[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 07/07/2008 @ 19:47 sara m ![]() | Hoi noortje. Even proberen te antwoorden. Ikzelf heb alleen een dagje in het moederhuis kloofjes gehad. Dus het tubetje dat ik had liggen, ligt ernog steeds! Bij mij was dat Lansinoh, gewoon te verkrijgen bij de apotheek. Normaal gezien, bij eengoede begeleiding en aanleggen, geen kloofjes... De vroedvrouw die bij mij kwam heeft me aangeraden pas vanaf 6 weken te kolven, dan kan je kindje ook het onderscheid maken tussen 'live'-voeding en flesjes. Anders is er kans op verwarring bij je kindje. Vroeger had ik ook niet echt behoefte aan kolven. Lilypads heb ik gewoon bij de babywinkel gekocht. Die stonden bij mij op de geboortelijst. In het begin kon ik deze wel niet gebruiken. Zij houden ook niet die grote hoeveelheid melk tegen. Ik heb het adres van de vroedvrouw die bij mij kwam gekregen via de materniteit waar ik lag. Maar je vindt ook een lijst op http://www.vlov.be . Zeker doen! Je krijgt 8 bezoekjes vergoed via je ziekenfonds. Naast begeleiding bij borstvoeding ook om je kindje te wegen, je knip te verzorgen... Ik heb mijn kolf ook gehuurd via de materniteit, maar kan ook gewoon in een thuiszorgwinkel van de cm, daar zijn er genoeg van. Volgens mij geen wachttijd. Borstvoedingskussen is wel handig. Voor de rest had ik niks speciaals... Ik heb het uiteindelijk 1.5 jaar volgehouden, hopelijk lukt dat nu weer. Kijk ook eens op de website van de LLL, en vooral 'genieten', hoe langer je bezig bent, des te makkelijker het wordt, dat mag je niet vergeten... Vooral die eerste 6 weken vond ik heel zwaar!!! Veel succes ![]() |
| 07/07/2008 @ 18:39 Noortje | Hoi allemaal hier ook een mama die graag borstvoeding wilt gaan geven. Ik vind dit dan ook een erg intressante topic. Ben nu bijna 30 weken ver dus het komt iets dichter bij, en zou me graag beginnen informeren. Ik zit nav deze topic met een aantal vragen, hier ga ik dan ![]() - Waar kan je klovenzalf kopen? - Ik heb ook gehoord dat onmiddelijk kolven niet zo goed is, enig idee vanaf wanneer het dan wel aangeraden is? En stel dat je zo'n electrische kolf wilt huren (ben zelf bij de Voorzorg) , is het dan niet nodig dat je dit genoeg op voorhand doet, heb gehoord dat er lange wachttijden zijn ? - Waar koop je lilypad compressen? - Hoe ga ik te op zoek naar een goede voedvrouw of lactatiedeskundige (zijn lactasiedeskundigen ook voedvrouwen?) ? - Zijn er bepaalde boeken die jullie aanraden ? Of andere "benodigdheden" zoals schommelstoel, borstvoedingskussen, bepaalde zalf en zo verder...? Veel vragen ik weet het ![]() ![]() |
| 07/07/2008 @ 11:56 Vera | De borstvoedingsBH's kocht ik in de Hema, ze zaten mij het beste. Ik vond die van Anita echt niet lekker zitten en daar heb ik zoveel voor betaald. De borstcompressen van de Hema zaten mij ook goed, die van het zkh waren niet voorgevormd. Volgende keer ga ik wel lilypads proberen, dit zie je dan niet onder je kleren. Dat vond ik echt storend, dat je altijd die compressen zag onder je kleren. Je kunt ook wasbare compressen kopen, denk ook van Anita, beetje aan het milieu denken. Ik had een manuele pomp van Avent aangeschaft omdat mijn zoontje wat langer in het ziekenhuis moest blijven, maar dat was de slechtste aankoop ooit. Krampen in mijn handen, vermoeiend en door de beweging schoot het soms los. Volgende keer ga ik een elektrische huren via de CM. Klovenzalf kopen op voorhand is ook altijd handig, want meestal krijg je dat voor in het weekend. Ik had er in het ziekenhuis al enorm last van en daar haden ze dat niet voorhanden. Is mijn man nog moeten gaan rondrijden. En als je een ongerust type bent (zoals ik) over de hoeveelheid dat je kindje binnen heeft, is een babyweegschaal huren in het begin ook altijd handig. de huurprijs bij de CM is bijna niets. Succes. |
| 07/07/2008 @ 11:35 Elle | Hallo allemaal, ook een tip voor als je moet borstvoeding geven of afkolven op een andere locatie dan gewoon thuis: een mooie doek (of een gemakkelijke luierdoek) over de kant waar je voedt, zo heb je je privacy, is de kleine niet te veel afgeleid door de omgeving en hebben de mensen niet zo een zicht op al dat moois dat je liever niet toont... En als het in het begin allemaal niet zo wilt vlotten, vooral niet panikeren en misschien al eens op voorhand op zoek gaan naar een vroedvrouw. Heb ik zelf bij mijn eerste heel veel aan gehad: qua techniek, en zij is later nog 15 keer langs geweest thuis, in het begin om de andere dag en later wekelijks omdat ik niet genoeg melk had. Door haar heb ik 6 maanden borstvoeding kunnen geven met telkens flesvoeding achteraan zodat mijn kindje niets te kort kwam!!! Voor de antistoffen maakt de hoeveelheid borstvoeding niet uit, voor mij en de baby was het tof om toch dat beetje borstvoeding wat ik had te kunnen geven en voor de papa was het ook tof, want hij kon ook vaak een flesje geven... Veel succes allemaal en eind dit jaar doe ik ook weer mee want dan komt nummertje twee... |
| 07/07/2008 @ 08:42 Sophie | Hallo iedereen, bij mijn dochter heb ik ook borstvoeding gegeven tot ongeveer 8 maanden. Ik heb toen bh's gehad van antita, deze waren helemaal niet modieus, maat wel erg gemakkelijk. Ik heb mij nadien een elektriche handkolf gekocht van avent, deze was helemaal niet goedekoop, maar heel erg handig, deze zit in een handige tas die je overal kan meenemen en is helemaal niet groot. Ik kolfde af voor s'nachts zo kon mijn man een flesje geven en ik wat uitrusten. zelf heb ik in het ziekenhuis een soort syliconen compressen gekregen die je in de driepvries kan leggen en dan na de borstvoeding in je bh kon leggen, deze vond ik super. Ik heb er nadien nog bij de apotheek bijgehaald. en inderdaad gemakkelijke pyjamas en bloesjes is zeker een must. zo veel succes met de borstvoeding. groetjes Sophie |
[Reageer]

borstvoeding

!