< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Uitgerekend in december, wie nog meer?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Uitgerekend in december, wie nog meer?
08/05/2008 @ 12:24
ikke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben heel ongerust door wat er gebeurt is met onze Wout* ben nu 4weken na elkaar geweest en nu ga ik 5x om de 14 dagen dan 3x om de 4 weken en dan tot het einde terug om de 14 dagen vind dat wel fijn maar wel kostelijk maar ik heb alles over voor een gezonde baby ik denk dat iedereen daar alles voor over heeft

groetjes

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 13:48
Happy

Online Status
Hey Ikke,

Ja natuurlijk. Dat is ook heel normaal dat je dan sneller ongerust bent en dikwijler wilt weten dat alles goed is.
Geniet er toch maar van...

Voor mij nog een kleine 2 weken en we mogen ook weer gaan.
Ben benieuwd. En dan nekplooimeting. Toch wel spannend en beangstigend allemaal een beetje...

Liefs

Els

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 14:38
Antje

Dames, ik zit even met een klein dilemma... Ben vandaag precies 7 weken en we hebben gister het hartje al zien kloppen. Ik weet nu dus niet of ik wel of nog niet ga vertellen op het werk. (werk in de verzorging). Volgens de verloskundige waren de grootste risico´s weg(er kan altijd nog wat mis gaan he). Wat zouden jullie doen??? Ik weet het namelijk echt niet. Ik zou het vn de daken kunnen schreeuwen maar van de andere kant: het is nog pril he! Hoop dat iemand mij wat advies kan geven...
Liefs Antje

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 14:48
ikke

Antje
als ik u was zou ik het zeggen op mijn werk des noods alleen tegen uw hoofd van uw afdeling in de verzorging wordt je normaal vroegtijdig verwijderd als jij het optijd melt kan men de werkplanning optijd opmaken en rekening houden met uw afwezigheid en zeker met het groot verlof in zicht natuurlijk doe je nog altijd wat je zelf het beste vindt ik werk als verpleegkundige en ben dinsdag gaan melden dat ik niet meer kom werken tot half juni volgent jaar zo is het voor hen makkelijker om optijd hulp in teroepen voor de verlof periode te over bruggen

Happy de moet er in houden en niet beginnen te twijfelen alles zol wel dik inorde zijn binnen twee weken geniet nog van de zon

wij gaan zaterdag BBQ voor moederdag dus hopelijk blijft de zon nog een beetje

groetjes

[Laatst gewijzigd door ikke - 08/05/2008 @ 14:51] - Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 15:50
annemarie De Schepper

hoi,

ikke: met mijn eerste zwangerschap was het ook misgelopen. Heb van mijn dochtertje moeten bevallen op 16 weken omdat ze een afwijking had aan de chromosonen. Toen ik zwanger was van margaux zat ik er ook mee in. Heb iedere keer als ik op controle ging een echo gekregen ondertussen dat dat normaalgezien niet het geval was. Ze heeft alles zeer goed opgevolgd. Daar was ik wel content mee want was dan ook geruster.

Ik werk ook als verpleegkundige maar omdat het een prive instelling mogen ze zelf beslissen wanneer ze ons thuislaten dus ikmoet normaalgezien werken tot 6 maand. Maar met margaux heb ik gestopt aan 20 weken. Had toen al een serieuze buik. Nu zal ik verzekers tot eind juli proberen. Zou dan ook rond de 20 weken zijn en begin augustus heb ik toch mijn congé. Zal daarna verzekers niet meer teruggaan.

Ik heb het ook al gaan vertellen op het werk en ze hadden het wel verwacht (heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik ze rap na elkaar wou hebben). Normaal zal de hoofdverpleger al eens kijken voor een verzorgster voor als ik toch vroeger zou uitvallen en als het echt niet gaat mag ik nog altijd wat rustiger werk doen.

Vanmorgen slecht gekomen op het werk. Erg overgeefachtig. Gelukkig ging het over na enige tijd.

Vele groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 09:52
angel

Online Status
zwanger
hoi ben gisteren naar de gynecoloog geweest alles was goed ik heb het hartje zien kloppen en het was 1,8 cm ik vraag me nu af of dat al een normale lengte is grt angel

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 07:23
Kathy

Hoi Angel, als de lengte van het kindje niet goed zou zijn dan zou de gyn dat toch gezegd hebben?
Ik ben dinsdag naar de gyn geweest en bij mij was het 2.4 cm groot en natuurlijk hebben we ook het hartje zien kloppen. Toch heel speciaal hé, zo een heel klein mini-mensje dat in je buik aan het ontwikkelen is.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 22:44
angel

Online Status
zwanger
hoi katy ik heb het eens opgezocht hoe groot je kindje eigelijk op negen weken is en normaal is dat rond de 2 cm dus eigelijk zit ik goed want mijn kindje is 1,8 cm grootgrt angel

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:30
Antje

Hallo allemaal!
Om nog eens even terug te komen op mijn berichtje van 8-5, ik heb gister mijn baas het grote nieuws verteld, ze vond het geweldig!
@ Angel en Kathy: toen ik vorige week de echo heb gehad heeft de verloskundige helemaal niet gezegd hoe "groot" onze spruit nu is...

