< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwanger en van limburg

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwanger en van limburg
02/07/2008 @ 16:30
Lies

Online Status
hoi leen

ik heb het nog steeds wel moeilijk maar met de verhuis en zo heb ik gelukkig niet constant de tijd om te piekeren. maar als ik alleen ben, de kleine slaapt of als ik in bed lig dan zijn de momenten nog moeilijk. Ik snap nog steeds niet dat vrijdag alles ok was hartje klopte goed en zo en donderdag morgen was alles al achter de rug... ik kijk elke dag nog naar de echo's, ik lees 10x die brief wat henskens voor de verzekering heeft gemaakt, nergens iets aan te zien wat de oorzaak kan zijn...
en weet ge wat het ook zwaar maakt de omgeving is het precies al vergeten, behalve mijn man en mijn mama vragen ze wel eens gaat het wel als ik ergens iets zwaar draag maar nooit eens echt die vraag van hoe gaat het nu gelijk gij nu deed. lichamelijk gaat het maar mentaal ben ik er nog niet echt te boven... ik hou me goed en ik lach voor de omgeving maar zoals ik zei als ik alleen ben...maar we houden ons kranig! dank u voor aan mij te denken!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 17:54
leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lies,

Ja de mensen vergeten het snel eh.. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, dus kan mij ook niet echt inleven hoe het moet zijn, maar ik probeer het wel te begrijpen... Er zijn mss ook veel mensen die bang hebben om erachter te vragen???
Ik wou je vandaag nog een pbtje sturen met mij email, zodat je af en toe als je wil tenminste een mailtje kon doen, om zo er wat verder over te praten, maar ik zag dat dat niet ging, dus heb dan hier nog maar eens achter je gevraagd eh.. Vind dat niet meer al normaal eigenlijk.. We hadden toch wel een paar dingen gemeen eh, qua omgeving, kindje, etc.. Dus dan voel je je toch wel verbonden eh..

Het zal natuurlijk nog wel een tijdje duren eer je erover bent, en dat is ook normaal he.. Maar mss moet je eens met iemand praten, een goede vriendin,je man, je mama, je zus, ofzo.. Misschien dat dat jouw wel helpt..

groetjes xxx

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 23:13
Lies

Online Status
hoi leen

ik weet niet hoe da werkt... moeti k da instellen misschien of zo?

ik heb vandaag nog eens goed met mijn man erover gepraat. Dat heeft me wel goed gedaan! Het zal wel beteren!!

Bedankt!
Groetjes
Lies

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:56
leen

Lies,

Ik denk dat je dat bij je foruminstelling terugvindt, vanboven voor je op een topic klikt.. Of anders moet je steve eens een mailtje sturen, die kent daar meer van als ik

Ik ben vandaag gaan shoppen, en nu kan ik nog geen pap meer zeggen, pfff... Heb Iander al wat uit de nieuwe collectie gekocht, 2jeansbroeken van eager beaver en 2 bloesjes van retour.. Voor mezelf een zwangerschapbroek en enkele bloesjes, kan ik weer effen verder..

groetjes xxx

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:34
leen

Lies,

Was je vandaag rond 18u in de colruyt?? We stonden langs een koppel met een kindje Illiann, ongeveer zo oud als Iander schat ik. IK wist dat die naam mij iets zei maar wist niet juist vanwaar

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:10
ikske

Hey ik ben van de omgeving van tongeren en ben ook bij dokter henskens onder controle, daarom stel ik hier eventjes mijn vraagje.
Ik ben nu ongeveer 20w ver, maar vanaf wanneer wordt er een inwendig onderzoek gedaan? De eerste 3 echo's waren vaginaal, vanaf 16w uitwendig, maar ze heeft me nog nooit inwendig onderzocht. Is dit normaal? Ben er thans van overtuigd dat ik een wondje heb aan mijn baarmoederhals sinds mijn vorige zs. Verlies wel geen bloed, maar mijn lichaam kennende voel ik het wel.
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 20:22
leen

Hey Ikske,

Je kan het gewoon eens vragen aan dr Henskens.. Dan kan ze je daar meer over zeggen.. Wij zijn ook niet bepaald ervaren in die zaken
Ik denk dat ze normaal alleen maar toucheert om te kijken of je ontsluiting hebt, en of je baarmoederhals verstreken is, dus later in de zwangerschap.. ZO was het tenminste bij Iander..

Wij zijn vandaag naar Fata Morgana geweest in Neerpelt bij mijn ouders, was heel fijn, het was te doen in de scoutsrally, dat is ook een speeltuin, dus Iander heeft zicht goed geamuseerd en ligt nu bij opi op de zetel te slapen!!! Neerpelt heeft alle 5 de sterren gehaald, joehoe!!!!!!!!! Zondagavond komt de uitzending op één

groetjes xxx

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:26
Lies

Online Status
Hoi Leen

ik ben donderdag denk ik in de colruyt geweest rond 6u...maar daar was de kleine niet bij realiseer ik mij... gisteren ben ik er mij gedacht niet geweest... Ik zit volop in de verhuis dus ik weet niet meer wat ik welke dag doe verschrikkelijk wat ne puinhoop! maar ge kunt mij daar gerust tegenkomen

Bij Iliann deed Henskens ook alleen maar vanaf de 8ste maand denk ik inwendig onderzoek, maar als ge twijfelt of iets moogt ge haar dat altijd vragen dan onderzoekt ze u wel!

Groetjes!

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:19
leen

Lies,

Nee het was een vrouw met een zoontje Iliann, en hare man.. Dan zijn er meer Ilianns hier in Tongeren geboren rond de tijd van ons 2 bengeltjes..

Ja met je verhuis zal je je handen wel vol hebben eh.. Is toch een heel gedoe, dan ziet ne mens pas wat ge allemaal bijhoudt, of hebt..

Dan heb je nu wat minder tijd om te piekeren, dat is natuurlijk ook niet slecht, al moet dat af en toe toch wel eens kunnen, dan je er nog eens bij stilstaat eh..

Gaan jullie direct terug proberen voor een nieuwe zwangerschap, of eerst toch nog wat wachten??

Gisteren vertelde mama mij ook een verhaal, van een meisje dat ik ken van vroeger, maar eigenlijk geen contact meer mee had.. Die was zwanger van haar 2de kindje, ze zou nu ongeveer 20 weken zijn, en die had altijd maar pijn in haar buik, na onderzoeken bleek dat ze darmkanker had, dus moesten ze kiezen, haar leven boven dat van het kindje of het kindje houden.. En ze hebben het kindje dan laten geboren worden, heeft het niet overleefd natuurlijk, en het meisje is nu een maand erna, ook gestorven, gisteren is ze begraven.. TOch wreed hoe de wereld ineen zit!!

groetjes xxx

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 14:11
Lies

Online Status
hallo

ik moet sowieso 2 maandstonden afwachten maar dan wouden we er toch terug aan beginnen!!!

dat is natuurlijk nog veel erger dat verhaal! amaai!! niet te geloven wat er allemaal kan gebeuren!

groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 20:49
cindy

Hey,

Leen, wat een verhaal Daar sta je toch effe bij stil als je zoiets hoort.

Lies, ben je nu al volledig verhuist? Is alles dan toch op tijd afgeraakt? Ik weet ook nooit niet goed wat ik wel en niet mag/kan zeggen tegen iemand die een miskraam heeft gehad. Ik heb het zelf nooit moeten meemaken en dan is het moeilijk om je te verplaatsen in de gevoelens van die vrouw. In ieder geval hoop ik dat je het een plaatsje kan geven en binnenkort snel terug zwanger bent.

Ikske, een inwendig onderzoek krijg ik ook pas vanaf 36 of 37 weken denk ik.

Nadine, ik heb eens aan Tom gevraagd of hij u nog kende en hij kende wel nog een Nadine van op school. Hij zei dat hij u ooit eens met een gom op uw neus had gegooid per ongeluk. Kan dat? Jongens toch he

Vorige dinsdag dus de 3D-echo gehad. Onze schat is helemaal anders dan Jochen. Ze lijkt meer op mij heb ik de indruk. De foto's daar waren wel niet zo slecht. Ik vond het beter dan in Waterloo vroeger. Het is minder commercieel, maar wel beter. Dinsdag lag onze meid meid het hoofdje naar beneden. Donderdag dan naar de gyn geweest voor controle en toen lag ze terug met haar hoofdje naar boven Ze weegt wel al 1500 gr en doet het heel goed.

Sinds vrijdag slaapt Jochen ook in zijn groot bedje op zijn nieuwe kamer. Het gaat eigenlijk heel goed. Vrijdag avond ben ik effe bij hem moeten blijven omdat hij bang was, maar hij is toen als een blok in slaap gevallen. Nu is hij het al heel gewoon. Deze week beginnen aan het verven van de babykamer en dan nog een bad zetten. Tegen dat alles gereed is, zal het ook wel bijna tijd zijn voor haar komst Ik begin er mij echt op te verheugen nu!

Nog een fijne zondag allemaal!

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:06

oh ik denk het is nogal stil hier ga nog eens eventjes kijken... maar er is wel gereageerd...

sorry dat ik dus niet reageer.. moet nog bijlezen...

en intussen waggelen we gewoon verder

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 10:09

Lies meid wat een verschrikkelijk moment hebben jullie meegemaakt.. hopelijk lukt het verwerken van dit verlies.. dikke knuffel

Leen wat een verhaal... krijg je toch de bibbers van

en dan ben ik het weer vergeten

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 19:16
leen

Hey hey,

Hier ben ik ook nog eens...

Cindy,
Het was je dus goed bevallen in Genk.. Ik heb vandaag een afspraak extra gevraagd bij mijn gyne, omdat ik extra last heb van astma opstoten, had de pneumoloog liever dat ik in augustus ook nog eens terugkon, en nu kan ik de 6de augustus extra terug.. Dus nu twijfel ik weer voor die 3D, ook omdat we dat bij Iander niet hebben gedaan, zal er eens overslapen

Els,
Waggel je nog rond?? Hopelijk ben je toch al bevallen, en kom maar snel vertellen hoe het geweest is...

Lies,
HOe gaat het met je?? KOmt er schot in de zaak met de verhuis?? Hopelijk voel je je snel op je gemak in je nieuwe huis, is toch altijd wel een beetje wennen eh...

Ja, dat verhaal van mijn vroeger schoolgenootje, tis heel erg, we mogen daar eigenlijk niet bij stilstaan eh.. Maar automatisch doe je dat zowiezo...

We zijn vandaag naar de gyne geweest, alles was in orde met ons beebje, het weegt 150gr, en is 16cm groot.. Ik ben 1kg afgevallen, ik geef ook veel over, al komt dat meer door mijn astma opstoot denk ik, als ik dan zo een felle hoestbui heb komt er alles weer uit, ochja dat is ne kg die we meer kunnen bijkomen naar het einde toe eh.. Al was het bij Iander hetzelfde scenario, ook rond de 16weken afvallen en dat heeft geduurd tot rond mijn 34weken, toen kwam ik pas terug bij.. Maar zolang het kindje ok is is het niet erg he..

groetjes xxx

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:30

Leen zolang je niet teveel afvalt en je kindje het goed doet.. kan het inderdaad geen kwaad

en al zover in de zwangerschap meid... ik verschiet altijd dat het zo snel gaat

en zoals je kunt zien.. ons beebje zit te goed bij mama... dus we waggelen maar lekker verder rond en als ik dit weekend niet beval ga ik met mijn meisje hier de kermis rondlopen... wie weet helpt dat wel....

meiden hoe gaat het met jullie???

groetjes els

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:05
cindy

Hey,

Els, ik zou het serieus krijgen als ik overtijd ga Bij Jochen ben ik een weekje voor datum bevallen en dat vond ik wel fijn. Hopelijk deze keer ook, maar dat is nog afwachten natuurlijk

Leen, zolang je kindje het goed maakt, is het toch helemaal niet erg dat je iets afvalt. Dat moet ge erna al weer niet meer kwijtraken. Wanneer heb je de 20-weken echo? Wil je het geslacht dan weten of niet?

Hier alles in orde. Gisteren foto's gaan laten nemen van Jochen voor op de geboortekaartjes. Binnen enkele weken zien we het voorontwerpje. Ik ben eens benieuwd De doopsuiker is ook besteld en dit weekend beginnen we te verven aan de babykamer. Zo schiet het toch stillekes op!

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:09

Het is wel raar gevoel overtijd gaan, omdat ik bij Luna op 38 weken ben bevallen....

Maar ik voel me nog héél goed, kan nog alles dus we waggelen gewoon vrolijk rond en genieten er nog vollop van
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:10

dat was ik dus hierboven

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:35
leen

Hey hey,

Els,
Ja het gaat snel allemaal eh.. Ik ben bij iander 5 dagen overtijd gegaan, en toen hebben ze mij toch wel ingeleidt.. Ik had heel fel last van bekkeninstabiliteit, en was ook gewoon op, ik kon niet meer, hoge bloeddruk, sterk verminderd vruchtwater, dus hebben ze mij op een zaterdag ingeleidt, want normaal niet de procedure is maar, ik was de koning te rijk hoor... Ook al was het geen aangename bevalling, ik was het zo moe, dat kan je niet geloven...

Cindy,

6augustus heb ik mijn 20 weken echo.. Ben wel content dat ze mij er tussen heeft genomen.. Ook wel een beetje op vraag van de pneumoloog en dan ben ik toch gerust gesteld..
Bij jou grote plannen in het vooruitzicht.. Heb je je kaartje zelf ontworpen, of laten ontwerpen.. Ik wil ook iets met foto, maar dan met foto van Iander met mijn buik (denk ik), eentje van het beebje en eentje van de 2 kindjes bijeen, ik wil een kaartje dat je kan openvouwen, dus niet aan een kant wat je zo vaak ziet bij fotokaartjes.. Maar ik heb nog tijd om na te denken.. Voor de suikerboontjes heb ik nog maar 1 ding gezien waarvan ik zeg ja dat maakt kans, voor de rest niet veel soeps

Allez ik zal maar eens gaan strijken, want met een heel week verplichte rust, P is een week hier geweest, die heeft een kleine ingreep laten doen aan zijne teen, en die lette er dus wel op, dat ik genoeg rustte en genoeg aerosolde, is mijne strijk blijven liggen, ben wel een paar uurtjes zoet denk ik

dada xxx

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:58
beertje308

hallo leen

het kan geen kwaad als je afvalt hoor
als de kleine maar bij komt is goed
ik ben nu pas 1 kg bij gekomen
en ik ben nu al 32 weken
en mijn gen zegt dat het echt geen kwaad kan omdat de kleine goed bij komt want vorige keer woog de kleine al 1839 kg op 30 weken
dus doe zo maar verder als alles goed gaat met de kleine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >