< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Ervaringen met Implanon

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Ervaringen met Implanon
16/04/2008 @ 11:29
Antje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal! Ik wil ook graag even reageren op dit topic...
Ik heb 2x een implanon gehad. 1x 3 jaar en de laatste keer heb ik het na een jaar laten verwijderen vanwege een kinderwens. Ik werd altijd heel regelmatig ongesteld met implanon. Kon er echt de klok opzetten, elke 4 weken op de woensdagmorgen! Ik heb verder geen last van bijwerkingen gehad. Ben ook niet bijgekomen, terwijl ik met de pil behoorlijk ben aangekomen wat er ook nooit meer is afgegaan!
Hoe snel je zwanger bent als je hem laat verwijderen weet ik niet, ik zit nu in mijn tweede ronde. Mijn gyneacoloog zei dat je meteen weer vruchtbaar bent na verwijdering!
Liefs Antje

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 10:04

Online Status
Ik heb ook zo een staafje nu zitten ... en ik ben nu 23dagen overtijd heb gisteren testje gedaan en niet zwanger ... ik ben iedere maand wel eens wat overtijd 1weekj ofzo maar nooit langer maar nu vind ik he toch wel raar :s en eiglijk ben ik er niet zo contend over ik weet niet meer wanneer ik min maandstonden krijg hoelang , soms heb ik ze 2 keer op de maand enal pfff ik vind het stom en ik twijfel er soms aan dat het wel 'echt' wel werkt en ik heb ook veel minder zin in sex hebben hier vrouwen daar ook last van???? groetjes kim
Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 20:07
Viena

Online Status Stuur bericht
Oeje, ik herlees mijn vorige berichtje en zie een foutje: ik was wel om de 2-3 MAANDEN ongi, zenne. En niet om de 2-3 weken. Zou wat veel zijn niet?

Ondertussen heb ik nog steeds geen maandstonden gehad. Het is geleden van 2 maart. Dus toch al efkens. Indien ik ze deze week niet krijg, ga ik wel es naar de huisarts of bel ik de gyne. En ik ben niet zwanger. Deze morgen getest en ... negatief. Toemme toch...

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 14:19
inge

ik heb een staafje geduurende 2 jaar geprobeerd.
Ik heb meer last gehad dan deugd. heb zelfs extra hormonen moeten nemen om terug regelmatig te zijn. mijn libido is zo goed als voledig verdwenen geweest en mijn relatie moest er bijna aan geloven.
het litteken dat achterbleef bleek 2 keer zo groot als verwacht.
ik raad niemand dat aan maar ik ben dan ook gevoelig voor anticonceptie.
Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 21:45
Viena

Online Status Stuur bericht
Ik had drie jaar een staafje en liet het 6 maart verwijderen. Tijdens die drie jaar was ik inderdaad vrij onregelmatig en waren mijn menstruatieklachten iets heviger dan bij de pil. Maar het enorme voordeel: ik moest nergens meer aan denken!!! Aan een spiraal bleek ik allergisch te zijn en stootte ik af (en dat is geen lachertje, geloof me) en de pil mocht ik niet meer nemen. Ik heb flubitis in mijn been gehad en dan mag je de pil niet meer nemen wegens de aanwezigheid van bepaalde hormonen.

Aangezien mijn staafje nog maar net werd verwijderd, heb ik geen ervaring met de vruchtbaarheid. Volgens mijn gyne moet mijn cyclus zich vrij snel hernemen. Dat moet ik nu nog ondervinden eh...

Maar ik denk na een zwangerschap zeker terug aan een staafje!!! Het ongemak van onregelmatig te zijn (dit betekent om de 2 - 3 weken een goede week ms)weegt niet op tegen de vrijheid van geen pil te hoeven nemen... Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk...

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 20:30
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb een paar jaar geleden zo'n staafje gehad.
In het begin werkte dit goed, ik kreeg helemaal geen regels meer.
MAAR na 1½ jaar begon de miserie: heel onregelmatig regels, 3 maanden niet, dan weer een hele maand aan een stuk, dan weer een periode niet, dan weer terug...
En door het verwijderen van het staafje heb ik nu een heel lelijk litteken op mijn arm, aangezien het vergroeid was met de onderliggende weefsels heeft de huisarts het er moeten uitsnijden.
Ik zou het eigenlijk niet echt aanraden dus.

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 20:11

Online Status Bekijk profiel
Hey

Graag zou ik de positieve en negatieve ervaringen horen van vrouwen die gekozen hebben voor een anticonceptiestaafje.
Vragen waar ik oa graag een antwoord zou willen:
- Hoe zit het met de menstruatie?
- Welke waren de eventuele bijwerkingen?
- Duurde het lang vooraleer je zwanger was na het verwijderen van het staafje?
- ...

Alvast bedankt!
Groetjes
Vero

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]