< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Truieneers!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/05/2008 @ 21:29
Maxine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Halloalloo!

Zalig zonnetje weer vandaag hé! Hebben de moedertjes onder ons hun feestdag goed gevierd!? Wij hebben niet veel bijzonder gedaan, maar Lieven had er toch aan gedacht en had bloemetjes bij. Voor de rest zijn we vandaag zoals elke zondag eerst bij Lieven zijn ouders
geweest en daarna naar die van mij.

Maren, mooie foto's! Amaai, jullie hebben idd al heel wat werken uitgevoerd en jullie huis ziet er idd al helemaal anders uit hé! Ik ben trouwens gisteren voorbij jullie huis gereden! Dat is wel fijn aan die verbouwingen hé, jullie zien veel verandering en als je veel zelf doet geeft dat ook veel voldoening.

Sofie, die van K&G zijn hier twee keer gekomen. Ze komen dan voor de baby te wegen. Ik vond dat altijd fijn want ik moest met Fleur binnen blijven tot ze 3 kg was, dus was ik altijd benieuwd.
Wij hadden ook een vroedvrouw aan huis laten komen, die woog haar dan ook tussendoor, verzorgde haar naveltje en heeft ook mijn draadjes verwijderd. Zo'n vroedvrouw aan huis kan ik je echt aanraden! Ik was nogal onzeker soms, zeker met die borstvoeding, en zij heeft mij echt veel geholpen. Dat kost trouwens niets, het ziekenfonds betaalt alles terug. Moest je geïnteresseerd zijn, in het ziekenhuis krijg je een lijstje met telefoonnummers mee, wij hadden 'Bernadette' en dat was echt een goede!! Die is zelfs nog eens een avond om 23u45 gekomen! Ik had last van mijn draadjes en omdat ze een bevalling had kon ze eigenlijk niet komen, maar toen is ze daarna toch nog langs geweest!

Daaaaaaaaaaag!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 07:50
K'tje

Goedemorgen dames!

Door het drukke weekend heb ik geen tijd gehad om te reageren.

Iedereen een fijne moederdag gehad?
Ik werd zaterdagavond al verrast met een boeketje bloemen, Wout en R hebben een mooie tekening gemaakt om op te hangen boven mijn bureau op het werk en er zat een kaartje bij dat ik recht heb op 30 min. massage door R omdat ik de beste mama ben
Ben dus supercontent met mijn cadeautjes!

Maren, ik ga dadelijk eens naar uw foto's kijken!
En als ik het tegen dan niet vergeten ben, kom ik nog even reageren!

Fie, is het nog wat te doen met die warmte?
Geen zorgen maken ivm K&G; ze geven u alleen maar heel veel tips. Geloof maar dat die ergere dingen tegenkomen dan een huis in volle verbouwing.

Kunnen Fleurtje, Marte en Robbbe de warmte verdragen?
Want meen mij te herinneren dat Wout daar de eerste zomer toch wat van af heeft gezien.

Zo, nu ga ik even naar Maren haar foto's kijken!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 07:55
K'tje

Maren, het ziet er echt mooi uit!
Denk dat we er binnenkort nog eens langs moeten rijden.

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 10:27
falke

Dag allemaal,

Moederdag is ook hier gepasseerd en het was een fijne dag. Ik had in mijn agenda enkel Marte geschreven! Toen ik haar op vrijdag bij de onthaalmoeder ging halen, had ze een boeketje meiklokjes vast. Ik was zeer aangenaam verrast. Gisteren heb ik een gipspakket gekregen om een afdruk te maken van haar handje of voetje en dat kan je dan op de kast zetten. Ik vond dat best origineel!
We hebben na een bezoekje te hebben gebracht aan david zijn mama nog een wandelingetje gaan maken in Nieuwenhoven en hebben voor de rest de ganse dag buiten op ons terras gezeten en gespeeld.

K'tje ik weet niet of het last is van de warmte of van de tandjes of van allebei, maar Martje heeft het heel moeilijk. Ook 's nachts moeten we meermaals uit ons bed om haar tutje te geven. Ik hoop voor haar dat ze zich snel beter mag voelen.

Sofie, die van kind en gezin zijn hooguit 10 minuten binnen. Een keer heeft ze mij wel heel van mijn stuk gebracht gehad en dat bleek dan nog onterecht te zijn ook. Ze hadden mij gezegd dat Marte na 2 weken terug op haar geboortegewicht moest zijn. De dag nadat ik uit het moederhuis was gekomen (dag 6) kwam zij Marte wegen en vanalles te zeggen dat dat niet goed was dat zij nog altijd niet op haar geboortegewicht zat en dat ik met mijn bortsvoeding zou moeten stoppen als ze volgende keer nog niet was bijgekomen. Ik heel van mijn stuk naar het ziekenhuis gebeld en bleek dat gelukkig niet waar te zijn. Ik heb thuis geen hulp gehad van professionelen en het is allemaal heel goed verlopen.

Fieke, Marte heeft nog geen tandjes, maar ze is er duidelijk wel op aan het werken. Hoe lang duurt dat eigenlijk, want het is nu toch al een ruim aantal dagen bezig?

Zo ik ga boven beginnen poetsen, Marte slaapt dan heb ik even tijd, want als ik thuis ben en zij is wakker, heb ik alleen tijd en oog voor haar

Geniet nog van jullie extra vrije dag!

Groetjes Giede en Marte

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 15:07
Fie

heyhey

Ans, merci voor de tip, ik zal er eens over nadenken.

Gelukkig dat ze ni lang binnen zijn want zowel ik als het ventje kunnen er niet goed tegen als mensen afkomen met bemoeienissen.
Ge weet wel " ge moet dat zo of zo doen". Het mag dan in de meeste gevallen "goed bedoelde raad" zijn maar vooral ik zie het meestal als een aanval op hoe ik bezig ben.
Als ik raad of advies nodig heb, vraag ik het wel, voel me daar niet te schoon voor.
Ik heb er toch wat schrik voor voor sommige mensen die langs gaan komen na de geboorte van ons pruts.
Mijn familie stikt van de bemoeials, en mijn ventje heeft er ook 1 in de familie. Die laatste is trouwens nu al bezig met te zeggen wat ik moet doen. Kan daar ni tegen hé.
De enigste van wie ik iets kan verdragen van bemoeien is mijn mama en de rest werkt me op de zenuwen erg hé.

Had dan nog een vraagske (ziet ik voel me echt ni te schoon om iets te vragen ).
Hebben jullie lang last gehad van voorweeen? Ik heb ze nu elke dag zowat en de laatste dagen worden ze pijnlijker vooral vandaag. Maar telkens houdt da dus op en zet dat niet door.
Vandaag lijken ze ook weer getemperd.
Ik word daar dus zot van hé.
Aaarrrggghhh.

xFie

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 15:28
falke

Hey Sofie,

Ik vrees dat ik niet kan helpen. Ik heb eigenlijk geen voorweeën gehad, wel had ik al redelijk vroeg last van harde buiken, maar dat stoort niet, want dat doet niet echt pijn. Misschien speelt het warme weer daar ook wel een rol in, ik ben in de winter bevallen.

Wat die bemoeienissen betreft heb je groot gelijk. Ik luisterde en liet het het ene oor in en het andere oor uit. Mijn schoonmoeder bedoelt het allemaal wel heel goed, maar heeft zelf geen borstvoeding gegeven en zij ging raad geven. De eerste regeldagen waar we voorstonden moest ik van haar stoppen want ik had ofwel niet genoeg melk, ofwel was mijn melk niet sterk genoeg. Gelukkig was ik goed voorbereidt en wist ik wel beter. Mensen die van iets afweten daar luister ik naar. Heb mijn ma zelfs om raad gevraagd (zij heeft 3 keer borstvoeding gegeven). David zijn bomma vond dat ik een kruik in Marte haar bedje moest leggen (was winter he), maar dat kind had niet te koud, waarom zou ik dat dan moeten doen.
Je zal wel merken, als je een beetje je logish verstand en je moedergevoel volgt, weet je perfect wat je moet doen. En als je het niet weet dan weet je ook bij wie je om raad kan gaan!

