< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » veel aangekomen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
veel aangekomen
11/07/2008 @ 11:52
Bliss

Online Status Bekijk profiel
Ik ben halfweg en ben 7kg afgevallen.
Volgens de dokter is dit niet zorgwekkend zolang ik eet en blijf eten.

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:44
Caroline

oei, lijkt me toch niet zo gezond
dan had je waarschijnlijk serieus overgewicht?

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 19:41

Hey ladies,

Moet zeggen dat ik dit topic op de juiste moment lees. Heb vanavond nl nog goed zitten janken omwille van de kilo's die er al bijgekomen zijn .
Ben momenteel 14 weken (en een paar daagjes) ver en het is mijn 1ste zwangerschap. Gisteren voor de eerste keer op de weegschaal gaan staan (haat weegschalen). En tot mijn onstentenis: dikke 3(!) kg erbij. Was echt effe schrikken. Moet je weten dat ik toch nog steeds vrij gezond eet: 's morgens ontbijtgranen, 's middags 5 boterhammetjes en 's avonds gewoon warm eten. Voor de rest op heel de dag tssdoor nog 2 à 3 stukken fruit en een potje yoghurt. Snoepen zegt me (gelukkig ) totaal niks, dus doe ik niet. Ga ook nog steeds één maal in de week spinnen. En dan gisteren die confrontatie met de weegschaal, pfff... En mijn vriend die snapt mij natuurlijk helemaal niet. Hij zegt ook: "Wees blij, we zijn nu eindelijk zwanger (3 jaar geduurd, nu met 1ste ivf-poging prijs ). Die kilo's zijn zorgen voor later. Waar maak je je toch druk om?" I know ... hij heeft 100 % gelijk. Maar toch ... Enfin, zouden het mssh mijn op hol geslagen hormonen zijn ?

Grtz,
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 19:43

Hey ladies,

Moet zeggen dat ik dit topic op de juiste moment lees. Heb vanavond nl nog goed zitten janken omwille van de kilo's die er al bijgekomen zijn .
Ben momenteel 14 weken (en een paar daagjes) ver en het is mijn 1ste zwangerschap. Gisteren voor de eerste keer op de weegschaal gaan staan (haat weegschalen). En tot mijn ontstentenis: dikke 3(!) kg erbij. Was echt effe schrikken. Moet je weten dat ik toch nog steeds vrij gezond eet: 's morgens ontbijtgranen, 's middags 5 boterhammetjes en 's avonds gewoon warm eten. Voor de rest op heel de dag tssdoor nog 2 à 3 stukken fruit en een potje yoghurt. Snoepen zegt me (gelukkig ) totaal niks, dus doe ik niet. Ga ook nog steeds één maal in de week spinnen. En dan gisteren die confrontatie met de weegschaal, pfff... En mijn vriend die snapt mij natuurlijk helemaal niet. Hij zegt ook: "Wees blij, we zijn nu eindelijk zwanger (3 jaar geduurd, nu met 1ste ivf-poging prijs ). Die kilo's zijn zorgen voor later. Waar maak je je toch druk om?" I know ... hij heeft 100 % gelijk. Maar toch ... Enfin, zouden het mssh mijn op hol geslagen hormonen zijn ?

Grtz,
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:17
Greetje

dag vicky,
jij doet toch in Stal spinning als ik juist ben?
Ik ben Greetje van de spinning, ik ken dat gevoel ik was op één maand twee en een halve kilo bij gekomen, nu is dat al in het totaal bijna acht kilo en ik ben ongeveer 26 weken ver.
We zullen achteraf extra ons best moeten doen met het spinnen. Maar ik zou je daar niet te veel zorgen over maken over die kilo's. En voor de rest alles goed?
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 17:59

Hey Greetje,

Da's ook toeval seg! Dat we mekaar hier tegen komen...
En hoe is het met u? Niet te veel ongemakjes? Hoorde van je mama dat je niet meer zo lang moet gaan werken. Da's wel fijn, zeker in de sector waarin jij werkt kan ik me best voorstellen dat het zwaar wordt en je begint af te tellen.
Is bij jullie de babykamer al klaar?
Hier alles ok. Ben verlost van de ochtendmisselijkheid en de vermoeidheid is precies ook over. Buikje is goed aan het groeien, vandaar de kilo's wschlijk. Maar heb er mij overgezet, allee probeer dat toch. Het verschilt blijkbaar enorm van vrouw tot vrouw. Vrees dat we het niet helemaal in de hand hebben. Ik weet dat ik niet buitensporig eet, dus ja, we zullen wel zien waar we uitkomen. En zoals ge zegt: achteraf spinnen we dat er dubbel en dik vanaf. Da's dus ook de reden waarom ik (voorlopig nog) probeer 1 x per week te gaan. Allee, zo lang mijne buik tss het zadel en het stuur past en ik mij er goed blijf bij voelen.

See you!
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 18:21
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vicky
ik heb ooik 2 kindjes via IVF, en ik kwam elke keer veel bij. Tis niet omdat die kindjes zoveel moeite gekost hebben, dat je niet mag zagen over kilo' s he'?
Ik ben elke keer 16 kg bijgekomen, pffff, en nu is de kleinste 3 maanden en moet nog 3 kg afvallen, geen mens die ziet dat ik nog iets teveel weeg...
dus, idd, zorgen voor later!!! maar leuk is het ni, als je normaal 54 weegt en je ziet 70!!!! staan op die weegschaal, bah, voelde me juist een nijlpaard!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 19:03
Greetje

Hey vicky,
Bij ons is de kinderkamer af sinds vorige week, nu begint het fijne allemaal binnenkort geboortelijst, geboortekaartjes, suikerbonen,...
Babykleertjes hebben we de laatste weken ook al redelijk veel gekocht.
De kleine begint nu ook heel veel te stampen meestal als ik mij neerleg om even te rusten.
ja nog tot donderdag moet ik werken zal wennen worden zolang thuis te zijn.
En ben je nog naar de gyneacoloog moeten gaan en alles goed. Wij moeten vijf augustus nog eens gaan.
Zeg ga je begin september ook mee met de keuring naar walibi?
Wij wel dan zijn we al een heel stuk verder.
Groetjes greetje

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:45
IkWordMama

Online Status
Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger, en k ben in een paar dagen 2 kilo aangekomen, nu ben ik van mezelf heel erg slank ... ik weeg 50 kilo nu. Dus die extra kilo´s vind ik op zich geen enkel probleem.
Bij mijn vorige zwangerschap vlogen de kilo´s er ook aan, maar dat is geeindigd in een miskraam. Nu maak ik me zorgen dat het straks weer gebeurd, omdat ik nog niet eerder gelezen o gehoord heb dat een zwangere vrouw zo snel aankomt...

Groetjes!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:50

bij keano kwam ik ook al snel kilo's aan met een week of 8 waren er al 3kg's bij was er in totaal 25kg bijgekomen hopelijk kom ik nou niet weer zoveel aan tot nu toe ben ik een kg of 8 bijgekomen ben ook begonnen met een hoger startgewicht door kilo's die er nog aanzaten van keano's zwangerschap, hopelijk ben ik straks al die kilo's weer kwijt

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:52
IkWordMama

Online Status
Dank je wel voor je reactie.
Dat is al een hele geruststelling!!

Groetjes!!

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 19:09
Lotte

IkWordMama; ik heb al vaak gehoord dat als je erg mager bent bij het begin van je zwangerschap, zoals jij, dat het dan perfect normaal is om bv. 20kg bij te komen. En die gaan er ook weer af hoor, geen zorgen. Een vriendin van mij woog 52kg, bij het begin had de gynaecoloog al voorspeld dat hij dcht dat ze rond de 70kg ging uitkomen... en inderdaad, ietsje meer zelfs, maar kindje kerngezond en alle kilo's na enkele weken al verdwenen!

Vicky: 3kg op 14 weken, is dat veel dan? Ik dacht dat dat redelijk normaal was... (En als dat veel is, dan moet ik me ook zorgen maken: 4kg op 16 weken :-s - reacties van anderen? is dit veel of ok?)

Lotte
Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 22:37
Vlinder

Hoi!!

Eventjes reageren omdat ik zo af en toe es begin me af te vragen of ik wel genoeg aankom of juist niet te veel...

Bij de start van mijn zwangerschap vlogen de kilo's er letterlijk aan! Ik ben nogal een bezig bijtje en ik moest stoppen met werken op 7 weken enne...tja, 3 kilo er bij. Meteen van 51 naar 54 kg en het was efkes slikken voor de omgeving, niet voor mezelf, want ik vind het enig om al een buik te hebben!!! Nu, ondertussen 21 weken ver bijna, zijn er al 5.5 kg bijgekomen. Toegegeven, ik let er ook niet op en geef maar al te graag toe aan de lustjes die ik heb. Volgens gyn perfect op schema, dus maak me er ook niet druk over.

Ondertussen ook al nieuwe garderobe aangeschaft...vooral kleertjes die je na de zwangerschap nog kan dragen. Hoop wel geen 20 kg of zo bij te komen, zolang het maar een beetje binnen de perken blijft.

Geniet verder van de zwangerschap allen!!!!

Liefsxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 10:01

Hallo ladies,

Heb de afgelopen dagen meermaals gehoord dat in mijn geval (3 kg op 14 weken) niet veel is. Maar ik zit nog al veel te googlen en ben op verschillende sites tegengekomen dat je bvb tot de 1ste 12 weken procentueel niks zou (mogen) bijkomen (ook op 9maand.com). Dat de meeste kilo's er vooral tss de 21 en 30 weken bijkomen. Daar was ik eerlijk gezegd een beke van geschrokken. Maar ondertss hebben veel vriendinnen, collega's mij gerust gesteld dat dit niet abnormaal is. Ik ben sinds dit wknd ook overgeschakeld op zwangerschapsbroeken. En ik moet zeggen dat mijn beginnend buikje zo veel beter uitkomt en dat het zo beter voelt ("Ik zie er zwanger uit en niet alsof ik al veel ben bijgekomen!").
We zullen dus maar niet te veel panikeren en genieten de zorgen van de bijgekomen kilo's zijn voor achteraf.

Hey Greetje,
Ik wou dat ik al zo ver was als jij! Dat is echt wel een fijne periode: alles in orde maken.
Wij hebben hier ook nog wel wat werk: heel het kamertje moet nog afgewerkt worden (plafond, laminaat leggen, verven, ...). Plus we moeten nog voor alles gaan zien. Maar wij gaan eind augustus nog een weekje naar de zon, nadien gaan we met alles starten. Kijk er wel naar uit.
Wij gaan ook mee naar Walibi met de keuring. Zal voor mij een heel ander pretparkbezoek zijn dan normaal: Ga zo graag in de wildste dingen. Die zullen we nu aan ons moeten laten voorbij gaan. Maar we weten waarvoor we het laten hé ... Voor u begint het dan al af te korten hé?
Heb volgende echo/controle woensd 30/7, ben dan 16 weken. Hopelijk geeft onze kleine uk zijn/haar geslacht dan al prijs. Wanneer was dat bij jullie trouwens? Vrees dat ik dan ook niet meer te houden ben om babykleertjes te kopen: 't is allemaal zo schattig!
Dus nog enkele daagjes werken? Fijn, dan kan je volop genieten van dat kleine wondertje in je buik en kan je goed rusten.

Grtz,
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 09:31
mupke

3 kg op 14 weken is echt niet veel!!!
Bij mijn eerste zwangerschap kwam is 21kg aan
En tot nu toe 1 kg..
hoop dat ik nu niet zoveel aankom..

liefs

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 14:00
jongemeid

Ik ben al 12 kg bijgekomen.
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 19:29
femke hanne

bij mijn vorige zwangerschappen ben ik telkens 23 kilo bijgekomen waarvan de laatste 10 in de laatste 3 maanden. Ik ben er nu reeds 12 bijgekomen dus het ziet er naar uit dat het achteraf weer dieet zal worden, maar dat zijn zorgen voor later....
Ik eet dubbel zoveel, omdat ik daar echt behoefte aan heb, dus ik ken de reden. Achteraf zal ik die gewoonte dan weer moeten afleren. Het is me de vorige keer toch ook gelukt, dus ik heb er vertrouwen in dat het ook deze keer zal lukken. Ik moest wel op mijn eten letten en ging 2x per week spinnen, met resultaat na zo'n 6 maanden.

Vermoedelijke bevalling op 25/10/2008.
Al 43 weken en 5 dagen zwanger (109.46% ver), nog 3 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:18
Ellen

Ik ben ondertussen al 7 kg verdikt!
Maar ik ben wel met een ondergewicht gestart door schildklierprobleem (ik ben 1m76 en woog voor de zw 51 kg)

Mijn gyn zegt dat heel magere vrouwen gemiddeld 20 kg bijkomen, 'gemiddelde' vrouwen komen zo'n 12 kg bij en vrouwen met overgewicht komen maar zo'n 7 à 8 kg bij. (dit zijn gemiddelde cijfers dus het zal niet bij iedereen kloppen natuurlijk)

Ik heb een voorgevoel dat ik toch wel de 20 kg ga halen aan het einde van mijn zwangerschap

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:21
Kiki

Ik ben al 17 kilo aangekomen Ik zit er niet mee hoor, heb nog heel de winter om het er af te krijgen! En mijn eerste zwangerschapsbroeken (gekocht met 12 weken) kan ik nog steeds aan, het zit dus echt goed aan m'n buik
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 23:03
Ingrid

Online Status Stuur bericht
oef, ben zo blij. Vandaag naar de gyn geweest. Ben in totaal 4,8 kg bijgekomen.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 46 weken en 1 dag zwanger (115.53% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >