< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » mogelijk laatste keer zwanger

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
mogelijk laatste keer zwanger
22/06/2008 @ 20:19
coraal

Online Status
he Sarina, dit is voor ons ook echt de laatste of de natuur moet anders beslissen...you never now.
de 1e hebben we ook al gekregen 2 weken voor dat ik 18 werd mijn man was toen 23..nu is hij 34 en ik 29 maar voelen ons nog wel jong is het toch ook nog
we hebben net de baby kamer klaar het behang zit er mooi uit straks de meubeltjes erin en dan zijn we mooi op tijd..
ik heb zo'n hekel eraan als alles op het laatste momemt moet.
tot later
liefs coraal

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 17:36

Online Status
Hallo ! !

Ook ik ben voor de laatste keer zwanger. Dat dacht ik de vorige keer ook al maar goed de natuur besliste dat er voor ons nog een meisje mocht komen en ben daar harstikke blij mee. Ik had de vorige keer al het gevoel dat het niet de laatste zou zijn maar heb er best wel moeite mee gehad dat er een derde wondertje in me groeid. Nu ben ik daar gelukkig wat overheen en ben ik super blij met deze kleine meid!

Ik vind het niet leuk om nu te moeten zeggen dat het de laatste is omdat ik het zwanger zijn gewoon heel erg ga missen maar goed ach ik leg me er wel bij neer ik ben net 22 geworden dus mocht ik het ooit in mijn kop krijgen

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 15:54
linnie1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Ik heb ook altijd gezegd dat ik maar 2 kinderen wilde.
En ik heb juist het tegenover gestelde.
Ik zou het zwanger zijn echt missen, en ook de babytijd.
Ik vind het echt heerlijk als ze zo klein zijn.

Ook al heeft elke leeftijd zijn eigen charme!

Maar ja. Het zij zo.

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 15:14
anuscka

Hier ook hoogst waarschijnlijk voor de laatste keer zwanger. 2 zat bij ons wel in de planning, niet meer. Het zwanger zijn en de kleine babý ga ik niet missen. Ik vind het persoonlijk veel leuker als ze groter worden.
We weten sinds kort dat ook dit een jongetje is, dus het enige wat ik jammer vind is dat ik nooit een dochter zal hebben.

Groetjes Anuscka

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 12:35
linnie1982

Hier nog 1 die waarschijnlijk voor het laatst zwanger is.

We hebben niet zo'n groot huis. We kunnen 2 kinderen een eigen kamer geven. Zou er een 3e komen, dan moet je 2 kinderen op 1 kamer doen. En dat lijkt mij maar niks.
Ook kunnen we het helaas financieel niet aan.
Het zal nu al krap worden.
Ik werk zelf namelijk niet. Nou ja, ben gastouder. Maar dat is niet voldoende.
Mijn vriend werkt wel fulltime.

Ik heb zelf ook nog 2 oudere zussen. En ik was altijd alleen. Nu niet meer, omdat je nu hetzelfde niveau hebt. Maar als kind, ben je gewoon te jong bij ze. Mijn oudste zus is 10 jaar ouder. EN mijn andere zus 5 jaar. Dus ja. Voor mij was het dus niet zo leuk.
Daarom voor mij maar 2!

Nu ben ik lekker aan het genieten van de zwangerschap. Hou nu ook alles bij. Zodat ik het later altijd weer even kan doorlezen. Bij mijn zoontje heb ik dat niet gedaan, en vind het best jammer dat ik er niet meer zoveel van weet!

Groetjes linda

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 11:19
Inge

Zwanger van de 2de nu en laatste vanwege medische reden.
geld is geen probleem.
Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 10:13
Jenne32

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi,

Sorry voor de wat late reactie.
Klopt, mensen denken inderdaad soms dat het ongepland is.
Maar dat is het bij ons niet en wij zijn hartstikke gelukkig met deze zwangersschap. Het zal misschien inderdaad wat zwaar worden, maar daar hebben we het absoluut voor over. Verder hebben we niet een voorkeur voor het geslacht. We zouden het wel heel erg leuk vinden als we alsnog een jongen erbij zouden krijgen, maar het allerbelangrijkst blijft voor ons toch echt dat het kindje gezond is.

Iedereen hier een superzwangersschap toegewenst!
liefs, Jenne

[Laatst gewijzigd door Jenne32 - 22/03/2008 @ 10:15] - Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 18:49
Sientje

wij gaan het op 2 kinderen houden. we hebben 1 lieve dochter maar helaas een zorgenkindje. dus 2 vinden we genoeg.

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 16:10
Liesbet

@ jenne, zo 2 kindjes snel op elkaar is wel leuk hoor. OK het eerste jaar is zwaar maar voor de kindjes is het super.

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 12:39
Wen370

Online Status Stuur bericht
proficiat jenne met je 3e zwangerschap.
ja als ze snel op elkaar komen wordt er al vaak gedacht dat het niet gepland was he.
heb je een lichte voorkeur voor het geslacht?

Link naar deze reactie
15/03/2008 @ 14:09
Jenne32

Online Status Bekijk profiel
Wij houden het op 3 kinderen. Ik ben nu zwanger van de derde en moeder van 2 dochters. Ik ben al vrij snel weer zwanger geworden na mijn vorige bevalling, maar dat was voor ons een bewuste keuze.

Liefs

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 13:43

laatste keer zwanger
Hallo,

We zijn ook voor de laatste keer zwanger. Ik ben uitgerekend voor 02-10-2008. Het was een lange tjd van overwegen, maar ik heb even mijn gevoel gevolgd. Nog voor de laatste keer zo'n kleine spruit in huis wou ik toch nog eens meemaken. Onze kids: Thomas (bijna 9 jaar), Matthijs(7 jaar) en Margo(4 jaar) zien het ook goed zitten.
Momenteel ben ik zeer moe, maar heb supper veel hulp van men lieve man.
Dus ik ga er toch nog van proberen te genieten.
Joke
Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 14:29
Liesbet

hihi, op het eerste afspraakje dat ik met mario had kwamen kindjes al ter sprake. Toen ik zei dat ik er 4 wou dacht hij dat het een grapje was. maar ik ben het wel eens met wen. De andere kids moeten niet opdraaien voor mijn drang naar een groot gezin. Als alles goed gaat gaan we nu 4 kindjes op 5 jaar hebben en ga ik juist geen 31 jaar zijn. En ergens kijk ik er wel naar uit om eens niet zwanger te zijn en eens andere dingen te doen dan flessen steriliseren en pampers vervangen. niet dat ik het niet met liefde doe, maar ik voel voor mezelf dat het tijd wordt om dit hoofdstuk af te sluiten

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 14:22
Wen370

hey miekje, ik heb ook altijd van een groot gezin gedroomd en wou er zeker 4 maar ja het moet op vele vlakken ook lukken he.
ik vind het zalig die drukte (maar ben ook blij dat ze slapen). als je zo op bepaalde programma's (babyboom en dergelijke) van die grote gezinnen ziet (maar dan echt grote) vind ik dat mega de max MAAR ik vind dan weer wel niet dat die oudere kinderen voor de jongere moeten zorgen. ik zal niet meer kinderen kopen dan waar ik zelf kan voor zorgen en neit mijn andere kinderen.

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 13:42
Miekje

Bij ons komen er hopelijk na deze zwangerschap nog 2 of meer bij!!! Een groot gezin lijkt me heerlijk!!!!

Miekje

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 13:21
Wen370

ik verdien nu ook een 400-500 euro minder doordat mijn kindjes thuis zijn en nog niet naar school, dus als ik geen kids meer thuis heb zal ik 400 tot 500 euro meer verdienen dan nu.(mijn kindjes nemen een voltijds opvangplaatsje in dat anders door een onthaalkindje zou kunnen gebruikt worden en ik dus iets verdien).
wij betalen nog iets langer af aan ons huis maar sparen maandelijks voor onze kindjes voor als ze later willen verder studeren en een deeltje om hun wat op weg te helpen als ze het huis uitgaan, dat zou dus ook geen probleem mogen zijn he.
mijn man is vrachwagenchauffeur is heeft soms dus al wel eens lange dagen maar hij verdient dus ook wel vrij goed.
ik ben het gewoon om dagelijks voor 7-8 kinderen te zorgen dus 4 voltijds van onszelf is dan ook niet zoeen probleem, maar ik ben natuurlijk ookw el blij als ik savonds ind e zetel kan gaan zitten als ze in het bedje liggen.
ik denk dat ik van deze zwangerschap moet genieten alsof het de laatste was en dat we dan na deze bevalling wel zien wat de toekomst ons brengt, als ik mij met 3 kids tevreden moet stellen dat zal dit zeker het geval zijn, ik zou hen voor geen geld van de wereld willen missen.
mijn man weet al dat ik na deze zwangerschap ook niet terug aan de pil ga (gebruiken we wel condoom zei hij vlotjes ) en dan hoop ik dat we (mijn/onze) wens even in stand-by kunnen zetten en dan na 1-2 jaar pas aan een 4e gaan denken, wat niet makkelijk si want dat kruist nu al zo vaak mijn gedachten.

