volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 26/06/2008 @ 22:32 | Beste meiden Ik weet van zaterdag dat ik zwanger ben en maandag bij dokter bloed laten trekken. Ik was onverwacht zwanger en dus ook niet gestopt vóór de zwangerschap. Nu is het zo dat ik al 13 jaar rook en tot vorige week nog meer dan een pakje per dag. (Er waren zelfs momenten dat ik bijna aan anderhalf pakje kwam) Ik heb aan mijn dokter gevraagd wat nu het beste was. Hij heeft mij zeer duidelijk gemaakt dat ik NIET in één keer MAG stoppen met roken. En dit doordat u kind in zekere zin ook "verslaafd" is aan die stoffen. (Dit is gewoon zeer simpel uitgelegd) Het is beter voor je kind om af te bouwen. Daarbovenop komen je eigen afkickingsverschijnselen. En ik heb het niet over de stress van de psychologische afkicking, maar je lichamelijke afkicking. Deze is nl veel belangrijker dan wat stress. Doordat je lichaam naar nicotine en teer blijft vragen gaat u lichaam al zijn energie daarin steken en laat het het kind achterwege. Hierdoor heb je meer kans op miskraam door intense afkicking. Nu is het wel de bedoeling dat je lichaam rustig afbouwt zodat er geen INTENSE afkicking gebeurd. Dit is op wel zeer simplistische wijze uitgelegd!! (niet juiste vakjargon) Ik ben wel van een volledig pakje direct naar een half pakje gegaan. (niet slecht aangezien je dan geen intense directe lichamelijke afkicking hebt) en van hieruit ben ik in schema aan het afbouwen. Vanaf volgende maandag 7 sigaretten Week erop 5 Week daarop 3 Dan 1 Na die laatste week ga ik gestopt zijn met roken. (schema opgemaakt samen met dokter) Nu geef ik jullie compleet gelijk dat roken niet gezond is voor je kind. De enige ECHTE oplossing is nooit beginnen te roken. Toch vind ik het vreemd dat sommige mensen het roken zelf het gevaarlijkste vinden. terwijl: -ze vaak zelf nog uitgaan en passief roken (ik ga NOOIT weg, tenzij gezellig uit eten op restaurant waar niet gerookt word) -ze denken dat 1 glaasje wijn of champagne WEL kan (geen druppel aangeraakt en zal dat ook niet doen, al van FAS gehoord?) -Hun kat nog doodleuk binnen rondloopt (heb mijn kat bij mijn schoonbroer zitten) -en nog zo veel meer... Trouwens, ik vind nog steeds dat je deze problematiek zelf met je eigen dokter moet overleggen. Iedere situatie is anders en iedere roker is op een andere manier verslaafd. Ik vind ook niet dat je vooroordelen moet hebben over mensen die nog steeds tijdens de zwangerschap roken. Stop met deze mensen een schuldgevoel te geven! Aan de rokers: praat met je dokter over je eigen situatie! |
| 26/06/2008 @ 16:50 vlindertje87 | hey Ik rookte ook gemiddeld een pakje per dag, en vond het ook heel erg moeilijk om te stoppen met roken... Na 7 weken zwangerschap hebben mijn vriend en ik samen besloten om te stoppen. Dqt hielp wel, het feit dat je niet alleen 'afziet', ik kan het alleen maar aanraden, maar begrijp wel als het niet lukt... Tipjes: - Stop samen met je partner - Als jullie samen stoppen, en je hebt zin in een sigaret, zeg ht niet tegen de ander (als die dan ook toevallig 'zin' heeft, zou je snel kunnen hervallen) - Denk aan die minilongetjes in je buikje Jij kiest voor roken, je kindje kan het alleen maar ondergaan... Veel succes ladies! |
| 26/06/2008 @ 16:40 El31 | Het liefst zou ik een gezelligheidsroker zijn, maar ik weet dat ik dat niet kan! Vriendinnen van mij kunnen dat wel, roken de hele week niet en als ze wat gaan drinken, roken ze lekker een sigaretje. Ik woon in nederland, dus vanaf 1 juli is er een rookverbod in de horeca. Voor mij helemaal ideaal! Iedereen weet dat roken slecht is voor de baby, hoe groot of klein het ook is, maar toch ben ik stiekem wel een beetje trots op mezelf dat ik al zoveel ben geminderd en ik hoop dat het binnenkort gewoon helemaal is afgelopen. Heb wel eens gehoord dat de stress die je zou krijgen als je stopt met roken ook niet goed is voor de baby, daarom misschien dat afbouwen? |
| 26/06/2008 @ 16:23 bertje | Lees eens goed door wat voor gevolgen het allemaal kan hebben voor je kind tijdens de zwangerschap, erna of op langer termijn. Waarschijnlijk helpt dat wel. Want je wil dat toch niet allemaal op je geweten hebben. |
| 26/06/2008 @ 14:59 El31 | ik weet nu 1 week dat ik zwanger ben en vind stoppen ook heel erg moeilijk. Ik rookte 1 pakje per dag en nu neem ik af en toe een trekje van de sigaret van m'n vriend / broer / vriendin. Alleen na het eten rook ik 1 sigaret. Ik maak deze dan bijna halverwege uit, omdat ik me schuldig voel! Ik denk dat ik totaal nu 4 of 5 sigaretten per dag rook, maar wil natuurlijk het liefst helemaal stoppen. Ik denk wel de hele dag aan sigaretten en ik vind het ohh zo lekker ruiken! Alcohol smaakt me nu niet meer, jammer dat ik dat niet heb met de sigaretten, maar ik weet dat ik op de goede weg zit!! succes allemaal met stoppen / minderen |
| 16/05/2008 @ 15:34 maartje | Wat fijn direct zoveel reacties te lezen en dat ik niet de enige ben die het moeilijkvind om te stoppen met roken. Heb ook nog niet echt last van zwagerschapskwaaltjes en het is allemaal nog zo onwerkelijk. Net nog maar een zwangerschapstest gehaald en die is toch echt wel heel erg positief! Boek van allan carr heb ik een aantal jaren terug ook gelezen en toen vond ik het stoppen ook niet zo moeilijk. Na een aantal jaar toch weer eentje opgestoken en direct was de verslaving weer een feit. Nogmaals met dit boek stoppen lukte me niet. Rook op dit moment wel veel minder dan normaal, heb de sigaretten in de auto liggen dus moet eerst naar de auto om er eentje te kunnen roken... Voel me ook zo enorm schuldig wanneer ik wel rook en vind het roken zelf ook helemaal niet lekker gek genoeg. Ik probeer al sinds maart te stoppen en ben er af en toe ook wel een paar dagen vanaf en dan steek ik er toch weer eentje op. Ik hoop nu met de test die ik zojuist heb gedaan dat dat me net weer even het zetje geeft om echt definitief te stoppen. De stemmingswisselingen waar ik al wel last van heb maken het moeilijk. Heb in het verleden last gehad van meerdere depressies, gelukkig ben ik daar met therapie goed bovenop gekomen. Ben wel bang dat de hormonen dit in de war gaan gooien. Maar ik doe het allemaal voor dit zo geweste kindje! Aan alle dames die ook willen stoppen, heel veel succes! |
| 16/05/2008 @ 12:31 eef | Ik wil zeker geen stenen gooien, maar moest dit toch even kwijt. Mijn moeder bleef indertijd ook verder roken toen ze zwanger was van mij. Ik werd te vroeg geboren, woog maar 1kg500, had maar 20% overlevingskans. Gelukkig is dit allemaal goed gekomen, maar heb wel voor de rest van mijn leven zeer gevoelige longen, met zeer veel verkoudheden als gevolg. Ben nu zelf zwanger, en zou het niet kunnen, nu roken. Alleen al voor de gezondheid van mijn "prutske". |
volgende pagina >
[Reageer]

net zwanger en wil stoppen met roken

en dat vind tie ook helemaal niet erg hij is heel al blij dat ik gestopt ben. bij ons thuis word er binnen nu niet meer gerookt en iedereen weet dat. dat scheelt ook al heel wat.