< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Een 2de willen, maar nog moeten wachten...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
Een 2de willen, maar nog moeten wachten...
29/07/2008 @ 23:18

Online Status Stuur bericht
Denk niet dat je daar ooit klaar voor kan zijn kim 1975. Gelukkig heb ik het zelf nog niet moeten meemaken, maar kan me voorstellen dat het toch wel zwaar moet zijn om dit te verwerken...Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, leef je naar dat bebieke toe. En als het dan misloopt (en niet bij 1 keer blijft zoals bij jou), kan ik wel heel goed geloven dat je met een zekere angst zit.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 00:46
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Kim, ik denk ook dat je nooit klaar bent voor een (of meerdere)miskraam (miskramen). Ik zou het er heel moeilijk mee hebben dus ik kan er wel inkomen dat je twijfelt of je mogelijke miskramen wel aankan. Zeker als je weet tot wat voor moois het kan groeien. Maar ja, als je een tweede kindje wil, zal je het toch moeten proberen. Wie niet waagt, niet wint, zeggen ze he. Ik zal in ieder geval mee duimen dat wanneer je beslist dat je er terug voor kan gaan, dat het allemaal goed afloopt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, kijk maar naar jullie kleine meisje.

Mijn tante kon heel moeilijk zwanger worden. Op de natuurlijke manier lukte het niet dus is mijn neef er pas gekomen na IVF en hij werd veel te vroeg geboren. Hij heeft lang in de couveuse moeten liggen en heeft echt moeten vechten voor zijn leven. Ze hadden mijn tante daarna gezegd dat ze niet meer zwanger kon worden. 2,5 jaar later werd mijn nicht geboren en het was onverwachts gebeurd op de 'normale' manier. Ze was een gezonde baby, gewoon op tijd. Zo zie je maar he.

Groetjes,
Cindy

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 00:58

Online Status Bekijk profiel
@kim 1975
dat viel goed mee de eerste 3 maanden rugpijn alsof ik mijn regels moest krijgen en misselijk hele dag en op het laatst een zwangerschapsvergiftiging waardoor ik ben ingeleid op 37 weken ik ben de 4e juni bevallen maar was voor 24e uitgeteld.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 00:51
Kim 1975

hoi dames

sorry dat ik even niets liet horen ... zit in een dipje ..
ben zeer emotioneel weeral .. Ik begin zelfs te denken dat ik zwanger ben nu net omdat ik het nu nog niet wil zijn..
Ben verschrikkelijk misselijk en heb geen eetlust .. nu ja ik weet dat dat op zich niets wil zeggen natuurlijk ach ...

mijn vriend probeert goed te doen door grapjes te maken en te zeggen ... ik zou het leuk vinden als je nu zwanger bent enz .. Hij maakt het alleen maar erger zo voor mij eigenlijk ... of maak ik er nu een groter iets van ... ik weet het ook niet ...

ik voel me gewoon ... pfffffffffffffffffffffffffff

knuf ..

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 12:41
Kim 1975

tjah die avondvoeding verzetten werkt blijkbaar niet echt ... als ik om 11u eten geef is ze er om 3u terug om 12 eten is om 4u terug enz .... MAAR .. vannacht heb ik een trukje geprobeerd .. ze is gisteren om 22u gaan slapen ... om vier uur was ze wakker maar nog zeuren zo'n beetje en met oogjes toe ... DUS ik heb gewoon haar tutje gegeven en ze heeft tot half zes doorgeslapen .. misschien is dat de truk eh ... EN natuurlijk haar overdag niet teveel laten slapen .. ale wel veel lmaar niet te lang .. anders denkt ze dat ze haar nacht al gekregen heeft .. :-)

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:47
Cindy

Da's niet erg hoor Kim, ik ben hier ook al even niet meer geweest. Het wil idd niet zeggen dat je emotioneel bent en misselijk dat je terug zwanger bent. Het kan natuurlijk he. Heb je al een test gedaan? Dan weet je het zeker he. Misschien wil je nu nog niet terug zwanger zijn, maar misschien ben je er later toch blij om.

Wat het doorslapen betreft, Yonah sliep al van het begin door tot 6u 's morgens. En geleidelijk aan sliep hij langer en langer. Nu slaapt hij tot ongeveer 9u. Dus ik kan hier niet echt over meepraten. Ik weet dat ik een gelukzak ben wat Yonah betreft.

Ik heb het de laatste dagen druk gehad met alles in orde brengen voor mijn uitkering en naar infodagen gaan voor een opleiding die ik wil volgen. Het is zo dat de opleiding begint in september. Maar wij gaan op reis in september. En nu kreeg ik gisteren dus te horen dat ik ofwel de reis moet annuleren en de opleiding dan kan volgen of ik ga op reis maar kan niet deelnemen aan de opleiding. Ik kan dus niet allebei doen. Mijn man werkt hard, veel te hard en hij verdient die vakantie. Ik ga waarschijnlijk de reis annuleren, maar blijf het wel erg vinden...

Groetjes,
Cindy

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 19:11

hey

ben er ook nal even niet meer geweest,
dario slaapt ondertussen ook al tot 6u15 en dan is hij gewoon wakker geworden van onze wekker. vanavond gaan we beslissen of we voor de 2e gaan beginnen of nog even wachten als het aan mij lag waren we gisteren al begonnen

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 08:31
Kim 1975

en hoe laat is hij savonds dan in zijn bedje gegaan snoopy?

ja dat gevoel van jou ken ik hoor .. het ene moment denk ik ook ja kom we beginnen toch nu maar .. het andere moment ga ik toch nog maar even wachten ... EN dat laatste is nu vaker. Lilli slaapt nu snachts weer minder dan voordien. ze maakt me steevast om de vier uur wakker en tot hiertoe heeft nog niet veel geholpen. Ik ben aan het overschakelen op flesjes dus misschien dat ze dan wat langer gaat slapen? Ik zou graag smorgens en savonds de laatste voeding zelf borstvoeding blijven geven en de rest flesjes omdat dat toch iets meer haalbaar is tegen dat ik terug aan het werk moet.

wat hebben jullie besist snoopy... wanneer gaan jullie er weer voor???

Hoe gaat het met de andere dames hier? nog nieuws??
cindy heb je de reis nu geanulleerd? kan je ze niet van datum verschuiven ofzo???

KNufjes
kim en lilli

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 14/08/2008 @ 08:34] - Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 23:02
Cindy

Hey meiden, ik kom nog eens snel langs. De reis gaat gewoon door. Er is nog een opleiding voor polyvalent verzorgende die in oktober start. Ik heb mij daarvoor ingeschreven. Goed he!
Dit wil wel zeggen dat we nog eens wat langer moeten wachten, want de opleiding duurt tot eind september terwijl die andere opleiding eindigde in juni. Dit zagen we eerst niet echt zitten, maar de opleiding is belangrijk voor mij dus ja. We gaan er terug voor na mijn in mei 2009. Ach ja, ik heb er een goed gevoel bij en ik denk dat ik snel terug zwanger zal geraken als we er terug voor gaan. Wie weet he.

Kim, al eens rustige slaapmuziek proberen afspelen als Lilli gaat slapen? Dat heeft Yonah geholpen met overdag langer te slapen, want hij sliep 's nachts wel goed maar overdag heel weinig. Essenza is een winkel waar ze veel natuurlijke producten verkopen en ook mooie rustige cd's. Ik heb daar mijn fantastische cd met slaapliedjes gevonden. Lullababy tender dreams heet de cd, een echte aanrader!

Groetjes,
Cindy

[Laatst gewijzigd door Cindy - 14/08/2008 @ 23:02] - Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 23:47
Kim 1975

een vraagje .. hoe laat gaan jullie ukjes slapen en wanneer krijgen ze hun badje?

vandaag dus voor de eerste keer twee flesjes voor lilli ..
deze namiddag en nu net nog eentje .. ze dronk het allereerste flesje drie dagen geleden maar 60ml . dag 2 dronk ze 90ml dag drie 150ml haar hele flesje leeg dus. EN vandaag de middagvoeding ongeveer 90ml en nu 110ml. Ik hoop dat ze snel haar flesje leegdrinkt of toch zeker naar haar 150ml gaat anders vrees ik dat ze niet genoeg gaat binnenkrijgen. Ik ben nu wel benieuwd of ze langer gaat slapen met zo'n flesje... alhoewel ze maar 110ml binnen heeft ...

duimen dus .

cindy wat goed dat je nog eerst een lekkere vakantie kan genieten vooraleer je in je studies vliegt... het zal jullie deugd doen. vooral je man ook ... :-)
bedankt voor de tip. Ik vrees alleen dat lilli er wakkerder van zal worden op dit moment. Want ze kan momenteel weinig geluiden verdragen als ze slaapt.... misschien is dat ook maar even he ..
knufjes en tips zijn welkom hoor!

kim en lilli

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 14/08/2008 @ 23:48] - Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 00:14
Kim 1975

vannacht was ze er om 0u voor flesje .. ik hoopte dat ze met een fles waarvan ze 120gedronken had (meeste dat ze ooit dronk) toch goed ging slapen mar neen hoor ze was er op 3u 5u en 7u weer .. en niet voor even vijf minuutjes wakker maar telkens een hele pos wakker ..
daarstraks heeft ze overdag dan weer vier en half uur geslapen ....
nu ligt ze er ook van 9u in. Ik ga rond 0u of 0.30 hopelijk toch nog een flesje kunnen geven anders is het weer miserie om 3u ofzo ..
Ze krijgt dus ondertussen vier keer BV en twee keer fles .. ze is nog niet zover dat ze maar vijf keer eet per dag ... Ze eet ook niet veel van haar fles. De fles van deze middag was 110ml maar met veel moeite erin te krijgen .. ik moet vaak terug aanbieden enz .. Mag ik dat wel doen? Je kan toch niet forceren en de fles maar blijven inproppen ook niet... Flesjes zijn moeilijker dan ik dacht ..

Voordeel .. ze ging heel moeilijk grote boodschap doen .. ondertussen toch al twee dagen achtereen kk gedaan ... :-)

pfff ideetjes of tips??? welkom hoor ...

knufje
kim en lilli

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 14:54
tris

Online Status Stuur bericht
Hallo

Kan ik er nog bij?
Bij ons ist ook aant kriebelen, maar omdat ik 1 sept begin met een nieuwe job, en ik direct moet stoppen met werken(1jaar) als ik zwanger ben. (ik ben kinderverzorgster)
Ik vind dat ik het niet kan maken om gelijk zwanger te worden, je bent wel beschermd maar na je zwangerschap moet je er ook nog werken,hè!
Ik wilde er altijd 2,5 jaar tussen zodat de 1ste naar school gaat als de tweede komt, nu zal dit wat meer zijn, maar daar zijn ook veel voordelen aan vind ik.

@ cindy, Wij waren al bijna een jaar bezig toen ik met de opleiding kinderverzorging begon.
Toen ik zwanger werd moest ik stoppen met stages, ik heb toen heel mijne theorie afgemaakt en als mats geboren was heb ik al de stage ingehaald, normaal was de opleiding 2 jaar maar ben er op 1,5 jaar vanaf geraakt! Ik moet wel zeggen dat ik een droomzwangerschap heb gehad, ik had van niets last, alleen ben ik veel bijgekomen.

Groetjes
Tris

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 15:26
siska

Online Status
dag cindy,

Loop er ook al heel de tijd ambetant van ons dochter axelle is nu 3j. geweest. gingen in december stoppen met de pil, maar zijn dan heel onverwacht zelfstandig geworden dus gevolg uitstel!

had altijd gezworen dat mijn kinderen niet veel gingen verschillen van leeftijd maar zo zie je maar niets komt of gaat zoals je plant!

gisteren onderhandelingen gestart met mijn ventje maar die zijn vandaag al weer aan het verwateren ik hou stand, zou graag nog een boelleke hebben maar in onze zaak (horeca)gaat dat wat moeilijker maar niet gaan bestaat niet! vraag me soms af of er nog mama's zijn met zo'n situatie? blijkbaar wel dus!

groetjes blijven hopen!!!

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 01:17
Cindy

Hallo allemaal!
Hier is het weer wat geweest. Mijn 2 ventjes waren weer tegelijkertijd ziek. Dat gebeurt wel vaker. Onze dokter moest lachen en zei dat het nu wel duidelijk is wie het sterke geslacht is. Maar nu dat ze terug beter zijn of aan het worden zijn, ben ik ziek aan het worden. Dat is minder natuurlijk... Yonah heeft tot aan de namiddag flink gespeelt maar daarna moet hij weer last of pijn hebben gekregen van iets. Hij weende en zeurde veel en wou heel de tijd gepakt worden. Ik heb hem heel even in bad gedaan, want hij krijste toen hij in bad werd gezet. Maar nadat hij verzorgd was en aangekleed voelde hij zich toch beter. Want hij heeft nog een tijdje rustig op mijn schoot naar tv gekeken en gespeeld met papa.

Kim, ik heb daar geen ervaring mee. Yonah kreeg 5x BV t.e.m 4 mnd en toen begon ik met 1x groentepap en 4x BV. Op 5 mnd 1x groentepap, 1x fruitpap en 3x BV. Vanaf 6 mnd 1x groentepap, 1x fruitpap en 2x flesjes. 's Morgens gaf ik nog BV t.e.m 9mnd. Ondertussen eet hij 's morgens een boterham en drinkt hij een klein flesje melk. Yonah sliep ook al van het begin door tot 6uur en geleidelijk aan sliep hij langer en langer. Ondertussen slaapt hij tot +/- 9u 's morgens. Dus ik hoop dat je hulp kan krijgen van iemand anders op dit forum.

Hey Tris, welkom! Bij mij was het een 7de jaar en ik moest stoppen met mijn stage omdat ik werkte met gehandicapten. Het was te risicovol en te zwaar. Als ik toch nog een diploma wou, moest ik het jaar terug helemaal opnieuw doen. Ik zag dat niet zitten omdat het de slechtste school was waarop ik ooit heb gezeten en ik wou daar nooit meer terug naartoe. Ik heb tijdens het eerste deel van mijn zwangerschap veel stress gehad door de opleiding en ook oververmoeidheid. Nadat ik gestopt was heb ik ook een droomzwangerschap gehad.

Siska, blijven hopen, waar een wil is, is een weg he. Kan wel begrijpen dat je het moet uitstellen als je ineens zelfstandige wordt en een horecazaak uitbaat. Het zal wel zwaar werken zijn, vooral in het begin. Mannen knappen dan nogal snel af op een tweede he. Alhoewel dat dieje van mij heel teleurgesteld was toen we besloten dat we toch wat langer zullen moeten wachten. Normaal zouden we er na mijn van sept. terug voor zijn gegaan, nu is het nog minstens 10 mnd wachten. Ach ja, beter wat later dan helemaal niet he.

Groetjes,
Cindy

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 14:21

hey

we hebben dus beslist om er nu voor te gaan. ik hoop dat het deze keer niet weer zo lang op zich gaat laten wachten maar ik vrees ervoor , volgens mij ben ik er weer veel te veel mee bezig

groetjes

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 14:26

@kim
ik snap wel dat je blij gaat zijn als ze begint door te slapen dario slaapt al van 7,5 weken door en ik weet nog heel goed hoe vermoeiend het daarvoor was maar het zal hopelijk bij jou ook niet te lang meer duren

groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 08:44
Kim 1975

hoe staat het hier met de dames...? zijn jullie al zwanger? wie is er nog aan het wachten...?

ik heb momenteel nog steeds geen dus we weten nog niet hoe de cyclus in elkaar zit.

Ik heb gisteren momenten gehad dat ik toch weer kriebeltjes kreeg om er terug aan te beginnen. Ik zag heel veel toekomstige mama's lopen met van die mooie buiken en dan kriebelde het wel even :-) Nu het zal een of ander moment zichzelf wel uitwijzen wanneer ik er terug klaar voor ben. Ik ga er niet teveel over pierkern anders pieker ik mezelf misschien nog depri :-)

Laat eens horen hoe het met jullie is?

KNuffels
Kim en Lilli

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 11:55
Cindy

Hey,
hier is het nog wachten he Kim. Maar als het kon dan zou ik er ook onmiddellijk terug aan beginnen hoor. Yonah wordt deze maand al 1 jaar. Hij wordt zo snel groot. Ik mis het kleine baby'tje wel, want klein is hij niet meer en hij kan al zoveel zelf. Yonah kruipt nu in topsnelheid rond, trekt zich af en toe eens recht aan zetels, stoelen en tafels. Lopen aan handen vindt hij super en deuren open en toe doen ook. Hij brabbelt er ook op los en weet dat als je met iemand belt, je de telefoon aan je oor moet houden. Hij eet zelf zijn boterhammen, patatjes en fruitpap nog niet, dat is nog een enorm smerige boel dan. Binnenkort zit ik hier dus al met een peuter in huis...

Al die mooie ronde buiken zijn idd heel verleidelijk. Ik zou het graag ook zelf terug willen en ik zou zo graag terug beweging in mijn buik willen voelen. Yonah bewoog veel in de buik en ik vond dat zalig. Ach ja aftellen dan maar he. In april gaan we er terug volledig voor, dus nog 8 mnd. Ik had er liever wat minder tijd tussen gehad, maar ja het is nu zo.

Groetjes!
Cindy

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 21:12
Kim 1975

hier is weer een nieuwe fase ... lilli naar de creche en mama terug aan het werk ... Door de vermoeidheid is er nu even geen tweede kindje aan de orde :-) Maar ... EENS we dit ritme terug aankunnen en gewoon zijn .. zullen wij er vast wel weer voor gaan :-)

ja cindy dat begint al he ... yohah is al geen plat boeleke ni meer zoals ze zeggen hihihi .. maar elke fase heeft natuurlijk wel zijn charmes he .. En je zal het nooit meer voor de allereerste keer meemaken als met je eerste ook niet natuurlijk he :-) Wij genieten hier nog volop van ons Lilli en zullen dat natuurlijk blijven doen als er een tweede is maar ik kan me voorsstellen dat dat nu misschien iets intenser is .. dat is misschien maar een idee ... ik weet het niet. ? wat denken jullie?

wachtende dames .. dat de tijd mag vooruitgaan he :-)

groetjes
kim

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 09/09/2008 @ 21:14] - Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 00:16
Cindy

Hey,
Ja Kim die fase gaat hier volgende maand ook beginnen. Ben eens benieuwd! Yonah is al een paar keer naar de crèche geweest om al eens kennis te maken en al wat te wennen. Hij kroop onmiddellijk weg en het duurde even vooraleer hij terug kwam. Dus dat zit wel goed daar. Hij had ook al direct een vriendinnetje die 3 maand ouder is. Heel leuk om die 2 samen te zien. Het zal vooral voor mij aanpassen zijn denk ik...

Ik denk ook dat je alles met een eerste intenser beleefd. Je maakt echt alles voor de eerste keer mee, bij een tweede heb je alles al eens meegemaakt he. Het zal natuurlijk altijd wel de eerste keer van je tweede zijn, maar da's volgens mij toch een beetje anders.

Aan alle dames die nog moeten wachten maar al wel een tweede willen, veel moed en geduld gewenst. Ik zal het zelf ook nodig hebben.

Groetjes,
Cindy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >