Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/07/2008 @ 11:00 Beauke | Hey, Het is zo leuk om bij iedereen zaken te horen dat ik ook heb,..trekkend gevoel in de buik en sinds kort ook steken op mijn pubis (schaambeen, nog iemand? Op 12/08 heb ik een volgende afspraak bij de gynaeco en ik vroeg me eigenlijk af of je elke keer een echo hebt als je de gynaeco ziet? Heb al al mijn afspraken gekregen tot mijn uitgerekende datum,...het wordt nu echter en echter hé!!! ![]() groetjes iedereen en prettig weekend! |
| 18/07/2008 @ 11:14 zonneke | hi tessy ik dacht dat het vast staat dat je er maar drie terug krijgt betaald maar ik heb geen idee. Weet iemand wanneer het aangeraden is om te beginnen met prenatale sessies en waar je dat kan aanvragen? Wordt dat ook terug betaald? ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft ![]() |
| 20/07/2008 @ 23:28 Mie | Oh leuk, een topic waar ik helemaal op mijn plaats ben! Ik ben 16 weken zwanger, uitgerekend voor 5 januari en heb ook allerlei kwaaltjes waar ik me soms zorgen om maak. Ik ben zwanger geworden via de MMM en heb twee keer een vroege miskraam gehad, dus de schrik zit er goed in. En het is ook mijn eerste, dus kan niks herkennen. De eerste drie maanden heb ik niet veel last gehad, een beetje misselijk en wat menstruatiepijn, zo rond de 10 weken was ik ervan af. Oh ja, toen hoorde ik trouwens het hartje al goed kloppen via de Angelsound hoor! Intussen hoor ik het bijna over mijn hele buik.. Maar sinds een goeie week komen de kwalen terug: heb alweer twee keer moeten overgeven (gek he!?) en ook weer menstruatiepijn. Ik heb ook steken/trekkerig gevoel ter hoogte van mijn baarmoeder. En niet alleen aan de zijkanten, want dan zou ik het gemakkelijk bandenpijn kunnen noemen, maar ook in het midden. Tja, ik neem aan dat het gewoon de baarmoeder is die uitzet. Wat ik ook zo vreemd vind: als ik op mijn onderbuik duw, iets boven het schaambeen, dan doet dat soms een beetje zeer. Herkent iemand dit? En ik ben blij te lezen dat er hier nog iemand een schildertje verwacht :-) In het begin had ik last van bruinige afscheiding (bleek niks aan de hand) en nu wit-geel. Vandaag kwamen er heel heldergroene slijmpjes mee.. Enfin, het was iets tussen geel en groen. Ik ga overmorgen eens naar de gyne bellen om te vragen of het geen ontsteking kan zijn, hoewel ik helemaal geen pijn of jeuk heb. Toch liever geen risico's nemen.. En hier nog geen buikje boehoe.. Al sinds 11 weken ben ik 's morgens plat en naarmate de dag vordert en ik meer eet, komt er een bobbel op mijn buik. Maar dat is dus puur vocht, vermits het 's morgens weer weg is.. Voila, tot zover mijn zwangerschapsverschijnselen op 16 weken Tot later iedereen!Mie |
| 21/07/2008 @ 18:23 Mie | Dag iedereen, Ik nog eens. Bedankt voor de bemoedigende woordjes. Vandaag voelde ik niet veel, dus heb me ook niet teveel zorgen gemaakt hehe. Wel even iets raars. In de voormiddag was ik gaan winkelen, dus veel heffen en draaien en keren. Op het einde maakte ik een grote draai om mijn winkelkarretje weg te zetten en ik voelde een steekje aan de linkerkant van mijn buik. En twee seconden later ging het op diezelfde plaats ineens 'plop'. Precies een luchtbel die sprong. Alsof de kleine wilde zeggen: 'godverde, zijt eens rustig!'. Maar ja, het kan ook iets anders zijn geweest, dunnow.. Oh Kriekske, ik ben ook zo hoor. Ben vorige week ook al in een babywinkel geweest, een catalogus gaan halen. We zijn ook al druk plannen aan het maken voor verbouwingen. Mja, die wil ik toch liever achter de rug hebben voor ik hoogzwanger ben.. En je hoort soms dat je echt wel lang moet wachten als bepaalde babyspullen moeten besteld worden, dus.. Mie |
| 21/07/2008 @ 23:20 Mie | Liesbet, Naar het schijnt kan het wel voorkomen dat je het hartje rond deze tijd nog niet vindt hoor, dat heeft dan vaak te maken met een voorliggende placenta. Ik hoor de hartslag al sinds 10 weken en hij is er elke keer als ik luister (gemiddeld 1 keer per dag). Let vooral op de volgende dingen: 1. zet het volume luid (genoeg), 2. gebruik een goede hoofdtelefoon, niet degene die is meegeleverd, ik gebruik oortjes, 3. smeer je buik eerst in met olie (bv amandelolie), op een droge buik lukt het echt niet. De fout die ik in het begin maakte, was te hoog gaan zoeken. Zelfs nu zit hij nog altijd niet ver boven het schaamhaar hoor. Links, rechts of in het midden, dat kan wel schommelen. En veel geduld hebben, de eerste keer heb ik zeker een half uur zitten zoeken, maar ik wilde niet opgeven. Uiteindelijk vind je het tikkertje wel hoor! Veel succes, Mie |
| 22/07/2008 @ 21:41 Johanna | babykamertje enzo hoi tessy, even over je vraag nav babykamertje: wij hebben zelf gewoon de meubeltjes verzameld hoe wij het leuk vonden, dat is vaak ook goedkoper dan een 'complete kamer'. we hebben een bedje van ikea, een vrij goedkope, maar wel met goede matras. verder vonden we bij een kringloop een gave jaren 70 commode die we zelf in mooie kleuren hebben geschilderd. het is maar een voorbeeldje, maar je kunt qua aankleding heel veel zelf doen. ik zeg dit alles, omdat ik die complete kamertjes meestal niet zo mooi vind als je kijkt wat de prijs is, maar dat hangt natuurlijk ook van je persoonlijke smaak af!! succes ermee, hopelijk vind je iets moois! en ook succes met je zwangerschao natuurlijk :) groetjes johanna |
< vorige pagina | volgende pagina >

januari 2009

. Ik weet dat je er 3 terugtrekt van de ziekenkas maar ik veronderstel dat als je het vraagt je er wel meer krijgt... Kzag ook dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn 

. Zodra ik rechtsta van tafel is het lopen naar het toilet. En nu kan ik die kuur natuurlijk niet meer nemen hé. Wanneer ik fruit en veel groenten eet is het het ergste maar je hebt toch die vitaminen nodig hé!