< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » januari 2009

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
januari 2009
18/07/2008 @ 11:00
Beauke

Online Status
Hey,
Het is zo leuk om bij iedereen zaken te horen dat ik ook heb,..trekkend gevoel in de buik en sinds kort ook steken op mijn pubis (schaambeen, nog iemand?
Op 12/08 heb ik een volgende afspraak bij de gynaeco en ik vroeg me eigenlijk af of je elke keer een echo hebt als je de gynaeco ziet?
Heb al al mijn afspraken gekregen tot mijn uitgerekende datum,...het wordt nu echter en echter hé!!!
groetjes iedereen en prettig weekend!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:08
tessy

Online Status Bekijk profiel
hoi

Ik heb tot hiertoe al drie echo's gehad, moest 2x extra op controle omdat ik bloedverlies had. Binnen twee weken mag ik terug en hoop wel op nog wat echo's hoor . Ik weet dat je er 3 terugtrekt van de ziekenkas maar ik veronderstel dat als je het vraagt je er wel meer krijgt... Kzag ook dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn

Weet er iemand waar ze leuke babykamertjes verkopen? We waren al zowat aan het rondzien omdat het solden is maar ik vind het aanbod precies zo beperkt.

groetjes

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:12

hai dames!!
nou hier begint ook een buikje te komen hoor!
ik hoef nog geen zwangerschapskleding aan te trekken,wandt ben de afgelopen jaar heel veel afgevallen ,en ik heb nog genoeg leuke jurkjes en tuniekjes liggen.
maar je weet maar nooit hoe snel alles gaat.
ook ik ben vaak nog misselijk(ij dacht ook dat dat al over zou zijn,maar niet dus)
verder heb ik enorme vreetbuien,dan heb ik zin in patat of chips en dan kook ik dat en dan hoeft het niet meer!

ik ben vreselijk emo en jank overal om.
De laatste keer bij de echo hield mn jongste van 9 mn hand vast en zei:als het pijn doet mamma dan knijp je maar in mn hand!
Nou dan ga ik dus vreselijk janken WAT EEN SCHATTEN HEB IK TOCH!!!!
De oudste gaan boodschappen doen en mn man is bij alles wat ik ga doen een stap voor.
is dit herkenbaar bij julie?
ik voel me af en toe vreselijk geprezen met mijn 3 mannetjes!!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:14
zonneke

Online Status
hi tessy ik dacht dat het vast staat dat je er maar drie terug krijgt betaald maar ik heb geen idee. Weet iemand wanneer het aangeraden is om te beginnen met prenatale sessies en waar je dat kan aanvragen? Wordt dat ook terug betaald? ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:22
tessy

hey zonneke

Ik weet niet of je van België bent? Maar voor die prenatale sessies kan je terecht op de site van kind en gezin. Daar kan je brochures enzo aanvragen of adressen zoeken. Weet niet of je er al mee kan beginnen, denk het wel. Hoe sneller hoe beter niet??

groetjes

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:22

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oooo jaaaa patat lucht het is zooooo lekker nu Ik heb me nog kunnen behersen omdat ik bang ben, dat het vet niet goed in mijn maag zal reageren. Nog eventjes geduld en dan ben ik van mijn misselijkheid af hoop ik

Het jeuken van borsten en buik herken ik wel. En stekjes in schaambeen(bot) herken ik ook. Zelf heb ik veel last van mijn darmen en kan daardoor wat lastig naar de w.c. Heeft iemand van jullie een goede bruikbare tips. zodat ik het opgeblazen gevoel wat kan kwijtraken?

Oooo wat lief wat je zoontje zei Ik zou ook in tranen schieten Deze keer ben ik niet zo emotioneel gelukkig hahaha. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook echt niet te genieten, mijn humeur lag ergens onder de 0 grens. Gelukkig heb ik daar nu niet zo last van. Mijn manlief en schoonpapa hebben het zwaar te verduren gehad die 9 maanden

Om je angelsound te kunnen horen is nog wel wat vroeg. Je baarmoeder ligt nog teveel in je bekken gedraait om een hartje te kunnen onderscheiden. Als ik me niet vergis, dan is de kans rond de 16 weken een stuk groter. En het ligt er ook aan waar je placenta ligt ( voor of achter) Bij lorelai hoorde ik pas na 26 weken een hartje met de angelsound.

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 09:41
kriekske

hallo iedereen,

wat die echo's betreft. normaal krijg je er maar 3 terugbetaald maar ik heb er ook al veel meer gehad. omwille van mijn bloedingen in het begin. heb er dus al enkele gehad tijdens een ziekenhuisopname. die ben je zowiezo terugbetaald omdat je opgenomen bent en geen discussie mogelijk is of het nu medisch verantwoord was. heb er ook al twee of drie echo's tussendoor gekregen en die ben ik ook terugbetaald maar ik moet wel meer betalen op consultatie. die kosten mij 72 euro. maar mijn gyn schrijft dan een speciaal nummer op het blaadje voor de ziekenkas en zo zien ze daar dat het ook om medische redenen was dat ik die gekregen heb.
heb vrijdag weer een onverwachte echo gekregen. toen ik opstond had ik eenmalig oranjekleurig verlies. ja jullie lezen het goed. oranjekleurig. precies of er zaten wat restjes van een appelsien in. ik gebeld naar de gyn om te vragen wat dat kon zijn. misschien beginnende infectie of zo. ik moest dus op controle gaan. heb ons ukkepukske weer een week vroeger te zien gekregen dan gepland. alles was in orde. mijn vaginaal verlies was ook perfect ok. tis een misterie. gyn denkt dat ons kindje een schilder zal worden. heb ondertussen al de kleuren van verlies gehad die je maar kan hebben. rood,bruin,groene sliertjes,gelig(wat normaal is) en oranje.

ik vrees dat ik ook met mijn maag geplaagd zal zitten tot aan de geboorte. gisteren ging het redelijk maar de dag ervoor was ik 's avonds weer gecrasht. zo mottig dat ik dan ben. maalox brengt dan wel enige verlichting maar die maag komt nooit helemaal tot rust.

een tip om wat makkelijker naar het wc te kunnen gaan. eet kiwi's op je nuchtere maag. drink veel water en neem je tijd om naar het toilet te gaan. dat laatste is echt wel nodig. ik heb maar af en toe een paar dagen dat ik wat moeilijker kan gaan en dan verplicht ik mij om toch een kwartier te blijven zitten als ik aandrang heb. en ontspan je. als je voelt dat je aandrang hebt, stel het niet uit. dat kan ook obstipatie in de hand werken. en veel bewegen.maar niet overdrijven.

zo dat was een kleine epistel

groeten kriekske

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 11:51
tessy

hoi allemaal

Wat die wc betreft, ik hoor het veel dat zwangere vrouwen moeilijk kunnen gaan... Wel ik heb net het omgekeerde!!!

enkele jaren geleden had ik een onverklaarbare aandoening aan mijn darmen waardoor ik heel moeilijk voedsel kon ophouden. Het was eten en lopen, als je snapt wat ik bedoel. Na veel testen en onderzoeken nog altijd geen resultaat. De dokter schreef me een of andere kuur voor en toen was het beter ... oef want er is niets zo vervelend.

Nu sinds ik zwanger ben, heb ik het weer . Zodra ik rechtsta van tafel is het lopen naar het toilet. En nu kan ik die kuur natuurlijk niet meer nemen hé. Wanneer ik fruit en veel groenten eet is het het ergste maar je hebt toch die vitaminen nodig hé!

Dus voor de geconstipeerden onder jullie, ik denk dat je best fruit kan eten. Zo fruit dat heel rijp is. En speculaas heb ik ook al gehoord dat het zou helpen??

Succes

groetjes

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 23:28
Mie

Online Status
Oh leuk, een topic waar ik helemaal op mijn plaats ben! Ik ben 16 weken zwanger, uitgerekend voor 5 januari en heb ook allerlei kwaaltjes waar ik me soms zorgen om maak. Ik ben zwanger geworden via de MMM en heb twee keer een vroege miskraam gehad, dus de schrik zit er goed in. En het is ook mijn eerste, dus kan niks herkennen.

De eerste drie maanden heb ik niet veel last gehad, een beetje misselijk en wat menstruatiepijn, zo rond de 10 weken was ik ervan af. Oh ja, toen hoorde ik trouwens het hartje al goed kloppen via de Angelsound hoor! Intussen hoor ik het bijna over mijn hele buik.. Maar sinds een goeie week komen de kwalen terug: heb alweer twee keer moeten overgeven (gek he!?) en ook weer menstruatiepijn. Ik heb ook steken/trekkerig gevoel ter hoogte van mijn baarmoeder. En niet alleen aan de zijkanten, want dan zou ik het gemakkelijk bandenpijn kunnen noemen, maar ook in het midden. Tja, ik neem aan dat het gewoon de baarmoeder is die uitzet. Wat ik ook zo vreemd vind: als ik op mijn onderbuik duw, iets boven het schaambeen, dan doet dat soms een beetje zeer. Herkent iemand dit?

