< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's uit omgeving neerpelt

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's uit omgeving neerpelt
05/09/2008 @ 22:07
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Klaartje, nog eens een dikke proficiat! Ik ben zo blij voor jullie dat je er deze keer ten volle van hebt kunnen genieten!
En wat een poppeke! Echt kei-schattig!

Geniet ervan!

Hier is het schooljaar weer begonnen, maar de directeur is zo vriendelijk geweest om mijn 4 vrije uren allemaal op woensdag te zetten, werk dus 4 dagen!

Aerynn haar onthaalmoeder is gestopt en nu zou ze tot Allerheiligen naar een andere moeten gaan :-( Nu gaat de dienst opvanggezinnen een attest maken voor school dat ze geen plaats vinden voor haar (en dat is ook zo, ze gaat maar halftijds)en dan zou ze in pricipe na 13 september (dan wordt ze 2,5) mogen starten ipv 3 november. Afwachten dus... Ik ben woensdag met haar naar onze school geweest, in Wallonië dus, om te kijken of het zou meevallen als ze daar zou gaan. Ze vond het eerst leuk, tot ze zich pijn deed en de juf niet begreep. Ze antwoordde: Kunt niet praten zo... En is beginnen huilen en de pret was over.

Was wel grappig, ocharm :-)

Bye x

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 13:45

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer! En vanaf nu zijn we met 4, zoals jullie al van Evi gehoord hebben.

Alles is heel goed en rustig verlopen, zoals we gevraagd hadden. Echt, de gynaecoloog en de vroedvrouwen hebben er alles aan gedaan zodat wij optimaal van de bevalling en onze kraamtijd konden genieten. Veel is er over de bevalling natuurlijk niet te vertellen. Gewoon een operatie, ik heb Frauke even mogen zien, dan werd ze onderzocht en heb ik haar nog even mogen strelen. Dan is papa met haar naar het moederhuis gegaan en werd ik dichtgemaakt. Nog een half uurtje op de recovery en toen kon ik haar eindelijk in mijn handen houden!

Onze grote broer reageert tot nu toe heel positief en wil zijn zusje de hele tijd knuffelen. Hij roept de hele tijd 'aai' en als ze op zijn schoot zit, wordt ze bijna plat geknepen, zo knuffeld hij haar. Gisteren zijn we hem samen in de kribbe gaan halen en hij wou thuis zelfs niet uit de auto voor Frauke omdat hij bang was dat ze moest blijven zitten.

Met mij gaat het best goed, alleen vermoeid. Echt pijn heb ik niet meer, dus mijn herstel gaat vrij vlot. De avond van de bevalling ben ik al uit bed gekomen en de dag nadien stond ik al onder de douche!

Momenteel krijgt onze dochter borstvoeding en ook dat loopt heel vlot. Ze kan heel goed drinken en gisteren woog ze terug 3410gr. Ze was 300gr afgevallen, maar heeft het al bijna terug ingehaald nu.

't Is dus allemaal helemaal anders gegaan dan bij Noah en we hebben echt genoten van elk moment. En we waarderen ook alles, want niet moeten afkolven, kindje op de kamer,... is toch een heel speciale gebeurtenis in ons geval!

Zo, dat was het zo een beetje. Als het nog lukt dadelijk, ga ik mijn profiel een beetje aanpassen zodat er ook foto's van Frauke bij staan.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 09:59
noeke25

Heyhoi,

Ook van ons 3 een dikke proficiat voor Kaat. Ik hoop dat ze mag genieten van de tijd samen.

L: Ik heb al elke keer in Nederland gesolliciteerd, maar ook daar zijn de interims een beetje schaars. Het wordt dus weeral afwachten en hopen dus dat iemand ziek wordt Erg dat ik dat moet zeggen, maar ik leef van de mensen die ziek zijn. Als er niemand ziek wordt, kan ik niet werken.
Ik heb er wel al vaak aangedacht om ander werk te gaan doen, maar toch. Ik ben ontzettend graag tussen de kindjes, bandwerk is niets voor mij, ... en ik wil de vele vakanties ook niet opgeven

Ja, die ramen grrrrrrrrrrrrrr. Zot word ik ervan. Ik ben gisteren nog maar eens begonnen om er een paar te poetsen, maar heb het vrij snel opgegeven. Ik was het na 2 uur beu. Dus vandaag ga ik daar wat aan verder doen.

Leen, ik had vroeger ook altijd strepen, maar in de lidl hebben ze daarvoor een wondermiddeltje Een speciaal doekje, en als je het raam hebt gepoetst en er daarna met het doekje overgaat, dan zijn de strepen weg. Mijn nonkel gaf me die tip en inderdaad het werkt. Dus misschien eens proberen?!

En nu nog zo'n tijdrovend ding. de omas en opa's kwamen met het fantastische idee om de smurfenstickers van delhaize te sparen. Ze waren goed op weg, maar wie mag de laatste bij mekaar sprokkelen? Ikke dus. En tis echt niet simpel om die laatste nummers bij mekaar te krijgen. Nog 10 nummertjes en dan is ons boekje vol. Dus iedereen duimen, hé

Dikke knuffels
Noëlla en Rune

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:30
leen

KLaartje,

Een heel dikke proficiat met jullie dochtertje!!!!!! Geniet er maar ten volle van, en we horen je hier wel weer als je wat tijd hebt, om je bevallingsverhaal en de eerste momenten, hier te komen neerpennen!!

Evi,
Dank je wel voor het melden van het nieuws, en je mag gerust berichtjes lezen hoor, we vertellen hier geen geheimen hihi, of ik toch niet , een forum is publiekelijk eh!!!

groetjes xxx

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 21:04

hoi,

ik kom hier maar toevallig bij uit maar ik zal hier dan ook het blije nieuws uiten...

noah is vandaag grote broer geworden!
Frauke weegt 3500 en is 53 cm groot!

groetjes evi ( ik ken klaartje van uit het moederhuis noah en tijs lagen samen in de couveuse en waren bij dysmatuur) verder heb ik hier geen berichtjes gelezen...)

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:47
leen

Hey hey,

Noeke,
Ohh jee, zo een ramen om te poetsen dat is echt niet fijn nee!! ZOu ik ook niet zo blij mee zijn, dus dat is jullie volgende verbouwingswerkje, de ramen?? Ik heb daar zowiezo al een hekel aan, aan vensters wassen, ik heb altijd strepen, al doe ik ze 5 keer opnieuw ik blijf strepen hebben, en als P ze doet heeft die nooit strepen, maar ja, die is zovaak thuis dat hij daar de tijd niet voor heeft he.. Dus jammer voor de mensen die het zien en hen er vooral aanstoren, maar op mijn ramen staan dus wel al eens serieus strepen hihi..

Kaatje,
Je houdt ons dus nog een beetje in spanning.. Lijkt me wel heel stressy als je weet wanneer je je kindje in je armen gaat hebben.. Ik vond het al zo stressen de nacht voor mijn inleiding hihi.. Denk dat de dagen dan trager gaan, of sta je er niet te veel bij stil??
Staat je koffertje al gepakt?? Niks vergeten

L,
Ohh die dochter van je kan het uitleggen hihi.. Ze kan eens aan Bart vragen in de Spar of hij ook nieuwe knietjes verkoopt We hebben dus niks gemist aan Vreren feest dan.. Jammer dat het allemaal zo kleinschalig is dan he.. We zijn dit weekend naar de Neremsfeesten geweest, mijn schoonouders zitten in het bestuur van DV Nerem, en die organiseren dat, dus ja dan kunnen we niet anders eh, maar dat is elk jaar wel fijn.. Vrijdag was het kienavond ben ik effen met een vriendin iets gaan drinken na de training zijn de mannen ook effen geweest, maar dan ben ik alleen naar huis gegaan P wou nog wat blijven plakken mannen
En zaterdag was het kinderanimatie namiddag met ballonnenshow en lenny en benny kinderdisco, iander vond het allemaal maar beangstigend, en savonds dan bbq met sjeng on the beng ofzoiets die kwam optreden en daarvoor en -na waren benny en lenny dj van dienst, ik heb zo spijt dat ik mijne camera niet meehad, iander was het showbeest van de avond, dansen, dansen en nog eens dansen hihi.. Op het podium op de begane grond, overal waar hij kon, begon hij te dansen

groetjes xxx

[Laatst gewijzigd door leen - 25/08/2008 @ 13:49] - Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 21:20

Hoi allemaal,

Noeke, ik kan't geloven dat je de pest krijgt aan ramen wassen. Wij hebben gelukkig gekozen voor ramen met de verdeling tussen het glas, dus hier gaat het vlot. Maar in ons appartement kon ik ook niet goed met de trekker tussen de ramen.
Hier zijn we ook aan't sparen voor kasten en een tablet in de wasplaats, maar't gaat maar tergend traag vooruit. Gelukkig krijgen we dit jaar eindelijk geld terug van de belastingen en komt het er misschien toch nog van dit jaar.
Wij hebben ook een superpopulaire gynaecoloog. Toen ik was zwanger was, was er een wachttijd van 9 weken. Terwijl bij Noah een wachttijd van 2 weken was. Ze is dus op korte tijd drukbezet geworden. Gisteren had ze iedereen afgezegd, behalve ons. Wij mochten nog naar't ziekenhuis komen, gelukkig. Wel fijn van haar!
Vroeger had ik in Overpelt dr Verbeke en daar was ik best wel content van. Nu zit ik in Mol, dus ben ik overgegaan naar dr Cochet.

Liesbeth, de drukte kan dus weer beginnen. Ja, jullie hebben misschien wel veel vakantie, maar toch zou ik niet willen ruilen. Mijn werk zit er op als ik de deur op't werk dicht trek, maar bij jullie begint het dan vaak nog, he.
Wij weten de datum, maar ik ga het nog even voor onszelf houden. Maar ik breng je zeker op de hoogte, hoor!
Amai, een kindje van over de 5 kg! Dat lijkt me ook geen pretje!
Liesbeth, dat Aerynn zo groot is, zal ze ook van geen vreemde hebben, zeker? Wel grappig van haar knietjes! Opletten wat je zegt, dus. Hier zei ik toen straks tegen Noah dat we met de auto weg zouden gaan, als hij wakker was. En het eerste wat ik hem hoorde zeggen toen hij wakker werd was: auto tede!

Hoe is het trouwens met je ouders en je zus? Zijn daar al kindjes?

Wij hebben ons net nog eens getrakteerd. We zijn met ons drietjes steppegras gaan eten in't Heidehof! Amai, dat heeft ons gesmaakt, was al meer dan een jaar geleden dat we daar nog geweest waren.

Nu hebben we morgen nog ne doop met ne barbeque en dan mag van mij ons spruitje toch komen. Ik begin weer vaker harde buiken te krijgen, dus ik denk dat er toch schot in de zaak aan't komen is.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 14:22
L.

Hey iedereen,

Ik ben er ook nog eens geraakt...
Wat een drukte, de school is terug open en ik krijg een groter lokaal, dus heb heel mijn materiaal moeten verhuizen en mijn klas mogen inrichten. Heel fijn, maar ook veel werk...

Noeke, jij woont toch in Neerpelt, he? Heb je er al eens aan gedacht om in Nederland te gaan werken in het onderwijs? Ik ben ook kleuterjuf, en heb ik het begin een jaartje in Eindhoven gewerkt. Je moet eens kijken op http://www.onderwijsvacaturebank.nl Daar staan alle vacatures op, je kan per regio selecteren, bij de jobs kies je voor groepsleerkracht. Wie weet... Veel succes in ieder geval! In Limburg is het rampzalig, he, het onderwijs... Ik start nu mijn 3e jaar in dezelfde school in Wallonië, 45km, maar dat neem ik er wel bij!

Klaartje, goed dat je nog rond loopt! En wat een goed nieuws dat je baby'tje het zo goed doet! Zal wel een hele opluchting zijn, na alles wat je met Noah hebt doorgemaakt! Hou ons op de hoogte ;-) Weet je de datum van je ks? Of blijft het een verrassing voor ons?

Leen, het zijn niet alleen de mannekes die gek zijn van mosselen, hoor. Ons Aerynn is ook een mosselmonsterke :-) Zal misschien eerder aan het geboortejaar liggen :-)
We zouden toch eens moeten afspreken, he, meid, es kijken of we elkaar al kennen of niet :-) Stuur maar een pb met dagen dat het voor jou het beste past! Wij zijn wel naar Vreren Feest geweest, vrijdag naar de fuif (was niet veel, halve tent vol, 100 man ofzo) en zaterdag naar de barbecue. Wel druk, maar te druk voor de 2 tafeltjes met buffet wat ze hadden klaargezet, 10 minuten aanschuiven voor je eten te halen :-( Dus jullie hebben niet veel gemist!

Ik ben deze week weer gaan zwemmen met Aerynn, probeer ik iedere week te doen. Zat daar een mevrouw met een manneke van 18 maanden, en die mevrouw was zo supermager! Geen enkel bobbeltje vet of striem, echt maatje 34 ofzo. Vertelt ze opeens dat haar zoontje 5,250kg woog met de geboorte!!! Ik viel bijna om van verbazing! Over de 5 kg! En dan zo'n mager vrouwke, ik vroeg al waar ze dat gestoken had! Ze zei dat ze volledig rond was, hihi, even dik opzij als vanvoor :-)
Ik vond ons Aerynn met haar +4kg al veel, maar meer dan 5kg, wat een hel! En een natuurlijke bevalling, zei ze!

Er waren nog 2 kindjes van 2 jaar, toen viel me echt op dat Aerynn echt wel een grote is met haar 96 cm, ze was ne kop groter dan een meisje van 2 en even groot als het zusje van 3,5! Het gaat zo snel, he, als je ziet wat ze op die 2 jaartjes al allemaal kunnen en vooral vertellen...
Hier was ze weer grappig... Ze was op haar knieën gevallen, en wij gebruikten de uitdrukking: 'haar knieën kapot gevallen'.
Gaat ze in de zetel zitten, blaast ze op haar knietjes en zegt ze: 'oei oei, arme knie, doet pijn' Ik antwoord dat dat zeker pijn, dat mama een kusje zal geven en een plakkertje zal plakken. En zij antwoordt: 'Nee, gaat niet maken, mama, knie is kapot, moeten morgen winkel nieuwe kopen' Hihi, wij lachen natuurlijk, en zij boos omdat ze geen nieuwe knie kreeg :-) Die uitdrkking gebruiken we dus niet meer, knie kapot gevallen :-)

Alé, ik ga nog een beetje voor school werken, wat plastificeren enzo... Laatste weekje vakantie zal snel om zijn... Maar ik klaag niet, niet iedereen kan zeggen dat ie 2 maaden vakantie heeft, en heb ook wel zin in het nieuwe schooljaar!

Groetjes!

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 10:01
noeke25

Hoihoi,

Grote verbouwingen zou ik het niet echt noemen hoor. We hebben ons huisje 5 jaar geleden gekocht en zijn er wat aan aan het veranderen. Het zijn hier allemaal houten ramen en deuren en onderverdeling op het glas. Een gewoon raam is dus opgedeeld in 9 kleine vakjes; Ik heb er zelfs een speciale aftreker moeten voor gaan kopen, of ik kon mijn ramen niet poetsen. En dat ben ik nu een beetje beu; Want om helemaal rond te komen, moet ik smorgens om 8 uur beginnen en ben ik savonds rond dezelfde tijd pas klaar met enkel ramen poetsen. Echt geen lachertje dus.
Elk jaar proberen we 1 of ander grote verandering aan te brengen aan ons huis. Eerst hebben we rolluiken laten plaatsen, een poort en omheining, tuinhuis, nieuwe tuin, ... Maar nu de prijzen overal zo duur zijn gaan de volgende veranderingen toch wel iets langer dan een jaartje duren vrees ik

Dat lange wachten he int ziekenhuis. Daar had ik ook altijd zo'n hekel aan. De eerste keer dat we voor echo gingen heb ik ook 2 uur moeten wachten. Maar dat heb je met een populaire gynea, hé. Iedereen wou bij haar, dus altijd heel druk. Spijtig genoeg moeten we op zoek gaan naar iemand anders, want zij is er mee gestopt. Dus als iemand een gynea kan aanraden in het ziekenhuis van Overpelt, let me know!!!

En nu ga ik nog wat verder werken.

Groetjes iedereen
Noêlla en Rune

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 20:00

Hoi hoi,

Noeke, jullie hebben grote plannen, dan! Zijn jullie een huis aan't verbouwen?
Ik kan't geloven dat je die interims beu bent! Heb je al zicht voor volgend schooljaar?

We zijn net terug van de gynaecoloog. Er was eerst een bevalling tussen gekomen en daarna een keizersnede! Ons geduld is dus nogal op de proef gesteld.
Alles is nog in orde! Ons kindje is geschat op 3600 gr! Maar de gynaecoloog denkt zelf dat het wel een overschatting is, ze heeft toch 2 keer gemeten omdat ze niet zeker was.

Groetjes Klaartje
en een prettig weekend allemaal

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:22
noeke25

Heyhey,

Hier ist ook een beetje druk geweest. We zijn alles aan het klaar maken om binnenkort nieuwe ramen en deuren te zetten, in de tuin aan het werken, zomerschoonmaak, ...

Maar hier gaat alles gewoon zijn gangetje hoor. Rune ligt in zijn bedje, en mijn ventje is net gaan werken, dus heb ik even de kans om op de pc te tokkelen.

Voor we het mocht interesseren Ik ben ook kleuterjuf, maar spijtig genog zonder vast werk. Ik doe dus de ene interim na de andere en na 6 jaar ben ik dat stillaan beu aan het geraken en hoop ik stilletjes aan op een eigen klasje.

En nu ga ik mijn soepje roeren, of anders hebben we zwarte soep

Groetjes Noeke en Rune

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:13

Hoi Hoi,

Leen, ik loop nog steeds! Maar met de mannen in huis was het er nog niet van gekomen om nog eens te antwoorden.

Oh spannend dat jullie nu het geslacht al weten! Bij ons begint het nu wel echt op te korten. Ik begin nu toch ook wel heel nieuwsgierig te worden naar het geslacht!

Verder is van hieruit niet veel nieuws te vertellen. We hebben een rustig weekend achter de rug.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 12:27
leen

Hallo,

Iedereen fijn genoten van het verlengde weekend???

Wij zijn vrijdag naar de efteling geweest met Iander, hij heeft zijn ogen uitgekeken, maar ik denk dat hij mss toch nog iets te klein was, maar volgend jaar gaan we nog eens een keertje terug he

Zaterdag hebben we dan onze 3d echo gehad, hebben we het beebje mooi gezien, en alles was in orde, en het geslacht is bevestigd, dus we zullen er maar vanuit gaan dat we een .......... krijgen

Hoe gaat het met jullie allemaal?? Tis hier ineens zo stillekes geworden..

Kaatje,
Loop je nog rond?? Of mogen we binnenkort een bevallingsverhaal van je verwachten??

L,
Lang niks meer van je gehoord via pb, zal je seffes nog eens eentje sturen se, anders weet ik straks nog niet of ik je ken van ziens of niet , ben je naar de vrerenfeesten (of hoe het ook noemde) geweest?? We wouden gisteren gaan, maar toen begon het grijs te worden en iets erna was Iander ambetant, dus is het er niet meer van gekomen..

groetjes xxx

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 11:20
leen

Hallo,

De mannetjes van ons forumpje hier zijn precies allemaal mosselliefhebbertjes.. Iander eet het ook graag, tis wel al weer 2 weken geleden dat we er nog hadden gegeten, en hij heeft die nacht toen wel overgegeven, dus ga toch nog maar eens een jaartje wachten voor ik het hem nog eens laat proeven..

Jullie zijn allemaal te vroeg bevallen, buiten ik dan hihi.. Ik heb 5dagen te lang gelopen en ben dan nog ingeleidt, op ne zaterdag dus normaal was het pas maandag dus dan was het een volledige week, maar mijn vruchtwater was op 2 dagen tijd fel verminderd, en P zijn neefje is verongelukt en was jarig op 21 augustus, dus hebben ze het op zaterdag in gang gezet.. Maar het heeft toch nog de hele dag geduurd, krijg al terug de mismoed als ik er terug aan denk hihi.. EN die pijn achteraf, gekneusd staartbeentje, gekneusde buikwand, 2 vroedvrouwen +P op mijn buik duwen omdat Iander maar niet indaalde, maar hij is toch niet blijven zitten, dus bij dit beebje zal het ook wel loslopen, er is nog nooit een beebje blijven zitten eh..

Kaatje,
Je ventje is dus ook vaak weg van huis, dat is hier ook zo, maar ja je went daarwel aan eh.. En die centjes die ze dan binnenbrengen, dat heeft ook zo zijn voordelen, dan gaan we ne keer extra shoppen als de mannen er niet zijn he dat maakt de dag dan weer goed..

Yukie,
Ja als je man werk kan vinden in NL, dan kan je mss terug naar NL verhuizen, is hij ook een Nederlander, of ben je ook de liefde gevolgd naar ons Belgenlandje??
Ik heb het soms ook niet altijd gemakkelijk omdat mijn ouders 70 km ver wonen, maar ik heb wel kameraden van P vroeger die mij aanvaard hebben, dus voel mij hier wel thuis nu, denk dat ik in Neerpelt mij eerder niet meer thuis zou voelen, ben daar nu ook al wel 4 jaar weg ondertussen..

groetjes xxx

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 18:05

Hoi hoi,

Noeke, onze Noah is ook zot van mosseltjes. We moeten hem echt tegenhouden. Frietjes vindt hij ook wel lekker, maar als hij mag kiezen, kiest hij voor een curryworst of mosseltjes of zo. We moeten hem soms echt dwingen om ook een paar frietjes te eten.
Eigenlijk raar, want Wouter en ik zijn echt zot van frieten en tijdens mijn zwangerschap van Noah heb er heel wat binnengespeeld.
Hoe is het polsen bij je ventje gegaan? Ziet hij een tweede ook zitten?
Mijn ventje maakt ook lange dagen. Hij vertrekt hier om 5u45 en is tussen 17u30 en 18u30 terug thuis. Maar ja, dat wist ik toen ik hem leerde kennen. Hij werkt in Antwerpen en moet dus nogal ver rijden. Normaal gaat hij met de trein, maar nu rijdt hij voor de veiligheid met de auto. Zo kan hij vertrekken wanneer het past.

Goh, ik probeer mijn huishouden zo een beetje bij te houden en kleine wasjes te draaien. Je weet nooit wanneer ik moet vertrekken naar het ziekenhuis en ik heb het graag in orde.
Nu komt mijn mama ook wel poetsen, dus daar hoef ik me momenteel niet veel van aan te trekken. Sinds deze week mag ik terug wat meer doen, dus ben ik toch al eens met de stofzuiger en een dweil rondgegaan. Raar, maar het deed echt deugd om het nog eens zelf te mogen doen.

Liesbeth, je dochtertje was inderdaad een echt brokje. Als je Noah daar langs legt met zijn 1930 gr en 45,5 cm!
Gaat ze niet naar een onthaalmoeder of kribbe? Hier gaat Noah naar de kibbe en voor peutertjes verschilt het niet zo heel veel met de kleuterklas. Hij vindt het allesinds heel erg leuk en is er graag.
Veel succes met de potjestraining! Ja, zo'n voorvallen wil al eens het verschil maken. Hier heeft Noah sinds mei een tweepersoonsbed gekregen en doordat hij er eens is uitgevallen, durft hij er zelf niet uit te komen. Ook een geluk bij een ongeluk, dus.

Dat is dan ook snel gegaan bij jullie. Ach ja, je weet wel als het goed zit en dan moet je er ook voor gaan! Was er een speciale reden waarom jullie nog per se getrouwd wilde zijn?
Wij zijn gaan samenwonen toen we 2 jaar samen waren, hebben 1 jaar later bouwgrond gekocht en zijn dan weer 2 jaar later verhuist naar onze eigen huisje. En ondertussen hebben we dus onze Noah ook nog gekregen. In oktober van dit jaar zijn we 6 jaar samen en dan zullen we dus 2 kindjes en een eigen huis hebben. We zeggen altijd dat we nogal een raceteam zijn!! Nu hoop ik nog te trouwen met Wouter voor ik 30 wordt, maar dat zullen we wel zien.

Ik doe administratief werk voor een centrum voor geestelijke gezondheidzorg in Lommel. Ik werkte daar eerst 28,5 uur. Dan deed in 19 uur in het cgg en nog 19u in een revalidatiecentrum (bureau ligt in hetzelfde gebouw) en sinds ik uit moederschapsrust ben van Noah werk ik enkel nog de 19u voor het cgg. Mijn vervangingscontract bij het reva was afgelopen en dat kwam eigenlijk perfect uit. Vermits Wouter zo lange dagen maakt, is de zorg voor de kindjes en het huishouden zowieso het grootste gedeelte voor mij. Nu werk ik maandag van 9u tot 16u, dinsdag van 9u tot 16 en donderdag van 9u tot 15u30. Perfecte uren dus! Ik heb helemaal niet te klagen, zeker als je ziet dat ik mijn hogere studies niet afgemaakt heb en eigenlijk maar een A2-tje heb. En als de kindjes straks naar school gaan, ben ik op woensdag thuis.

Yukie, wat doet je man? Heeft hij al zicht op werk in Nederland, of zou hij toch eerst nog een tijdje in België willen werken.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 11:35
yukie

ja leen mijn man is niet tegen om te verhuizen naar NL want hij heeft hier ook geen familie dus geen probleem.
wel werkt hij in kaulile dus is wel dicht bij maar we zijn zeker op zoek naar een andere baan voor hem.

iemand tussen die nog wel in neerpelt woont?

groeten,
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 11:28
L.

Hey,

Ook ons Aerynn is iets vroeger geboren, op 37 weken ongeveer, maar wat was ik blij! Ze woog 4,085 en was 52cm, dus absoluut tijd om te komen! Stel u voor, nog 3 weken erbij, wat een gewicht had dat geweest? Was nu al zo'n brokje :-) Volgens mij had de gynaecoloog zich vergist qua datum en was ik al eerder zwanger dan we dachten.
En het is nog steeds een grote stevige meid, ze wordt 13 september 2,5, en is nu al 96cm en weegt 16kg. Iedereen vraagt maar aan haar of ze vakantie heeft, hihi, 't kind is nog nooit naar school geweest! En omdat ze 13 spetember 2,5 wordt, moet ze nog wachten tot november om te mogen gaan... Dat is echt wel jammer, op die 2 weekjes na mist ze 2 maanden school. En ze zou zo graag gaan. We zijn naar een openklasdag geweest in juni, en ze was er helemaal gek van. Ze praat nu nog steeds over de juffrouw en iedere keer als we voorbij het schooltje rijden dan roept ze dat ze daar met de juffrouw en kindjes gaat spelen.
Nu eerst nog volledig droog worden... Het gaat vrij goed, gisteren heeft ze voor de eerste keer kaka in haar broekje gedaan, en wat is ze geschrokken! Ze was er zo vies van, gehuild dat ze heeft, een uur later snikte ze nog, ocharme! Vandaag loopt ze om de 10 minuten naar haar potje, doet haar broekje uit en gaat zitten, want 'nie kaka in broekje doen, he mama, is vies!' Ze is door dat voorval wel supergemotiveerd om de volgende in het potje te doen, hihi!

@ Klaartje: Ja, snotneus, zo jong en al 2 kinderen! hihi, nee, jong, ik vind ons niet te jong, ik was 25 toen Aerynn geboren is, een paar maanden later werd ik 26. Is toch een leuke leefijd! Als ik de juiste man eerder was tegengekomen, dan was ik er waarschijnlijk nog jonger aan begonnen! Heb wel 3 jaar 'de juiste man' gehad, maar toen we eens op het punt stonden om te trouwen kwamen er toch veel negatieve kantjes naar boven en heb ik de relatie stopgezet.
In januari 2005 heb ik dan M leren kennen, in februari ben ik naar TOngeren verhuisd, en in mei zijn we aan kindjes begonnen, begin juli was ik zwanger :-) Alles dus lekker snel, maar het was de juiste man, die hetzelfde zocht in het leven, dus geen tijd te verliezen, hihi!
Op 34 weken zwangerschap zijn we dan nog voor de wet getrouwd, dat hebben we op 3 weken tijd geregeld. Die vrouw van de burgerlijke stand viel van hare stoel, hihi. We gingen toevallig op een vrijdag informeren hoelang op voorhand je je trouw moest vastleggen. ZIj antwoordt heel serieus: 3 weken mevrouw. Ik antwoord: Welke datum zijn we over 3 weken? Zij: 10 februari, mevrouw. Ik kijk naar M en wij allebei tegelijk: Is goed, zet ons daar maar op. Die vrouw: Oh, maar u bent niet verplicht om net 3 weken te wachten, hoor, u mag nu ook een datum vastleggen voor over een paar maanden ofzo, 3 weken is het minimum. En M: jaja, ik begrijp het wel, maar 10 februari is prima. Die vrouw: 'Dit jaar?' En M: ja, wat dacht ge? Ik vraag het toch juist? Die vrouw heel in shock naar haar collega: 'Goh, die komen vandaag hunne trouw vastleggen, en die trouwen al over 3 weken, da heb ik nog nooit meegemaakt' Hihi, ze was heel geshockeerd en keek met zo ne schuine blik naar mijne buik. Die heeft ook gedacht 'dat het van te moeten was', hihi

Met Bart en Inge alles goed, Inge is een tijdje gestopt als onthaalmoeder, maar start in september terug opnieuw. Ze had al verschillende inschrijvingen, dus zal het wel doorgaan.

Wat doen jullie allemaal voor werk? Ik sta in het onderwijs, 3e keuterklas en 1e leerjaar, dus ik heb het vrij makkelijk om fulltime werken te combineren met een gezin (toch qua opvang voor Aerynn, qua huishouden is een ramp, hihi). Al zou ik liever halftijds ofzo werken, maar ja, de centjes moeten er ook zijn, he...
Gelukkig heb ik een toffe directeur die volgend schooljaar mijn 4 vrije uren op woensdag wil zetten, zodat ik iedere woensdag vrij ben, werk dus voltijds, maar wel maar 4 dagen. Fijn, kan ik Aerynn zelf naar school brengen en gaan halen op woensdag! Want dat vond ik wel heel erg, er nooit eens kunnen zijn aan de schoolpoort. Nu dus gelukkig wel!

Noeke, ge zijt nie de enige die moet strijken :-( Hier staat er ook een mand, of 2, of 3 ofzo...

Groetjes, Liesbeth!

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:06
noeke25

Hoihoi,

Jaja, ons Runeke is ook geboren op 35,5 week. Gelukkig was hij al vrij groot en had hij redelijk wat gewicht bij zich. Maar toch hebben we eerst een beetje gesukkeld hoor. Toen we thuis kwamen niet willen eten en zo. Daar is nu gelukkig niks meer van te zien. HIj eet echt alles en wij moeten echt zeggen van stop, want hij blijft eten. Vorige week heeft hij nog mosseltjes gegeten en zo en hij vond ze super lekker, want de frietjes liet hij liggen

Ik heb ook in het begin getwijfeld hoor voor een tweede, ik was altijd bang dat er door de prematuriteit bij Rune latere complicaties zouden zijn. Maar mits daar nu nog niets van te zien is en mijn water om onbekende redenen is gebroken, hoeven we niet bang te zijn zei de dokter; Het zou zelfs kunnen dat de volgende wordt overgedragen. Maar ik kan jullie standpunt daarin begrijpen hoor, dat je met eentje content bent. Mijn neefjes en nichhtjes zijn bijna allemaal mentaal of motorisch gehandicapt en ik heb me dan ook eerst voluit laten onderzoeken voor we eraan begonnen. Wij hadden ons wel voorgenomen dat wanneer het risico hier te groot was we zouden adopteren. Maar gelukkig had ik niet meer kans dan iemand anders om verkeerde genen door te geven.

Goh, een amandelontsteking. Brr, ik heb het een paar jaar geleden ook gehad en vond het echt niet leuk. Het deed verschrikkelijk veel pijn, kon bijna niets eten en werd van de medicatie heel loom. Bij mij heeft het een weekje geduurd; Ik hoop dat het daar wat sneller zal zijn.

Vandaag weer van dat pletserig weer. brrrrrrrrrrr, Rune grijpt elke kans aan om buiten te spelen, maar ik denk dat het er vandaag niet inzit.

Ja, K. moet heel veel werken. Bij "de flikken" is er altijd werk hé! Er zijn er veel in verlof, nog een paar op bevallingsverlof en vaderschapsverlof, maar de diensten moeten blijven draaien hé. Geluukig weten we zijn diensten ongeveer een maand op voorhand, maar vaak wordt er wel gewisseld en heel vaak moet hij overwerken. Ik weet dus meestal wel wanneer hij vertrekt, maar niet om hoe laat hij zal thuis komen en dat is vaak wel moeilijk hoor. Zo heeft hij de trouw van mijn beste vriendin gemist. En daar kon ik echt niet mee lachen. Maar ja daar kon hij zelf natuurlijk ook niet aandoen.

Ik heb weer een leuk vooruitzicht: een mand strijk

Groetjes

Noëlla en Rune

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 20:11

Hoi allemaal,

Leen, fijn dat Iander zich zo geamuseerd heeft! Das altijd leuk om te zien, he.
Als het aan mij had gelegen waren we ook nog eerder aan kindjes begonnen, maar mijn ventje wou toen nog even wachten. Ik was uiteindelijk net 26 als Noah geboren is en dat vond ik helemaal niet jong. Maar andere mensen denken daar soms anders over.
Nu, ik zie er (nog steeds, Liesbeth) jong uit voor mijn leeftijd, dus nu spreken de gezichten op straat soms boekdelen. Zo van, amai zo een snotneus met al een kindje en een tweede op komst! Maar daar trek ik me toch niets van aan!

Liesbeth, de rest van de dag is er niets meer te zien geweest aan Noah, dus ik denk dat hij het ergste al weer door is.
Ik kan je angst wel begrijpen, hoor. Ik heb hier ook soms het gevoel dat mijn baarmoeder het niet houdt (litteken van de keizersnede). En bij jou hebben ze je dan effectief over de gevaren gehad. Ik denk ook niet dat wij in zo'n situatie het risico nog eens zouden nemen. Noah was dysmatuur en heeft dus 3 weken in de couveuse gelegen en ook dat heeft me in't begin toch afgeremd om aan een tweede te beginnen.
Ik geeft jullie groot gelijk dat jullie het lot niet meer gaan tarten.

Ja, 't is heel wat geweest met Noah, maar nu is dat gelukkig allemaal door. Ik heb wel even tijd nodig gehad om het te plaatsen en te verwerken. En nu nog heb ik het er soms moeilijk mee. Maar ja, we zullen het nooit vergeten, maar kunnen er nu mee leven. En het wordt ook altijd makkelijker om mee om te gaan.

Momenteel ligt er een datum vast, maar die moet nog bevestigd worden. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Misschien je telefoonnummer nog eens doorgeven in een PB, want ik weet niet wanneer ik voor het eerst op 't internet kom na de bevalling.

Je mag zeker langskomen als ik bevallen ben. 't Lijkt me heel leuk, zelfs! En ik denk niet dat we snel zullen stilvallen. Daar hadden we vroeger toch geen last van.

Ja, Annette, dat kan ik me nog wel herinneren. Man, waar is de tijd toch naar toe! Ik schoot hier spontaan in de lach!

Met Inge gaat alles goed, momenteel nog geen kindjes, maar zo woont al een tijdje samen.

Hoe is't met Bart en Inge? Is Inge nog steeds onthaalmoeder?

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 15:59
L.

Hey,

@ Leen: ik heb je een bericht achtergelaten, je zal het wel vinden :-)

Das nie zo fijn, he, Klaartje, een ziek kindje in huis, en zeker niet als je zelf veel moet rusten. Dat rusten op zich zou ik er ook wel bijnemen, dat weegt niet op tegen wat je ervoor in de plaats krijgt, een kindje! Maar ik ben gewoon heel bang dat mijn baarmoeder het gewicht niet zou kunnen houden en opnieuw scheurt (omdat er nu inwendig een litteken is, is het allemaal zo sterk en elastisch niet meer), en dat ik dan mijn kindje zou verliezen of een fel prematuurtje zou hebben dat het niet of maar juist zou redden met wie weet welke handicap. En ik loop zelf ook het risico om het niet te overleven. Dat zijn zaken die ook allemaal kunnen gebeuren zonder dat je dat op voorhand weet, voor je zwanger bent, maar nu we het wel weten, beginnen we er niet aan, dat is met vuur spelen... Als je zwanger bent, en er zijn complicaties of je kindje blijkt gehandicapt te zijn, is sowieso al vreselijk, dus we dagen het lot niet uit en blijven supergelukkig met onze flinke meid!
Ik heb je profiel gezien, jullie hebben ook al heel wat meegemaakt, he, met jullie kleine ventje? Amai, schrok ervan! Maar het is echt een ontzettend schattig ventje! Echt een knap kereltje!
Staat je datum van je keizersnede al vast? Hou ons op de hoogte,he!
Als je 2e kindje er is, en je bent terug thuis en hersteld enzo, dan wil ik wel eens op baby-bezoek komen, en dan kan Aerynn met Noah spelen, en wij wat bijkletsen, na al die jaren zullen we wel niet snel stilvallen, zeker ;-) ? Heb het trouwens een paar maanden geleden nog over u en Inge gehad met Michel, er was een nieuw kindje op school, en dat heette Annette. Weet ge't nog, met Jimmy? Rettekketet, daar gaat Annette? Hihi, moest er meteen aan terugdenken toen die ma zei dat haar dochter Annette heette :-) Hoe is het met Inge? Ook al aan kindjes?

Groetjes,

Liesbeth

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]