< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 8 maanden, weinig slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
8 maanden, weinig slapen
08/05/2008 @ 10:16
joke vleugels

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn zoontje wou ik die leeftijd ook nie meer slapen. Snachts wel, maar overdag was het een ramp. Het is vanzelf over gegaan. Is héél lastig voor de ouders hé...
In ieder geval succes !!!

groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 18:42
Happy

denk een sprongetje, die van 8,5 maand. kan beginnen tussen 32 en 37 weken, en kan 3-6 weken duren. Kijk maar in het boek oei ik groei. staat veel info in. het gaat dus weer over.

groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 15:10
carin

Online Status Bekijk profiel
ik denk dat het misschien ook een beetje aan de leeftijd ligt, ik heb ook een zoon van 8 maanden die overdag ook ineens heel moeilijk gaat slapen. hij wil idd ook alles zien en meemaken. ook lijken zijn intresses ineens veel breder te zijn. ben vandaag zelfs naar de HA geweest om hem eens na te laten kijken omdat hij zo vaak huilt als hij naar bed moet (oorontsteking) maar er was gelukkig niks aan de hand.

ik probeer er in ieder geval zoveel mogelijk regelmaat erin te houden.

groetjes carin

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 09:03
juliette

Hey Fieke,

Heb je een schema overdag? Ik merk echt dat sinds ik een dagschema heb dat het super gaat! Mijn zoontje (ook bijna 8 maanden) heeft dit echt nodig. Hij slaapt iedere dag ongeveer op dezelfde tijd en vaak ook even lang.

Als mijn zoontje wakker wordt, meestal na 45 minuten ga ik naar zijn kamertje en maak ik hem rustig maar ik zeg niets. Ik ga dan even met hem op de schommelstoel zitten en wieg hem. Daarna leg ik hem weer in bedje en vaak gaat hij dan nogmaals 45 minuten slapen.

Veel succes

Groetjes,

Juliette mama van Thijmen
Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 08:13
MamaSofie

dag dames!

Tja, de titel zegt het dus al.
Robbe is nooit een echt lange slaper geweest, maar nu is het toch echt weinig volgens mij.
Op 24 uren slaapt hij een kleine 11 uurtjes... Overdag twee keer een half uurtje (meer lukt echt niet!), en 's nachts maximum 10 uurtjes.
Vroeger ging Robbe om 19u in zijn bedje, en sliep hij door tot 07u. Overdag sliep hij 3x 30 minuten. Tot een paar weken geleden. Nu moeten we hem pas rond 21 à 22u in zijn bedje leggen, want anders zou hij ons om 05u al wakker maken...
Ik moet zelfs ervoor zorgen dat hij echt stikop is voor ik hem te slapen leg, want anders zet hij het gewoon op een krijsen.
Snachts wordt hij de laatste tijd ook vaker wakker. Ik denk dat we toch gemakkelijk 10x moeten opstaan om hem zn tutje te geven. Doen we dit niet, dan is hij klaarwakker, en valt hij niet meer in slaap.
Maar slaapt hij nu eigenlijk niet te weinig voor zijn leeftijd? Hij is overdag ook altijd zo druk bezig. Hij wil zoveel mogelijk doen, zien, voelen en proeven. Hij wil echt niets van de dag missen, en wordt dan ook boos als hij moe wordt. Maar als zo'n ventje overdag zo'n druk leventje heeft, moet hij dan niet lekker lang slapen om alles een beetje te verwerken?
Tips om hem langer (of tenminste aan een stuk door) te laten slapen zijn welkom!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]