En ik ben blij te lezen dat er hier nog iemand een schildertje verwacht :-) In het begin had ik last van bruinige afscheiding (bleek niks aan de hand) en nu wit-geel. Vandaag kwamen er heel heldergroene slijmpjes mee.. Enfin, het was iets tussen geel en groen. Ik ga overmorgen eens naar de gyne bellen om te vragen of het geen ontsteking kan zijn, hoewel ik helemaal geen pijn of jeuk heb. Toch liever geen risico's nemen..

En hier nog geen buikje boehoe.. Al sinds 11 weken ben ik 's morgens plat en naarmate de dag vordert en ik meer eet, komt er een bobbel op mijn buik. Maar dat is dus puur vocht, vermits het 's morgens weer weg is..

Voila, tot zover mijn zwangerschapsverschijnselen op 16 weken Tot later iedereen!

Mie

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 10:13
kriekske

goeie morgen,

mie, je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken hoor. die menstruatiepijnen heb ik ook soms nog. gyn zegt dat dat mijn baarmoeder is die aan het uitzetten is. en die steken zijn ook normaal. ik denk dat het niet lang meer zal duren eer je je buikje beter zal zien. ik heb dat soms ook enorm gedurende een paar dagen en daarna zie ik toch dat mijn buikje wat groter geworden is. alé niet spectaculair maar er is toch een verschil merkbaar.

en wat dat bobbeltje betreft. dat is geen vocht hoor. dat zijn gewoon je buikspieren die tegen het einde van de dag wat meer gerokken zijn dan 's morgens. mijn schoonzus vertelde dat zij dat gedurende haar hele zwangerschap duidelijk zag. haar buik was 's morgens minder dik dan 's avonds.

ik hoop dat dit je wat gerustgesteld heeft...

groeten kriekske

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 10:42

Goedemorgen,

Mie ik herken wat je verteld over de pijn die je voelt als je boven je schaambeen drukt. Ik noemde het een beursgevoel (net of er een flinke blauwe plek zat/ zit) Dit is echt je baarmoeder die aan het draaien is. En zoals Kriekse zegt het zal niet al te lang gaan duren, voor je een bobbeltje gaat zien. En het blijft inderdaad je hele zwangerschap, dat je sávonds een grotere buik heb als overdags.

Gelukkig voel ik me hier wat beter. Bij mij lijkt het te werken om voor het slapen gaan nog te eten. En dan overleef ik de volgende morgen zonder spugen. En als ik dan eenmaal opgang ben, dan gaat het wel.

Wat een rot weer he meiden. Ben blij dat ik niet met mijn tentje op de camping sta

Moeten jullie nog veel aan het huis doen voor dat de kleine komt.

Wij gaan over een aantal weken de woonkamer en trappen verbouwen en veel dingen afmaken. Duzz wij komende de komende tijd zonder vervelen wel door.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 11:05
tinkelingstar81

Hey meiden. Ik ga niet te luid roepen maar mijn kwaaltjes lijken min of meer over te zijn. Maar als ik niet eet op vaste tijdstippen en niet direct iets eet als ik honger krijg, dan is het panne natuurlijk. Vandaag heb ik wel wat last van een zeurderige pijn recht in het midden van mijn buik. En 's morgens voel ik de zijkanten goed rekken. Maar mijn buikje, dat kan ik niet meer wegsteken hoor! Raar maar waar. Ik denk dat ik zeker zo een tonnetje ga worden dat je kan rollen over de speelplaats als ik toezicht moet doen. Hihi. Draagt er iemand al een belletje op de buik (zou de kindjes tot rust brengen en na de bevalling hang je het boven hun wiegje of bedje).

Groetjes!

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 11:47
tessy

hoi

Ik heb van mijn moeder zo'n bolletje gekregen. Vind het zelf een heel leuk geluidje

Half september kunnen we hopelijk in ons huisje. Dan kunnen we beginnen met het inrichten. We hebben toevallig in de solden een kamertje op de kop kunnen tikken en ook een wandelwagen. De familie vindt dat nog veel te vroeg maar ach, het zijn nu eenmaal solden hé en aangezien we zelf niet moesten betalen denk ik dat ze heel blij mogen zijn dat we het in de solden hebben gekocht.

Heeft er iemand ervaring met het veilig maken van huizen?? en tips waar we zeker op moeten letten?

tot ziens

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:05
kriekske

dag dames,

we zijn deze morgen eens in molecule (in vichte) gaan kijken naar de babyspullen. zo kunnen we een voorstelling maken van wat we precies nodig zullen hebben en hoeveel het allemaal zou kosten.
we hebben daar een mooie kinderwagen gezien van het merk bébé confort. is er iemand die een winkelketen kent die dat merk ook nog verkoopt? ik zou graag naar een winkel gaan waar we onze geboortelijst kunnen leggen. zodat we die wagen op de lijst kunnen zetten en zo een grotere korting hebben als we de lijst afsluiten.
het was het model loola up full. natuurlijk weer een van de duurste die ze daar staan hadden. maar het is echt een handige kinderwagen en je kan de draagmand met een gordelsysteem op de achterbank vasklikken. dat vind ik beter voor het kindje. de rug ziet dan minder af.

groeten kriekske

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 16:23
tessy

hey kriekske

Die wandelwagen hebben wij zien staan in baby 2000 in Wilrijk.
Geloof dat ze die in Premaman ook hebben maar ben er niet zeker van.
In baby 2000 ben ik zeker want wij hebben er nog over staan twijfelen.

groetjes

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 18:23
Mie

Dag iedereen,

Ik nog eens. Bedankt voor de bemoedigende woordjes. Vandaag voelde ik niet veel, dus heb me ook niet teveel zorgen gemaakt hehe. Wel even iets raars. In de voormiddag was ik gaan winkelen, dus veel heffen en draaien en keren. Op het einde maakte ik een grote draai om mijn winkelkarretje weg te zetten en ik voelde een steekje aan de linkerkant van mijn buik. En twee seconden later ging het op diezelfde plaats ineens 'plop'. Precies een luchtbel die sprong. Alsof de kleine wilde zeggen: 'godverde, zijt eens rustig!'. Maar ja, het kan ook iets anders zijn geweest, dunnow..

Oh Kriekske, ik ben ook zo hoor. Ben vorige week ook al in een babywinkel geweest, een catalogus gaan halen. We zijn ook al druk plannen aan het maken voor verbouwingen. Mja, die wil ik toch liever achter de rug hebben voor ik hoogzwanger ben.. En je hoort soms dat je echt wel lang moet wachten als bepaalde babyspullen moeten besteld worden, dus..

Mie
Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 20:08

Dames,
amai, zoveel nieuwen?
Des te beter zou ik zo zeggen.
Lang geleden hé. Ben juist thuis van chirokamp. Was kookouder.
Ik ben dik geworden!! Echt waar. Verschiet er zelf van. Al mijn tshirtjes zijn nu veel te kort en mijn broekken beginnen echt veel te neig te spannen.
Voel regelmatig steekjes in mijne buik en in de liesplooien, maar blijkbaar is dat normaal.
Ik moet ook heel veel plassen.
Heb angelsound ontvangen maar vind hartje niet.
Zal straks nog eens zoeken. Ook boven de navel?
Ik moet nog tot 11 augustus wachten om terug naar de gyn te gaan.
Veel te lang naar mijn goesting.

Dikke kussen

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 23:20
Mie

Online Status
Liesbet,

Naar het schijnt kan het wel voorkomen dat je het hartje rond deze tijd nog niet vindt hoor, dat heeft dan vaak te maken met een voorliggende placenta. Ik hoor de hartslag al sinds 10 weken en hij is er elke keer als ik luister (gemiddeld 1 keer per dag).

Let vooral op de volgende dingen: 1. zet het volume luid (genoeg), 2. gebruik een goede hoofdtelefoon, niet degene die is meegeleverd, ik gebruik oortjes, 3. smeer je buik eerst in met olie (bv amandelolie), op een droge buik lukt het echt niet. De fout die ik in het begin maakte, was te hoog gaan zoeken. Zelfs nu zit hij nog altijd niet ver boven het schaamhaar hoor. Links, rechts of in het midden, dat kan wel schommelen. En veel geduld hebben, de eerste keer heb ik zeker een half uur zitten zoeken, maar ik wilde niet opgeven. Uiteindelijk vind je het tikkertje wel hoor! Veel succes,

Mie

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:04

Dames,
kent er iemand van jullie een goed middeltje om beter te kunnen kaka doen?

Fruit eet ik genoeg en ik denk toch wel vezels ook, maar het wil maar niet lukken.
Al die stoelgangthee's mag je niet drinken als je zwanger bent.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 21:41
Johanna

babykamertje enzo

hoi tessy,

even over je vraag nav babykamertje:

wij hebben zelf gewoon de meubeltjes verzameld hoe wij het leuk vonden, dat is vaak ook goedkoper dan een 'complete kamer'.
we hebben een bedje van ikea, een vrij goedkope, maar wel met goede matras. verder vonden we bij een kringloop een gave jaren 70 commode die we zelf in mooie kleuren hebben geschilderd.

het is maar een voorbeeldje, maar je kunt qua aankleding heel veel zelf doen. ik zeg dit alles, omdat ik die complete kamertjes meestal niet zo mooi vind als je kijkt wat de prijs is, maar dat hangt natuurlijk ook van je persoonlijke smaak af!!

succes ermee, hopelijk vind je iets moois! en ook succes met je zwangerschao natuurlijk :)

groetjes johanna
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >