< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » slaapschema baby 10 weken

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
slaapschema baby 10 weken
23/05/2008 @ 10:43
maartje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Even een vraagje.Heb het volgens mij al vaker gevragen maar ben toch benieuwd.

Hoe is het slaapschema van jullie kindjes? Is dat elke dag het zelfde?

alvast bedankt voor jullie reactie

gr Maartje

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 10:49
Marja

Ik geef om de 3 a 4 uur borstvoeding net afhankelijk wanneer rosalie komt Ik merk dat ze nu al wat minder slaap nodig heeft en niet direct in slaap valt, maar na een half uurtje spelen met grote broer gaat ze terug naar de wieg of box en dan gaat ze slapen (behalve tijdens het huiluurtje s avonds)
Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 10:59
meine

Hier toch al redelijk vast schema...

flesje rond 07u00 of 07u30, dan wat in sitter, wat spelen op verzorginsmatje en box, tukje half uur...
Badje, tukje in wieg alweer van ongeveer uurtje, flesje rond 11u00 of 11u30, terug stramien van sitter en spelen...
Rond 13u alweer grote tuk van dik uur of uur en half in wieg beneden, dan wat spelen, bij mama, en terug flesje rond 15u00 of 15u30,

dan meestal wat ongemakkelijk in late namiddag, uiteindelijk na wat spelen in de sitter, wat bekomen en in slaap snoezelen in de sitter rond 16u30, rond 17u15 terug wakker en enorm veel spelen en praten in box en bij mama of papa
19u a 19u30 terug flesje...sitter, spelen en dan vreemd uurtje...wat ongemakkelijk, wat spastisch begint rond 20u00,ik baker haar dan in en uiteindleijk doet ze een tukje tussen 21u30 en 23u00, dan laatste flesje en in bedje...

Ik hoor nu duidelijk wanneer ze moe wordt, ik probeer ook een redelijk strak stramien met betrekking tot slapen aanhouden...
Ik vraag me wel iets af...ze heeft vaak moeite om nog een flesje te drinken rond 23u00 of later, ze verkeert al in een diepe slaap...zouden jullie de uurtjes opschuiven, bv om 06u00 beginnen en laatste flesje om 22u00??

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:22
Johamkaas

Ik probeer zoveel mogelijk regelmaat aan haar dag te geven. Ik geef bv op verzoek maar toch is het eigenlijk vrij voorspelbaar. Er zit hier overdag ongeveer 3 uur tussen de voedingen. Als ze wakker wordt is het eten, verschonen, spelen en dan bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed tot dat ze zich weer meldt. Dat betekent dat ze meestal wel 2 uur slaapt. Aan het eind van de dag wordt het even moeilijk zoals bij veel baby's zo te lezen. Dan wil ze al na 2 uur eten. Ik maak haar rond 22:30 wakker voor de laatste voeding en dan zonder spelen in bed. Ze is nu al 4 nachten weer rond 5:30 wakker geworden. Heel netjes!!

Meine, Misschien is het idd beter om het laatste flesje iets eerder te doen als dat dan wel lukt. En dan maar afwachten hoe lang je kindje doorgaat he. Ik zou niet expres om 6 uur gaan wakker maken. Gewoon laten slapen tot ze weer komt. (of je moet van vroeg opstaan houden natuurlijk) Of kan dat niet als je fv geeft?

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:47
sara

Online Status Bekijk profiel
hoi maartje
ik zie dat onze spruiten op de zelfde dag geboren zijn.
onze meid slaapt goed de nacht door van 10 tot 6 .
overdag kan het zijn dat ze om de twee à drie u al terug honger heeft. Ze krijgt nog steeds bv .vele groetjes

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 14:48
Cath

Online Status
Hallo,

Ik kan me aansluiten bij Johamkaas.
Ik voed ook op verzoek en sinds enkele dagen zit er hier na een groeispurtje, weer regelmaat in en komt hij terug om de drie uur, behalve s' avonds laat hij ook maar 2 uur tussen.
Meestal blijft hij na het eten nog even wakker, speel ik wat met hem of laat hem op zijn speeltapijt allen wat spelen. Bij de eerste tekenen van moeheid, leg ik hem neer en slaapt hij zo tussen de 1,5u à 2u tussen twee voedingen.
De laatste voeding geef ik hier tussen 21u30 en 22u30 en dan slaapt hij tot zo 4u-4u30.

Groetjes
Cath

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 16:08
meine

Lol Johamkaas, hier geen voorstander van vroeg ontwaken hoor...
Lang slapen is mijn leven, alhoewel dit er nu echt niet meer in zit...
Idd, je kan z elaten slapen maar dan verschuiven die voedingsuren constant, dus maak ik ze dan toch best wakker om 06u00 indin ik de laatste fles om 22u00 geef...

[Laatst gewijzigd door meine - 23/05/2008 @ 16:09] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 16:52
maartje

Hoi Sara

Hoeveel slaapt jou kindje overdag?

Bij Jens gaat het 's nachts ook goed. Al een paar nachten dat hij na de fles van 19:00 - 20:00 naar bed gaat. Dan maken wij hem wakker voor de laatste fles rond 23:00. En dan slaapt hij door tot 6:30.

gr Maartje

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 20:34
sara

Online Status Bekijk profiel
hoi
voormiddag slaapt ze enkele uurtjes en namiddag ook maar s'avonds slaapt ze bijna niet ze is dan onrustig (krampjes) .ik hoop dat dit bijna betert. En sommige dagen slaapt ze veel en sommige bijna niet dat is eigenlijk heel verschillend.Maar ik ben al blij dat we een goede nachtrust hebben .als ze dan overdag wat minder slaapt dat vind ik niet zo erg.voor de rest is ze heel braaf.
vele groetjes

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 14:03
nien

Hier heel mat minder regelmaat denk ik, ze lijkt op de mama op dat vlak ;-)

's ochtends eerste voeding rond 7u, slaapt direct terug diep verder tot een uur of half 10.
Dan weer voeding, badje, aankleden, spelen in de box en als ze begint te gapen even slapen in de wieg (zo'n half uurtje).
Ergens op de middag terug eten en nog wat spelen in de box terwijl mama eet.
In de namiddag slaapt ze dan meestal een langer stuk, 1,5 uur en soms zelfs 2 of meer. Dan voeding en spelen met papa die is thuisgekomen terwijl mama eten maakt. (Soms maakt papa eten terwijl mama voeding geeft, hangt ervan af wanneer ons meisje honger heeft)
Tijdens het eten zit zij meestal in het relaxje naar ons te kijken, en rond een uur of 7 begint ze weer te gapen--> wiegje in.
Rond 9u weer voeding(meestal tussen half 9 en half 10 een aantal keren), pyama aan, bedritueel en bedje in. Ik geef haar dan nog enkele keren haar tutje en laat haar wat zeuren tot ze in slaap valt.
Rond 11u gaan wij slapen, meestal vraagt zij nog eens eten tussen 11 en 12. Ze wordt dan wel niet helemaal wakker en nadien slaapt ze gewoon diep verder tot ergens tussen 3 en 6 voor de volgende voeding. en dan beginnen we opnieuw!

Kort samengevat: ze ligt 's nachts in haar bed tussen 22u en 9.30 en vraagt dan meestal 3 keer voeding. In de voormiddag kort slaapje, namiddag lang slaapje en 's avonds nog een lang slaapje!

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 23:57
sakahy

Online Status Stuur bericht
hier ook eindelijk beetje regelmaat in de voedingen
6 uur eerste flesje dan om half 11,11 uur
half 3,3 uur
half 7,7 uur
ongev 11 uur half 12 laatste fles om vervolgens om 6 uur die eerste weer te nemen
wel vroeg maar anderzijds ook prettig dat er regelmaat in zit
want tegen zevenen komt mn tweede ook alweer haha dus sluit op zich pettig op mekaar aan
Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 09:25
mamieJacie

door de weeks is hier regelmaat en in het weekend is het anders, hahahahah...door de weeks is het om 7 uur een fles en dan in de wagen of box want we moeten om 8 uur de oudste naar school brengen, dan doen we met de middelste de boodschappen en dan om 10 uur weer een fles, dan ff in de box spelen of met mama en dan in de box, dan om 2 uur een flesje en dan weer de wagen of box in spelen en dan weer de oudste halen en dan om 5 uur een flesje en dan naar bedje lekker slapen tot een uur of 8/9 en dan weer slapen of eerst ff spelen met mama en dan slapen en dan om half 11 badje en dan een flesje en dan slapen tot 7 uur de volgende ochtend...

in het weekend wordt ze pas om half 9/ 9uur wakker en dan een fles en dan spelen in de box of met mama, om 12/13 uur weer een flesje en dan weer ff spelen en dan in slaap vallen in de box of naar bedje, om 15/ 16 uur weer een fles en dan weer ff spelen met papa of mama en dan naar bedje en dan weer om 8 uur een flesje en dan weer naar bedje en dan weer om half 11 in bad en dan een flesje en dan weer naar bed tot de volgende dag half 9/ 9 uur

ze slaapt de hele nacht heerlijk door, dus super vermoeid ben ik niet echt meer, af en toe nog eens...

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 22:43
sakahy

hoeveel cc per fles krijgt je kleintje eigenlijks?
want jij geeft dan ook nog 6 flessen??
want die lange nachten spreken me wel aan
de mijne is drie dagen jonger zit dus op 5
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 07:45
mamieJacie

Marieke krijgt 120 cc en gaan bijna allemaal leeg, behalve de laatste fles...soms zit ik ook op 5 flesjes per dag, door de weeks 6 flesjes en soms in het weekend 5 flesjes, maar dan stel ik uit als het kan...Marieke slaapt al vanaf dat ze 1 week oud is al de hele nacht door en dat bevalt mij ook prima, hahahahaha...ze is een hele makkelijke baby :))...hoeveel krijgt jouw kleintje dan??

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 08:24
maartje

Hoi

Jens krijgt 5 voedingen van 150ml water met 5 schepjes per dag. En als hij dan toch 's nachts wakker wordt dan geeft ik 90 ml water met 2 schepjes.

gr Maartje

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 09:03
sakahy

mijn kleintje biedt ik 5x per dag 160 cc per fles aan
maar soms laat hij ook wel wat staan
tegenwoordig krijgt hij 11 uur laatste fles en houdt dan vol tot kw voor 6
valt nog wel mee natuurlijk he
mag niet klagen geloof ik haha
nee hij doet het ook echt super
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 10:02

Hoi,

Bij ons is het normaal gezien zo:
6 uur: eerste fles, uitgehongerd. Hij speelt een half uurtje in relax, dan in park tot rond 7u30 en dan mee in maxi cosi om broer naar school te doen. Terug in park tot rond 8u30 waar hij een uurtje slaapt.
10 uur: flesje, niet zo'n honger maar doodmoe. weer een half uurtje in relax en dan naar bedje. Dan heb ik superveel tijd voor mezelf want hij slaapt meestal tot rond 14 uur.
14 uur: flesje. half uurtje in relax, dan in park en doet daar ook spontaan nog een tukje van een uurtje.
15h30 gaat hij mee in maxi cosi de grote broer van school gaan halen dus moet ik hem meestal wakker maken.
16h10: komen we thuis en is Quinten (grote broer) zodanig in form dat Yaro ook niet meer slaapt.
18h00: flesje, krijgt meestal niet alles binnen. half uurtje in relax en dan komt meestal zijn huiluurtje(s).
19h00: grote broer naar bed.
19h30: badje wat hem wel wat kalmeert. Hij valt in slaap in relax want van zijn park moet hij dan niet meer weten.
22h00: normaal gezien moet hij dan z'n laatste fles krijgen maar soms krijg ik hem echt niet wakker. krijg ik hem wel wakker dan drinkt hij het niet volledig op met alle gevolgen vandien. Als hij dan 's nachts wakker wordt maak ik een flesje klaar met de hoeveelheid die hij om 22h00 niet opgedronken heeft.
Ik heb gevraagd aan kind en gezin wat ik moest doen of ik hem misschien op 4 voedingen mocht zetten maar dat mag nog niet. Ik moet hem absoluut wakker maken.
Het heeft geen zin om hem een flesje om 21h00 te geven want hij heeft geen honger en neemt het absoluut niet.
Als hij om 22h00 zijn fles drinkt dan slaapt hij flink door tot rond 5h30 - 6 uur (hangt ervan af hoeveel hij geweend heeft 's avonds).
Drinkt hij ze niet op dan wordt hij wakker om 4h00.
Het is soms wel moeilijk maar ik probeer mijn best te doen.

grtn
Stephanie
Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 12:07
maartje

Hoi Stephanie

Hoe oud ik jou kindje.

gr Maartje

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 13:51

slaapschema
hallo,
ons meisje is nu bijna 11 weken en op zich hebben wij al een redelijk een tijdje een vast schema. `s ochtend rond 7.00 -7.30 eerste bv. ik leg haar daarna direct weer in haar bedje en ze slaapt dan door tot 11.00 - 11.30, maar dan moet ik haar wel vaak wakker maken voor het badje. gelijk daarna de voeding en even spelen met mama. meestal is ze er na 15 minuten alweer kaar mee en breng ik haar weer naar bed. ik moet haar dan vaak weer vaker maken voor de volgende voeding van 15.30 - 16.00. Hierna even in de box en na een kwartiertje weer naar bed. Heeft dan vaak wat meer moeite om in slaap te vallen, maar na een paar keer haar speentje te hebben gegeven slaapt ze tot 20.00. Voeden en pyamaatje aan en madam slaapt weer door tot 0.00 ik moet haar dan uit een enorme diepe slaap halen voor de laatste voeding.
z is echt een enorme slaapkop en ik heb zelfs al gevraagd bij het cb of ik haar niet wat vaker wakker moest maken om te spelen. maar dat hoefde niet. ik vind het dan ook niet ze gek dat ze boven het gemiddelde zit met haar gewicht. (ze verbruikt ook niks)
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 20:50
sakahy

geweldig dat klinkt als een supertevreden kindje

nou hier beginnen de zaken ook te veranderen geloof ik
mijn lievertje krijgt tegenwoordig 200 cc per fles
en sinds een paar dagen heeft hij totaal geen zin meer in die laatste fles
hij dronk met tegenzin ongev 50 tot 70 cc
en wilde dan werr slapen
dus vanavond probeer ik een nieuw schema
als dat lukt blijft hij toch nog op die 5 flewssen staan