< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Januari 2009-Club » Zwanger van een Oudejaarskindje: 2008 of 2009?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Januari 2009-Club
Zwanger van een Oudejaarskindje: 2008 of 2009?
03/05/2008 @ 09:30
bengel

Online Status
Leuk al die nieuwjaarsbaby's. Proficiat aan al diegenen die zich bijgevoegd hebben.
Ik ben toch ietwat jaloers dat jullie allemaal zo vroeg een echo mogen. Ik moet van de HA minstens wachten tot 8 juni...Maandag de gyn bellen voor een afspraak en hopen dat ik van hem iets vroeger mag komen.

Geniet van de kwaaltjes...

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 10:28
Marie

Dag dames,

hihi, blijkbaar zitten we hier met 2 Maries's
Ik ben de Marie die deze topic heeft geopend.

Mijn eerste dochtertje is nu 13 maanden. We hebben 6 maanden voor haar geprobeerd. Daarom dachten we nu: zie dat het weer 6 maand duurt...
Maar 't was van de eerste keer prijs
Met als gevolg dat het zou kunnen dat ze maar 1 jaar in jaartal schelen als het nog voor 2008 is en 2 jaar als het voor 2009 is. Want ja, 31 december is echt wel spannend hoor!!!

Ik voel me wel wat onzeker: heb eigenlijk totaal geen symptomen: niet misselijk, geen gespannen borsten,...
Bij ons eerste had ik dat wel (die borsten toch), echt missellijk ben ik dan ook nooit geweest.
Maar nu voel ik dus helemaal niets......................

Ben echt zenuwachtig voor de echo op 16 mei.

Bij ons eerste was ik er elke minuut van de dag mee bezig dat ik zwanger was, nu heb ik mijn handen vol aan haar en vergeet ik soms dat ik zwanger ben van een tweede...
Herkennen jullie dit?

Groetjes
marie
Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 10:45
HappyNess

Online Status
Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was hartstikke positief! Volgens een bepaalde rekenmethode ben ik 31 december 2008 uitgerekend. Ik vind het echt heel erg spannend allemaal en kan het wel van de daken schreeuwen! Ik probeer het nog wel even voor me te houden, maar volgens mij wordt dat erg moeilijk voor me!

Ciao, HappyNess!

P.S. Jullie ook allemaal gefeliciteerd! Hoop dat we rond de jaarwisseling allemaal gezonde baby's krijgen!

Vermoedelijke bevalling op 31/12/2008.
Al 23 weken en 4 dagen zwanger (59.10% ver), nog 16 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 10:49
pukkel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi dames

spannend he allemaal welkom aan de nieuwe!!!!
nee ik herken niet dat ik er niet mee bezig ben juist veel meer ben zooooo bang dat het misgaat heb nog steeds last van veel buikpijn ...en wsl omdat ik weet hoe geweldig zon kleintje is en dat we er zolang op heb moeten wachten slaat bij mij de onzekerheid toe en ik mag ook <pas> 30 mei aar de gynaecoloog duurt me veelste lang !!!!!!

liefs pukkel

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 19:20

Online Status Bekijk profiel
Hi allemaal,

Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik ben zwanger van ons tweede kindje.
Dus Teun wordt een kleine grote broer.
Ik ben ook heel bang dat het misgaat. Helemaal omdat dit mijn laatste kans was om zwanger te worden. Als het mis gaat hebben we geen nieuwe mogelijkheid...

Zullen we een lijstje maken met iedereen die op dit forum zit?

Mieke, tweede kindje, uitgerekend op 31-12-2008

Groetjes, Mieke

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 09:18
pukkel

goed idee van dat lijstje en ik zie dat we even ver zijn spannend he ben ook zo nerveus hoor soms denk ik heb ik het nou allemaal gedroomt...maar het komt goed met ons alle weet ik zeker

het lijstje....

pukkel,2e kindje,uitgerekend 31-12-2008

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 13:18

Hallo

Onze Wolf wordt ook grote broer !!!!
Ik herken het wel, bij Wolf was ik met niks anders bezig dan die zwangerschap, en nu heb ik het zo druk, oa. met Wolf, dat ik soms inderdaad vergeet dat ik zwanger ben. Heb ook geen kwaaltjes, buiten af en toe wat steekjes in de onderbuik, dus dat scheelt ook wel denk ik. In januari 08 heb ik een vroege MK gehad, en ik durf soms nog niet geloven dat het nu allemaal goed is, ik zal pas echt gerust zijn als ik voor de eerste echo ben geweest. Denk dat dat er ook onrechtstreeks wel wat mee te maken heeft dat ik er nu nog niet zo bewust mee bezig ben.
Bij Wolf had ik het op zes weken ook al tegen jan en alleman gezegd, nu na die MK weet ik beter, en heb ik er eigenlijk weinig moeite mee om te zwijgen, na het eerste bezoek aan de gyneacoloog zal dat wel anders zijn . Hoop zo dat het deze keer goed gaat !!! Nou dames, allemaal alvast hartelijk gefeliciteerd met de zwangerschap, en laat ons hopen dat we binnen 8 maanden ( of minder) allemaal een gezonde baby in ons midden hebben !!

Groetjes, en tot binnenkort !!

xxx

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 13:20

oja, het lijstje nog ....

Karolien, tweede kindje, uitgerekend op 31-12-2008

ciao ciao

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 14:49
Liedje

Online Status Stuur bericht
Hallo!

Ik kom me ook aansluiten, uitgerekend op 01/01/2009.
Ik ben erg snel weer zwanger van nummer 3 (2de is pas 5,5 maand oud). Niet gepland, maar wel welkom!!!

De tweede kwam al twee weken te vroeg, kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze dan helemaal blijft zitten tot nieuwjaar...
Ook niet zo fijn, heb je een halfdronken arts aan je bed ;-)

Ik kom hier zeker af en toe even kletsen!!!

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 14:52
Liedje

Online Status Stuur bericht
Oh ja, Lijstje:
Karolien, tweede kindje, uitgerekend op 31-12-2008
Liedje, derde kindje, uitgerekend op 01-01-2009

[Laatst gewijzigd door Liedje - 05/05/2008 @ 14:53] - Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 10:11

Hi allemaal!

Hoe is het met jullie?
Hier wel oke, maar op één of andere manier heb ik het gevoel dat er iets niet goed zit. Ik kon het gister niet laten om nog een zwangerschapstest te doen. Tjah, harstikke positief.
Met mijn vorige zwangerschap van Teun was ik vanaf het begin kotsmisselijk. Ik kon niets binnenhouden. En nu heb ik nergens last van. Ik lijkt juist wel of ik extra energie heb.
Vanmorgen stond ik mijn tanden te poetsen en daar kreeg ik wel kokhalsneigingen van. Wanneer hebben jullie je eerste echo? Ik aanstaande vrijdag, zal het hartje dan al kloppen?
Nou, ben erg benieuwd hoe het verder met jullie is??

Liefs, Mieke

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:46

Hey Mieke,

Zelfde verhaal hier, wel grappig, eergisteren ook nog es een zwangerschapstest gedaan uit onzekerheid, mr idd superpositief, en hetzelfde met tandenpoetsen . Verder heb ik ook weinig klachten, af en toe beetje misselijk maar ik moet niet overgeven ofzo, het enige wat me wel echt opvalt is dat ik supermoe ben. Moet de laatste weken wel alsmaar overuren kloppen dus het kan ook gewoon daaraan liggen. Ik ga voor de eerste echo in de week van 21 mei, heb nog geen afspraak vastgelegd, maar ik werk in een ziekenhuis dus dat regel ik dan zelf wel. Dan ben ik 8 weken, de ideale tijd voor een eerste echo.
Als jij nu vrijdag gaat ben je 6 weken en 2 dagen, ik denk dat je het hartje dan wel zal zien kloppen, maar dat hangt er een beetje vanaf wanneer de bevruchting zelf heeft plaatsgevonden, als het laat was kan je misschien wel bot vangen vrijdag.Maar ik hoop voor jou dat je't wel kan zien zene !!Ik wacht voor alle zekerheid gewoon wat langer....hoe moeilijk dat ook is . Ik moet de komende twee weken heeeeeel veel werken dus het zal er wel snel zijn dan.
Ik zie dat jij ook nog een kleine dreumes hebt, vraag jij je soms niet af hoe het zal zijn met twee kleintjes in huis, aangezien Teun dan nog nie naar school toekan ? Ik denk dat het wel druk gaat worden dan, ik hoop dat ik mijn aandacht evenredig zal kunnen verdelen, stel je voor dat we zwanger zijn van een tweeling ofzo, oee, daar ben ik wel bang voor. Dat zijn eigenlijk de dingen die me op dit moment het meest bezighouden, hoe het zal zijn met Wolf en ons tweede dan. Allé, tot straks misschien of later,

ciao ciao x

Karolien

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:54

Ooch, ik las net ook op een ander topic dat er iemand was die nu erg veel droomde, en ja, dat heb ik dus ook, de laatste nachten zijn erg onrustig, heb zelfs al heel wat afgebabbeld in mijn slaap naar't schijnt. En dan nog iets, waar ik dernet nie eens aan dacht, toen ik drie weken was leek mijn reukzin zich uitzonderlijk te perfectioneren, en vanaf toen had ik een vermoeden van zwangerschap, en dat bleek dan juist te zijn. Nu loop ik al even met verstopte neus dus kan ik er niks over zeggen. Maar dat was dan wel een symptoompje....

jjaaa, dames, laat jullie horen he, twordt hier stil de laatste dagen, 't is een bijzonder topic dus hou het in leven, zou hier graag binnen 7,5 maanden kunnen vertellen hoe het geweest is....

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 13:00
bengel

Online Status
Hey,

dat van die neus herken ik. Ik ruik al 2 weken veel scherper dan anders. Mijn vriend vraagt soms: waar haal je die geur nu weer vandaan?

Ik ben eerder veel duizelig dan misselijk.

Ik mag volgende week woensdag voor de eerste echo gaan, ik hoop ook een hartje te horen.

Geniet van het zonnetje!!!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 13:36

@ Karolien: Ja herkenbaar he? Ik vind het allemaal weer zo spannend. Ik ben ook bang dat ik het hartje nog niet ga zien. Maar de verloskundige wilde alvast graag een echo door mijn verleden (2 x miskraam en een hele zware zwangerschap met veel bloedverlies). Daarom vind ik het juist zo raar dat ik me nu zo goed voel... Maar ja laten we er maar van genieten... En over Teun... ja natuurlijk ben ik een beetje bang dat ik mijn aandacht niet kan verdelen. Wat op dit moment vind ik Teun natuurlijk de liefste en de knapste :-) Ik ben heel benieuwd. En ze zullen ook allebei nog heel klein zijn. Voor nu zwaar waarschijnlijk, maar hoe ouder hoe leuker het ook weer wordt. Ik ben echt heeeeel erg benieuwd. Maar jij hebt dus hetzelfde met Wolf! Leuke naam trouwens!
Werk je in het ziekenhuis, wat doe je precies?

x Mieke

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 19:26
pukkel

begin al een buikje te krijgen huh???? gaat wel erg snel bij mn eerste zag je pas iets met 14 weken!!!!!! ongelooflijk verder geen kwaaltjes meer wel af en toe duizelig hoessie verder hier?

fijn weekend alvast en geniet van het prachtige weer

pukkel

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 20:33

Online Status
gefeliciteerd...
hoi allemaal

allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap
dat ieder een fijne zwangerschap mag hebben

doeiii doeiiii
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 07:49
maaike

Online Status
hey,

Ik zit in het tweede jaar vroedkunde. Ik ben op zoek naar een zwangere wie ik gedurende de hele zwangerschap mag opvolgen voor een taak van 't school. Het zou de bedoeling zijn dat ik mee op controle ga bij de gynaecoloog en ook bij de bevalling aanwezig zijn.
De zwangerschap mag nog niet verder als twaalf weken zijn.
Als je meer info wilt mag je gerust altijd mailen.

groetjes
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 19:25
pukkel

hoi maaike,

sorry maar je woont te ver weg voor ons wij wonen in het oosten van nederland succes hoop dat je iemand zult vinden

liefs

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 00:13

Hi allemaal,

Ik heb vandaag de eerste echo gehad... Het beeld was slecht omdat mijn darmen in de weg lagen... Maar het vrunchtzakje was zover ze konden zien leeg. Ofwel, het is een missed abortion of het was niet goed zichtbaar. Nu moet ik 22 mei terug voor een nieuwe echo. En het is de vraag wat er dan te zien is... Tjah ik zei het zelf al het voelt niet goed...

x Mieke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >