< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Volhouden???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
Gisteren @ 14:49
Ann

Online Status Stuur bericht
Hoi,

ik heb er vorige keer al op aangedrongen om met één ampul te beginnen maar dat weigeren ze steeds. Ze willen het risico niet nemen van te veel follikels te stimuleren alhoewel ik de eerste keer er ook vier had.
De eerste keer had ik 25 ampullen nodig, de tweede keer had ik aan 13 ampullen genoeg. Ik krijg gelukkig 10 ampullen van een vriendin die ook Menopur moest spuiten, maar nu bijna drie maanden zwanger is, dus dat scheelt ook al een stuk. Maandag moet ik terug op controle en hopelijk is er dan wel iets in gang geschoten.
Als ik jullie zo hoor hadden jullie in het begin altijd laag oestrogeen, dus ik hoop er op dat dat misschien een goed teken is?

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:37
kermit

hallo

Diana, dan schillen we inderdaad maar 4 weken . Wanneer heb je eerste echo?

Ann: ik moest de eerste keer laten prikken op cd 10 en mijn oestradiol stond dan ook wel laag hoor. Ik zou me hierover geen zorgen maken. Op korte tijd kan dit vlug de hoogte inschieten
Meestal moest ik 10 dagen 1.5 ampullen spuiten. De laatste cyclus mocht ik de laatste dagen verminderen naar 1 ampulle.
Kan je niet nog eens aandringen om direct met 1 ampulle te beginnen, want zo vliegen die ampulles er vlug door natuurlijk. Kom je nog toe met 16 per cyclus?
Wanneer moet je terug op controle?

Groetjes
Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:40
Diana (werk)

Hallo,

Ik zat altijd rond de 16 dagen op 2 ampullen.
Toen ik van Lucas zwanger raakte 18 dagen 2 ampullen.

Misschien moeten ze met 1 ampul beginnen ipv 0,5. Maar inderdaad uitkijken dat het er niet teveel worden, want dat wil je ook niet natuurlijk.

Succes,

Diana
Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:14
Ann

Hoi,

de eerste keer had ik 7 dagen 0,5 ampul, 9 dagen één ampul en 8 dagen 1,5 ampul.
De tweede keer had ik 8 dagen 0,5 ampul en 9 dagen één ampul.

Heb dus altijd vrij traag gereageerd, maar toch beter dan deze keer.
Wauw, 18 oestrogeen is ook wel heel laag. Misschien is er dan toch nog hoop?! Hoeveel dagen moest jij gemiddeld spuiten? En welke dosering?

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 17:57
Diana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Kermit, ik ben donderdag 5 weken. Niet eens zoveel verschil he.

Ann, bij mij was de kwaliteit van de eisprong niet goed.
Maar op zich is 0,38 toch best al aardig. Ik had vaak op dag 12 nog kleiner dan 0,18. Dag 8 is erg vroeg hoor. Hier prikken ze standaard op dag 10.
Hoop houden, met welke dosering had je de vorige keer een eisprong?
Ik voor je,

Diana

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 15:35
Ann

Hoi,

heb juist telefoon gehad van fertiliteit. Er was op de echo nog niks te zien (wat ik al verwachtte), maar erger is dat mijn oestrogeen nog super-super-super-laag staat!! Na 6 dagen spuiten met 0.5 ampul (zit nu op dag8) is mijn waarde maar 38 terwijl ik in een niet-gestimuleerde cyclus op dag 8 al op 45 zat!!!!

Resultaat: ik moet vanaf vandaag 1 ampul beginnen spuiten en maandag terug op controle. Mijn Menopur gaat er dus weer doorvliegen!! Heb nu weer schrik dat de stimulatie dan weer ineens te hevig gaat zijn en ik tegen maandag een overstimulatie heb... Maar ik zal er maar op proberen te vertrouwen dat ze weten waar ze mee bezig zijn zeker?

Diana, fris mijn geheugen eens even op: was het bij jou alleen de kwaliteit van je eisprong dat niet goed was of begon jij ook minder te reageren op de Menopur?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 10:18
kermit

hoi

Diana: Ik ben uitgerekend voor 26 juni . vrijdag ben ik 9 weken
anders niet te veel last van kwaaltjes?

Ann: hoe was de controle vandaag. Hoelang ben je nu aan het spuiten ?

groetjes
Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 08:29
Diana

Ha Kermit,

Hoe ver ben je nu?
Ik ben uitgerekend voor 23 juli. Allemaal verjaardagen van vrienden en mijn vader er om heen en Lucas 10-8. slik!

Ann, we nu op volle toeren voor jou!

Groetjes,

Diana

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 13:51
Ann

Hoi,

ik heb morgen mijn eerste controle. Zoals gewoonlijk zie ik er weer dik tegen op om met heel de rompslomp te beginnen, maar misschien gaat het weer beter als de eerste controle achter de rug is.

Jullie moeten je niet schamen omdat jullie blij zijn hé! Het doet soms pijn om al die dingen te lezen, maar langs de andere kant geeft het me hoop. Kom maar geregeld langs om me de verhalen te vertellen over ochtendmisselijkheid en zo!

Diana, het zal zeker aanpassen zijn met twee kindjes! Maar daar wen je wel snel aan denk ik.

Groetjes
Ann

[Laatst gewijzigd door Ann - 17/11/2008 @ 13:52] - Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 13:36
kermit

Hoi iedereen,

Sorry dat ik hier niet zo veel schrijf, maar ik wil niemand kwetsen met mijn verhalen. Ik vond het altijd zelf heel moeilijk om te lezen vandaar…

Diana: van harte proficiat hoor ! Voor wanneer ben je dan uitgerekend?

Ann: hoe gaat het met jou ? Onze duimen staan nu allemaal voor jou hé ! Dat moet zeker nog lukken dit jaar !!

Ik heb volgende week mijn tweede echo. Eerste echo gehad op 22.10
Verder moet ik wel oppassen met wat ik eerst, want ik ben niet immuum voor toxoplasmose. verder wel moe en misselijk met vlagen, maar dat nemen we met plezier erbij.

Groetjes
Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 19:33
Diana

Dag dames,

De test was nog ongeveer hetzelfde, maar het bloedprikken was mooi.
HCG van 246.
Vrijdag nog eens prikken om te kijken of het goed gestegen is en dan krijg ik een afspraak voor een echo.

Ik vind het nog onwerkelijk en ben benieuwd hoe druk het straks is met nog zo'n bengeltje erbij. Want deze is erg druk en dwars op het moment. (hij is ook wel wat ziekjes hoor)

Groetjes,

Diana

Kermit, al echo gehad?

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 08:50
Ann

Hoi Diana,

ik duim voor jou! Hopelijk heb je snel een dikke streep erop staan!

Bij mij is alles terug opnieuw begonnen. Gisteren mijn eerste spuit Menopur weer gezet. Hopelijk mag ik me ook snel verheugen aan goed nieuws.

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 19:23
Diana

Dag Dames,

Hoe gaat het hier met iedereen?
Kermit? al iets gewend? Heb je al kwaaltjes.
Ann? Hoe is het met jou eigenlijk?

Ik had heeeeel weinig hoop deze maand. Mede omdat ik niet zo lekker was en mijn mannetje net rond de eisprong een nacht weg was. En toen voelde ik de eisprong al en hebben we s'avonds nog maar schade ingehaald .
Gister wat rose rood verlies en vannacht en vandaag niks meer.
Vanavond toch maar een testje gedaan en een licht streepje.

Ik geloof het nog niet en doe morgen nog een test en eventueel nog bloedprikken.

Jullie horen nog van me,

Diana

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 12:42
Diana (werk)

Ha Kermit,

Dat is normaal hoor die onzekerheid.
Ik debnk dat iedere zwangere dat doormaakt en zeker als je er ook nog eens zoveel voor hebt moeten doen dan ben je misschien nog eens extra onzeker.

Maar vertrouwen hebben dat alles goed komt,

Groetjes en geniet,

Diana
Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 10:53
kermit

Hallo dames

Bedankt voor de felicitaties. Ik voel me wel heeel onzeker hoor.

Ik duim met jullie mee dat het zo snel mogelijk lukt !

gr
Kermit
Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 11:10
Diana (werk)

Hallo,

Lucas heeft wel wat te pakken ja. Hij is al paar weken verkouden nu. Het weekend heeft hij overgegeven 2x over mij, bed en alles heen (MMM) en de dagen erna flink diarree gehad. Nu gaat het weer een beetje. Hij eet alleen slecht, maarja dat doen we zelf ook als we ons niet zo goed voelen he.

Ja, inderdaad vreemd dat ik nu geen enkele controle meer hoef. Ik voel me ook een beetje in het diepe gegooid en het voelt een beetje als terug bij af. Maar ik neem aan dat ze weet wat ze doet en dat het dus wel in orde is. Hopelijk hebben we nu heel snel een positieve test in handen.

Ann, bij jou staan de ook weer omhoog,

Groetjes,

Diana
Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 08:24
sterretje

Diana

beetje vreemd dat ze het zo laten gebeuren allemaal, maar ja, alas het goed zit, waarom niet hé.

en Ann ook voor jou

[Laatst gewijzigd door sterretje - 29/10/2008 @ 08:24] - Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 08:23
Ann

Hoi,

ik kan geloven dat je perplex stond! Zou ik zelf ook zijn...
Dat zal wel een hele verandering zijn, niet meer op controle. Laat ons hopen dat je dan snel resultaat krijgt!

Hoe is het trouwens met Lucas? Heeft hij ook nog geen microben te pakken? Het dochtertje van een collega is momenteel ziek en het dochtertje van mijn zus ook. Lijkt eigenlijk wel alsof alle kindjes goed ziek zijn voor het ogenblik. En dat in de vakantie...

Met mij gaat alles goed. Ik merk aan mijn temperatuurscurve dat ik dit weekend mijn eisprong gehad heb, dus nu is het afwachten. Ben al superblij dat ik toch eens een natuurlijke eisprong gehad heb, moest ik daarvan zwanger zijn zou het helemaal fantastisch zijn. Denk dat als ik tegen 12 november nog geen maandstonden heb, ik bloed ga laten nemen. Dan ben ik drie dagen overtijd, dus heb ik toch al een beetje zekerheid.
Ik moet zeggen dat ik deze maand heel rustig ben. Heb zo'n beetje een gevoel van 'het is mooi meegenomen, dus het mag maar het moet niet'. Vind dit raar van mezelf, want ben nog nooit zo kalm geweest.

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 19:44
Diana

Hallo,

Nou, ik stond een beetje perplex vanmorgen. Ze vroeg direct: Je wilde toch nog een keertje laten kijken vandaag???
Want je cyclus is helemaal goed nu, dus in principe hoef je niet meer te komen. Maar we kijken vandaag nog wel en dan kom je pas terug als je zwanger bent. Ik dacht: ok!
Ze had toen aangegeven twee tot 3 cycli te volgen, maar goed.

Een mooie follikel van 15,8 mm. en BMS al 8 mm, dus ziet er goed uit.

Een beetje vreemd nu dus, ik hoef geen bloed meer te prikken, geen echo's meer en pas terug als we zwanger zijn (of het te lang duurt zonder resultaat of mijn cyclus wijkt te zeer af)

Al met al goed nieuws dus,

Groetjes,

Diana

En bij jou trouwens????

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 16:06
Ann

Hoi Diana,

ben nieuwsgierig: hoe was de controle vandaag? Beetje goed nieuws gekregen?

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]