Ik tel vol spanning mee af naar je bevalling, dus hou ons op de hoogte he!

Veel liefs

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 15:51
Maxine

Hallo allemaal!

Deze morgen ben ik al vroeg kunnen opstaan om mijn ouders te brengen. Ze zijn vandaag vertrokken voor een cruise. Deze week logeert hun hond Maxime hier, dus het is hier lekker druk!

K'tje, Fleur heeft ook wel last van de warmte hoor. Ze weent meer en vraagt ook meer voeding dan anders. Tijdens de afgelopen drie nachten heeft ze wel weer goed geslapen, dus dat is al een meevaller! Maar we kunnen het op haar kamertje wel redelijk koel houden, dat zal ook wel meespelen.

Fie, ik ken dat helaas ook van al die bemoeienissen die komen kijken met een geboorte. Veel mensen zeggen wat je moet doen en wat niet... pff en de borstvoeding is zowat altijd en van alles de schuldige! Ik vind het ook wel grappig hoeveel mensen al tegen mij gezegd hebben "nu is ze een vuile pamper aan het maken"... en bijna elke keer was er dan niets van aan hé.
Maar zo te lezen ben je er al goed op voorbereid, dus probeer het je ook niet aan te trekken en doe alles zoals jullie twee het in gedachten hadden!
Ik kan je ook niet helpen met die voorweeën, ik had enkel harde buiken. Ik ben echt benieuwd wanneer je pruts gaat komen!

Giede, hoe was de fotoreportage vorige week? Heb je nu zo van die sokjes gevonden?

Groetjes!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 16:46
falke

Hey Ans,

Bij de fotograaf is het zeer goed geweest. Morgen mogen we de proefdrukken gaan halen, dus ik ben heel benieuwd.
David heeft inderdaad bij premaman zo een sokjes gevonden, maar het eerste wat de fotograaf zei toen we daarkwamen was van de sokjes uit te doen, omdat dat schattiger was.
Nu ja dan hebben we ze al tegen het doopfeest zelf, want het is niet gezegd dat het binnen 2 weken nog ze een schitterend weer is he.

Toedels

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 18:31
Maren

Online Status Stuur bericht
Hellow!

Vandaag een zalige dag gehad!
Deze morgen zijn Kristof en ik nog even bij oma gepasseerd, want hij was er nog niet geraakt en ze is gisteren verjaard.

Nadien hebben we een lunchpakket gemaakt en zijn we richting Heidestrand in Zonhoven vertrokken samen met ons Nel.
We hebben daar wat gezond en in het water met Nel gespeeld om haar te doen zwemmen, maar ze was er niet echt zot van. 2 keer heeft ze het eventjes gedaan, was wel schattig om te zien!
En we hebben daar ook even wat gewandeld natuurlijk.

Op weg naar huis zijn we nog een lekijsje gaan eten. Dat kan echt smaken met zo'n weer, amai.
Het was echt nog eens een echte "genietdag". Ondanks de felle verbouwingen vind ik dat we er toch in slagen af en toe nog eens te ontspannen. Maar das ook echt wel nodig, voor iedereen trouwens, daar wordt je echt weer energierijk van van zo'n dagje.

Bedankt trouwens voor de positieve commentaren over mijn huisje!
Zoals ik al zei, als we er wonen en het gras staat, dan komen jullie het maar eens in het echt bewonderen.
Mijn gras is al goed aan het groeien trouwens, dus dat komt dik in orde!

Ans, dat moet wel tof zijn voor je ouders, zo op reis kunnen gaan en de hond dan bij jou kunnen laten. Kunnen Clum en Maxime goed met elkaar opschieten?

