< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » gestart met groentenpap !!!

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
gestart met groentenpap !!!
19/11/2008 @ 11:36
Barbara

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Veel plezier Greet!

Briek heeft de laatste tijd niet veel goesting meer in zijn papje. Lastig hoor! Soms is hij dan helemaal uit zijn ritme omdat hij dan zo vroeg honger heeft. Ook brood met beleg eet hij helemaal niet meer graag, korsten des te meer! Laten jullie je kindje brood ook zelf nemen? Ik geef hem korsten die hij zelf mag eten maar brood met beleg snij ik in stukjes en geef ik hem in zijn mondje. Als ik 't op zijn plankje leg, pakt hij 't wel maar vindt hij 't precies vies en laat 't op de grond vallen!

@vero, vreselijk hè als je valt met je kindje?? Ongelooflijk wat je dan allemaal denkt en voelt! Dat doet echt vies

vanmiddag eet ons ventje venkel, morgen broccoli.

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 20:29
c-ke

Oh das waar! jullie gingen nog met vakantie!!! Geniet ervan meid! En breng wat zon voor ons mee terug hé!

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 20:19
greet

Online Status Stuur bericht
mensen , ik wens jullie een fijne week hier !
wij zijn morgenvroeg weg , de zon tegemoet !

tot over een weekje

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 13:06
greet

ik had deze keer een andere. ben altijd op dinsdag geweest , maar dat is in de namiddag en nu ik terug werk , ga ik op donderdagavond. de dame die ik nu had , was annelies , die is ook 2 keer hier thuis geweest vlak na de geboorte. hoe die andere heet weet ik niet.
ik mocht zelfs nu al groeimelk geven en dus vanaf 1 jaar volle melk , ze heeft zelfs niet de optie gegeven om tot 18 maanden poedermelk te geven ...
zij zouden ook wel één lijn mogen trekken he ...

idd , vraag het mss best eens aan de dokter.

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 11:30
c-ke

Da is dus echt wel raar Greet! Ik dacht zelfs dat die verpleegster de regio Mol-Geel heeft, maw dat het dezelfde is... De onze noemt Ria...
Ik vind dat nu echt straf dat de kindjes in Geel vanaf 12 maand al volle melk mogen krijgen en die van Mol maar vanaf 18 maand!

Ik was van plan om (als we er nog eens geraken) het eens aan onze kinderarts te vragen... Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd haar raad gevolgd ivm eten... Zo zijn wij op 4,5maand begonnen met opvolgmelk (nr2) en die van K&G zei om te wachten tot 6 maand. Volgens onze KA was da voor niks nodig om tot 6 maand te wachten!

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 19:42
greet

@c-ke , ik ben vandaag bij kind en gezin geweest. ik vroeg of ik omneo moest blijven geven , of dat ik ook de gewone nutrilon mocht geven. ze zei dat ik mocht overschakelen , en dat ik ook kant en klare melk mocht geven , zolang ik maar naar de leeftijd keek. ik zei dat de eerste stapjesmelk vanaf 8 maanden is en die mocht ik zeker geven. vanaf 1 jaar overstappen op volle melk. enkel kindjes die een te laag gewicht hebben , raden ze aan om langer poedermelk te geven ....
hangt er dus echt vanaf wie je hebt he ...

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 14:03
Emmertje

Online Status Bekijk profiel
@ C-ke: Wat een opluchting. Ik kan weer met een gerust hart prei maken met visje. Bedankt voor de info.

@ Bieltje: Amaai, dat is schrikken natuurlijk. Geluk dat ze niets had, de arme meid. Maar vervelend van dat zwembad. Ik vind minstens dat er kussens moeten liggen. Maar ik heb dat ook al een ergens voor gehad en gaan zeggen. Ik kreeg het anwtoord dat ze er geen meer legden omdat het toch gestolen werd.

Emma kan ondertussen kruipen en niets is meer veilig. Ze wil zich overal aan optrekken, ook aan dingen dat niet kan zoals muren.... Ik vind zo erg om te zien als ze valt en pijn heeft.
Maar ja, dat hoort er bij.

De flessenvoeding gaat terug goed maar de fruitpap en groentepap wisselt van dag tot dag. Ze wil liever zelf de stukken in haar handje. Maar ja, dan krijgt ze natuurlijk niet dezelfde hoeveelheid binnen van een fruitpap.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 17:33
Bieltje

Online Status
Hallo dames,

Weeral een tijdje geleden.
We zijn dit weekend naar Sunparks in Vielsalm geweest met de hele familie (langs papa's kant).
We zijn ook gaan zwemmen en ze vond het tof hoor. Ze kon er niet genoeg van krijgen (mama was het rapper beu).
't Is er eigenlijk wel niet zo'n aanrader om er naartoe te gaan. Zwembad is redelijk verouderd en 's morgens proper maar erna kunnen ze precies de kleedhokjes niet proper houden en bijgevolg spuiten ze constant de vloer proper met ijskoud water!! Brrr!!
Voorzieningen om je om te kleden met een baby is ook een dikke nul. Amper 3 hokjes met een legplank (nog geen kussen).
En het ergste van allemaal, als je binnenkomt moet je eerst je schoenen uitdoen eer je mag verder gaan en tlag er niet proper. De eerste keer toen we de trap namen naar beneden om binnen te gaan ben ik met Aurélie op mijn arm gevallen!!! Amai, wat er dan allemaal door je hoofd gaat, vreselijk. Je doet er wel alles aan zodat zij niks heeft. Maar ze was verschoten, en wenen en wenen. Gelukkig had ze niks.
Ze eet dus wel niet graag potjes meer. Ik had een gewoon van Olvarit mee en dat heeft ze moeizaam opgegeten en gisteren van A la Carte en dat heeft ze de helft niet willen opeten. De eerste 2 dagen had ik vers gemaakt. 'k Zal toch eens op zoek moeten gaan naar iets wat ze lust want soms is het toch moeilijk om vers te maken.

Haar verkoudheid is weer iets slechter, maar ja, normaal zeker.

Haar nichtje heeft de windpokken, ben eens benieuwd of ze ze ook gaat krijgen. Beter nu dan over 20 jaar...

Groetjes en tot later
Vero

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 11:45
c-ke

Hey Emmertje, volgens mij is dat een fout want dit komt van hun website:

Welke groenten zijn nitraatrijk?

Sla (alle soorten), postelein, rode biet, kervel, spinazie, snijbiet, radijs, bleekselderij, spitskool, koolrabi, andijvie, watertuinkers, venkel en Chinese kool.
Je baby mag wel nitraatrijke groenten eten, maar je wisselt ze het best af met nitraatarme groenten.

==> prei staat er niet tussen

En dit komt van gezondheid.be :

Nitraat zit in bladgroenten als andijvie, bleekselderij, postelein, raapstelen, waterkers, rode biet, snijbiet, sla, spinazie, spitskool, Chinese kool, koolrabi en venkel.

==> hier staat prei er ook niet bij

En dit komt van een NL site, en daar staat letterlijk in dat prei nitraat arm is:

Volgens de IGB vallen de volgende groenten onder de nitraatrijke:
bleekselderij, Chinese kool, krop-, pluk-, snij- en veldsla,
postelein, raapstelen, radijs, rode biet en spinazie.
Gematigd nitraatrijk zijn: andijvie, eikenblad- en ijsbergsla,
knolselderij en snijbiet. Nitraatarm zijn aardappelen, bloemkool,
boontjes, broccoli, courgette, champignons, komkommer,
koolrabi, prei, rabarber, rode, savooie en witte kool, uien,
witlof en wortel.

Als je nog zou twijfelen, zou ik eens contact op nemen met Kind en gezin, wie weet is het inderdaad een drukfout, en denken nu honderden mama's ten onrechte dat prei nritraatrijk is.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 11:34
Emmertje

Dat klinkt leuk dat babyzwemmen. Kijk er al naar uit.

Ik dsacht dus ook niet dat prei nitraatrijk was maar het staat dus in het boekje van kind en gezin tussen de lijst. Of ze moeten een fout hebben gemaakt.

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 15:40
greet

@c-ke , ik heb altijd een helpen bij om aan te kleden , mijn ma gaat altijd mee. dat is natuurlijk handig als je vlakbij het zwembad woont. de meesten komen alleen , maar hun kindjes zijn ook nog kleiner , die moeten wel blijven liggen. denk dat ze allemaal eerst hun kindje afdrogen een aankleden (zou logisch zijn) en dan zichzelf. ze hebben alleen een maxi-cosi bij zich. je hebt speciale kleedkamers waar een verzorgingskussen is. veel ruimte is er echter niet. de iets grotere kleedkamers mogen we niet gebruiken omdat de peuters en kleuters daar zitten. tja , het zal even zoeken zijn denk ik , maar de andere mama's redden het toch. ik zou tess dan wel even in haar body ofzo laten zitten terwijl je jezelf aankleed , want het is er wel warm (wat helemaal zo niet lijkt als je nat bent)

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 09:05
c-ke

Ahja, Greet, hoe zijn de kleedkamers en voorzieningen voor kindjes? is het te doen als je maar alleen bent met je beeb? Tess blijft niet meer braaf op een kussen zitten, ik vraag ma af hoe ik het moet klaarspelen na het zwemmen, met afdrogen van mezelf en Tess?

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 09:04
c-ke

ik ben er 100% zeker van dat prei niet nitraatrijk is, dat heb ik ooit al eens opgezocht. Bleekselder is wel nitraatrijk.

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 21:59
greet

het babyzwemmen is heel leuk hoor.
de eerste les was laten zien hoe je ze op verschillende manieren veilig kunt vasthouden in het water.
nu is het echt spelen , naar visjes zwemmen , ze onder duwen en dan laten bovenkomen , met de voetjes de visjes wegtrappelen , op een zwemplank leggen en vanalles mee doen , een buis tussen de benen steken en "paardje rijden" , heen en weer schommelen in't water , kindjes in de lucht steken en terug in't water , even of de brubbelkes van't brullebad zitten , .... en op't einde van elke les duiken ze een keertje. jesse mag dat helaas niet meedoen met zijn oorontstekingen. ze laat de kindjes ondergaan en laat ze een stukje onder water zwemmen.

selder en prei nitraatrijk ??? wist ik ook ni...

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 16:10
Emmertje

@ Brabara: Ja hier ook bobux-slofjes gekocht.
Wat een geluk dat Briek en jullie er met de schrik vanaf zijn gekomen. Ik ben ook altijd bang voor dat vallen. Emma kan soms ook zo hard vallen. Maar je kan er toch niet de hele dag achteraan lopen he.
Dan ga ik maar ontvellen en ontpitten.
Ik meen te weten dat paprika's heel moeilijk verteerbaar zijn voor volwassen personen, dus voor baby's zeker.

Maar nog iets anders. Ik heb gisteren gelezen dat bleekselder en prei nitraatrijke groenten zijn.
Ik heb prei altijd gegeven in combinatie met vis. En heb vorige week spaghetti gemmakt met selder en een heel deel terug ingevoren.

Ik ben ook benieuwd wat er op dat babyzwemmen allemaal gebuerd. Ik ga eind november beginnen.

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 07:08
Barbara

Ja, ik vraag mij 't zelfde af voor paprika's. Voor druiven meen ik gelezen te hebben dat 't komt door velletjes en pitjes pas vanaf 1 jaar. Dus, pellen en ontpitten, wel een lang werkje maar misschien de moeite!

Briek is goed bekomen van zijn val, conclusie is nu wel dat hij overdag binnen bobux sloefen voor hem gekocht heb. Vroeger op zijn kousjes maar dan glijdt hij wel weg soms en constant op schoentjes vind ik ook maar niks, dus die leren sloefkes zijn wel een goeie oplossing! Direct een goe cadeau-idee ook : al een paartje in een grotere maat, want die oma's willen zo graag een cadeautje geven hè!!

@Greet en C-ke, wat doen jullie dan tijdens 't babyzwemmen met de kindjes??

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 19:09
greet

dunnow. ik heb vanmiddag ook gelezen dat schorseneren pas vanaf 1 jaar mogen en jesse heeft die vrijdag ook gekregen

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 17:21
Emmertje

Ik las dat je druiven pas mag geven vanaf 1 jaar. Weet iemand de reden daarvan?

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 10:42
greet

hoi hoi ,

alles ok met iedereen hier ?
briek helemaal bekomen van zijn val ?
ik ben vandaag nog eens thuis , om had een soort van vorming (4 keer , omdat ze nieuw is). lekker een dagje thuis met mijn ventje . straks weer gaan zwemmen se, leuk !

c-ke , ik ga eens komen kijken als jij met tess gaat zwemmen he , is een leuke wandeling

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 21:38
c-ke

Ocharma Briek! Zo hard vallen! Daar heb ik ook ongelooflijk veel schrik voor. Tess doet niet liever dan te liggen rollebollen in onze zetel. Dat gaat van links naar recht, dan rechtstaan, dan laat ze zich vallen, ze kan zich daar zo in uitleven.
Gelukkig dat het zonder erg was!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]