< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kerstkindje 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Kerstkindje 2008
18/07/2008 @ 20:39
Tessa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey dames,

@Vé Ik hoor het hartje steeds iets boven men schaambeen, daar vind ik het onmiddellijk. Ik, luister 1 keer per week telkens woensdag. Gewoon blijven proberen. Ik ben niet meer zo humeurig, ik voel me wel goed in men vel, maar het is ook al anders geweest hoor. Het betert wel..

@Merel, dan denken we dus beide dat we een zullen krijgen, ben eens benieuwd bij wie het echt zo zal zijn. Een halve kilo valt goed mee toch... Ben blij dat alles goed gaat met je beebje.. Weet je het geslacht nog niet??

@Tonneke ook aan jou welkom hoor.. Je bent niet de enige met al een buikje. De max hé..

@Eef het is de max dat je daar woont, wonen jullie er al lang en was het moeilijk hier alles achter te laten??

Met mij alles goed, al een goed rond buikje, draag al zwangerschapsbroeken, toch de lange want dit weer draag ik geen korte. Ik ben al een 4 à 5 kilo bij het schommelt. Dus het meeste denk ik. Dinsdag ga ik naar de gynea en misschien weten we dan al wat het zal worden, tenzij het niet goed ligt natuurlijk.. Woensdag vertrekken we naar Turkije, een weekje weg naar de warmte en ontstressen. Daarna begint mijne grote kuis en ons huis wat in orde maken voor de komst van het beebje..

Groetjes iedereen

Tesje

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 13:15
Tessa

Hey dames,

Vandaag naar de gynea geweest, het hartje deze keer gehoord. Ons lieveke is 14 cm, en ik zou ongeveer 17w2d zijn. Alles zag er goed uit. Behalve dat het achter het rechteroogje kistjes heeft. Nu dat valt veel voor zei hij, maar het moet voor 26w wel weg zijn. Ik maak me er niet teveel zorgen over. Ik mocht op reis gaan en ik mocht vliegen dus dat was ook geen probleem. Het geslacht kon hij niet zijn. Hij/zij lag héél slecht en dat had ik gisteren al gemerkt. Vorige week hoorde ik het hartje toen ik nog maar net mijn buik raakte en gisteren moest ik echt hard zoeken. Hij/zij lag zijwaarts waardoor we alles moeilijker zagen. Nu gaf hij wel de voorkeur voor een maar het is echt niet zeker. 26 augustus moeten we terug en dan weten we hopelijk meer.

Ik ga nu ons valiezen pakken, want morgenvroeg vertrekken we naar Turkije. Een weekje welverdiende vakantie, dat zal deugd doen. Hopelijk gaat alles goed met jullie..
Tot binnen een weekje..

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 14:19
Eef

Hey,

Tessa, fijn dat de controle goed was. En wat een eigenwijsje hihi, nu mag je de hele vakantie nog in spanning zitten en over allerlei namen nadenken !
Wat lekker zo snel alweer terug, ook dan weer een echo dus ? Bofferd !!

Hier alles wel redelijk OK. Lichamelijk heel goed nu hoor, kwaaltjes zijn zo goed als verdwenen. Joepie. Geestelijk wat minder, wat slechte berichten gehad en dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten hè. Daarnaast enorme heimwee naar NL (dat is niet nieuw hoor, maar wordt wel steeds erger). Vertel ik nog wel es.

voor nu: Tessa, fijne vakantie, geniet ervan !

groetjes uit een heeeeeel erg warm Portugal.

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 18:44

Online Status Stuur bericht
Een fijne vakantie allemaal!!!

Eindelijk is het in ons Belgenlandje ook nog een keer zomer..., geen dag te vroeg hé...

Ik ben vandaag met een vriendin geweest shoppen in Antwerpen en ik heb mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Die band voor mijn buik heb ik belange nog niet nodig...dus de broek zal nog een aantal weken in de kleerkast wachten...ik wou echt al zwangerschapskledij van de herfstcollectie maar ik was nog te vroeg...nu wel heerlijke terrasjes gedaan en een lekker ijsje gegeten...

Ik ben zowat aan het surfen op zoek naar leuke geboortekaartjes, ik heb al enkele leuke ontdekt op http://www.babygrafix.be of http://www.babygrafix.nl, kent iemand dit???

Ik moet morgen bellen voor een afspraak bij de gyne, normaalgezien voor midden augustus...

