een soort buikspierpijn of zo wat dezelfde pijn als voor je ongesteld gaat worden maar is heel normaal hoor.

Echt waar geen zorgen maken ! Nergens voor nodig.
Moest je idd een bloeding hebben, dan is het anders maar zolang het gewoon bij krampkes blijft, don't worry !

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >