< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Duo buggy naast of achter elkaar???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Duo buggy naast of achter elkaar???
26/05/2008 @ 16:11
ikke

Phil en teds
Hallo,

Tussen onze oudste (1,5 jr oud) en jongste zit 13 maanden (en weer zwanger??) .
Wij hebben ook een Phil en Teds duowagen aangeschaft. Toen de jongste nog niet geboren was, hebben we die gebruikt als enkele buggy. Nu met een baby erbij, kan deze mooi in het achterste zitje (liggend).
Helaas is momenteel de jongste te groot om in het kleine babynestje te passen (bijna 6 mnd oud) en nog te klein om zittend te vervoeren.
Momenteel gebruik ik dus weer mijn oude Silver Cross kinderwagen. Deze ouderwetse kinderwagen heeft een veel grotere bak dan de moderne wagens. Onze jongste kan hier heerlijk in liggen. Voor de oudste zet ik er een opzetstoeltje op, zij kan dan mooi alles bekijken.

Als de jongste straks goed kan zitten, ga ik zeker de phil en teds duowagen weer veel gebruiken. Loopt makkelijk, wendbaar en niet zo groot.
Wel zit de achterste er een beetje onder verstopt, ik ben benieuwd hoe lang hij dat leuk vindt.

En ik vind mijn ouderwetse wagen nog steeds veel mooier dan al die moderne dingen.

Succes met zoeken.

Groeten
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 15:43
Debbie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben ook de tandembuggy (2 zitjes naast elkaar) van X-Adventure en ik kan alleen maar bevestigen wat hieronder al geschreven is. Het is een superhandige duobuggy die heel soepel en makkelijk rijdt en waar je door alle standaarddeuropeningen heen kan. Je kan de zitjes allebei afzonderlijk neerleggen of schuin zetten, zodat je in een zitje bv een draagmand (soepele) kan zetten voor de baby en je peuter ernaast gewoon recht kan zitten.

Ik vind dit persoonlijk veel aangenamer en leuker voor de kids dat ze naast elkaar zitten en elkaar zo kunnen zien, want achter elkaar, dan ziet de achterste amper iets en zien ze elkaar ook niet.

Groetjes en veel succes

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:16
els

hoi, ik heb een zoontje van 23maand en eentje van 11weken, ik heb de dou buggy van x-adventure. deze is naast elkaar en past door iedere standaard deur. ik ben er heel tevreden over, is niet duur, rijd heel makkelijk, en ik geraak er ook mee door de deur van den delhaize en ook langst de kassa. ik geloof dat de buggy maar een 300 euro kost en het draagmandje 99 euro.
Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 17:56
mimi1701

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hai,

Mijn tante heeft een tweeling van 2 jaar al en voor hen heeft ze een Duo buggy, naast elkaar dus, van Pericles.

Het is wel gemakkelijk om wandelingen mee te maken, maar om in de Delhaize te gaan is het moeilijker dan geraakt ie er niet door.

Ben gisteren boodschappen gaan doen in de Delhaize en had daar ook een tweeling gezien, die hadden een Buggy Duo naast elkaar van Mc laren en die past wel door de deuren van de Delhaize, dus proberen waard zou ik zo zeggen!

groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:19
lesley

Online Status Bekijk profiel
nog wat vergeten te zeggen:
- hij gaat heel gemakkelijk door de deur!
- het nestje en het tweede zitje zitten niet in de weg als je met de wagen aan het wandelen bent. Dit heb je met een buggyboard wel, ik zie vaak zelfs mensen naast hun wagen lopen als ze zo(n plankje hebben.

dat was het nu echt!

groetjes
les&co

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:17
lesley

oplossing ...phil en ted!!!!
Hoi

Wij hebben een zoontje van 22 maanden en één van 1 maand. Onze eerste kinderwagen was een koelstra, een hele goeie buggy, maar voor 1 kindje.
Omdat ik nog steeds een bepaalde vrijheid wilde besloten wij ook een andere kinderwagen aan te schappen, een voor 2 kindjes. Wij kozen voor een Phil en Teds wagen waar ze achter elkaar kunnen zitten. Het is echt een sportieve driewieler waar je zowel een baby als een peuter/kleuter in kan vervoeren. Omdat hij niet zo goedkoop is hebben wij gezocht op alle tweedehandssites en daar hebben we er een gevonden voor 350 euro, echt de moeite dus!
Hij is heel flexiebel, zijn er dit weekend nog mee in het bos gaan wandelen en moest over boomwortels, in putten, plassen en slijk rijden, berg op en af, geen probleem. Het leuke aan de wagen is dat de baby onderaan in een nestje ligt en de oudste in een zitje bovenop. Als je voor de wagen staat is het net of er maar 1 kindje inzit, en dat geeft soms grappige en verassende reacties van de mensen. Het moment dat de baby te groot is voor het wiegje, rits je het zitje van de oudste uit de kinderwagen en zet je over een frame, zo krijg je een stoeltje dat je onderaan de kinderwagen klikt (hopelijk een beetje duidelijk). Het gedeelte waar het babynestje in lag komt naar boven en je hebt twee zitjes.
We gebruiken de wagen nu al een paar maanden (gebruikte hem ook al voor de oudste alleen) en zijn er echt tevreden over. Hij is gemakkelijk in elkaar te vouwen en pas vlot in de koffer van mijn ford fiesta (zonder wielen af te nemen enz....).
Door hem te gebruiken heb ik ook al wel een paar mindere puntjes gevonden, maar niets dat niet op te lossen is.
- als de babay onderaan in zijn nestje ligt en de zon staat niet goed dan schijnt de zon in zijn oogjes. Oplossing: ik hang gewoon een tetradoek op en het probleem is opgelost.
- als je de baby alleen wilt vervoeren, dus zonder het bovenste zitje ligt hij open en bloot. oplossing: je laat het bovenste zitje gewoon aan de wagen. Het is dan wel een gek zicht, want dat ben je precies onderweg met een lege kinderwagen!!
- ik heb een ouder versie dus ik kan de duwstang niet verstellen in hoogte. Mijn man is een stuk kleiner dan mij, maar kon er toch ook heel goed mee rijden hoor.
- als de baby in zijn nestje ligt onderaan en je hangt je verzorgingstas aan de duwstang dan hangt die te bengelen boven je baby. Je kan je kindje dan ook niet goed zien. Oplossing: van Phil en teds zelf hebben ze handige tassen die je aan de zijkant van de wagen kan vastmaken. Ze zijn best ruim en er kan heel wat in. Deze hebben wij op onze lijst gezet (kostprijs 60 euro voor de 2). Best veel geld, maar toch de investering waard.

Ik denk dat het zowat alles is wat ik er over kan zeggen. Wij zijn er heel tevreden over. Ik kijk al uit naar de tijd dat we de twee in de zitjes kunnen zetten. Hopelijk blijven we dan ook zo tevreden. Ik heb al veel reacties gezien van mensen die het raar vinden dat het onderste kindje niet veel kan zien. Andere zeggen dan weer dat het vaak "ruzie" is om wie er onderaan mag zitten....

Als je nog vragen moest hebben mag je me ze gerust stellen.
Kijk ook eens op hun website (via google Phil en teds intikken). O ja voor ik het vergeet. Phil en teds verkopen ook hun demomodellen. Dit zijn nieuwe wagens maar die gebruikt zijn voor demo's. Ze zijn een stukje goedkoper dan je ze in de winkel zou kopen. De keuze is wel beperkt.

veel succes

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 09:04
Butterfly

Ik maak er zelf geen gebruik van maar ik heb al wel opgemerkt dat als je eentje langs elkaar hebt dat je op veel plaatsen moeite hebt om door te geraken.

Mss je vraag eens stellen bij de topic over tweelingen; die gebruiken allemaal wel een duo buggy.

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 08:14
Barbara

Niemand??
Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 10:22
Barbara

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij alvast wat raad geven.
Ik behoor 'nog niet' tot de grote gezinnen, maar ik ben er vast van overtuigd, dat de mama's/papa's op dit forum mij wel zullen kunnen verder helpen.

Ons 2e kindje komt al gauw na het 1e, dus we zullen een 'nieuwe' buggy 'moeten' aanschaffen.
En de vraag is misschien al duidelijk.
We komen er niet uit welke we zullen nemen, eentje naast elkaar, eentje achter elkaar, of eentje onder elkaar.
En dan nog, van welk merk zijn jullie tevré van?

Ikzelf werk 3/5e, dus als het lekker weer is (als het niet regent) dan ga ik al gauw een wandelingetje maken met de buggy van al gauw 30 à 120 min en dit kan dus wel tot 3 à 4 x p/w zijn. Of dit nu veel is of niet, laat ik in het midden, maar hij moet wel praktisch zijn in het besturen, niet te zwaar, snel in en uit de wagen kunnen, liever in 1 beweging en niet dat je de zitjes er nog eens moet afhalen, 1 draagmand hebben we terug nodig, hij moet door alle deuren kunnen, in de lift op de roltrap, door steen en zandwegentjes.... en wat kan ik nog allemaal bedenken dat ik op m'n weg tegenkom.

Als jullie een buggy hebben die voldoet aan dit alles.
Over welk merk spreken we dan?
Over welk model spreken we dan?
Wat is/was het kostprijsje hiervan?
Tot hoelang (leeftijd v kindje) kon je hem gebruiken?

Zo dat zijn zowat m'n allerbelangrijkste wensen en vragen, wat de duo buggy betreft.

Alvast bedankt voor jullie antwoordjes.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]