< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!
16/04/2008 @ 11:25
snuitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
lauie, ik vind het wel heel mooi wat jij daar zegt... dat Marylène jong is en toch al vruchtbaarheidsproblemen, maar dat ze t beter dan nu kan hebben dan wanneer ze al 35 was... eigenlijk is dat wel hé... ik heb het ook heeeeeel moeilijk gehad om te aanvaarden dat ik toen ik stopte met de pil 22 was, en er niks werkte in mijn buik.
Maar anderzijds... godzijdank dat ik het zo snel weet.. want als ik er pas heel laat achter kwam, en DAN nog eens jaren moest wachten...

Marylène... je weet het hé meisje, ik duim superhard voor je en ik denk ganse dag aan je morgen! Alles gaat vast goed zijn, ook met de staal van je schatje !
Het is idd hun mannelijkheid... maar ik persoonlijk was toch ook erg gekrenkt in mijn "vrouwelijkheid" laatste maanden... maar heb het aanvaard dat we geen spontane zwangerschap zonder hulp zullen hebben.

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:25
Marylene

Ik heb elke cyclus gespannen borsten dat het niet normaal is. Doet echt soms zoveel pijn dat ik mijn bh niet kan verdragen... maar tis niet door een zwangerschap, is gewoon mijn lichaam... dan pijn in mijn onderrug en zo wat steekjes hier en daar, klinkt allemaal heel bekend voor mij... maar ja, moesten ze nu tegen mij zeggen je bent zwanger, geen haar op mijn hoofd die het zou geloven. Ik heb overlaatst een dikke week elke ochtend zo misselijk als wat gezeten... niet zwanger. Ik zou idd de tijd ook willen doordraaien maar dat gaat niet en we zijn ook niet de enigen he. Moest alles wat we willen zo maar met een vingerknip gebeuren... we zouden voor niets nog de moeite doen en ons inzetten... Nu hebben we weer een beetje een doel van dat willen we en gewoon blijven klussen, en vooral er nog heel veel genot en plezier aan hebben. Als er kindjes zijn kan dat ook niet meer gelijk welk moment en op gelijk welke plaats

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:00
Jelana

Spannend Marylène, hopelijk positief nieuws!!

Zouden jullie soms ook niet de klok willen wat rapper doordraaien?
Ik begin wat ongeduldig te worden om weer te starten met klussen. Ik wacht nu de af maar die onzekerheid van hoever ik nu zit, vind ik niet zo plezant.

Ik heb nu soms wat tekens dat ik denk , ze komen eraan (zou wel te vroeg zijn, maar is niet erg). Ik heb lage onderrug pijn, steken in mijn borsten en wat krampjes in de onderbuik.
Geduld is een schone deugd, zeggen ze, ja maar ik heb er schoon genoeg van.

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 09:35
Marylene

Goeie morgen dametjes,

Na een maand en 10 dagen te moeten wachten en aftellen naar mijn afspraak is het morgen eindelijk zover. Ik ben echt super blij... Morgen weten we het resultaat van mijn ventje zijn zaadonderzoek. Als dat goed is start ik met clomid om de eisprong op te wekken, is het zaad niet goed dat moet er eerst een nieuwe staaltje binnen en dan word het eerst IUI, maar dat gangt allemaal van het staaltje af... is het zo slecht dan word het IVF. Maar ik ben der van overtuigd dat het staaltje goed zal zijn. (Ik hoop het gewoon heel erg voor mijn ventje, ik denk dat dat één van de ergste dingen is voor een man om te horen dat hun zwemmertjes niet goed zijn. Het is hun mannelijkheid e) Morgen weet ik alles en ik geef toe nu ik er zo aan zit te denken dat de zenuwen in mijnen buik stillekes aan toch in gang schieten.

Mijnen hoest beterd ook niet, word alleen maar slechter van die pillen... maar ik pak ze wel uit, zou niet graag een longontsteking krijgen...

Tot schrijfs, knuf Marylène xxx

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 09:05
lauie

Hallo dames,

Marylene, een jaar duurt lang he. Heel stom maar ik had ook ergens wel heel erg hoop dat ik gewoon binnen een half jaar zwanger zou zijn. Ik hoop dat je donderdag goed nieuws krijgt. Gaan ze dan ivf doen? Of krijg je dan clomid of zoiets? Ja het is echt raar dat je zo jong al vruchtbaarheidsproblemen hebt. Maja we kunnen het beter nu weten dan wanneer we 35 zijn. Ik voor je! BETERSCHAP!

svb81, ik neem al een hele tijd foliumzuur, je weet immers maar nooit. Je moet eigenlijk 2 maanden voordat je gaat proberen al beginnen.

ann, balen van die lange irritante . Ik denk dat het nu ook wel lijkt of veel jonge vrouwen vruchtbaarheidsproblemen hebben doordat er steeds meer vrouwen zijn die op jonge leeftijd gaan proberen. Je ziet daarin wel weer een verschuiving. Eerst was het alleen maar cariere maken nu mogen kindjes ook weer op jonge leeftijd.

jelena, ik voor jou dat het weer snel raak mag zijn. Een miskraam lijkt mij erg moeilijk, zeker om dat te verwerken.

xena, in Nederland gaan we idd gelijk door naar de verloskundige en mogen we meestal pas met 12 weken komen.

Nou verder niet veel te melden. Ben al weken erg moe en twijfel of ik me ziek moet melden. Maja vind het ook weer zo'n vage reden.
Groetjes lauie

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 19:25
Xena

Meiden allemaal bedankt voor jullie felicitaties!!

@Ratje: Jammer dat ze toch door gebroken zijn....

@Marilyne: Spannend voor je donderdag. Hopelijk kun je snel met clomid beginnen. En krijgen jullie een prachtig kindje volgend jaar!!
En beterschap nog!!

@svb81: Ik blijf hier nog rondhangen hoor!! Blijf goed voor jullie allemaal duimen. Fijn dat de weer weg zijn en dat je er weer vol voor kunt gaan.
Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Volgens mij gaan ze in Nederland altijd meteen naar de verloskundige toe. Zal denk ik volgende week daar eens een afspraak mee maken..

ik zet mezelf nog ff terug in het lijstje...ben er denk ik vanaf gevallen.

Lotte-BE-22j-1e kindje-nog 1cyclus afwachten na MK- NOD 08/05
Marylène-BE-24j-1e Kindje-12e ronde-NOD 21/04 Denk ik... Donderdag meer nieuws
Ann-BE-31j-2e kindje-1e ronde (na mk en pauze)-NOD 07/05
Keun-BE-20j-1e kindje-nog maand ontpilling(normaal:d)-NOD 08/05
svb81-BE-26j-1e kindje-1e ronde- NOD 9/05
snuitje-BE-23j-1e kindje-9e maand na pil-NOD onbekend-2 april operatie gehad
Jelana-BE-26j-1e kindje-1e cyclus na MK - NOD 28/04
Lauie-NL-22j-1e kindje-8ste cyclus-NOD onbekend
ratje-BE-28j-2e kindje-7e ronde-NOD ??/05

zwanger:
Xena-NL-30j-1e kindje-1e ronde-uitgerekend voor 19-12-2008

groetjes

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 16:48
Marylene

Hey jelana, een jaar gaat zo vlug voorbij... Je staat daar eigenlijk niet bij stil, maar voor je het weet is het weer voorbij... Nu ik hoop echt wel dat we in 2009 een kindje mogen verwachten want het begint nu toch wel heel erg lang te duren. De zomer komt eraan en die maanden vliegen ook voorbij en dan de feestperiode... Dan wil ik toch zeker met een dikke buik lopen... Denk dat het anders voor mij heel erg moeilijk zal zijn om positief te blijven denken... Ik spreek nu voor mezelf maar ik weet dat er velen ook zo denken. Tlijkt allemaal zooooooooooooooo simpel... Was het maar waar he, maar ja iedereen is anders. Kijk naar Xena die is al in haar eerste ronde zwanger, en ik ben zo blij voor haar. Nu hopen dat het bij ons ook lukt e Begin toch beetje zenuwachtig te worden voor donderdag...

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 16:22
Jelana

Amai, Marylène je bent ook al een tijdje bezig.

Wij zijn ook al een jaar "bezig", maar dat is zo in verschillende fases gebeurt dat het nog geen jaar lijkt. Ik ben in april gestopt met de nuvaring, heb dan pas in juli mijn regels doorgekregen (door hulp van hormonen).
Heb dan 1 cyclus afgewacht. In september beginnen klussen. 1 cyclus van 49 dagen gehad (dus bijna dubbel zolang als iemand met 28 dagen). En in januari (ronde 4) was ik zwanger, in maart dan mijn curretage. En nu 1 cyclus afwachten en we starten eigenlijk weer van 0 in mei (1 jaar later).

Ik ben nu zo bang dat ik weer zo onregelmatig zal zijn of dat mijn regels er weer niet zullen doorkomen. Maar ja, eigenlijk mag ik niet klagen. We waren snel zwanger volgens mijn gyn. Maar toch ik had ook niet verwacht dat het zo'n emotionele en stresserende tijd zou zijn.

Ik neem dus ook al een jaar foliumzuur. Eerst gewoon maar toen ik zwanger was dan nam ik omnibionta pronatal en dat neem ik verder omdat dat ook wat energie en vitaminen geeft!

@ An, amai een week de op bezoek, zal geen pretje zijn.

@ Ratje, jammer van deze maand. Maar we gaan nu allen voor 2009!!!

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 12:46
ikke

Online Status
@svb81 : ik neem al een paar maanden foliumzuur, maar af en toe vergeet ik dat wel eens.

Hier is ondertussen de groene periode voorbij en nu is het afwachten voor mijn NOD.

@Marylène : ik hoop echt dat je donderdag goed nieuws gaat krijgen. ik heel hard voor jou
Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 12:26
ann

@Marylène: Hopelijk krijg je donderdag te horen hoe ze jou kunnen verder helpen he!

Ik schrik er altijd van hoeveel jonge vrouwen toch al problemen hebben om zwanger te worden... Je staat er eigenlijk nooit bij stil, tot je zelf wil zwanger worden he... Maar gelukkig bestaan er al veel technieken om de mensen verder te helpen he, dus ook hier komt het vast voor iedereen goed!

@Ratje: Helaas, deze maand niks voor jou... Maar vol goede moed op naar de volgende ronde he!

Ik zit nog steeds met mijn , al bijna een week nu... Pfff... Normaal zijn ze niet echt hevig of lang bij mij, maar vorige maand had ik besloten weer te gaan ringen (vanwege de cmv besmetting), en daardoor waren ze niet doorgekomen. Nu dus dubbel . Ik heb een redelijk korte cyclus, dus daarna zullen we er meteen moeten invliegen!
Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 12:25
Marylene

Ik ben nog altijd goed ziek, maar mijn HA wil me gelijk niet thuisschrijven. Tzijn mijn longen, tbegin van een longontsteking, maar ik denk dat het nog niet te erg moet zijn, anders zou ik toch thuis mogen/moeten blijven. Tis nu niet dat ik me zo slecht voel, maar tis zo vermoeiend dat hoesten en ademen. Kheb mijn pilleke al ingeslikt... ale, pilleke zou beter pil zeggen. En het zijn echte vurte... als het tegen het weekend niet beter is dan toch platen laten nemen van mijn longen. Nu dus dat de pillen goed zijn werk doen.

Lotte, als je een beetje gelukt hebt ben je net als Xena al van de eerste ronde ... hier staan de al omhoog.

Svb, goed dat de voorbij zijn, nu komt het plezantere werke e Ik heb wel foliumzuur thuis staan maar nog nooit eigenlijk aan begonnen... erg van mij he

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 12:11
svb81

Hey allemaal,

Lotte, de laatste maand en dan kun je er weer voor gaan. Das goed dat je weer een doel voor ogen hebt hé

Marylène, ben je nog steeds zo ziek? Of al wat beter?

Xena, je blijft hier nu toch wel rondhangen? We willen jou en je / volgen hoor
Mja, das inderdaad wel normaal dat je onzeker bent daarover. Ik geloofde het ook niet. Ik geloofde het zelfs nog niet toen ik de bevestiging van de dokter kreeg, omdat ik helemaal niets voelde. Pas toen ik de echo zag, drong het door . Ben je al naar de huisarts geweest?

Ratje dikke knuffel!!!
Positief blijven hé en als je eens je gal wil spuwen... We zijn hier

Bij mij zijn de weg, dus de eerste ronde kan beginnen

Wie neemt hier foliumzuur?

groetjes!

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 10:05
Marylene

Xena proficiat meid met je , geniet er maar van!

Ratje, spijtig meid, volgende ronde

hey lauie, ik moet donderdag voor de eerste x naar de fertiliteitskliniek. Ik was altijd van mening als het binnen het jaar niet lukt dan pas ga ik naar de gyn. Had ik toen geweten wat ik nu weet dus dat ik PCO heb, ik was al lang in behandeling... Maar ja, ik bleef erbij... een jaar bezig zijn. Oh het was toch een seriueuze teleurstelling toen ik na een jaar de balans op maakte. Dan maar een afspraak gemaakt en ja PCO werd vastgesteld. Ik ben dan verschillende keren op controle moeten gaan. Mijn vorige cyclus had ik een mooi ei zitten dus kregen we de opdracht toch nog eens goed te klussen. Maar ineens 5dagen later kreeg ik bloedverlies... Kheb mijnen banner dan maar aangepast, maar ik weet dus niet of het klopt. Kheb me over een 3tal weken toch aan een testje gewaagd, maar dat was negatief. Nu ondertussen nog niet ongesteld geweest en ik weet dus totaal niet waar ik in mijn cyclus zit. Ik denk dat ik vant weekend een eisprong gehad heb, maar ben der nu ook niet zeker van, soms heb ik er wel éénen en dan weer niet. Ik hoop dat ik donderdag al met clomid mag beginnen... maar tzal dus te zien zijn waar ik in mijn cyclus zit. Ale om alles wat korter te maken, ik hoop echt dat ik nu eindelijk de volgende stap mag/kan zetten en dat we verder kunnen. Ik wens je veel suc6 en hopelijk zijn we allemaal hier zo snel als Xena zwanger, dat zou pas fantastisch zijn. En ik heb je profiel ook gelezen, tis dus idd heel moeilijk als jonge twintiger om te aanvaarden dat je een vruchtbaarheidsprobleem hebt. Maar meid je bent niet de enige en ik ben er ondertussen wel al 24 toch heb ik het heel erg moeilijk om dat te aanvaarden. Maar het komt allemaal goed, daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Dikke knuf, Marylène xxx

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 08:58
ratje

Ik verzet me nog even

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 08:09
lauie

Hallo,

Xena, van harte gefeliciteerd!

Ratje, wat jammer zeg! Ik duim voor de volgende keer!

Marylene, spannend hoor. Las op jou profiel veel over wat ik waarschijnlijk ook heb. En ik duim heel hard voor goed nieuws voor jou! En beterschap.

svb81, nee helaas niet maar eindelijk zijn ze er mee bezig (na slechts anderhalf jaar zeuren!) Deze nieuwe gyn is wat dat betreft echt een wonder!

Zo zal mij even aan het lijstje toevoegen.

ratje-BE-28j-2e kindje-6e ronde-NOD 15/04

zwanger:

Groetjes lauie

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 22:20
ratje

Xena dikke proficiat!!

Bedankt iedereen om aan met te denken! Volgende maand mogen jullie dat nog eens doen
Hier zijn de dus gearriveerd in de late namiddag...

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 21:06
Ann

Proficiat Xena! Geniet er van!!!

Hopelijk volgen we allemaal snel he

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 18:24
Keun

Online Status Bekijk profiel
aaah das goed nieuws voor je xena !
Hopelijk dat je binnekort door een echo meer zekerheid mag hebben!
Veel succes met je prille zwangerschap meid !

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 18:13
Xena

Hallo meiden,

Ik heb zaterdag een testje gedaan en die gaf twee strepen. Maar dat hadden sommige van jullie al wel gezien op mijn profiel..
Ik durfde tot vandaag (mijn NOD bij mijn langste cyclus) nog geen banner aan te maken en nog niet het lijstje te veranderen, want ik was elk moment bang dat de zouden kunnen doorbreken.
Maar nu na een tweede testje durf ik het eindelijk. Ben nog wel enorm onzeker erover, maar ja dat zal wel normaal zijn..

In ieder geval bedankt voor jullie felicitaties!!!

Aan iedereen veel succes gewenst en ik hoop en duim voor dat jullie snel mogen zijn.

@Marylene: Beterschap! Hopenlijk knapt het snel op..
@Ratje: Spannend, nog 1 dag!! Voel je al wat???

Bij deze het lijstje nog een keer..

Groetjes

ratje-BE-28j-2e kindje-6e ronde-NOD 15/04

zwanger: