volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/07/2008 @ 12:29 fanny | hey, we bevalle binnenkort van ons eerste kleine spruit en zijn nog op zoek naar een leuke naam voor de tweede mama. Suggesties? ![]() |
16/07/2008 @ 11:04![]() | Hier is het mama en kiki, iets wat Roel er zelf van gemaakt heeft... Eerst gingen we ook voor mama en mams maar uiteindelijk heeft onze jongen er anders over beslist... groeten! ![]() |
| 17/07/2008 @ 08:55 Nata ![]() | Een bevriend lesbisch koppel van ons heeft gekozen voor mama en mattu. Heel origineel en leuk klinken! Hopelijk vinden jullie een leuke naam! |
| 17/07/2008 @ 14:48 *Bieke* | Bij ons wordt het dus hoogstwaarschijnlijk wel mama en mammie. Vinden dit wel leuk klinken als ze klein zijn en als onze zoon of dochter in de puberteit zit, zal het al vlug mama en ma worden, denken we. We zien hem of haar dan ook niet echt meer mammie gebruiken. :o) Moeke kunnen we sowieso niet echt gebruiken want de kinderen van mijn zus noemen hun grootmoeder zo. |
| 17/07/2008 @ 15:17 | Ik vind ook mama en moeke het beste klinken. zowel voor als ze klein zijn als voor als ze groot zijn. Vele groetjes! Lies en co ![]() |
| 17/07/2008 @ 19:17 fanny | hey, bedankt voor de vele reacties! Mijn grootmoeder is al 'moeke', vandaar dat dat niet echt kan bij ons. Hebben ook het idee dat mama en mams nogal snel hetzelfde gaat worden. Moety vinden we ook wel schattig. |
| 18/07/2008 @ 21:17 fanny | het is uitegerekend voor 2 september dus begint wel allemaal te korten. |
| 20/07/2008 @ 21:49 Catsmart | hoi, bij ons is het mama en mammie. Dat klinkt best wel leuk en onze zoon (nu 3) vindt het heel gemakkelijk om te zeggen. Onze tweeling (3,5 maanden) zullen het ook wel snel kunnen! Veel succes met jullie nakende bevallingen! Als je vragen hebt over hoe kindjes reageren op 2 mama's of zo, laat maar weten. Daar wordt op dit forum veel te weinig over gepraat, vind ik zo. |
| 20/07/2008 @ 21:58 Tamara | Wij gebruiken moeke als 2de naam, hoewel ons dochtertje ook wel eens de voornaam gebruikt. |
| 21/07/2008 @ 14:00 nans | hey catsmart, wij gaan binnen dit en 6 weken ons eerste kindje krijgen en het zal een zoontje worden. De eerste man in huis:) Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een groot verschil is tussen het hebben van 2 mama's al dan niet. ALs je steeds eerlijk bent, kan dit toch weinig poblemen geven? |
| 21/07/2008 @ 18:59 Catsmart | Onderschat de verschillen niet, Nans! Er zijn er toch wel wat hoor. In het begin helemaal niet, want een kind weet niet beter, maar nu onze oudste 3 jaar is, merk je toch wel af en toe dat hij behoefte heeft om eens goed gek te kunnen doen met een man. Wij 'gebruiken' daarvoor mijn broers en mijn schoonbroer. Met 'gek' bedoel ik: In de lucht zwieren, in de nek dragen, mee voetballen, .. hoe je het ook draait of keert, die clichés van wat mannen beter kunnen dan vrouwen (voetballen dus :)), zijn echt wel waar. Qua opvoeding is het eigenlijk ongeveer hetzelfde, ik vind wel dat wij het gemakkelijker hebben omdat mijn vrouw ook vrij veel meewerkt in het huishouden en ik dat bij mijn broers nooit gezien heb in hun huishouden. Ook zijn wij zachtaardiger in opvoeding, geduldiger misschien. Hij is nu op een leeftijd gekomen dat hij af en toe vragen stelt over waarom hij geen papa heeft, maar dat valt ook nog best mee. Hij zegt gewoon 'dit of dat vriendje heeft een papa en ik heb een mammie'. |
| 22/07/2008 @ 09:14 nans | hey catsmart, ik ben het eigenlijk helemaal niet eens met wta je schrijft hoor. Waarom kunnen wijzelf ook niet lekker gek doen? Sta bekend als de 'gekke juf'op school. Ik kan best wel wat kattekwaad uithalen. Op uitstappen ben ik ook steeds degene die als eerste mee gaat voetballen met de jongens en noem maar op. Als dat het grootste verschil is, heb ik daar helemaal geen schrik van hoor, integendeel zelfs! De kindjes van mijn zus zitten bij wandelingen ook wel eens in onze nek dus dat zorgt ook niet voor problemen. Wij zullen daar geen broers voor moeten 'gebruiken'. Wat niet wil zeggen dat zij niet lekker gek mogen doen met onze kleine spruit he! |
| 22/07/2008 @ 14:30 Spinnertje | Een vriendin van mij noemt mama en haar vriendin nana Groetjes Milo & Spinnertje |
volgende pagina >

naam tweede mama

.

klinkt inderdaad wel schattig! En wie weet komt jullie kindje als het begint te praten zelf met iets ongelooflijk liefs af 
of