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 15:24
Happy

Online Status
Hallo Antje,

heb je geen printje van de echo gekregen ?
Daar staat dat op normaal ergens...

Geniet nog van het zonneke allemaal en tot later...

Liefs,

Els

PS

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 15:25
Happy

Online Status
Mijn PS was weg...
raar

PS dus - wij mogen komende maandag gaan voor 12w echo ! Spannend !

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:25
Antje

Happy, nee heb nog geen fototjes gekregen omdat je behalve het hartje nog niet veel zag... Over twee weken heb ik weer een echo en dan krijgen wij ook fototjes en zouden we ook al meer moeten zien volgens de verloskundige!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:45
Happy

Online Status
Hey Antje,

De eerste echo was voor mij op 6w en 4d en toen was het 0.7 cm groot, dus nog heel klein...
Wij krijgen dan altijd een printje, zoveel we willen.
Ben je van Nederland ? Ik ben van België...
Er was toen ook niks te zien hoor op het printje, gewoon een klein wormpje in een hoekje. En het hartje zag je toen al kloppen op het scherm.
Maandag is het de 12w echo voor ons en dan gaan we idd veel meer zien, dat is nu al een mensje... Gek hè dat dat zo snel gaat.
Maak je maar niet druk over die CM's. Als dat niet ok was had je dat wel gehoord hoor...
Liefs

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:10
lorena

haihai

gefeliciteerd dames
ik meld me ook bij jullie aan want wij krijgen als alles goed gaat ook een december kindje
vorige week hebben we het hartje zien kloppen en as maandag krijgen we weer een echo.

groetjes lorena

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:30
maaike

Online Status
hey,

Ik zit in het tweede jaar vroedkunde. Ik ben op zoek naar een zwangere wie ik gedurende de hele zwangerschap mag opvolgen voor een taak van 't school. Het zou de bedoeling zijn dat ik mee op controle ga bij de gynaecoloog en ook bij de bevalling aanwezig zijn.
De zwangerschap mag nog niet verder als twaalf weken zijn.
Liefst regio antwerpen.
Als je meer info wilt mag je gerust altijd mailen op maaikevonken@hotmail.com

groetjes
Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 10:57
Antje

Hallo allemaal, hoe is het hier met iedereen?
Ik heb even een vraagje...
Vorige week had ik het intakegesprek bij de verloskundige, ik heb haar toen gevraagd hoe het kan dat ik vaak nog het gevoel had dat ik ongesteld zou gaan worden. Zij gaf toen aan dat dit normaal is en ook goed, zou een teken zijn dat alles goed groeit... Nu heb ik sinds die tijd dat gevoel niet meer, heb enkel last van pijnlijke tepels en vermoeidheid en af en toe een onprettig gevoel op de maag. Zou ons kleintje dan nu gestopt zin met groeien??? We hebben wel het hartje al flink zien kloppen...
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, heb de volgende echo pas op 06-06

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:48
Happy

Online Status
Hoi Antje,

Ivm je vraagje. Ik had dat ook een tijdje in het begin en toen is het ook gestopt. Dat zouden bandenpijnen zijn omdat het allemaal wat uitzet in je buik. Na een tijdje is je lichaam dat wat gewoon en stopt dat gevoel. Dus je moet je zeker geen zorgen maken hoor.
Wij zijn gisteren voor 12w echo geweest. Alles was prima in orde. Er was al een echt mensje te zien. Klein maar zo mooi.
Nekplooi was ook in orde en bloed ook dus alles prima !
We zijn content en weer even gerust. Volgende echo is pas 18/07
dan zijn we 20w en kunnen we weten wat het zal worden of
SPANNEND

Geniet nog van je zwangerschap
Liefs,

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:49
Antje

Happy, bedankt voor je reactie.
Fijn voor je dat alles in orde was.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 07:56
lorena

de onzekerheid is vaak het ergste tijdens het begin van de zwangerschap
als je eenmaal een buik krijgt of hebt bij een week of 16 en de kleine voelt is het een stuk rustiger in de geest.
wij hebben onze kleine ook gezien voor de 2e keer
hij of zij bewoog ook lief hoor zo klein hihi en het hartje ging goed te keer,volgens de computer was het 2 dagen ouder het was toen 2.1 cm.
ik moet weer de 17e dus ff wachten.
en de symptjes kunnen ook wat gaan afnemen strakjes geen zorgen maken hoor!

grtz lorena

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:38
nijntje

Dag allemaal,
ik mag as woensdag voor het eerst naar de verloskundige, deze maakt geen echo alleen een soort intakegesprek en zal waarschijnlijk proberen het hartje te horen, nadien zal ik een afspraak maken voor een echo. Moet ook nog bloedprikken.

Hoe gaat het met de zwangeren onderons? Raken jullie al een beetje aan het idee gewend dat er een kindje op komst is?

Hoe is het bij jullie en zwangerschapskwaaltjes?
Ik heb moeite om te eten. heb absoluut geen trek. Het is soms dat mijn maag knort dat ik wat moet eten, warm eten heb ik al helemaal moeite mee. Heeft iemand tips voor mij wat ik hieraan kan doen?

Liefs Nijntje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >