< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » wie staat ook aan het begin van de mmm en is christen??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
wie staat ook aan het begin van de mmm en is christen??
26/05/2008 @ 23:53
Bianka 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nee heb nog niks gekregen, vind het wel lang duren! toch maar even bellen denk ik!

Groetjes Bianka

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:47
conny

Online Status Bekijk profiel
Vanmorgen uitslag progesteron gekregen. Die was 23,1 dus wel een eisprong. Snapte het alleen niet,dacht dat ie hoog zou zijn. Maar gyn zei dat de hoogte niet veel uitmaakt of je zwanger bent of niet. Dus nog even wachten. Zag wel dat progesteron je baarmoederslijmvlies prepareert om een goede innesteling plaats te laten vinden. Heb nu dus geen idee wat er gaat komen. Bah, wil het weten.

naja,

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 09:24
conny

nou, heb weinig hoop meer, heb al wat bloed gezIen. Of het moet heirbij blijven,wat ik overigens niet denk.

Conny

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 16:59
Lydia

Hé Conny,

Las gisteren je berichtje, maar moest gelijk weer weg dus had geen tijd gehad om te reageren. maar was wel benieuwd wat de uitslag was.
Jammer dat je uiteindelijk toch niet zoveel had aan die bloedtest. Ik had gedacht dat ze ook naar het hcg gehalte gingen kijken.

Was het een veegje bloed of zet het nu door??
Het kan erbij horen, dus niet al je moet gelijk weer laten zakken hoor.

Liefs Lydia

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 10:33
conny

Nou, ben toch echt ongesteld geworden. Nu ga ik weer een gesprek hebben met gyn,want nu is mijn luteale fase weer maar 9 dagen. Dan kan het nooit goed innestelen lijkt mij. Dan toch hormonen?

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 09:33
Lydia

Ook bij ons is de hoop op een positieve uitslag weer voorbij.
Gistermiddag op mn werk zag ik voor het eerst weer een veegje bloed
en s`avonds ook weer. Dus ook bij mij zet de menstruatie weer door.

Ben er zo verdrietig van, elke week zie ik een hoop zwangeren en hoor ik van bekenden dat ze zwanger zijn. Het is zo niet eerlijk. Ik wordt er ook zo wanhopig van, wanneer wil God ons nou een kleintje geven.
Ga volgende week ook weer naar de gyn bellen om te vragen of ik nu elke maand mag komen voor een echo, om te kijken aan welke kant het eitje groeid. Dat als het links is, dat ik dan niet een maand in spanning hoeft te zitten of het gelukt is.

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 10:04
conny

Lydia,

jammer voor je zeg. Ja, het is niet altijd eerlijk. Hoorde ook een paar weken geleden dat iemand die ik ken in september is uitgerekend. Die zijn in ieder geval later als ons getrouwd, en dan vindt ik dat ook vervelend. Ook even geleden kregen we een kaartje met hoera een zoon, heb er wel een terig gestuurd,maar nooit heen gegaan. Terwijl ik dat vroeger altijd graag deed. Want vond het leuk om die kleintjes te zien. Nu echt niet meer, weet niet wat ik er moet zeggen of doen. Ga het gewoon uit de weg, behalve als het iemand is die ik erg goed ken(is uitgerekend in augustus), dan ga ik wel. Met haar kan ik er ook over praten en zij weet er van wat er gaande is met mij.

Heb op 11 juni een afspraak met gyn. Krijg denk ik dan wel hormonen,maar misschien niet voor deze ronde, die sla ik dan over.