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 11:12
Liesbet

wen, als ik zie dat we maandelijks ongeveer 400 euro betalen aan de onthaalmoeder en dan de pampers erbij denk ik wel dat we er financieel komen hoor. En ik zie het eigenlij zo : we hebben alletwee goed vast werk, ons huisje is binnen 14 jaar afbetaald (dus juist als Arne zou gaan doorstuderen), mijn man heeft een bedrijfsauto. Dus voor ons was de financiele kant eigenlijk maar even een gespreksthema geweest. Wat ons zorgen baarde is of wijzelf het wel zouden aankunnen. Niet dat we niet van hen houden hoor maar er is natuurlijk altijd leven in huis. Maar 4 of 3 ze zullen wel altijd lawaai maken . En ik kijk er al naar uit om Arne te vertellen dat hij een broer of zus krijgt. Hij heeft dat namelijk gevraagd aan de sint : hij wou geen speelgoed maar een broertje of zusje. Dus die gaat ongelooflijk blij zijn

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 10:51
Wen370

ja dat kan ik wel verstaan. hopelijk heeft ze zoontje da wat meer aan het volgende kindje.
ik vind dat zo moeilijk om te zeggen dat wij zeker zijn dat we 3 of 4 kinderen alles gaan kunnen geven wat ze nodig hebben... nu is dat allemaal nog geen probleem maar als ze groter worden... ik heb geen idee wat alles dan allemaal gaat kosten ed... de school... allemaal geen idee. tegen dan is natuurlijk wel onze auto enzo al afbetaald. nu zit er tussen onze kindjes ook altijd heel weinig tijd tussen en bij een 4e zou ik dat eventueel wel wat later willen, bv de 4e geboren als de 3e naar school gaat. (als we zo lang kunnen wachten als we beslissen om een 4e te krijgen) maar ik denk ook, als je er 4 hebt zorg je gewoon dat ze krijgen wat ze nodig hebben. heb je er maar 3 zorg je ook dat ze hebben wat ze nodig hebben.
nu heb je die hoge pamperfactuur telkens en dat zal al wel een deel compenseren met wat ze later gaan kosten he. maar het is ook niet alleen het finaciele he, het is ook de liefde he, ik heb liefde genoeg voor al mijn kindjes en tijd ook want ik ben thuis bij hen (werk wel, onthaalmoeder)en het gevoel dat ons gezin pas compleet is met 4 kindjes...

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 10:32
Liesbet

wen, dit 4de spruitje was heel gepland. mario wou het ook bij 3 houden maar toen bleek dat vooral ons zoontje zich een beetje uitgesloten voelde. Raar om uit te leggen hoor maar een simpel voorbeeld zegt misschien meer. Gauke en Itske lopen alletwee aan mijn hand en hij moet papa een hand geven. hetzelfde in de auto : de 2 meisjes brabbelen erop los en ze antwoorden hem zelfs niet. Onze meisjes hangen zeer hard aan elkaar (omdat ze maar een jaartje verschillen) en hij voelt zich zo een beetje uitgesloten ook al doen wij nog zo ons best. Mijn man wou zich ook laten steriliseren maar na 9 maanden dacht hij er plots heel anders over en was hij blij dat ik hem gevraagd had om een jaar te wachten. Nu gaat hij zich laten steriliseren na de geboorte. Bij ons is het zo dat we zeker dat we 4 spruiten alles kunnen bieden wat ze nodig hebben en zelfs nog het één en 't ander extra dus daar moesten we bij onze beslissing eigenlijk geen rekening mee houden.

Amai dit is nogal een verhaal geworden, nu maar snel terug aan 't werk.

groetjes

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 09:11
Wen370

wij zijn er gewoon totaal nog niet uit. mar wat als hij toch geen 4e meer wilt. dan is dit wel de laatste keer he... is inderdaad dan wel een raar gevoel maar ik kan dat nog niet hebben omdat ik nog een 4e wil en ik niet kan denken van dit is nu de laatste keer.
ben je nu bij je 4e door de pil heen zwanger geworden? dat zou bij ons geen mogelijkheid zijn, want zodra we beslissen dat we er geen meer krijgen laat mijn mag zich 'knippen'.
ook zoals ik al zei 3 kan je eits meer geven dan 4 he...
jij zou 1 dag voor mij bevallen. en je dochter noemt itske, mijne Itteke, leuk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]