< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Lage bloeddruk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Lage bloeddruk
07/07/2008 @ 20:45
Elsje

Online Status
Ik heb zelf altijd een lage bloeddruk 90/45 en mij wordt altijd erg afgeraden om zout te eten. Je gaat er ontzettend vocht van vast houden en dat wil je niet.

Je kan beter wat dropjes eten, honingdrop mmmmmmmm , of wat zouthout thee drinken. Thee met pepermunt wil ook wel helpen. Gewoon de doosjes lezen. Pickwick zet altijd waarschuwingen op hun doosjes, dat mensen met een hoge bloeddruk die niet moeten drinken.

Een lage bloeddruk kan vrijwel nooit kwaad, het is gewoon erg vervelend. Succes!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 20:33
Babyke*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Evy, die bloeddruk van haar is wel laag.
Een normale bloeddruk zit
Bovendruk : 120-150
Onderdruk: 70- 100

Ze valt hier buiten dus is hij toch wel wat laag.
Ik zelf heb ook lage bloeddruk, vandaag 9/6
Er is weinig wat je er aan kunt doen. Veel zout
eten, maar helpt toch niks vind ik.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:56
hw

Online Status
Heb je je Hb-gehalte al laten nakijken?
Bloedarmoede (=een te laag Hb) komt heel veel voor in de zwangerschap, en kan ook zorgen voor vermoeidheid, lusteloosheid, licht gevoel/flauwvallen etc.
Heb een aantal jaren geleden (niet in de zwangerschap) bloedarmoede gehad, en ik voelde me zwaar beroerd daardoor! Terwijl ik van mijn lage bloeddruk (100/60, al de hele zwangerschap terwijl mijn bloeddruk normaal 120/80 is) nauwelijks last heb.
Een bloedafname voor Hb-bepaling lijkt me geen overbodige luxe als je je zo beroers voelt. Sterkte!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 17:09

Online Status
Ik heb assistente gesproken van mijn huisarts. er zit wel een infectie in mijn urine, dus volgende week wil hij nogmaals mijn urine ontvangen en nakijken. Dan zal hij gelijk mijn bloeddruk nog eens nakijken.

Waardoor ik zo moe en lusteloos ben weet ik ook niet en waar het vandaan komt al helemaal niet. Na de 3 mnd. moet je beter gaan voelen, ik voel me alleen maar moeier en rotter worden.

Mijn huisarts wil dan ook dat ik deze week nog gewoon rust hou en volgende week na mijn urine nagekeken te hebben verder kijken wat ik ga doen.

Ik heb totaal geen fut om naar mijn werk toe te gaan en al helemaal niet om te werken. Daarom wil mijn huisarts eerst dat die infectie weg is.

Dus tot volgende week dinsdag zit ik zoiezo thuis, rust te houden.
Kan totaal geen kwaad bij mij volgens mijn huisarts.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:52
SDS

Hey,
kan er niets anders zijn dan die bloeddruk want een bovendruk van 110 is niet zo abnormaal hoor. Een normale bovendruk is 120 met onderdruk 80.
Mijn bloeddruk is 90/50 en heb er wel last van als het warm is maar verder niet. Werk in een ziekenhuis maar die bloeddruk is hier geen reden om thuis te blijven hoor.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:53
someone

Mijn bloeddruk was in het begin ook laag met name de onderdruk die lag rond de 50, en daar had ik ook aanmerkelijk veel last van, mijn vlk. vertelde me dat als mijn lichaam aangaf zin in zout te hebben dat gewoon te nemen en eraan toe te geven.

Nu op de helft is mijn bloeddruk 'normaal' en heb ik totaal geen behoefte aan extra zout te eten dus doe ik dat verders ook helemaal niet, hopenlijk blijft de bloeddruk zoals ie nu is....

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:31

Online Status
Evy, het valt ook nog wel mee, daarom moest ik ook mijn urine wegbrengen, verloskundige denkt dat ik een infectie heb. Daardoor kan je je ook zo moe en rot voelen.

Vanmiddag krijg ik hier de uitslag van.
Zodra ik de assistente van de huisarts aan de lijn heb, ga ik zeker even overleggen wat ik het beste kan doen. Of gewoon doorgaan met werken of toch nog even wat langer rust houden. Ik fiets namelijk altijd naar mijn werk, maar dat hoef ik nu niet te doen, val ik gelijk om.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:29

Online Status
Ik heb van mezelf altijd al een lage bloeddruk gehad namelijk
110/ +/-60.
Betreft die infectie, daardoor kan ik me moe en niet helemaal lekker door voelen volgens de verloskundige. Dus ben benieuwd wat eruit komt uit de uitslag straks.
Als het goed is wordt ik er vanmiddag nog over gebeld.

Ik hou je op de hoogte. Jij ook sterkte met je lage bloeddruk.

Claudia

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:28
Evy

Zo laag is die BD niet hoor... 110/56 is toch nog aanvaardbaar.
Je onderdruk is wat laag, maar die 110 is perfect.

Rusten kan ookal wonderen doen en extra vitaminen en ijzer kan ook helpen.

Als je bovendruk onder de 100 gaat, mss toch eens even naar de huisarts gaan. Beter een keertje teveel dan 1keer te weinig.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:13
Liesje

Hey,

ja op het werk weten ze het, werk in de psychiatrie en dus moet ik het toch direct zeggen dat ik zwanger ben. Ook ondanks mijn verleden hebben ze veel begrip rond de situatie, heb echt geluk met mijn bazen!
zou het kunnen zijn van een infectie? raar had ik nog niet van gehoord. Had je nog geen last van een lage bloeddruk tijdens het begin van de zwangerschap? veel sterkte

Tot gauw,

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:02

Online Status
Liesje, dat is ook erg vervelend al 4 weken van je werk.
Zijn ze op je werk al wel op de hoogte dat je zwanger bent, want je bent nog niet zo heel ver.

Ik blijf zeker gewoon gezond eten maar ja, het blijft vervelend.
Ik wordt zo nog gebeld door de huisarts/assistente ivm ik vanochtend
van mijn verloskundige mijn urine moest inleveren. Dat gaan ze checken op een infectie. Kan ook namelijk zijn dat ik ook daardoor nog eens rotter voel.

Ik wacht het wel af, zodra ik iets weet horen jullie me weer.

Groetjes,
Claudia

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:59

Online Status
Petra,ik slik sinds 3 dagen nu extra vitamine c en gravitamon.Deze beide neem 's avonds na het eten in.Moet zeggen dat ik daar nog weinig van merk.IJzer tekort heb ik niet, want mijn ijzer is in orde. Het is echt bij mij puur een lage bloeddruk.Vandaag ook weer eens hoofdpijn erbij gekregen, dus hou me lekker rustig.

Bedankt voor je reactie en tip.4 aug.ga ik pas weer naar de verloskundige,wachten het dan wel weer af.

groetjes Claudia

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:55
Liesje

Hey meid!

Ikzelf zit met hetzelfde probleem, mijn bloeddruk blijft rond de 9/5 staan, ben daardoor al bijna 4 weken thuis van mijn werk want ik val overal om.. mijn huisarts zegt dat dit zeker geen kwaad kan voor ons beebje, want die trekt zich daar niks van aan. Gewoon blijven gezond eten en verder regelmatig rusten! Ze zei wel dat ik moet opletten met extra zouten eten, misschien beetje op de gerechten, maar niet beginnen met chips eten enz.. want dat is geen gezonde voedseltoevoeging..

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:50

hey

claudia, je hebt misschien vitaminen of ijzer tekort?
neem je al iets in van vitaminen of zo?
ik had hier ook last van op 15 weken zwangerschap.
ik neem nu die omnibionta ( zonder voorschrift te verkrijgen in apotheker) en ik neem magnitop zakjes, dat is magnesium ( ook zonder voorschrift te verkrijgen) en ik voel me wel veel beter hoor.
die 2 plus regelmatig iets eten en 2 glazen cola op een dag.
en zaterdag naar gyné geweest en bloeddruk was perfect !

groetjes petra

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:13

Online Status
Hallo aanstaande moeders,

Ik wil graag het volgende met jullie delen, misschien hebben jullie tips. Ik wordt er in ieder geval gek van.

Ik heb sinds een week of 2 een lage bloeddruk 110/56. Daardoor ben ik dus erg moe en heb een raar gevoel in mijn hoofd. Voor het kuikentje in mijn buik is het goed, ik voel me er alleen erg onprettig bij.
Zit ook sinds vorige week dinsdag al thuis, omdat ik het gewoon niet red om te werken. Elke keer zo duizelig, niet echt prettig.

Misschien komt het voor sommige van jullie ook bekend voor en wat doen jullie eraan.

Groetjes en hopelijk tot schrijfse op het forum!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]