< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » co-ouderschap 8 maanden???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
co-ouderschap 8 maanden???
18/05/2008 @ 10:34
deborah

hallo
ik heb de stap genomen om weg te gaan bij mijn agresieve vriend. hij houd mijn dochter bij hem en ik krijg haar niet mee! hij wil co-ouderschap!!!! ik kan mijn kindje van 8 maanden echt geen week missen!! hij ziet haar wel graag, maar hij heeft de zorg er niet voor. hij vind zijn pc veel belangrijker en zij kruipt dan maar wat in het rond, en hij let er niet meer op!
mijn vraag is nu, kan hij co-ouderschap winnen zelfs als mijn dochtertje van 8 maanden haar mama een hele week moet missen????
mijn vriend zegt dat ze dat wel zullen toestaan omdat dit de nieuwe wet is?? (ps: hij drinkt niet, en hij gebruikt geen drugs, hij is wel agressief en pc-verslaafd)

groetjes!
Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 09:31
Mieke

meestal wordt de bezoekregeling bij een baby opgebouwd...gaat van bvb ene dag per week naar een volledige week.
maar dat zijn zaken die je kan afspreken, ik zou een bemiddelaar onder de arm nemen, zij weten echt wel hoe ze dat het beste aanpakken.
zodat je niks vergeet op papier te zetten.
Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 13:25
Verootje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zeker en vast is er een grote kans dat ze co-ouderschap toestaan!
Maar persoonlijk zou ik met de papa erover praten om het op te bouwen totdat ze bv op 1 jaar evenveel naar jou als naar de papa kan gaan.
Heeel moeilijk, ik weet het, mijn zoontje was 4 maanden toen wij uit elkaar gingen. Echt SUPER moeilijk want hij had al een nieuwe vriendin die er mee ging voor zorgen!!!!!!
Co-ouderschap is wel iets anders als bi-locatie. Ik veronderstel dat je het hebt over bi-locatie (evenveel bij de papa als bij de mama?)

[Laatst gewijzigd door Verootje - 23/05/2008 @ 13:28] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:53
Kaatje

de regel tegenwoordig is evenveel papa als mama....
papa's hebben ook evenveel;recht op hun kinderen he? ik ben er zeker van, dat als wij uiteen zouden gaan, mijn man als een leeuw vecht om die kinderen om de week te hebben.
toch normaal??

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 16:21
Yvette

Een vader heeft, naar mijn mening absoluut recht om zijn kind te zien, begrijp me niet verkeerd, maar een week mamma, dan een week pappa etc. vind ik heel vreemd.

Ik ken het alleen als: 2 weekenden naar de vader (4 nachten per maand) en na verloop van tijd een dag doordeweeks.

Pappa heeft recht, maar het kind heeft vind ik meer recht op een stabiele omgeving, en regelmaat. Bij co ouderschap is dat altijd rottig, maar week op week af zorgt natuurlijk helemaal voor onrust.

Ik zit niet in deze situatie, maar wens je heel veel sterkte! Goed dat je de stap genomen hebt meid!

[Laatst gewijzigd door Yvette - 23/05/2008 @ 16:22] - Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 11:49
deborah

dag verootje
hoe is het dan gegaan bij jullie? elk een week? of niet?

ja ik vind ook dat mijn dochter recht heeft op haar vader. maar als die haar niet in bad steekt of zoveel naar om kijkt? hij verliest ook nogal eens zijn geduld of slaapt gewoon en hoort haar niet wakker worden...

daarbij vind ik dat ik haar een week moet missen, veel te lang. ze is zo dol op mij. als ik het weekend werk dan komt ze snachts wakker omdat ze mij gemist heeft. en hij kan haar ook nooit troosten enzo...
Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 10:38
V

Ik heb ook gelukkig geen ervaring hiermee, maar ik denk wel dat je de papa misschien wat onderschat hoor. Nu is het niet nodig dat hij jullie kindje in bad stopt, wakker wordt bij het minste geluid, er voor zorgt dat al zijn tijd naar jullie kindje gaat want hij weet dat jij er dan ook bent om voor jullie kindje te zorgen. Als hij er alleenvoor staat zal dat wel anders zijn.
Mijn man laat al die dingen ook aan mij over hoor als ik er ben, maar zodra hij even alleen voor de kinderen moet zorgen is hij super! Als ik erom vraag op voorhand, is hij 's nachts ook direct paraat hoor.

Ik begrijp echter wel dat je het moeilijk hebt met het idee om je kindje een hele week te moeten missen. Ik denk dat ik het hier ook heel moeilijk mee zou hebben, maar het is en blijft de papa he.

Veel groetjes
Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 16:34
Verootje

Hij wou eerst mijn jongste niet maar vanaf hij 6 maanden was, ging hij 1 dag per maand en zo elke maand 1 dagje erbij tot hij evenveel meegaat met zijn broer (6 dagen aaneensluitend om de 14 dagen)
Dus 2 weken bij mij, 6 dagen bij hem, ...
Persoonlijk zie ik nu dat 2 weken bij mij een veel telange periode is zonder de papa. Niet dat ik hen kwijt wil, maar ze lijden er echt onder om de papa minder vaak te zien.
De papa wou geen week- week dus is het zo opgelost

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 11:11
minnie

Online Status Bekijk profiel
mijn dochter was al 2 jaar een half toen wij week om week deden maar dacht dat het kind minstens 1jaar moet zijn voor het kan dat het kind co-ouderschap krijgt je moet dat is na vragen bij de juridische dienst advies is hier in belgie toch gratis

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 00:08
vicky

Hallo,

Ik heb het nog niet meegemaakt en hoop dat het niet hoeft. Dus in de eerste plaats wens ik je veel sterkte al...

Ik heb gehoord en weet dus niet of het waar is, dat co-ouderschap meestal wordt toegepast als beiden vragende partij zijn en als er sprake is van een echte scheiding (dus als jullie getrouwd zijn). Als er geen huwelijk is en 1 van de 2 is tegen het co-ouderschap is het niet zo dat die regel zomaar toegepast wordt.
Dat is wat bij ons op het werk in de gangen wordt verteld...

Wat ik wel nog wou zeggen: je zegt dat je je dochter niet meekrijgt, ik weet niet of je al wegbent zonder je dochter en of er al iets op papier staat. Als je al weg bent en je dochter is nog bij hem, zou ik daar via advocaat of politie toch een melding van laten maken. Anders kan hij dit nog doen en zeggen dat je hun 'verlaten' hebt en je dochter bewust bij hem hebt achtergelaten, dan wordt het wat moeilijker, want bewijs achteraf maar dat het niet zo is...

Groetjes

[Laatst gewijzigd door vicky - 07/06/2008 @ 00:13] - Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 16:25
Karin

hallo,

ik ben ook toen onze dochter 8 maanden was definitief weg gegaan bij haar vader wel hebben we nu een goede omgangsregeling ze is inmiddels 2 en is 9 dagen bij mij en dan 5 bij haar vader,
ik kan alleen zeggen het went op den duur. Officieel woont onze dochter bij mij en heeft hij gewoon omgangsrecht.

Maar wat ik me in jullie geval wel afvraag is hoe zit het met werken van jullie, werkt een van jullie twee fulltime? want week op week af als de vader bijvoorbeeld 40 uur werkt zou ik ook niet willen en vraag me dan ook af of dat meteen het beste is voor de kleine als ze dan de gehele week naar een opvang wordt gebracht.
Ook bij co-ouderschap komt heel erg veel kijken je moet bijvoorbeeld met veel meer dingen rekening houden als ze wat ouder is, i.v.m school zou je toch in dezelfde plaats moeten blijven wonen, hoe komt dit als 1 van de twee gaat verhuizen misschien door een nieuwe relatie. etc etc.
Wie heeft er recht op de kinderkorting en de kinderbijslag dat zal evenredig moeten worden verdeeld etc etc. Dus praat met je ex is de enige manier om een oplossing te bedenken

Wens je heel veel sterkte en geluk voor de toekomst
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 07:28
Geja

Hallo,
Ik hoor hier heel veel over. Het is niet meer als vroeger 1 x per 2 weken een weekend.
Ergens ook wel goed want in hoeverre kan een vader echt vader zijn als hij zijn kind maar zo weinig ziet?
Aan de andere kant...voor de moeders een hele grote stap minder.
Ik zou Tygo niet een week kunnen missen. Anderen kunnen wel zeggen dat het went maar dit geloof ik echt niet.
Ik heb ook andere manieren gezien. Ouders die zonder oorlog uit elkaar gaan en een regeling treffen die voor beide acceptabel is.
Een collega van mij deed 4 dagen bij vader en 4 dagen bij moeder. Hiernaast gingen ze er vrij soepel mee om. Veelal in overleg.
Nog meer heen en weer gesleep. Toch hoeft zowel vader als moeder hun kind dan niet altijd een hele week te missen. Persoonlijk vind ik 7 dagen veelste lang.
Mijn hart breekt alleen al als ik eraan denk.
Heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat jou ex redelijk blijft en jullie kindje niet de dupe gaat worden van julie gevoelens ten opzichte van elkaar.

[Laatst gewijzigd door Geja - 09/06/2008 @ 07:38] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 23:21
moedertje

Hallo,

Ik heb onlangs ook mijn vriend verlaten en ben bij mijn moeder ingetrokken met mijn zoontje van bijna 8 maanden.

Ik was verplicht om een regeling met mijn ex te treffen anders mocht ik het huis niet verlaten. Hij is erg agressief en ik weet niet waartoe hij in staat is. In overleg hebben we samen met onze familie de volgende tijdelijke regeling getroffen, zo-di bij hem en di-zoochtend bij mij.

We wonen een half uur rijden van elkaar, elk in een andere stad, en ik ben het totaal niet eens met deze regeling. Ik lig zo vaak te huilen dat ik niet eens meer normaal de dag door kom zonder mijn zoontje. Ik was er altijd voor mijn zoontje en hij vond stappen en zichzelf veel belangrijker.

Ik heb een advocaat in de hand genomen en ga dit nu juridisch aanvechten. Ik vind het echt onzin al die regelingen. Een kind hoort bij zijn moeder en een weekendje bij paps is meer dan genoeg. Als een vader zo goed voor een kind kan zorgen als een moeder dan had God het wel zo gedaan dat mannen zwanger kunnen worden. Ik vind het ronduit belachelijk!!!!

Er is niets belangrijkers als een moeder. Begrijp me niet verkeerd, een vader is ook belangrijk maar om het helft-helft te doen is een beetje te veel van het goede.
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 10:06
Bloempje

Hier mijn ervaring. Ik ben weg gegaan toen ze 10 maand was. (nu bijna 14 maand) Liep uit de hand, alcohol enzo dus tja, hij had weinig te eisen. Heeft daarna gelukkig de draad heel goed opgepakt. Omdat we ver bij elkaar vandaan wonen is het geen optie dat ze er door de week is vanwege oppas en zijn werk. We zijn begonnen met een dag per week. Hij was bang dat ze hem niet meer zou herkennen na twee weken en nu kan hij ook wennen aan zorgen voor haar. Ik vind het echt perfect zo!! Die ene dag vind ik ook best lekker om even de handen vrij te hebben en tja, ik weet natuurlijk dat ik haar die zelfde avond weer ophaal! Ze vind het zelf ook prachtig om naar haar vader te gaan. Op den duur zullen we het wel uitbreiden naar 1 weekend per twee weken. hoop dat hij er niet te snel mee komt.....lijkt me toch alweer veel moeilijker...

ik ben het enigszins eens met de vorige schrijfster (naam even kwijt) dat een kind vaker bij moeder 'hoort' te zijn dan bij vader. kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier fel op zullen reageren maar ik denk ook dat de vader er niet voor is gemaakt. veel mannen missen het zesde zintuig volgens mij. Lekker spelen met kinderen, schone pamper enzo kunnen ze prima maar toch mist er iets, moeilijk te omschrijven wat ik precies bedoel maar noem het maar, zoals ik zei; het zesde zintuig. maar goed, misschien hebben de vrouwen die in een gezonde relatie zitten hier wel een hele andere mening over?... maar het is gewoon anders volgens mij als ze je helpen terwijl je samen bent of dat ze het helemaal allen moeten doen.
Voor de opener van het topic; (ben je naam kwijt) agressie is natuurlijk niet echt iets positiefs....en ongeduldig zijn.....zou je adviseren om alle ervaringen die je hiermee hebt op te schrijven, deze kunnen misschien goed van pas komen bij een rechtzaak. kan me niet voorstellen dat een rechter dit zal negeren in z'n besluit!!

Ik zou m'n meisje ook absoluut niet een week kunnen missen en zij mij ook niet, volgens mij is dit echt niet gezond voor een kindje!! en al helemaal niet op deze jonge leeftijd!!

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat goed uitpakt.
(je zou ook altijd kunnen voorstellen om het op te bouwen over langere tijd, dan stel je je wel open op maar kun je het misschien toch wat uitstellen. en ik zou echt de nadruk leggen op datgene wat goed is voor je kindje, benoem het dat je dat belangrijk vindt, denk dat je hier beter mee scoort dan wanneer je zegt dat je niet zonder haar kunt) nogmaals sterkte!!
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 20:08
Karin

hallo.

Het is misschien een beetje off-topic, maar ik kan me de felle reacties van hierboven me ergens wel voorstellen alhoewel ik het er niet helemaal mee eens ben.
Je hebt toch samen besloten om aan kinderen te beginnen en zodra een baby geboren is worden de taken en de verzorging gedeeld.
Op het moment dat het om wat voor reden dan ook niet meer gaat in een relatie (en dan heb ik het echt niet over de onverantwoordelijke en agressieve vaders) maar dan vind ik het als moeder wel ontzettend egoistisch om te zeggen 1 weekend in de twee weken is genoeg voor de vader.
Jullie zeggen dat je er niet aan moet denken om je kind een paar dagen achter elkaar te moeten missen, maar zou dat niet net zo zijn voor een vader, okay die heeft de baby niet in zijn buik gehad maar so what... een vader houd net zoveel van zijn kind als de moeder. en heeft dus ook net zoveel recht op de omgang met het kind als de moeder
Voor iedereen is de situatie weer anders maar wat volgens mij de meeste van de alleenstaande moeders het met me eens moeten zijn is dat het kind nooit en te nimmer de dupe mag worden van het scheiden van de ouders.
En hoe vervelend het ook is je bent en blijft allebei ouders van het kind en je hebt de rest van je leven met elkaar te maken

Dit is niet bedoeld als een aanval op de andere mensen, ik dacht er een jaar geleden net zo over maar als ik nu naar mijn dochter kijk zie ik dat ze ook ontzettend geniet en gelukkig is als ze bij haar vader is geweest en voor mij was dat de ommekeer. Tuurlijk mis ik haar gigantisch als ze er niet is maar er gaat niks boven het geluk van mijn dochter en dat krijgt ze niet alleen van mij maar ook van haar vader.

groetjes
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 17:09
Antje

Ik wil ook graag even reageren op de uitspraak dat een weekendje bij pa meer dan genoeg is... Ik ben het hier absoluut niet mee eens (wil niemand aanvallen maar ik geef mijn menig uit ervaring). Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik en mijn zusje en broertje nog erg klein waren. Mijn vader heeft er toen alles aan gedaan om ons bij zich te houden. Door te bewijzen dat wij bij hem een stabielere omgeving hadden heeft mijn vader de volledige voogdij gekregen. Mijn moeder heeft absoluut nooit voor ons gevochten en ik heb tot op de dag van vandaag NOOIT meer wat van haar gegoord! Mijn vader is vader EN moeder tegelijk geweest en de band die wij met onze vader hebben is onbeschrijflijk speciaal! En vooral nu ik zelf zwanger ben wordt die band nog veel hechter! Dus mijn menig: Vaders kunnen ook opvoeden!!!
Groetjes Antje

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 21:03
sarah

hey,

ik wil ook eventjes reageren.
Ik begrijp heel goed dat een vader evenveel recht heeft al de mama,
maar denk eens hoe het kind zich moet voelen.
één week daar en de andere week ginder. De valies is nog ni leeg of het moet alweer gepakt worden. Alle kan mij da ni voorstellen maar denk toch ni dat dat zo makkelijk is voor een kind.
Mijn ouders waren ook gescheiden en ik ging om de 14dage in het weekend bij mijn vader. De vakanties werden verdeeld en dat vond ik al zo moeilijk. Was natuurlijk ook een mama's kindje
mss is dat ook een kwestie van gewoonte ma alle heb er toch geen goed gevoel over. Hoop ook dat ik ni in die situatie terect kom.
Hoop dat het allemaal in orde komt en dat IEDEREEN zich er goed bij voeld.

gr Sarah

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 06:02
Nijlpaardje

Online Status
De vader van mijn oudste 2 en ik hebben ook co-ouderschap. Heel bewust zo gedaan omdat we vonden dat kinderen net zoveel tijd met hun vader als moeder zouden moeten kunnen doorbrengen. Toen we net uit elkaar waren deden we 4 dagen op, 4 dagen af. Maar dat was erg onrustig voor de kinderen omdat ze zo geen vaste wisseldag hadden.
Toen hebben we het op week om week gezet. (ze waren toen overigens bijna 2 en 3,5). Ze gaan nu op vrijdag wisselen en dat is duidelijk voor ze. In het begin was het heel erg wennen maar alles went. Alleen nu is het even lastig omdat ze nu 3w bij pappa zijn ivm zomervakantie.
Overigens ben ik het niet eens met de uitspraak dat kinderen persé meer bij de moeder moeten zijn. Er zijn een heleboel vaders die het net zo goed doen als een heleboel moeders. De aanpak is wellicht anders dan jij als moeder wellicht hebt. Ik vind echter dat je goed moet kijken naar wat de ouders te bieden hebben qua werk etc, als iemand fulltime werkt en je kids daarom de hele dag op de opvang zitten terwijl ze anders de hele dag bij moeder kunnen zitten. Nou ja dat soort verhalen. Maar hier in NL moet je nu verplicht een ouderschapsplan opstellen wanneer je gaat scheiden, daarin leg je al dit soort dingen vast.

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 18:39

graag wil ik ook reageren op alle berichtjes hier!

allereerst ben ik van mening dat het erg belangrijk is dat zowel een vader als een moeder de kind(eren) zien.
ik word met alle respect zo vreselijk moe van de verwijten die alleen maar een vader over zich heen krijgen.en dat een kind bij de moeder hoort. ik ben het ook zeer eens met de reactie dat een vader evengoed ook voor een kind kan zorgen en met alle respect wij vrouwen willen in een relatie ook niet dat de dingen ons uit handen genomen wordt.

wij vrouwen willen maar al te graag voor een man denken!
en dan komt er nog bij .je hebt toch uit een positie van houden van elkaar een kind gekregen en als je dan uit elkaar gaat deugt een man niet meer! toch raar!

ik zit nu zelf in een situatie dat mijn man gescheiden is(al een aantal jaren) en dat er altijd een regeling van elke vrijdag(omdat de moeder moet werken) en en om het weekend van vrijdag tot zondag is geweest en mijn man at ook nog elke woensdag bij hun omwille van hun kind.ze zijn nog een aantal keren weer bij elkaar terug gegaan nadat mijn man een andere relatie had en zij dat waarschijnlijk niet kon verdragen. elke keer liep het op nx uit en was zij degene die er weer een punt achter zette.uiteindelijk hebben wij elkaar leren kennen en zelfs toen is hij nog weer terug gegaan omdat zij hem miste bla bla.

heel gedoe en uiteindelijk hebben wij nu een stabiele relatie en hebben we een huis gekocht en is er een kleintje op komst en daar komt een volgend probleem dat zij het allemaal niet kan hebben en dat ze maar loopt te zeiken over en allimentatie en over zoveel andere dingen met als gevolg dat als mijn man niet bepaalde dingen veranderd zijn kind niet mag komen.

het is nu zover dat we een advocaat in handen hebben moeten nemen om dingen geregeld te zien mbt omgangsregeling.vrijdag is eraf omdat zij vind dat het onrustig is(terwijl als mijn man zijn kind op zondagavond terugbrengt zij meteen in de auto stapt om naar haar moeder te gaan ivm haar werk want kan haar kind uitslapen).
als zijn kind aangeeft dat hij meer bij zijn vader wil zijn stookt hij het kind op. hoezo dan in het belang van het kind.wie luistert er wel en wie niet.

zij is degene die alle verwijten bij vader neerlegt terwijl vader naar kind luistert. zij vind dat kind niet zonder moeder kan en mijn man word afgescheept met in de vakantie 4 nachtjes want het kind is nog nooit langer bij hem geweest. enz enz enz

ik vraag me dan wel af voor wie ze praat!
als kind aangeeft meer bij papa te willen zijn en uiteindelijk bij papa te willen wonen en word niet 1 keer gezegd en als wij dan vragen en mama dan dan is zij alleen en daar geen antwoord op geeft heeft ht kind het dan zo goed bij de moeder?? het gaat om een kind van net 5 jaar! als kind een weekend bij vader is geweest is kind onrustig.zij bepaald dan maar dat vader het kind opstookt. misschien kan het ook zijn dat kind op dat moment vader teveel ist, maar dat kn waarschijnlijk niet want moeder weet het zo goed!

ik kan nog lang doorgaan en kan zo ondertussen een boek schrijven over het hele gebeuren,maar denk dat mijn punt wel duidelijk is nu.

heel wat moeders denken voor hun kinderen en zeggen het' ïn het belang en vanuit het oogpunt van hun kind'
ik denk zeker dat het in heel veel gevallen ook veelal met jaloersie te maken heeft en het vooral niet gunnen.

groetjes moedertje
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 23:18
debby

dag moedertje

je hebt gelijk in jouw situatie. maar er zijn ook zoveel andere situaties. misschien voelt het kind zich inderdaad beter bij papa, en het is natuurlijk dat de mama het kind bij haar wil houden. maar er zijn ook mama's die minder goed voor hun kind kunnen zorgen dan de papa. ik ken iemand in mijn familie en ze zijn gescheiden, mama heeft het goederecht en papa om de twee weken het weekend. zij doet haar kinderen altijd weg, gaat altijd uit, enz... ok daar zou ik ook gaan voor co-ouderschap.
maar er zijn ook zoveel andere gevallen hé. dat de mama wéét dat het kind geen hele week bij de papa kan blijven. papa is pc verslaafd of agressief of niet zorgend genoeg of geduldig genoeg, enz... dan weet ik wel waar het kindje het beste is

iedere situatie is zo anders...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >