[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 10/05/2008 @ 17:27 A'tje | Bedankt voor jullie reacties! Het is idd eerder zoals Lies zegt: ik twijfel niet aan mijn vriend of onze relatie, maar ik hou er wel rekening mee dat niets voor eeuwig is. Zelfs al kan je je het nu niet voorstellen, over een jaar of twee kan het misschien grondig misgaan in een relatie. Zekerheid heb je nooit, dat bedoel ik er eerder mee, maar ik zou het dan wel erg jammer vinden voor het kind! Ik pin me ook zeker niet vast op die datum, twas gewoon om eens een ideetje te hebben. Vast staat dat we er zeker nog niet zo snel aan beginnen! Beetje bezinnen eerst... |
| 10/05/2008 @ 12:06 A'tje | Dit wordt een lang verhaal... Mijn vriend en ik zijn dit jaar 7 jaar samen. Hij is er 22 geworden en ik word er 24 over anderhalve maand. Hij heeft een aantal jaren bij mij en m'n ouders ingewoond, sinds december 2007 wonen we nu "echt", "alleen" samen. Oorspronkelijk wilden we wachten met een kindje tot we zeker een jaar samenwonen en er dan stilaan aan beginnen... Nu begint het echter toch iets sneller te kriebelen... Ik ben eerder een twijfelaar dan een impulsief type en wil dus graag alles gepland hebben tot in de puntjes. Misschien ook een beetje beroepsmisvorming, want ik ben leerkracht secundair onderwijs. Nu weet ik in principe wel dat je een zwangerschap niet echt kàn plannen, maar tegen beter weten in heb ik toch de kalender bij de hand genomen. Ideaal zou zijn als ons kindje een april-kindje wordt. Vind ik zelf een mooie tijd om geboren te worden en is bovendien ideaal met mijn job (zwangerschapsverlof en daarna aansluitend 2 maand zomervakantie). Dus ging ik aan het rekenen wanneer ik dan wel zou zwanger moeten worden om tegen april 2009 een kindje te hebben. Dat is juli 2008... nog zo'n 2 maand dus... beetje kort dag nietwaar, zeker als je bedenkt dat ik nog niet eens een vaste gyneacoloog heb ![]() Bovendien is toen de koudwatervrees begonnen... Zie het opeens toch niet meer helemaal zitten om aan een kindje te beginnen... Misschien maak ik me ook gewoon te druk (zou wel typisch zjn)... Maar wat als we er eigenlijk toch nog niet klaar voor zijn? Wat als we toch nog uit elkaar gaan? Wat als ik niet bereid blijk mijn vrije tijd in mijn kind te stoppen en andere dingen op te geven omwille van een kind? Wat als ik het uiteindelijk lastig ga vinden dat er een kind is waarop ik moet letten en waar ik tijd en tonnenwijze energie moet insteken? Wat als we het eigenlijk financieel niet aan blijken te kunnen? We hebben nog geen eigen huis, dus dat moet er ook nog bijkomen en we klagen nu al dat we zo weinig tot niets kunnen sparen en dan is er nog geen baby in huis, die, laat ons eerlijk zijn, flink wat centen gaat kosten... Wat als ik geen goede moeder blijk te zijn? Wat als ik niet weet wat ik met een kind aan moet vangen? Als we nu voor kind kiezen, wil ik eigenlijk wel voor 200% zeker zijn van mezelf en mijn partner... Niet achteraf mezelf erop betrappen dat ik zeg: had ik nog maar gewacht. Wij kiezen immers voor een kind, het kind niet voor ons... |
[Reageer]

Zijn we er klaar voor?