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 12:32
DINEKE

Hoi Lydia en Conny

Heb jullie verhalen een beetje gelezen en kan aardig met jullie meeleven! Ben zelf bijna 4 jaar getrouwd en het grootste gedeelte daarvan proberen mn man en ik al zwanger te raken. Ben 2 maanden geleden geopereerd aan endometriose, zit nu midden in hormoonbehandeling met lucrin (tijdelijk in de overgang!) en we gaan binnenkort met IUI beginnen. Jullie verhalen zijn natuurlijk niet leuk, maar het is toch fijn om te ervaren dat er meer vrouwen in een vergelijkbare situatie zitten: veel pijnlijke confrontaties met zwangere vrouwen, en de 'waarom' vraag naar God. Zoveel vrouwen zijn me al 'voor hun beurt gegaan' (het voelt gewoon als voorkruipen, ik was toch aan de beurt???)
Toch gaat het heel goed met me, heb zo mn dipjes, maar toch een groot vertrouwen in dat God's plan met ons leven goed is, of daar kinderen bij gaan horen of niet. Maar ben een lange weg gegaan voor ik die rust kon voelen. Heb lang gedacht 'waarom ben ik anders vrouw, wat heb ik voor doel als ik geen moeder wordt?' maar ben erachter gekomen dat mijn doel God is en dat geeft ongelooflijk veel rust. Hoe dan ook, het verlangen naar een kind blijft er natuurlijk gewoon en we gaan dan ook met goede moed en hoop de toekomst tegemoet! Op naar IUI !
Ik wil jullie heel veel sterkte

Groetjes Dineke
Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 15:20
conny

Hoi Dineke, welkom hier. Dus ook al zo lang bezig. Endometriose is ook niet niks. Hoop voor je dat IUI snel uitkomst biedt.

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 15:59
DINEKE

Ja...geduld is een schone zaak! Maar na ruim 3 jaar ben je er toch echt meer dan klaar voor. Hoe heb jij IUI ervaren, erg vervelend of onnatuurlijk? Heb je ook hormonen 'ter stimulatie' gekregen? En hoe lang ga je daar nog mee door? (Ik bedoel, zit er een maximum aan het aantal behandelingen?)
Groetjes Dineke
Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 17:35
conny

Hoi Dineke,

IUI zelf is niks aan, voor je het weet is het voorbij. Wel een beetje vreemd. Ik slik zelf nog geen hormonen,omdat alles volgens de gyn goed verloopt. Helaas nog zonder succes. 11 juni heb ik gesprek met gyn, en ik ga dan zeggen dat ik wel hormonen wil hebben. Heb altijd een vrij late eisprong en een korte fase tussen eisprong en menstruatie( zo`n 9 a 10 dagen). Heb al van alles op internet gelezen, en denk dat mijn hormonen misschien toch niet zo in balans zijn. Elke keer een week na de IUI moet ik bloed prikken(iedereen) om progesteron te meten. Dan is ie altijd nog goed. Maar misschien zakt ie daarna wel gelijk snel af, en is het hormoon te weinig om een zwangerschap te vormen. Maar dit controleren ze nooit, weet ook niet of dat een uitkomst biedt. Hoop alleen wel dat we hormonen gaan krijgen,want op deze manier wil ik het niet meer.

Succes,
Conny

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 13:56
DINEKE

hoi Conny

Ik las trouwens dat jouw slijm ook niet goed is? (geen levende zaadzellen na samenlevingstest). Ik heb dat ook. De ph-waarde van het slijm hoort rond ovulatie te veranderen maar dat doet ie van mij niet. Daar kwamen we vorig jaar achter en toen hebben we een poosje een spoeling gebruikt die ervoor zorgt dat de ph wel normaal wordt en er dus levend zaad binnen kan komen. Hebben ze dat bij jou niet geprobeerd? Alleen helaas hielp het niks omdat ik dus ook endometriose bleek te hebben, handig!
Fijn om te weten dat de behandeling (iui) op zich niet zoveel voorstelt. Hopen dat je hormonen krijgt en het dan snel raak is!!!

groetjes dineke
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 16:51
Lydia

Hoi Dineke en corry,

Dineke ook welkom op het forum. Hoe gek het aan de ene kant inderdaad ook is, vind het ook altijd fijn dat er ook anddere zijn met vruchtbaarheidsproblemen zodat er ervaringen zijn die je kunt delen.
Vind het ook mooi om te horen dat je zo vol vertrouwen blijft in God.
Ik kan ook niet boos worden op Hem, maar je zou wel eens de reden willen worden. Jij heb die rust al, ik soms niet en dan ben ik weer ff zo wantrouwend.

Wanneer moeten jullie voor de (volgende) iui??
Wel fijn om te horen dat jij, corry volgende week ook weer mag komen.
Ik ben ook even langs de poli geweest, omdat ik dit wachten zo niet nog eens 4 maanden vol kan houden. Maar mag nu volgende week donderdag de 12de komen voor een follikelmeting. Om te kijken aan welke kant die zit, ben alleen bang dat er nog niks te zien is omdat ik zo`n lange cyclus heb.

Groetjes Lydia

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:14
conny

Ja, dat is zeker fijn. Kan niet wachten eigenlijk,raar maar waar.
Heb eigenlijk ook nog iets vervelends,moet namelijk nog een keer uitstrijkje laten maken. Vorig jaar was ie niet helemaal goed, en moest na een jaar weer(nu dus). Maar zie er tegenop, niet op het doen opzich,maar op de uitslag. Maar als ik ermee wacht en opeens toch zwanger ben en ondertussen zit het daar niet goed,dan ben ik verder van huis misschien. De uitslag krijg ik namelijk altijd pas na 3 weken,omdat het op kweek gezet moet worden. Zal het dus toch maar deze maand doen, want misschien kan ik volgende maand met hormonen beginnen, dan heb ik tenminste de uitslag al binnen.

Lydia, hoop voor je dat het op gaat schieten.

Groetjes,

Conny

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:46
Dineke

Ik moet 26 juni voor een gesprek naar de fertiliteitarts, en dan hoor ik op welke termijn we met iui gaan beginnen. Doordat ik nu zeg maar tijdelijk in de overgang ben door hormonen, ligt mn hele cyclus nu stil, wordt niet ongesteld en kan dus ook niet zwanger raken. Op zich wel even lekker idee, gek he...even geen 'zou het dan nu?'
Over anderhalve week de laatste spuit.
Wat vervelend conny, dat je een uitstrijkje moet, maar inderdaad wel beter om dit niet uit te stellen. Hoop dat het helemaal goed is.
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 11:41
conny

Hoi Dineke,

Hoop voor je dat het gaat opschieten nu.
Ik ga proberen woensdag bij de gyn al een uitstrijkje te laten doen, dat scheelt weer moeite.

Groetjes

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 15:31
Lydia

Hoi Dineke en Corry,

Wat goed om te horen dat je 26 juni naar de fertiliteitsarts mag, Dineke. Daar kijk je denk ik enorm naar uit. Kan me voorstellen dat je het lekker vind dat je deze maand even niet hoeft af te vragen of je zwanger bent.
Hopelijk kun je wel weer snel verder.

Hebben jullie deze maand ook weer een iui-poging, corry? Zag dat je in de groene dagen zat. Of heb je woensdag alleen een gesprek over, hoe nu verder?? Lijkt me niet prettig een uitstrijkje of valt dat mee als je dit allemasal gewent ben??

Liefs Lydia

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 09:00
conny

Hoi Lydia,

Een uitstrijkje op zich valt mee, je voelt er weinig van. Het is alleen al het gedoe en het wachten. Gaan morgen op gesprek dus, zie dan wel of we deze maand nog eens proberen of niet. Ligt aan wat zij voorstelt.

Groetjes,
Conny

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 18:29
conny

vanmiddag bij gyn geweest. Heeft gelijk een uitstrijkje gemaakt, maar misschien is ie mislukt en moet ie nog een keer. Het begon namelijk nogal te bloeden.
Verder moet de gyn nog overleggen met een ander die er nu niet was of het eerst een kijkoperatie wordt of gewoon verder gaan met hormonen. Vrijdag hoor ik wat het gaat worden(als ze niet vergeten te bellen,anders bel ik maandag weer op). Best wel spannend weer. Deze maand dus geen IUI poging, want dat heeft nu even geen nut, en kan niet tegelijk.

Jullie nog nieuws?

Conny

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:31
Lydia

Hey Meiden,

Ben vandaag bij de gyn geweest voor een follikelmeting.
Helaas niet mijn eigen gyn. Toen ik vertelde dat ik alleen maar wou weten aan welke kant het eitje zou zitten vond ze dat maar onzin.
Want ondanks dat links dichtzit kan daar een eitje rijpen en dan rechts springen. Geloven jullie dat?? Ik kan me dat toch echt niet voorstellen. Daarom heeft het volgens haar geen zin om elke maand te komen en moet ik gewoon wachten tot oktober.
Deze maand volgens ons ook weinig kans want eitje zit aan de linker kant.

En ben je teleurgesteld conny dat jullie deze maand geen iui poging hebben?? Hopelijk is het uitstrijkje wel gelukt.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >