< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » keelontsteking: iemand tips om snel weer beter te worden?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
keelontsteking: iemand tips om snel weer beter te worden?
27/03/2008 @ 17:40
femke hanne

Online Status Stuur bericht
wat ook onmiddellijk een verlichting in de keel geeft is Propolisspray van BIO, dit kun je kopen in de Colruyt en de weerstandthee is ook heel erg goed met een schijfje citroen in. Veel beterschap!

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 15:01
...

Hoi, heb hetzelde voor gehad enkele weken geleden. Heel vervelend. Omdat het van kwaad naar erger ging en ik op het eind gewoon niet meer durfde te slikken omdat ik zo'n pijn had, ben ik naar huisdokter gegaan. Zware keelontsteking. Ik mocht zonder problemen zo'n 5 à 6 dafalgan (500 bruis) per dag nemen en voor de keelpijn rechtstreeks te verzachten een siroop op kruidenbasis. Ik heb het doosje even voor je opgezocht en het heet "Thymo Septine" op basis van tijm en wilde tijm. Ik heb het bij de apotheker gehaald. Op de bijsluiter staat duidelijk dat het geen invloed heeft op de zwangerschap. Natuurlijk is het geen écht medicijn, maar het verzachtte wel goed! Uiteindelijk heb ik de keelontsteking toch een dikke halve maand moeten uitdragen voor het beter ging. Maar, je weet waar je het voor doet natuurlijk. Suc6.
Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 14:00
Britt

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dankjewel allemaal, hoop dat ik er snel weer bovenop ben met jullie tips!

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 12:09
Ietje

Hetzelfde gehad!
1. niet hete dranken drinken!
2. honing eten (2 theelepeltjes per dag) ook good voor je weerstand.
3. Vitamine C in nemen
4. Ricola zuurtjes tegen de pijn
5. Rusten! een ziek lichaam heeft rust nodig om beter te worden.
Beterschap!

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 12:09
Tassie

hallo

ik heb ook keelontstekeing gehad en ik heb het altijd zo erg dat het uitdraat tot agina
ben naar de apotheek heen gegaan en gevraagt wat ik eventueel kan gebruiken om de pijn wat minder tekrijgen
ze zeiden eerst dat ze er niets voor hadden en even later hadden ze in een boek opgezocht wat je als wel of niet mocht hebben en kwamen ze met een medicijn aan die ik wel mocht hebben en heb die dus meegenomen
en anders heel afwisselen drinken van zo heet mogelijk tot zo kout mogelijk dat zegt mijn huisarts altijd dat dat het beste is
en dat klopt je bent er dan inderdaad ook zo van af
er zijn namelijk echt wel medicijnen die je als ook wel mag hebben hoor laat het ze maar gewoon opzoeken
ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes tassie en

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 11:58
Anne-Sophie

Hallo,

wat goed helpt is
- inhalaties (met uw hoofd boven een pot stomend water hangen), ik heb daar een platieken inhalatieding voor en doe er perubore bij. Helpt goed en verlicht de pijn.

- Thymthee. Wel thym van de apotheker nemen en niet die om mee te koken, de kwaliteit is niet dezelfde. Ik heb dat altijd in huis omdat dat ons huismiddeltje is tegen verkoudheid, enz... Laat een paar liter water koken, doe daar een soeplepel thym bij en laat 5 min zachtjes koken. Opdienen met veel citroen en honing. Thym is een heel goed "ontsmettingsmiddel" dat ook in veel natuurlijke sprays voorkomt. Citroen geeft energie en ontsmet en honing is eveneens ontsmettend.
Er doen geruchten de ronde dat thym slecht is voor de baby's. Nou ik heb het bij de huisdokter en bij de gyné nagevraagd, er is daar totaal niets van bewezen en zij vonden het beiden goed dat ik het nam bij mijn pharyngitis twee weken terug.
Ivm thym : als je er liters van drinkt, ofwel een héél geconcentreerde dosis moet je ervan naar toilet, het is namelijk vochtafdrijvend. Ook vermijd ik het 's avonds omdat en de thym en de citroen opwekkend zijn.

-Dafalgan als je koorts hebt.

Ik duim dat je snel geneest,
Anne-Sophie

[Laatst gewijzigd door Anne-Sophie - 27/03/2008 @ 11:59] - Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 11:10
Nessie@ Work

Wat bij mij altijd goed helpt, is een citroen uitpersen en daar gewoon kokend water en heel enkele klontjes suiker indoen. Wel niet echt heel lekker, maar heel natuurlijk.
Of een thee met honing?

Veel succes en hopelijk ben je er snel vanaf!
Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 11:08
Britt

zoals de titel al zegt: ik ben de bezitter van een keelontsteking. En ik ben zwanger dus ik mag niks in pakken..
Iemand tips hoe ik snel beter kan worden?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]