volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 03/08/2008 @ 17:54 Catsmart | Sorry dat ik nu pas reageer maar we waren op vakantie :) Wat ik bedoelde met dat ravotten en zo is dat er sommige dingen zijn die wij fysiek niet afkunnen. Sorry, maar dat is gewoonweg zo. Ik loop best wel snel en voetbal best wel goed, maar mijn broers, dat zijn echte sporters en die spelen anders met een kind, of dat nu een jongen of een meisje is maakt niet uit. En wij merken wel dat onze zoon daar toch wel behoefte aan heeft om op een andere manier aan die sport te doen, of op een andere manier te spelen. Misschien is dat teveel in een rolmodel man-vrouw, maar ik zie ook hoe hij reageert op een man en op een vrouw. Wij zijn twee vrouwelijke types en zitten niet in het cliché van man-vrouw lesbische koppel. En mijn vrouw doet ook wel superzot en supermannelijke dingen met hem, zoals het vervangen van fietsbanden, dingen in elkaar steken (ze is een Ikea-expert :)), de tuin onderhouden, auto's wassen, enzovoorts. Daarvoor hebben wij heus geen man nodig. Maar soms merk je dat een kind ook wel eens een mannelijk karakter nodig heeft om mee te communiceren. Dit heeft absoluut niets te maken met een rolmodel-relatie, want niemand in onze familie heeft een rolmodel-gezin. (1 gescheiden broer, 1 broer zonder kinderen). Mijn beide broers hebben geen zoons en trekken zich enorm hard op aan onze zonen, en ik merk ook hoe hard ZIJ opbloeien als zij met dat kind bezig zijn. Dan zijn zij degenen die in de tuin zitten te voetballen, en wij degenen die gezellig tafelen. |
| 23/07/2008 @ 12:26 nans | Waarom leeft iedereen hier nog in een rolmodellen-wereldje? Wij zijn twee vrouwen (ik bedoel niet het mannelijke type) en zijn best wel handig met verschillende zaken. Onderhouden ook mee de groententuin en de dieren van mijn ouders, ... . Er zijn inderdaad zaken die een man beter zou dan dan onszelf, maar ben er zeker van dat die zaken zullen opgevangen worden bij de grootouders. Er zijn ook nog nonkels en dergelijke die rondlopen om bepaalde aspecten op te vangen. Maar de opvoeding van een kind zal toch niet bepaald worden door het hebben van twee mama's? Misschien ben ik daar helemaal fout in, dat zal dan wel bekend raken als onze zoon er is, maar zie momenteel geen problemen. |
| 22/07/2008 @ 14:30 Spinnertje | Een vriendin van mij noemt mama en haar vriendin nana Groetjes Milo & Spinnertje |
| 22/07/2008 @ 09:14 nans | hey catsmart, ik ben het eigenlijk helemaal niet eens met wta je schrijft hoor. Waarom kunnen wijzelf ook niet lekker gek doen? Sta bekend als de 'gekke juf'op school. Ik kan best wel wat kattekwaad uithalen. Op uitstappen ben ik ook steeds degene die als eerste mee gaat voetballen met de jongens en noem maar op. Als dat het grootste verschil is, heb ik daar helemaal geen schrik van hoor, integendeel zelfs! De kindjes van mijn zus zitten bij wandelingen ook wel eens in onze nek dus dat zorgt ook niet voor problemen. Wij zullen daar geen broers voor moeten 'gebruiken'. Wat niet wil zeggen dat zij niet lekker gek mogen doen met onze kleine spruit he! |
| 21/07/2008 @ 18:59 Catsmart | Onderschat de verschillen niet, Nans! Er zijn er toch wel wat hoor. In het begin helemaal niet, want een kind weet niet beter, maar nu onze oudste 3 jaar is, merk je toch wel af en toe dat hij behoefte heeft om eens goed gek te kunnen doen met een man. Wij 'gebruiken' daarvoor mijn broers en mijn schoonbroer. Met 'gek' bedoel ik: In de lucht zwieren, in de nek dragen, mee voetballen, .. hoe je het ook draait of keert, die clichés van wat mannen beter kunnen dan vrouwen (voetballen dus :)), zijn echt wel waar. Qua opvoeding is het eigenlijk ongeveer hetzelfde, ik vind wel dat wij het gemakkelijker hebben omdat mijn vrouw ook vrij veel meewerkt in het huishouden en ik dat bij mijn broers nooit gezien heb in hun huishouden. Ook zijn wij zachtaardiger in opvoeding, geduldiger misschien. Hij is nu op een leeftijd gekomen dat hij af en toe vragen stelt over waarom hij geen papa heeft, maar dat valt ook nog best mee. Hij zegt gewoon 'dit of dat vriendje heeft een papa en ik heb een mammie'. |
| 21/07/2008 @ 14:00 nans | hey catsmart, wij gaan binnen dit en 6 weken ons eerste kindje krijgen en het zal een zoontje worden. De eerste man in huis:) Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een groot verschil is tussen het hebben van 2 mama's al dan niet. ALs je steeds eerlijk bent, kan dit toch weinig poblemen geven? |
| 20/07/2008 @ 21:58 Tamara | Wij gebruiken moeke als 2de naam, hoewel ons dochtertje ook wel eens de voornaam gebruikt. |
| 20/07/2008 @ 21:49 Catsmart | hoi, bij ons is het mama en mammie. Dat klinkt best wel leuk en onze zoon (nu 3) vindt het heel gemakkelijk om te zeggen. Onze tweeling (3,5 maanden) zullen het ook wel snel kunnen! Veel succes met jullie nakende bevallingen! Als je vragen hebt over hoe kindjes reageren op 2 mama's of zo, laat maar weten. Daar wordt op dit forum veel te weinig over gepraat, vind ik zo. |
| 18/07/2008 @ 21:17 fanny | het is uitegerekend voor 2 september dus begint wel allemaal te korten. |
| 17/07/2008 @ 19:17 fanny | hey, bedankt voor de vele reacties! Mijn grootmoeder is al 'moeke', vandaar dat dat niet echt kan bij ons. Hebben ook het idee dat mama en mams nogal snel hetzelfde gaat worden. Moety vinden we ook wel schattig. |
| 17/07/2008 @ 15:17 | Ik vind ook mama en moeke het beste klinken. zowel voor als ze klein zijn als voor als ze groot zijn. Vele groetjes! Lies en co ![]() |
volgende pagina >
[Reageer]

naam tweede mama

En met drie bengels hebben jullie toch al heel wat meegemaakt waarschijnlijk
Mijn vrouw is nu 10 weken zwanger van ons eerste kindje, dus wij zullen het nog allemaal moeten ontdekken! Spannend en ook heel fijn...
of