< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » eten tegen misselijkheid?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
eten tegen misselijkheid?!
30/03/2007 @ 08:06
Wenneke

Online Status
Hallo iedereen,

Aangezien ik heel de dag door enorm misselijk ben, zit ik ook constant te eten.

Dat gaat van fruit (kiwi, banaan, ...) tot boterhammen met choco, speculoos, .... Natuurlijk probeer ik 's middags en 's avonds evenwichtig en gezond te eten...

Maar de kilo's komen eraan... ondertussen al dik twee kilo, en ik ben nog maar acht weken ver ... help...

Hoe doen jullie dit?

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 09:24
sarah

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

ik ken het gevoel. Gelukkig ben ik nog ni bijgekomen. Bij ons vorige zei de gyn op de duur dat ik het echt moest trachten te houden bij gezonde knabbeltjes. niet altijd makkelijk natuurlijk. Toen ben ik 20kg bijgekomen en zat ik op 90kg, nu wil ik het zeker beperken aangezien er sinds de vorige zs maar 10kg zijn afgegaan.
succes alvast! eten mag je wel doen zene want mottig zijn is ook ni alles é!
sarah

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 09:39
Wenneke

Online Status
Hey Sarah,

Bedankt voor je reactie. Bij Renske was ik in totaal maar 12 kilo bijgekomen. Niet slecht, als je weet wat ik allemaal heb gegeten en gedronken..

Die 12 waren er ook binnen de zes weken na de bevalling allemaal af, zonder moeite eigenlijk. Dus daar maak ik me niet al te veel zorgen over.

Zou alleen deze zwangerschap op mijn werk nog een beetje verborgen willen houden, maar moet nu al broeken van twee maten groter aan... niet zo makkelijk dus. En je ziet het hoor.... nu ben eigenlijk wel een pluimgewicht... 58kg voor 1.75m... nu ongeveer 61...

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 12:46
An

Ik was de eerste 12 weken ook 5 a 6 kg aangekomen door te eten tegen de misselijkheid... Pijnlijk als je weet dat het dan eigenlijk nog moet beginnen. Maar 2 kg valt best mee. Maak je niet teveeel zorgen!

Proficiat met de zwangerschap!!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 12:54
Eva

Online Status
Hoi sarah,
Ik herken het helaas helemaal. Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje en door al het eten ook al bijna 2 kilo aangekomen.
Juist omdat ik van nature niet zo dik ben valt het iedereen al gelijk op. Ik ben 1.75 (net als jij) en weeg normaal 58 kg en nu al tegen de 60.
Ik probeer de tussendoortjes die ik eet wel gezond te houden, boterham of fruit, maar toch kom ik dus aan.
Sterkte ermee!

Eva

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 16:45

Hallo,

ook ik eet de ganse dag door, vele kleine beetjes, en zo veel mogelijk gezond (fruit, yoghurt), maar ook wel eens een koek, chips of chocolade... totnogtoe is er bijna 3kg aan, en ben nu 15 weken ver - allemaal sinds 9 weken... ook mijn buik begint serieus uit te zetten, heb nu één week zwangerschapskleren aan, en zo voel je je broeken neit meer spannen, en voel je ook niet dat je verzwaart... tot je weer op de weegschaal staat ik ben normaal ook best slank, met 56kg voor 1m73, en had de limiet voor mij op 70kg gelegd, echt maximum... ikhoop het echt te halen, want ik kan gewoon geen neen zeggen tegen mezelf, zelfs niet nu de misselijkheid weg is - ikheb gewoon vaker honger...
Ben al blij dat ik niet de enige ben een vriendin die net is bevallen was er in de eerste 10 weken al 8 bijgekomen, en zij heeft (had) ons figuur. ze is gestopt zich te wegen toen er 20kg bij waren... maar met borstvoeding te geven is ze er al veel kwijt. een andere vriendin staat nu op bevallen en zij kwam over de ganse lijn maar 6kg bij !! voor mij niet weggelegd blijkbaar, hihi.

maar ja, we zien wel hé, voor al onze ongemakjes, af en toe een snoeperij, kan ik mezelf echt niet ontzeggen

succes allemaal !!

grtjs
amy

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 19:44

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik eet dus ook de hele dag door. Bij de vorige zwangerschappen had ik dit ook maar ik viel altijd af zo'n twee kilo. Bij de zwangerschap van mijn zoontje ben ik ook ruim 20 kilo aangekomen.Gelukkig zijn ze er allemaal zonder moeite terug af ge gaan. Maar nu ben ik al aan het verdikken. Ik mag er niet aan denken dat ik meer dan 20 kilo aankom. Als ik gezonde dingen eet dan heb ik constant honger en na een stuk chocolade duurt het wat langer' denkt ik toch.
Nog veel eetplezier en vele groetjes van sophie

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 20:23
Sientjen

Online Status Stuur bericht
hey
ik ben ook heel misselijk , niet enkel sochtends , maar de hele dag toe. Mijn ontbijt , geef ik enkele minuten later over ( en dat zijn datn Twee toastjes met minarine want meer krijg ik niet binne) en met mijn avond eten gaat het net van dat. Ik eet dus minder omdat ik niets vind van eten dat mijn misselijkheid stilt. Nu ben ik verse groentensoep aan het maken in de hoop dat ik dat binnenkan houdenK.

Gevolg ik dus wel dat ik al 1, 5 kg kwijt ben. Hoop dat dat niet te veel kwaard ben. Ik ben zelf al een mollig type dus hoop niet te veel zwangerschapskilootjes te moeten meeslepen.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:16
kelly

De eerste 8 weken van mijn zwangerschap was ik ook misselijk. Mijn gyneacoloog heeft me aangeraden om met kleine porties te eten. Ik at ongeveer om de 2 uur een kleinigheid. Omdat de misselijkheid niet altijd over ging heb ik medicatie gekregen om mijn spijsvertering te vergemakkelijken.
Ik denk niet dat het goed is als je de hele dag eet maar ja, medicatie is ook niet zo goed. Ik weet wel dat mijn misselijkheid op die manier onder controle kwam na ongeveer 2 weken goed opletten.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:18
kelly

o ja, vergeten zeggen. Ik ben ondertussen 4,5 kg bijgekomen. Das toch maar heel normaal denk ik, of toch zeker niet te veel.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]