Ik ga nu eten, en daarna nog wat boekjes lezen op het terras!

Doei.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:24
K'tje

Goedemorgen allemaal!

Iedereen genoten van het verlengde weekend? En het mooie weer?

Hier is het ondertussen weer winter; Wout wou per se zijne dvd van Winnie The Pooh- Kerst zien!
Is wel verfrissend zo naar de sneeuw kijken.

Vandaag gaan we boodschappen doen en deze namiddag gaan we normaal gezien, na Wout zijn dutje, zwemmen bij mijn nicht.

Aan de verbouwers: waar gaan jullie zoal materiaal kopen? Alles is opgemeten en berekend. We kunnen dus starten...

Mijn forum"vriendinneke" vertrekt op dit moment voor het laatst naar de gyn. Hoop voor haar dat ze mag daarblijven. Anders wordt ze morgen ingeleid.

Zo, nu ga ik hier alles opruimen en dan vertrekken we naar de winkel. Nu is het nog iets of wat te doen buiten.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:07
MamaSofie

Dag meiden!

Giede, bij Robbe waren zn tandjes eigenlijk gewoon 'plots' daar, hihi.
Een paar dagen ervoor zag je twee witte streepjes onder zn tandvlees, en toen ik een paar dagen later weer voelde, waren het twee scherpe streepjes tand Hij heeft er volgens mij weinig last van gehad.

Fie, ik had voorweën en echte weeën zonder dat ik het wist. Ik dacht dat het gewoon 'onschuldige' harde buiken waren, maar ze zorgden toch voor ontsluiting, 7 weken te vroeg. Oh ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen!
Tja, die bemoeienissen gaan vrees ik nooit weg. Mensen blijven zeggen dat het op hun manier moet. Maar ik geef gewoon lekker niet toe, ik knik misschien eens vriendelijk, en dan doe ik weer verder op mijn manier Jij bent de mama van je kindje, en jij kiest wat het beste is, op alle gebieden.

Maren, wat een verbouwingen zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat, de werken zien er in ieder geval al goed uit!

Overmorgen kom ik weer effe piepen, mét goed nieuws... Maar ik zeg lekker nog niet wat het is

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:34
K'tje

Fieke, je maakt me nieuwsgierig!
Heeft het iets met uw bannerke te maken?
Of anders is het ivm uw eindwerk?
Ben benieuwd!

Wij zijn juist gaan zwemmen bij mijn nicht! Het was verfrissend, spijtig dat het water nog net iets te koud was. Maar Wout vond het geweldig, die ligt nu strike in zijn bedje!

Ga aan het eten beginnen.

Tot straks

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 18:41
Maxine

Hallo dames!

Hier weer een rustig dagje gehad. Ik heb vandaag de strijk nog eens weggewerkt, want daar was ik een beetje op achter gelopen...
Daarna ben ik gaan wandelen en heb ik de hartverscheurende keuze moeten maken welke hond mee mocht... pff, dat is natuurlijk niet fijn, maar het is Maxime geworden. Ik vind het niet verantwoord om met Fleur en dan nog eens twee honden te gaan wandelen, dus moet er deze week altijd eentje thuis blijven.

Maren, Clum en Maxime komen wel redelijk goed overeen, het zijn wel niet de beste vrienden maar het zijn ook geen vijanden, dus dat gaat wel goed. Clum is wel heel dominant terwijl Maxime dan weer zeer onderdanig is, twee uitersten dus!
Fijn zo'n genietdagje, dat moet er zeker eens bij zijn hé. Want ik denk dat zo verbouwen toch zwaar is, dus moeten jullie ook tijd maken voor jullie zelf hé!

K'tje, wel grappig om met 28 graden naar een kerstfilm te kijken ! Zalig een nicht met een zwembad, dat is wel leuk dan kunnen jullie regelmatig eens gaan zwemmen zonder drukte.

Fieke, tja nu heb je mij ook wel heel nieuwsgierig gemaakt! Ik ga overmorgen hier regelmatig eens piepen of je al gepost hebt .

Fie, gaat het nog? Het gaat vanaf donderdag afkoelen, goed nieuws dus voor jou (als het dan nog nodig is natuurlijk!).

Fleurtje is ondertussen eindelijk in slaap gevallen. Ze heeft echt wel last van de warmte denk ik. Ze zit veel te wenen terwijl ze ook heel moe is...

Groetjes!
Ans

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 20:29
Maren

Online Status Stuur bericht
Hoi tettermiekes!

Aangezien ik niks te vertellen heb vandaag, ga ik gewoon maar reageren .

K'tje, welk materiaal bedoel je? Het echte doe-het-zelf materiaal halen wij meestal in de gamma, heel af en toe ook in de brico, maar als je bedoelt waar we de grote dingen hebben gehaald, das een hele waslijst. Als je iets specifiek moet weten, dan vraag je het maar.
Hou ons op de hoogte van de vorderingen hé.

Amai, jij hebt chance dat je iemand kent met een zwembad. Dat is bij mij jammer genoeg niet het geval. En om er zelf één te zetten is onze tuin te klein vrees ik. Anders deed ik dat echt wel!

Fieke, goed nieuws is altijd welkom! Dus ben al benieuwd naar overmorgen! Merci voor het compliment van de verbouwingen, dat doet altijd deugd als er iemand zegt dat het er goed uitziet .

Ans, dat moet inderdaad niet zo leuk zijn om één van de honden thuis te laten voor de wandeling. Maar gelukkig is dat maar voor 1 week hé.

Wat voor ras is Maxime?

En Fie, nog geen nieuws? Ik ben echt benieuwd voor wanneer het gaat zijn. Ik tel mee af met je!

Dat was het voor nu!
Tot morgen.
Ciao
xxx
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 08:38
falke

Goedemorgen deze morgen,

Iedereen lekker aan het uitslapen? Vandaag zou het de laatste dag van dit prachtige weer zijn, dus ik zou er zo van willen genieten enkel om half 4 moet ik vertrekken naar neerglabbeek en das voor de rest van de dag. Dus samen met mijn ventje op ons terrasje zitten zal er niet meer bij zijn.

Gisteren is David de foto's bij de fotograaf gaan halen. Ik moet zeggen das wel niet goedkoop amai en ik vind het dan ook nog eens moeilijk kiezen, er zijn zoveel mooie.

Ans, Fleurtje is echt wel super lief met haar zomerkleedje aan. Ik vind ook dat ze een meer eigen gezichtje begint te krijgen, niet meer het algemene baby gezichtje.

K'tje, wij halen van doe het zelf materiaal alles in de brico. Alles is daar goed geprijsd, duidelijk uitgestald en dat is laat open.

Fieke, nog steeds geen tandje te zien hier, maar haar tandvlees ziet idd wel al een paar dagen wit vanonderen, dus dan zullen ze toch wel gaan komen he

Sorry dames, maar een onaangename geur komt mij tegemoet, ik denk dat er iemand een andere pamper nodig heeft

Tot straks

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:10
K'tje

Goedemorgen dames!

Giede, ik was al effe wakker. Had hier zelfs al een heel verslag getypt, maar ineens wou de site niet meer meewerken.

Linny (forumvriendinneke) is gisteren bevallen van een
Olivia weegt 2kg885 en is 51 groot! En volgens haar mama een echt poppemieke
Ben zo blij voor hen, want ik weet hoe fel ze naar dit wondertje hebben uitgekeken.

Maren en Giede, ivm die bouwmaterialen: mijn broer sprak er over om alles (gyproc, panlatten,...) in eene keer te kopen bij ??? omdat dat dan voordeliger uitkomt dan bv Gamma of zo. Maar ben de naam weer vergeten, zal ik nog eens te goei moeten navragen.
Juist telefoon gehad van infrax, ze gaan de premie zo snel mogelijk uitbetalen.

Fie, nog even volhouden, het gaat afkoelen...
Ook Wout begint nu last te hebben van de warmte. Ben vannacht een paar keer moeten opstaan, hij sliep zo onrustig. En ik heb ook niet zo goed geslapen. De hele tijd vieze dromen, ben bang voor wat ik vrijdag ga aantreffen in de winkel.

Fieke, kun je het goede nieuws niet met 1 dag vervroegen?
Ben nieuwsgierig...

Zo, ga hier eens wat opruimen en poetsen. Had de poetsvrouw een weekje verlof gegeven. Als ik thuis ben doe ik het liever nog eens zelf. Dan kan ik eens rommelen en wegdoen wat hier onder de voeten staat.

tot straks

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:25
Maxine

Goeiemorgen allemaal!

Vandaag de laatste dag van het mooie weer, dus geniet er allemaal van! Zaterdag trouwt een collega van mij, maar ik vrees dat het weer niet zo goed gaat zijn. Maar als het regent op je trouw vind je dat de dag zelf niet erg hoor, wij spreken hier uit ervaring .

Giede, fijn dat de foto's zo goed gelukt zijn. Dat moet idd niet gemakkelijk zijn om er ene mooie uit te kiezen. Voor ons geboortekaartje hadden we ook een fotograaf laten komen naar het ziekenhuis en toen hebben we ook heel lang zitten wikken en wegen welke het zou worden! Dat is idd wel duur, daarom dat ik nu ga proberen zelf een foto te maken van haar met haar doopkleedje aan. Ik ga daar zo een kaartje van maken via de site van de Hema, dat had ik ook zo gedaan met de bedankkaartjes. Maar als je dat zelf doet lukt dat niet zo goed hé, ik heb er eergisteren heel veel gemaakt en er zit eigenlijk gene ene echt goeie bij... maar ik ga deze week nog eens proberen, maar dan met Lieven erbij, met twee is dat toch altijd gemakkelijker.

K'tje, wens je vriendinnetje ook maar proficiat van ons hier! Is alles vlot verlopen?

Fieke, je mag het goei nieuws ook altijd al vandaag vertellen hoor !

Groetjes en tot straks!

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:34
K'tje

Wout is ziek,
overgeven en diaree.
Seffens komt mijne papa met de medicatie en extra pampers.

Vandaag een rustig relaxdagje dus.
Alé, rustig is niet het juiste woord.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:41
falke

Oei K'tje dat is niet zo best. Laat hem dan maar heel veel drinken, dat hij zeker niet uitdroogt en vertroetel hem maar een goed. Nog een geluk dat je thuis bent vandaag, want als ze ziek zijn, moeten ze maar 1 iemand hebben he en dat is hun mama.

Ik zit mij hier blind te staren op de foto's maar kan niet kiezen. Zou jullie hulp willen vragen, maar ik heb ze enkel in een boekje staan. Ik ben veel te vertederd bij elke blik van Marte die ik zie. Een buitenstaander kan denk ik beter inschatten wat een mooie foto is. Pfff hoop dak er snel uitgeraak, want ik kan zo al nooit goed kiezen.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:52
Maxine

K'tje, ocharme Wout. Hopelijk is hij snel weer beter! Ik denk dat op zo'n momenten je moederhartje breekt hé, het is echt niet fijn om je lieveling ziek te zien. Vertroetel hem dus maar goed!

Giede, dat moet wel moeilijk zijn hé zo'n keuze moeten maken! Fijn dat ze dat allemaal zo goed gelukt zijn, dat is een mooie herinnering voor later. Tja, je zal dan vanavond samen met David moeten kiezen, misschien is dat gemakkelijker (of net nog moeilijker...!). Spijtig dat we ze niet kunnen zien, probeer ze maar eens ne keer in te scannen zodat we ze toch eens op je site kunnen bewonderen hé!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >