< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » weinig slapen overdag 's avonds laat naar bed

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
weinig slapen overdag 's avonds laat naar bed
11/05/2008 @ 09:32
nelleken

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
of als ze zo hysterisch huilt, haar mss nog effe aan de borst laten
al gereed in haar kamertje en haar dan zo op gemak in bed leggen.
het is nog geweest dat auke net haar flesje gehad had en ik haar in bed wou leggen en ze ook efkes keihard begon te wenen.
na veel gepieker en gedenk legde ik haar even aan en ze viel na 2sec in slaap aan de borst. kon haar zo direct in slaap in haar bedje leggen.
ze had toen echt nood aan de lichamelijke contact

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 09:29
nelleken

ze is nu 3maanden hé, misschien heeft ze last van het 12w sprongetje?
ik weet niet of je het boek 'oei, ik groei' kent?
daarin staan alle mentale sprongen beschreven die kinderen doormaken: wanneer, wat ze bijleren en hoe zich dat uit.
nu ik eraan terugdenk heeft auke ook immens veel last gehad van de 12w sprong. ze wou ineens ook weer nachtvoeding; ik maakte dan een flesje klaar en dan zat ze daar gewoon op te knabbelen. maar het maakte haar op dat moment wel rustig dat ze mijn aandacht kreeg. ook het naar bed gaan verliep toen met enige tegenprutteling.
ze wou ook meer gepakt worden dan anders. en haar schemake overdag was helemaal in de war.
dus mogelijks heeft jouw meisje daar nu ook last van??
of is het al langer dat ze beetje moeilijk doet om naar bed te gaan?
zo'n sprong kan al van enkele weken tevoor opkomen en kan een tijdje erna aanhouden.
anders moet je dat boek eens lezen en kijken of je haar daarin kan herkennen.
ik was op haar 12w totaal in paniek, dacht dat we dezelfde weg opgingen met thibau. dat boek te lezen was een ware openbaring, alles wat ik las herkende ik hier.
gelukkig heeft ze van de latere sprongetjes niet zoveel last meer gehad.

of misschien moet je ze tegen bedtijd gewoon eens wat tegen je borst houden, daar wordt ze mss rustig van en zo kan ze op een rustige manier in bed gelegd worden.
het is iss niet leuk als ze zo huilen. ik ben er persoonlijk dan ook geen voorstander van om je kind uren te laten huilen.
onze ka zegt altijd dat er een reden is dat een kind huilt, door het daar uren te laten huilen helpt het niets uit.
je loopt natuurlijk het risico dat ze dan snel doorhebben maar het is sowieso altijd moeilijk.
mss een lichtje laten branden zodat ze haar kamertje herkent?
denk dat het belangrijk is dat ze zich veilig voelt als ze in bed gelegd wordt. heeft ze een knuffeltje bij zich of kan er een muziekje gespeeld worden waardoor ze zich veilig voelt?

het is soms zoeken hé?
en zoals ik eerder al schreef, we hebben met thibau op dat gebied zwarte sneeuw gezien dus ik ben dolblij dat het met auke anders gaat allemaal. ik weet niet of ik nog de courage zou gehad hebben om dat allemaal nog eens te doorstaan

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 22:03
Caroline

nog vergeten te zeggen dat ze 's nachts niet echt veel last lijkt te hebben maar ja ze is dan ook super moe van heel de avond wakker te zijn.Als ze wakker is rond drie uur eet ze echt wel flink aan de borst hoor dus volgens mij echt wel honger...misschien komt dat ook wel omdat haar laatste voeding 's avonds zo onrustig verloopt dat ze niet genoeg binnen heeft?
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 21:57
Caroline

Hey,

Probleem is dat ons meisje nooit een tutje gewild heeft en dus is er maar weinig om haar te troosten buiten de mama :-)
Het gaat goed tot de avond valt...ze wordt dan zeer onrustig , eet dan ook heel onrustig,laat veel boertjes met regelmatig teruggave van melk.Ik voel dan ook heel goed aan dat ze doodmoe is en ik probeer haar wel op tijd in bed te stoppen maar dat eindigt steevast in hysterisch gehuil dat slechts stopt als ik haar weer uit bed neem en verder in slaap wieg...heel de avond is dus een strijd om haar te doen slapen en vaak is het dan 22.00 voor ze effectief slaapt.
Ga haar morgen eens 's avonds in bad stoppen en na haar voeding van 19.00 weer in bed stoppen en misschien gewoon eens doorbijten tot ze zelf in slaap valt ondanks geween?
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:56
nelleken

wat ik nog vergeten vermelden ben: auke had ook verborgen reflux.
daar ik om medische redenen 2d na haar geboorte moeten overschakelen ben van bv naar fv was zij het flesje natuurlijk al goed gewend.
eenmaal thuis mocht ik terug bv geven maar haar avond en nachtvoeding ben ik wel altijd fv blijven geven.
in het begin had ik ook niet altijd door dat ze last had s nachts van die reflux, ik dacht gewoon dat ze telkens opnieuw honger had.
na verloop van tijd ondervond ik dat ik ze terug gewoon rustig kreeg door gewoon haar tutje te geven ipv altijd te voeden.

heb je de indruk dat ze 's nachts last heeft van de verborgen reflux?
merk je dat ze echt honger heeft bij de voeding van 3u of wordt ze gewoon wakker en ga je er van uit dat ze honger heeft?

groetjes
Nele

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 13:52
nelleken

hey

als ik het goed begrepen heb doet ze nog een dutje voor haar voeding van 19u?
anders moet je eens proberen om dat laatste dutje te vervangen door dan haar badje te geven. daar wordt ze mss extra moe van en kan ze na haar voeding van 19u een langer trekje doorslapen tot haar voeding om 3u.
Met Auke hebben wij wat dat betreft geen problemen (ze zit al heel lang in een vast schema en daar heb ik zelf niets moeten voor doen: voormiddag 1u30-2u slapen/ namiddag 1u30 slapen/ rond 16u30 soms een half uurtje rusten / om 18u haar badje/ om 18u30 laatste fles en ten laatste om 19u ligt ze in haar bed tot 's ochtends... geen reden tot klagen dus alhoewel er ook wel eens een slechte nacht kan tussenzitten hoor)
Met Thibau was het andere koekenbak. DIe sliep ook nauwelijks overdag, wilde dan 's avonds ook alleen maar in mijn armen in slaap vallen. Huilde van het moment dat ik hem neerlegde in zijn bed enz enz... Ten einde raad zijn we een maand voor zijn 3J naar een homeopaat geweest en die man zei dat ons kind oververmoeid was.
En een gouden regel die hij ons meegaf: hoe vroeger uw kind aan zijn nachtrust begint, hoe langer hij zal doorslapen en hoe beter ook.
WIj dachten bijv: we houden hem op tot 21u30, dan zal hij zeker goed moe zijn en langer doorslapen. Niet dus, we moesten hem elke dag om 19U in bed stoppen. Effectief na een maand sliep hij door.
Hij wordt vijf volgende maand en nu nog gaat hij elke dag om 19u naar bed.

Niet alle kindjes zijn dus grote slapers overdag, maar behoed je ervoor dat je kindje niet te oververmoeid aan de nacht begint.
Als auke overdag haar slaapjes niet gehad heeft, heb ik gegarandeerd een nacht met heel veel wakkere momenten.

Weet niet of ik je hiermee tips gegeven heb, maar dat is hoe het hier bij ons gelukt is.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 20:33
Caroline

weinig slapen overdag 's avonds laat naar bed
Hey,

ik zou eens graag jullie raad willen.
Ons dochtertje is van in het begin een zéér slechte slaper geweest en na veel gepuzzel kwamen we er achter dat ze verborgen reflux had.Hier krijgt ze nu de nodige medicatie voor.Momenteel is ze drie maanden en ze krijgt nog steeds bv.Ze heeft 6 voedingen overdag en één nachtvoeding meestal rond drie uur wat best vermoeiend is...
' morgens doet ze meestal een dutje van drie kwartier en in de namiddag met geluk een dutje van anderhalf uur en dan 's avonds soms nog een dutje van een half uurtje en dat is het dan...je zou dan denken dat ze 's avonds na haar voeding van 19.OO doodmoe zou zijn maar niets is minder waar...ze blijft gewoon wakker tot ze rond 22.00 uur van pure vermoeidheid in mijn arm in slaap valt.Heb alles al geprobeerd om haar meer te doen slapen ,op tijd in bedje leggen dus ik bied haar echt wel die slaapmomenten aan maar meestal begint ze hevig te huilen en dit stopt niet tenzij ik er haar uit haal.
Ze slaapt dan wel van 22.00 tot 9.00 wel gebroken door de voeding om drie uur en de eerste voeding van de dag om 7 uur.
Hoe kan ik haar meer doen slapen en vooral dan naar 's avonds toe vroeger in haar bedje krijgen?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]