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 22:08

Online Status
Hallo

Ja, leuk hé dit lekker weertje! Hopelijk blijft het een tijdje duren.
Ik moet nog 3 dagen werken, zaterdag en volgende week dinsdag en donderdag. Dan ben ik de hele maand augustus thuis

Ik ben ook al aan het uitkijken voor geboortekaartjes, zou zelf iets willen maken met een foto van de andere kindjes. Heb ook leuke ideetjes gezien bij babygrafix, inderdaad wel toffe dingen daar maar heb er nog nooit besteld.

Eef, ik kan het best wel begrijpen dat je soms heimwee hebt naar huis. Wij dromen er ook soms van om in het buitenland te gaan wonen, maar mijn man zegt dan terecht dat ik dat niet zou aankunnnen, ik zou mijn familie en vrienden te veel missen.

Tessa, dank voor je uitleg ivm Angelsound. Heb deze morgen voor de eerste keer de hartslag gevonden, SUPER! Ik luisterde meestal 's avonds en deze morgen dacht ik, ik ga nu eens proberen en hopla direct gevonden.

Ik draag ook nog mijn gewone kledij maar die begint nu toch krap te zitten, ik heb nog wel zwangerschapskledij liggen maar ga toch nog wat bijkopen, want het meeste is winterkledij.

Op 5 augustus naar de gyn, 't is nu aftellen hoor!
Jammer dat je het geslacht niet kon zien Tessa, maar zolang alles goed is is dat het belangrijkste hé.

Groetjes en hou jullie goed!

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 09:51

Hoi meiden,
Op de site popje.com staan ook leuke kaartjes, vind ik.

Wat mij meeviel van die zwangerschapsbroeken is dat die al best goed zitten ook al heb je die band nog niet heel hard nodig. Het zit allemaal net wat soepeler. Niet te lang in de kast laten hangen dus!!

Voelen jullie de hummel eigenlijk al goed bewegen? Ik weet vrijwel zeker dat ik hem/haar voel. De ene dag is het gevoel wat sterker dan de andere, maar het is toch een gevoel dat ik nooit eerder heb gehad.

Over precies twee weken heb ik de 20 weken echo. Zal blij zijn om het hummeltje weer eens te zien. Het blijft toch spannend he?
Groeten!
Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 10:58

Online Status
Hallo

@Tonneke; Ik voel ons baby'tje nu echt al goed bewegen hoor. De hele dag door als ik eens vijf minuutjes stil zit, of zelfs tijdens het middagmaal. Zalig is dat gevoel.

Verder niet veel nieuws. De hartslag vinden we nu telkens met de angelsound, ook de oudste kindjes hebben al geluisterd en vinden het fantastisch.

Prettige zondag!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 13:11

Hallooo allemaal,

Ik heb een afspraak gemaakt met de gyne en ik mag pas 25 augustus langsgaan voor een echo, ik zal dan al 22 maanden zijn. Dat betekent 10 weken na de laatste echo...gelukkig ben ik tussendoor naar de HA geweest want ik voel het beebje nog niet zoveel.

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 07:19
Wendy

Hoi iedereen,

Ben nieuw op deze forum en kom even meekletsen!!! Ik ben zwanger van onze tweede spruit en tellen af (zitten bijna op de helft). We weten nog niet wat het zal worden en we weten nog niet zeker of we het willen weten!!! Levert soms leuke disucussies op thuis.

Ik voel de bewegingen van mijn kleine schat nog niet zo goed. Ik heb alleen het gevoel dat er soms iets zit te woelen in mijn buik maar voel geen uitgesproken stompjes. Dat zal met de tijd nog wel komen. Mijne gewone kledij kan ik al een tijdje niet meer aandoen. Ik ben nu aangewezen op zwangerscahpskledij. Zit in ieder geval een pak beter!!!!!!

Een fijn weekend voor iedereen

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 14:02

Online Status
Hallo

@Wendy, welkom hier! We zijn voor dezelfde dag uitgerekend!
Mijn man wil het geslacht ook liever niet weten op voorhand, maar ik wel omdat ik anders te veel mijn gedachten op een meisje zou zetten na drie jongens. Maar een 4de jongen is ook wel super hoor.
Van de oudste twee wisten we het geslacht niet en dat is ook wel leuk zo een verrassing tot bij de geboorte.

@Merel, 10 weken is inderdaad wel lang tussen twee afspraken, ik vond 8 weken al enorm lang wachten. Kan je niet een afspraak maken na je bezoek bij de gyn. Ik doe dat zo, ik moest een afspraak maken voor binnen 8 weken. Morgen mag ik gaan, pfff wordt al wat zenuwachtig.

Eef, Tessa, Tonneke hoe gaat het met jullie?

De vermoeidheid is hier nu toch stilaan aan het beteren. Af en toe nog braakneigingen als ik s'morgens niet uitgeslapen ben, maar nu ik een hele maand thuis ben zal ik wel wat meer kunnen rusten.

tot later!

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 13:47
Tessa

Hey dames,

Hier ben ik weer, ik ben vorige week woensdag teruggekomen van onze reis, maar ik kon niet online, maar dit is nu opgelost. Ik was zeer benieuwd wat er zich hier allemaal heeft afgespeeld, ik heb jullie eigenlijk wel gemist .
Het was zeer warm in Turkije zo'n 42° maar er was een windje wat het aangenamer maakte. Het hotel was zéér mooi, het eten was heel wat minder. Water durfde ik niet drinken dus heb ik constant sprite gedronken wat voor mijn maag niet goed was want tegen het einde van de reis had ik constant het zuur. Net zoals Irene ga ik ook niet meer op reis als ik zwanger ben. Ook al ben ik gelukkig en voel ik me mooi zwanger toch had ik dat daar minder. Ik ben véél jaloers geweest, niet door Mike want die is braaf geweest hoor, alleen wat kijken naar het vrouwelijk schoon maar das normaal hé. Nee het waren de vrouwen die me zot maakte. Het was net of die poppemiekes met me lachten en hem wouden afpakken belachelijk hé. Als het me te mùoeilijk werd probeerde ik ergens anders naartoe te gaan waar ik me wat beter voelde. Mike heb ik dit niet in detail verteld hij zou zich nogal goed voelen als hij wist dat ik dacht dat gans het hotel hem wou versieren... Maar heb me wel ontspannen hoor, het was al bij al wel een leuke reis, maar voelde me soms iets minder.
Ben blij dak terug ben en dak mijn verhaal hier kan doen. Met het beebje gaat alles goed, vliegen doet zij/hij graag want zowel bij het vertrekken als aankomen was het constant aan het bewegen, leuk hoor. Ik moet zeggen dat ik het nu al super goed voel en daar ben ik zeer blij om..
Even de reacties op jullie verhalen:

@ Eef hé meid eerst en vooral ben ik blij voor je dat je je lichamelijk beter voelt hopelijk is dat nu nog steeds zo. Hopelijk is het al wat beter ivm met de heimwee. Ik kan dat wel begrijpen en nu je zwanger bent. Woon je daar al lang in Portugal? Allesinds een dikke knuffel voor je.. Hoe is het nu met je??

@Merel hopelijk heb je genoten van het leuke weer hier, en daarvoor ben ik op reis gegaan om hier ook warm te zijn .. Hihi nee hoor kwas blij voor de thuisblijvers. 10 weken is idd lang hoor amai ik zou dat niet kunnen alhoewel ik hartje thuis hoor en ik het wel al goed voel. Maar ik wil zo graag weten of alles ok is en wat het geslacht is .. Hoe gaat het nu met je??

@Vé ik ben blij voor je dat je nu het hartje kan horen, het is echt speciaal hé?? En nu als ik wat langer luister hoor ik het ook schoppen en das ook leuk voor mijn vriend want ook al heeft hij het wel al eens gevoeld toch is hij niet zeker dat het dat was, dus dan is de angelsound toch leuk hé. Hoe was het trouwens gisteren bij de gyneacoloog??

@Tonneke hoe gaat het met jou en je beebje? Wanneer moet je juist naar de gynea? Ik voel hem/haar ook al zéér goed hoor. Geniet er nog van hé meid..

@ Wendy welkom meid. Geniet ervan en die bewegingen zullen wel komen hoor, bij de ene is het wat vroeger dan de andere.

Ik draag ook al alleen zwangerschapsbroeken, ikn mijn gewone broeken kan ik al een tijd niet meer in, maar daar maal ik niet om hoor. Hoe beter je het ziet hoe liever ik het heb.

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 17:24

Online Status
Hallo

gisteren dus naar de gyn geweest en alles zag er goed uit, hersentjes, gezichtje, rugje, hartje.. alles was in orde.

Het geslacht kon de gyn niet met zekerheid zeggen omdat ik een litteken heb op mijn navel en de echo niet zo duidelijk was.

Ons kindje woog al 400gr, en was echt heel actief.

Vandaag ook mijn eerste (zomer) zwangerschapkledij gekocht, heb alleen maar winterkledij liggen.

groetjes

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:41

Hallooo allemaal,

We zijn nu halfweg , dat is eigenlijk wel vlug gegaan hé...ik voel het beebje nu ook dagelijks en dikwijls, daar ben ik heel blij voor!!!
De laatste dagen (met het warme weer) had ik last van gezwollen voeten en ook heb ik jeuk en last van haaruitval (die kwaaltjes had ik ook allemaal bij het eerste kindje). Vooral die jeuk is niet echt aangenaam dus voor mij mag het ietsje minder warm zijn...

Beginnen jullie nu ook al veel te denken aan geboortekaartjes en doopsuiker??? Ik dacht iets te zoeken in het thema van Kerst...

Vandaag heb ik heel wat zwangerschapskledij gekocht (Noppies en Esprit)! Ik wil ook nog eens naar de Vero Moda in Gent, daar hebben ze het merk Mama Licious en dat ziet er ook moderne kledij uit en budgetvriendelijk! Ik was even bij C&A geweest, maar daar ben ik vlug buitengelopen...Tot nu toe heb ik mijn gewone jeans aangehad maar nu is het ook genoeg geweest, het buikje wordt nu wel meer en meer duidelijk voor iedereen...nu voel ik mij dus helemaal ZWANGER en GELUKKIG!!!

Liefs

Merel

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 22:46
Eef

Hey allemaal !

Wat leuk om te lezen dat de Kerstmama's zich zo gelukkig en goed voelen !

En nu is het echt wel groeien groeien groeien hè. Ik ontkom er inmiddels ook niet meer aan en heb mijn spijkerbroek in de kast kunnen bergen.
Ik vind mijn buik(je) sowieso wel ruim voor 20 wk, haha. Maar gelukkig weinig pondjes erbij, dus het zit (dit keer) goed verdeeld.
Zou graag ook foto's ervan maken, maar onze camera heeft het van het weekend in de dierentuin begeven.

Verder vind ik ook wel dat het heel snel gaat allemaal. Misschien dat het ook komt doordat ik nu flink beziggehouden word door mijn zoontje.

Voor je het weet zijn ze er !

Geen gek idee dus om al aan de voorbereidingen te beginnen. Wij zijn bij Dante pas in de laatste maanden echt bezig gegaan en dat werd op gegeven moment toch wel erg zwaar. Omdat we heel veel dingen niet konden vinden hebben we er echt winkelmarathons opzitten. En met zo'n megabuik als die ik toen had... pfff.

Geboortekaartjes ben ik pas gaan ontwerpen en bestellen in de week na de geboorte.
Via http://www.geboortepost.nl heb ik dat gedaan. Werkte echt supersnel en goedkoop.
En helemaal ons eigen ontwerp, heel veel leuke reacties gehad.

Verder gaat alles hier perfect denk ik. De kleine man schopt en draait flink, sinds 2 dagen kan mijn man hem ook voelen. Heel bijzonder moment is dat toch !

Nog een weekje wachten en dan kunnen we voor de 20 wk echo.

Tessa, die jaloezie is toch wel normaal denk ik hoor. Een klein beetje onzekerheid over je "tonnetje" is niet raar, ook al ben je er nog zo trots op. Ik zou er gewoon met je ventje over praten als zich weer zoiets voordoet. Voelt hij zich heerlijk gevleid en zal hij je ongetwijfeld steunen als je het zwaar hebt.

Groetjes uit een nog altijd heel erg (voor mij zelfs te) warm Portugal !

Eva

[Laatst gewijzigd door Eef - 07/08/2008 @ 22:48] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 23:07
yess

hoe zit het trouwens met jullie hormoontjes?

ik ben nogal rap gebekt laatste tijd whah! geen scheef woord ze krijgen t ervan langs! voel me sterker dan eerder

bij mn 2e zwangerschap was ik vreselijk emotioneel en bij mn eerste ook! jankte om alles!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 15:31
Tessa

Hey dames,

Idd het begint nu wel al dichter te komen, begin soms in paniek te raken omdak denk dak niet klaar ga geraken met alles.. We beginnen nu met de kinderkamer te verven en ook de gang wordt onder handen genomen . Volgende maand ga ik de geboortelijst leggen en dan ook eens uitkijken voor de kaartjes. De suikerbonen gaan we hier in de buurt halen bij Mila(http://www.mila.be) daar hebben ze leuke dingetjes..

