< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » flinke menstruatiepijn, maar geen menstr. te bekennen

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
flinke menstruatiepijn, maar geen menstr. te bekennen
18/05/2008 @ 13:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi linda
als je van nl bent hoef je niet eerst naar de ha maar kan je nu gewoon de vk bellen bij jou in de buurt voor een afspraak

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 11:11
Jessica

Online Status Stuur bericht
Ha Linda!
Ik vermoed dat jij in NL woont? In België maken we gewoon een afpraak bij de gynaecoloog en krijgen we ineens een echo te zien bij het eerste bezoek, en alle verdere maanden. Maar in NL ga je niet elke maand naar de gynaecoloog hé? Dus een huisarts zal je inderdaad al op weg kunnen helpen.
Ik ontdekte op 29 mei 'O7 dat ik zwanger was. Was best verschoten want dacht na 11 jaar aan de pil dat het wel een jaartje zou kunnen duren, niet dus! Heb dus ook best wel even moeten wennen aan het idee hoor! Maar ik ben geen minuut misselijk geweest, geen kwaaltjes, niets! Een perfecte zwangerschap dus, uit het boekje!
Op 2 juni ben ik ook gestopt met roken, en nu rook ik nog steeds niet. Het is niet gemakkelijk, maar het is voor een doel in je buik denk je dan maar. Nu is het eigenlijk moeilijker omdat het doel nu in een parkje ligt, maar ik probeer vol te houden!
Mijn bevalling liep eigenlijk niet zo vlot, zondag 20 jan om 5 u werd ik wakker met weeën (allee, krampen want hoe weet je nu hoe een wee voelt??) en de volgende nacht om 2u35 is Jente geboren. In het ziekenhuis was ik om 12u40 en dan heb ik nog 14 uren arbeid gehad. Ik had een epidurale verdoving maar die was om één of andere reden elke 2,5 uen uitgewerkt en ik voelde alle pijn terug! 5 keren hebben ze de dosis komen verhogen. Rond middernacht kreeg ik wee-opwekkers en om 2 uur was het tijd om naar de verloskamer te gaan. En je raadt het al, verdoving was terug uitgewerkt maar kreeg geen nieuwe.
Uiteindelijk heb ik ze er toch uitgeperst gekregen maar ik was bekaf! Op zo'n moment ben je sterker dan je denkt hoor, je moet gewoon!
Maar je kan 1000 verhalen over bevallingen horen, er zijn er geen 2 hetzelfde. Daarom dat ik mijn verhaal gerust wil doen, laat je er ook niet door afschrikken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit wakker gelegen van de bevalling, dan wel onder het motto 'Er is er nog nooit eentje blijven zitten!'.
Ik ben onmiddellijk gerecupereerd van de bevalling, diezelfde dag liep ik al gewoon rond. Jente was echt een superbrave en rustige baby, nu nog steeds trouwens. Daar hebben we het echt mee getroffen. Ik was zelf ook heel rustig tijdens de zwangerschap en Jente was al rustig in mijn buik! Na de bevalling heb ik wel zerieuze baby-blues gehad hoor. Veel wenen en ongelukkig zijn... jaja, omdat ik niet meer zwanger was!
Ik ben nu blij dat het 'platte baby zijn' eraf is van de eerste weken, nu begint ze te grijpen, ze lacht als ze je ziet... het wordt alleen maar leuker.
Toch wil ik geen 2de kind, ik vind het goed zo en nog redelijk gemakkelijk. Ook om ergens naartoe te gaan, hoewel het toch steeds een gesleur is hoor! Maar het is toch een stuk vrijheid dat je opgeeft en dat vind ik best moeilijk hoor. Ik zou ze wel niet meer kunnen missen!
De naam Jente heb ik op het Internet gevonden, 1000en namen heb ik gezien en geen enkele vond ik mooi! Tot ik op deze botste... Het is Noors en betekent 'Lief meisje'. Je mag 'm gerust stelen hoor!
Ga je het geslacht trouwens willen weten? Ik was veel te curieus hoor dus ik wist het op 17 augustus. En ik was nochthans ervan overtuigd dat het een jongen zou zijn...
Ik benieuwd voor de hoeveelste januari het zal zijn. Ik schat rond de 15de of zo. Laat het zeker weten!
En verder, geniet van je zwangerschap! Zal het een probleem zijn op je werk? Nu is het natuurlijk te vroeg om het al te melden hé.
Enne... de papa? Weet hij het al? Als je dat voor jezelf wil houden, geen probleem hoor!
Tot gauw!

[Laatst gewijzigd door Jessica - 18/05/2008 @ 11:13] - Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 01:11

@ Jessica:

Heey,

Ik begin echt wel al aan het idee te wennen haha..
Als het goed is ben ik ergens in januari uitgerekend ja!
ik weet alleen niet zo goed wat ik nu verder moet doen ofzo...naar verloskundige ofzo? Ik denk dat ik maandag maar gewoon naar de huisarts ga..die kan mij meer vertellen/doorverwijzen..

Ik ben overigens gestopt met roken..poeh eej..dat is nogal een klus zeg..maar goed...alles voor de gezondheid van mijn kindje..

Ik zag dat jij een baby van 3 maanden hebt! Jente..mooie naam! echt de eerste keer dat ik die naam hoor..heel apart!!
Hoe gaat het met jou en de kleine..? hoe gaat het uberhaupt na een bevalling..uhm..hoe heb jij de bevalling ervaren? Ik ben er nu al echt traumatisch voor..zit een keizersnede te overwegen haha..maar vertel..ik ben wel benieuwd!
Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 21:09
Jessica

Hallo Linda!

Waauw zeg, een dikke proficiat hé!
Het is echt super dat je moeder zo goed reageert, dat is voor jou ook een hele geruststelling. En je hebt ineens al een goeie opvang!
Hopelijk kan je nu volop genieten van je zwangerschap en dat moet je echt doen hoor want voor je 't weet is die mooie tijd voorbij...
Je hebt nu nog een hele poos om je voor te bereiden en om te wennen aan het idee dat je mama zal worden. Spannend!
Wanneer ga je naar de gynaecoloog, dan weet je voor wanneer het is. Waarschijnlijk voor januari hé?
Tot gauw

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:50
Mama-2

Fijn dat ze zo reagerde!!!
Geniet er lekker van1

Groetjes CHristel

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:27

hey meis
oh mooi dat je moeder zo goed reageerde moest vast een hele opluchting zijn blij dat ze het zo goed opnam
zie je het komt vast allemaal goed ja die menstruatiepijntjes horen erbij ik heb ze tot een week of 8,9 heel erg gehad en nu ook nog af en toe nou het komt vast goed blij dat je het zelf ook leuker begint te vinden

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:19

flinke menstruatiepijn, maar geen menstr, te bekennen

HEEEY dames..het woord is eruit!

ennn..mijn moeder vond het kei leuk!! haha..ze heeft zelfs meteen nog een test gekocht om het ECHT zeker te weten..nou die was ook weer dik positief..

ze zei gefeliciteerd, en dat ze zelfs wil oppassen straks als ik moet werken...wauw..heb ik de liefste mama van de hele wereld zeg.. ze vind het echt gewoon LEUK haha..ze zei dat alles wel goedkomt..moet me geen zorgen maken..ze heeft het al over mooie spulletjes die ze wilt kopen voor me..samen met mijn zus gaat ze shoppen hahaha..

Ik begin het nu zelfs ook leuk te vinden!

Wouw..ik ben zwanger..ik hoop dat alles nu goed gaat..ik ga mijn best doen om het kindje een stabiel leven te kunnen geven..maar met hulp van mijn familie gaat het zeker lukken!!!
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:27

Nee...nog niet kunnen/durven vertellen..man eej..ik zit doodstil in de woonkamer..(nomaal heb ik een vlotte brabbel) totaal verzonken in mijn gedachtes..en als ik dat eindelijk een beetje moet heb..dan kan ik het gewoon niet...

Ik heb mij voorgenomen..MORGENVROEG..ik sta op...als mijn moeder wakker is loop ik meteen naar haar toe..en ik vertel het meteen..
moet te doen zijn toch? (theorethisch dan) hihi..

Moet zeggen..ben al de hele dag een beetje verzonken in gedachten...

Echt zo raar..ik heb gewoon NU op DIT moment een kindje in mijn buik..
Dit had ik echt nooit verwacht..aan de ene kant krijg ik soms spontaan een lach op mijn gezicht..en aan de andere kant schaam ik mij een beetje..gewoon omdat het mijn eigen schuld is dat ik nu zwanger ben..

denk als ik het eenmaal verteld heb en er met mijn moeder persoonlijk over kan praten..dat de dingen al anders zijn..

Maar nu..ga ik even slapen.. ik ben moe..en mijn borsten doen al flink zeer..

Trouwens..dat ongesteldheidsgevoel is normaal bij een zwangerschap ???

*huggs*
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:49

hey linda
heb je het al kunnen vertellen?

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 13:44
bieke

Online Status
hey linda,

ik heb gewoon gezegd tegen men ouders dat ze oma en opa zouden worden :) dat maakte hen heel trots en zeker omdat het hun eerste kleinkindje wordt...ze schrokken wel eerst omdat ze niet wisten dat men vriend en ik ermee bezig waren maar ze waren heel blij.

ik denk dat je ouders het wel goed zullen opvatten zeker als je hen uitlegd dat je aan je administratie zal werken om je baby een goeie thuis te kunnen bieden.

ik wens je in elk geval heel veel geluk en een mooie zwangerschap toe

groetjes Bieke

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 13:07

in de middag wist ik dat ik zwanger was ben toen eerst naar mn tante gegaan die zei dat ik beter kon wachten met het vertellen aan mn vader dat ik zwanger was maar toevallig was ik die avond alleen met mijn vader en heb het toen toch maar verteld het kwam er gewoon in een keer uitgerold,mn pa schrok maar nam het gelukkig al snel goed op liefs

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 13:01

Hoe heb jij het verteld!!??
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 12:48

hoi linda
toch wel een beetje gefeliciteerd hoor met je of ben je er nog niet echt helemaal blij mee, ik hoop dat je familie het goed opneemt! dat zou al heel veel schelen he, en voor de rest komt het vast echt goed hoor met de spullen ook wel er zijn altijd mensen die nog iemand kennen die wat spulletjes hebben ook kan je veel op internet vinden, hoop dat je het allemaal een beetje gaat redden succes met het vertellen

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 12:22

Nou dames...

Ik denk dat ik het officeel kan zeggen nu...ik ben zwanger...

Heb vanmorgen nog 2 testen gedaan..beide positief..eentje van de etos zelf..die was maar heel licht te zien..en eentje van clearblue..duidelijk positief..
Mijn hart klopt in mijn keel man..

@ bieke

Eerste test die ik deed was negatief, Gisteren? of eergisteren echt heeeeeeel licht positief..en vandaag overduidelijk positief met clear blue.. ik probeerde een foto link te plaatsen maar dat lukt niet..ik zal even een profiel hier aanmaken..dat is misschien wat makkelijker..

Ik moet zeggen dat mijn keuze al vaststaat..ik zal dit kindje houden..en met liefde opvoeden.. Ik ga nu flink administratieve huishouding doen..alle financien op een rijtje zetten.. en hopen dat ik over 9 maanden wat stabiliteit heb..dan maar 2e hands spulletjes ofzo..

ik begin al te stressen als ik eraan denk wat ik allemaal nog moet doen... nou ik ga vanmiddag nog een profiel maken..nu eerst even nadenken hoe ik het ga vertellen aan mijn moeder..
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:17
bieke

Online Status
hallo Linda,

Ik heb je verhaal gelezen,ik hoop voor jou dat alles goed komt,ik ben nu zwanger en uitgerekend voor november,mijn baby is wel gewenst,ik wil even zeggen dat ik toen ik 1 dag over tijd was ik ook een test gedaan heb en die was negatief,een 5-6 tal dagen later deed ik terug een test en die was positief,dus ik denk eerlijk gezegd dat je misschien iets te vroeg getest hebt.

Ik wens je hoe dan ook heel veel geluk in de toekomst en ik hoop dat je ouders je goed kunnen opvangen moest blijken dat je toch zwanger bent,hoewel ik denk dat de meeste ouders er wel zijn voor hun kinderen als ze met iets zitten.

vele groetjes
Bieke

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:07

probeer het inderdaad maar even van je af te zetten ga even wat leuks doen ofzo dan hoef je even niet na te denken hoe of wat het blijft een moeilijke situatie heel veel succes en je weet ons te vinden he
ja dank je het is echt een schatje

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:04

ps. trouwens een test kan na een paar uur weer vervagen soms blijf je de streepjes zien en soms gaan ze ook weer weg na een paar uur zou morgen weer een testje doen maar denk dat je er vanuit kan gaan dat je zwanger bent hoor

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:03

@ Margarethk

Wowie, dat is idd een beetje hetzelfde als bij mij! Goed om te lezen dat het voor jou toch goed afloopt!
Ik weet ook wel dat overal een oplossing voor is..maar het voelt momenteel als een klap in mijn gezicht.. Ik heb een baan, dus geld verdien ik wel..maar was hard bezig om al mijn schulden af te betalen.financieel red ik het maar net..dus als je dan in een keer al die vragen in je hoofd hebt over hoe wat wanneer enzovoort, dat doet toch iets met je..het is niet dat je wisselt van baan ofzo..een kindje is heel wat! en dan nog mijn ouders ..en hoe zal je omgeving ermee omgaan..

Maar goed zoals ik al zei ik zet het NU even van mij af..eventjes met beide benen op de grond komen..

Ik vind het ovrigens goed van je dat je geen abortus hebt gedaan..Ik zou het zelf ook niet doen..ik ben Christelijk dus het mag nog niet eens..maar daarnaast zou ik het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om dat te doen..
Mooi kindje heb je trouwens!!
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 15:52

Heeey iedereen,

Vind jullie echt zoo lief!! dankjewel voor de reacties!

Ik ben niet iemand die snel naar de dokter gaat, daarbij komt ook nog dat mijn dokter niet iemand is waar ik eventjes mijn hart zal willen luchten..

Moet zeggen dat deze manier hier op het forum voor mij heel fijn is.
Ik kan goed verwoorden wat ik denk zonder dat ik rare gezichten krijg :), en de meesten van jullie zijn moeder, worden moeder of zijn bezig moeder te worden..dus jullie advies en mening wil ik eerder horen dan van een oude knorrige mannelijke dokter.

Ik wacht nog even af..zet het nu eerst maar van mij af (althans dat probeer ik)..meer kan ik denk ik niet doen op het moment..

Nogmaals bedankt voor jullie reactie! en een dikke knuffel *hugs*
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 15:47

hey meis,
ik weet hoe je je voelt ik ben zwanger geraakt op mn 20ste mn relatie was net uit toen ik zwanger bleek te zijn, ik woonde nog thuis had schulden alleen op dat moment wist ik dat nog niet heb een hele leuke pa die schulden heeft gemaakt op mijn naam, ik had al vrij snel besloten het kindje te houden ik voelde me nog niet echt klaar om mama te worden maar kon het niet over mn hart krijgen dat lieve kindje in mn buik weg te laten halen ik heb het meteen mn zusje verteld ben toen naar mn tante gegaan ze zag al meteen wat er aan de hand was,en stelde me gerust en gaf me wat advies,ik heb het die avond ook maar mn pa verteld die nam het vrij goed op moet ik zeggen al had ik dat niet verwacht, mn zwangerschap is goed verlopen verder,heb 2ehands wat spullen gekocht en sommige dingen gehad was ik erg blij mee!
ik werkte al dus er kwam wel geld binnen,2maanden na mn zwangerschap leerde ik mn huidige vriend kennen kwam erachter dat ik grote schulden had eindelijk hebben we het bijna afbetaald hebben besloten een 2e kindje te nemen waren al vrij snel zwanger,we zijn druk op zoek naar een ander huisje en hopen dat alles op tijd af is en er niet nog meer schulden naar boven komen drijven,
wat ik hiermee probeer te zeggen als je zwanger bent denk goed na over wat je wilt het komt altijd wel weer goed overal zijn er oplossingen voor het is even moeilijk maar uiteindelijk kom je er wel ik ben tot nu toe nog steeds erg blij met mijn keuze het kindje te behouden ik hoop dat jou familie ook positief zal reageren, het komt goed!

[Laatst gewijzigd door margrethk - 14/05/2008 @ 15:48] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]