volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 22/07/2008 @ 09:52 Melissa | Hoi, ik zit in dezelfde situatie. voorlopig heb ik nog een contract tot eind december. Dat is dan ook net rond de periode dat ik moet bevallen. ik ben dus ook nog niet zeker of ik nadien terug gewoon kan gaan werken en voor hoeveel Hier bedoel ik mee 3/4 of 1/2. Ik werk in de bijzondere jeugdzorg en ben ook onmiddellijk moeten stoppen toen ik wist dat ik zwanger was. Daarvoor heb ik steeds 3/4e gewerkt. (met jaarcontract van 1/2 en vervangingscontract van 'n kwart) Maar toen ik zei dat ik zwanger was, zou de vrouw die ik op dat moment moest vervangen plots gaan terugkomen (waardoor ik op halftijds zou gaan en ook maar zou uitbetaald worden als halftijdse.) Ze is inderdaad teruggekomen (voor maar 2 weken) en toen opnieuw vertrokken. ondertussen hebben ze die extra uren aan iemand anders gegeven en dus ben ik niet meer zeker of ik ze nog ooit zou terugkrijgen. Maar wat ik wel altijd heb gezegd is dat ik niet halftijds wil werken (pas 'n huis gebouwd, 'n kindje, ...). Dit is ook iets wat mijn diensthoofd weet. Dan zoek ik me wel ander werk, waar ik dan geen 2 avonden per week + weekends moet werken. Dus ik maak me er niet zo heel veel zorgen over, aangezien er werk genoeg is. Op dit moment probeer ik zo veel mogelijk van mijn zwangerschap te genieten en het werk dat komt wel goed. Groetjes |
| 19/07/2008 @ 09:01 Kindercola ![]() | @ Leen Ik denk dat jij uit België komt??? Hier in Nederland liggen de regels net weer ietsje anders! Groetjes, Carola |
| 18/07/2008 @ 19:39 Sabje | ik heb het 6 jaar geleden ook gehad. ik werd aangenomen toen ik al 3 maanden zwanger was. ik heb toen gezorgt dat me proeftijd voorbij was. ik heb al die tijd kleding gedragen zodat het niet opvalde dat ik zwanger was en toen ik 6maanden was heb ik het verteld en ben ik de ziektewet in gegaan. me contract liep af toen ik net bevallen was en hij heeft toen me bevallings verlof ook moeten door betallen. daarna ben ik de ziektewet weer in gegaan om rustig een nieuwe baan te vinden. ik moet zeggen niet erg netjes maar ben blij dat ik het zo heb gedaan ![]() gr sabje |
| 18/07/2008 @ 11:09 El31 | Volgens mij krijg je de 1e 3 maanden 75% van je laatst verdiende loon en daarna 70%, maar als je in de zwangerschapsverlof zit, krijg je weer 100% (tenminste dat heeft een vriendin van mij verteld). Je kan hier ook zelf kiezen of je 6 of 4 weken van te voren wilt "stoppen" met werken. In jou geval zou dat betekenen dat je 6 weken 75% ontvangt en daarna weer 100%. Waarschijnlijk is dit wel te overleven. Ik ga het nog eens navragen en je kan ook op de site van het uwv kijken. Heel veel succes en zoals je vrienden zeggen, probeer je niet al te druk te maken, het komt goed !!el31 |
| 18/07/2008 @ 10:14 El31 | Ik heb je profiel gelezen en lees dat je ook al ruime tijd bezig bent om een kindje te krijgen. Wist je baas dit? en weten ze al dat je nu zwanger bent? Is het niet mogelijk om dit probleem met je baas te bespreken, zodat je weet waar je aan toe bent? Mocht je contract niet worden verlengd, heb je recht op een uitkering. Tijdens een uitkering heb je ook recht op zwangerschapsverlof en tijdens het zwangerschapsverlof heb je geen sollicitatieplicht en ontvang je 100%. Misschien ben je nu iets gerustgesteld over je financiele positie als je contract niet wordt verlengd! succes el31 |
volgende pagina >
[Reageer]

contract loopt af tijdens zwangerschap

En in dit geval ging het ook nog om een 0 uren contract!!!