Ik voel men schatje ook iedere dag en iedereen vindt dit raar aangezien dit men eerste is, maar ja ik voel het echt en hoor het ook via de angelsound. Nog een 2-tal weken en dan weten we hopelijk wat het wordt zodat we de naam kunnen kiezen..

Met de hormoontjes gaat het wel, af en toe eens een woedeuitbarsting maar dat nemen we erbij hé.. Die jaloezie is al wat minder aangezien hier niet iedereen in bikini loopt hé ..

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 21:38
yess

whihhi tis hier te koud om in strandkleding te lopen whahaha tis maar 4 dagen heet geweest en genoeg warm om aan een zwemvijver te liggen

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 16:21
Tonneke

Hoihoi, daar ben ik ook weer eens!
Hier nog een gelukkige kerstmama. Vorige week de 20 weken echo gehad en het kindje was ook helemaal in orde. Toch een opluchting hoor.
We weten nu ook wat het gaat worden...

Oei, Tessa. Niet in de stress raken, he? Het gaat allemaal vanzelf lukken! Wij hebben ook nog een heeeeeel druk programma voor de kerst. We gaan namelijk nog verhuizen en verbouwen. Dat wordt spannend!
Maar ik heb er wel zin in. Dan gaat de tijd lekker snel.
Wij gaan ook nog met vakantie. Ik hoop toch niet dat ik me daar dan minder zal voelen, ik zie er juist zo naar uit.

Groeten!!
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 17:03
Eef

Hoi,

Ook weer ff wat typen hier...

Tonnekeke, gefeliciteerd met je !!

Wij mogen hier zondagochtend (jaaa, echt waar) voor de echo. Wij hadden op 12 wk al te horen gekregen dat we een ventje erbij zouden krijgen, maar niemand wil dat hier geloven.
Nou zondag zullen we het dan wel zeker weten hè.

Tessa, idd geen paniek hoor. Het is prettig om wel vast de basis voor de kinderkamer te hebben staan (bedje of ledikantje, badje e.d.). Als je wil schilderen is dat ook wel handig om het nu vast te doen.
Maar verder...
FF naar de Hema, Prenatal, Premaman rennen en je hebt 't zo in huis hoor. Hier is dat wat anders geweest, omdat wij in nogal 'n nogal boeren omgeving wonen. Gewoon niet alles te krijgen hier, of mega duur.
Trouwens echt "af", raakt het ook weer nooit, hihi. Ik heb het gevoel dat we blijven kopen...

Zijn er ook dames hier die een babysite of blog (gaan) bijhouden ? Erg leuk is mijn ervaring.

Hier is het trouwens prachtig weer, super warm. En ik heb een nieuwe (positie) bikini gekocht en we zijn dus nog geen 1 keer geweest naar het strand geweest. En dat ligt maar op een paar minuutjes van ons huis. Geen tijd gehad. Stom hè.

Eva

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 22:11

Helloooo

Hoe gaat het met jullie?
Ik zie dat er al enkele weten wat het geslacht van het beebje is .
Zijn jullie volop bezig met de zoektocht naar namen of zijn jullie er al uit?

Wij hebben beslist om het geslacht tot de geboorte ook voor onszelf als verrassing te houden. Bij ons eerste kindje wisten we het wel en aangezien we het normaal bij 2 kindjes houden willen we toch ook eens weten hoe het is om alles lekker spannend te houden. Nu ja,pas maandag gaan we voor 2de echo en ik kan mij nog bedenken maar ik denk het niet ...ons dochtertje krijgt een nieuwe prinsessenkamer (ben trouwens op zoek naar een prinsessenbed, hebben jullie tips?)en de nieuwe baby krijgt de bestaande Nijntjeskamer (is zowel voor een meisje als jongen geschikt). Het ontwerp voor het geboortekaartje hebben we in gedachten (alleen de achtergrond voor de tekst zou blauw/turkuoise of fuchsia worden naargelang het geslacht).
De babynamen liggen nog niet helemaal vast, zeker bij een jongensnaam is er twijfel...en de zoektocht naar doopsuiker moet nog beginnen ( trouwens Tessa, op de site Mila heb ik idd heel veel mooie dingen gezien, bedankt voor de tip!).

@Eef : nog steeds warm in jullie landje? Ben jij van plan om een blog bij te houden? Ik zou dit ook willen, lijkt mij leuk om zo een dagboek bij te houden. Kan je dan aan bepaalde mensen toegang geven of kan iedereen dit lezen?

Hou jullie goed!

Merel

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >