< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » administratieve rompslomp na de geboorte

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
administratieve rompslomp na de geboorte
26/06/2008 @ 17:52
Sabke

Online Status Bekijk profiel
bedankt voor de duidelijke reactie!!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 13:39
goopybike

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk dat K'tje haar lijstje redelijk volledig is, het enige wat ik ook gedaan heb is een copie van de geboorte-akte binnengebracht bij het syndicaat. Daar krijg je ook een geboortepremie (in ons geval zat er 3dagen later een cheque in de bus van 50€) Toch mooi meegenomen!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:41
K'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Van harte proficiat ... hopelijk verloopt alles vlotjes met je zwangerschap ... .
Voor BE dien je het volgende te doen:

Bij aanvang van de moederschaprust

U bezorgt de adviserend geneesheer van het ziekenfonds een doktersattest of een getuigschrift van arbeidsongeschiktheid, ingevuld door uw arts. Hierop moet vermeld staan vanaf wanneer alle activiteiten worden stopgezet en wanneer de bevalling vermoedelijk zal plaatsvinden.

U ontvangt van het ziekenfonds een inlichtingenblad en een bewijs van werkhervatting. het inlichtingenblad moet u zo snel mogelijk invullen en terugbezorgen aan het ziekenfonds. Uw werkgever krijgt de vraag naar de loongegevens rechtstreeks van het ziekenfonds. En - indien van toepassing - levert ook de werkloosheidsdienst de gegevens rechtstreeks aan.

Na de geboorte
U bezorgt een uittreksel van de geboorteakte :

- ziekenfondsen (van u en uw partner)
- gemeente waar u woont (in sommige gemeentes ontvang je een premie)
- stad waar u bevallen bent = aangifte van geboorte (Binnen 9 werkdagen geloof ik) - als je getrouwd bent of samenwonend maar kind is al erkend kan partner dit alleen doen, indien samenwonend en kind niet erkend dienen beide partners aanwezig te zijn)
- eventueel werkgever (sommige werkgevers geven ook een premie)

Na afloop van de moederschapsrust
Uiterlijk acht dagen na het einde van de moederschapsrust stuurt u het bewijs van werkhervatting ingevuld terug naar het ziekenfonds

Ik geloof dat dit het is ... tenzij ik iets vergeten ben ... dan kunnen andere dames dit verder aanvullen ... .
Kraamgeld/premie heb je ook al gekregen?

Heel veel succes gewenst met de laatste loodjes en bevalling hé!
Milan en K'tje

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:21
Sabke

Online Status Bekijk profiel
nog een 4tal weken en dan is het zover, we worden papa en mama!!!

ik ben dus volop bezig met de voor bereidingen, nu ja tis bijna allemaal gedaan hoor. kamertje is klaar, box en wastafel staan in de living, doopsuiker staat klaar, ontwerp voor de geboortekaartjes staan klaar op de pc....nog juist mijn koffertje klaarmaken en er kan ons niks meer gebeuren.

nu vroeg ik mij af wat papa allemaal moet doen na de geboorte.

het aangeven bij de dienst bevolking, de ziekenkas enz....

heeft er iemand een lijstje voor mij zodat we zeker niks vergeten?

grtjs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]