< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » s'avonds niet slapen!!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
s'avonds niet slapen!!!
30/03/2007 @ 09:27
mira

Online Status Bekijk profiel
Mijn baby van 6 weken wil in de avond niet gaan slapen.
Overdag doet hij hij goed, gaat af en toe slapen, wordt wakker voor de fles en is ook tussendoor wakker en kijkt lekker rond.
s'Avonds krijgt hij rond 20.00 uur de fles, maar is daarna tot de fles van 00.00 uur wakker.
Als je hem in bed legt huilt hij heel erg.
Als je hem oppakt en tegen je aanhoudt is het goed, maar wil nog steeds niet slapen, dut af en toe wel in.
Dan denk ik dat hij slaapt, doe hem in bed en is weer wakker en huilt.
Hij heeft in de avond wel wat last van krampjes, maar ik heb het idee dat dat het niet is dat hij niet gaat slapen.
Moet ik hem overdag meer wakker houden??en zo ja..hoe dan.
Als hij slaapt is hij echt knock out.
Heeft er iemand tips??

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 09:40
Nemo

Online Status
Slaapt hij 's nachts in z'n bedje en overdag in de wieg?? Misschien moet je hem overdag ook eens in z'n bedje leggen, zo raakt hij er aan gewoon...
Verder ook de lichten dimmen 's avonds. Ik fluister vanaf 20h, zo weet ze dat het nacht is... Verder doe ik elke avond hetzelfde ritueel: badje, fles, liedje zingen en zoen...

Misschien 's avonds een badje geven???

Succes
Nemo
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 09:56
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou hem zeker niet wakker houden hoor. Baby's van 6 weken slapen echt nog bijna de hele dag!

Wij hebben het hier ook zo gehad. Wat bij ons heeft geholpen was een vast bedritueel. Dus 's avonds badje, pyjamaatje aan, flesje en dan naar bed. En dat iedere dag hetzelfde (badje deden we dan om de dag). Dit heeft zeker geholpen. De 1e avonden huilde hij erg, dus zijn we gaan troosten in bed, hem er zeker niet uitgehaald. Na 3 avonden huilen was het voor altijd over en hij heeft daarna nooit meer gehuild.

Ik denk ook dat het de leeftijd een beetje is hoor. Een bedritueel in combinatie met het ouder worden heeft hier echt wonderen gedaan.

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 10:16
esther

Tot zeven/acht weken sliep ons jongetje overdag in zijn bedje. Begin van de avond begon zijn huiluurtje. Hij wilde alleen maar tegen ons aan slapen. Na zijn fles van 23.00 uur ging hij wel gewoon naar bed en sliep hij gelijk. We hebben hieraan toegegeven. Op bed leggen begin van de avond had geen enkele zin. We hebben wel met regelmaat geprobeerd om hem toch in zijn bedje te leggen. Na zeven/acht weken ging het opeens goed!

Waren best vermoeiende weken. De hele avond met een baby tegen je aan. Misschien kun je de fles van 20.00 uur eerder geven, zodat de fles van 0.00 uur ook vervroegd wordt. Kun jij in elk geval ook op tijd je bed in! En regelmatig toch even proberen op bed. Misschien lukt het zomaar ineens!
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 10:51
MamaMir

Dat bad/bed ritueel is erg goed om te doen. Maar het is niet goed om je kleintje elke dag in bad te doen. Om toch dat rozige gevoel te creeren kan je hem wassen en dan insmeren met Babyolievan Weleda. Dat wordt een beetje warm en daar worden ze rozig van. Kan je ook in het badje doen. Daarna een flesje en in bed.

Overdag zou ik ook hem zoveel mogelijk in zijn bedje te slapen leggen.

Ik heb bij Janneke altijd een heel vast ritme aangehouden van slapen en wakker zijn en ook wanneer eten.
Dat werkte erg goed.

groet,
Miriam

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 11:47
Susie

Wat bij ons ook erg hielp was zijn fles 's avonds al om 19 uur geven en dan naar bed. Zo waren we zn huiluurtje gewoon voor en ging hij heerlijk slapen. En zo iedere dag hetzelfde. Hij wende er snel aan en was (en is) erg tevreden. Hij vond die fles om 20 uur maar niks, dat was hem gewoon te laat.
Joshua heeft nooit een laatste fles daarna gehad. Hij slaapt vanaf 2 maanden al 12 uur achter elkaar.

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 14:01
daantje

Hoi Mira

Wij hebben precies het zelfde 'probleem'.
Onze zoon wil ook niet slapen in de avond uren, pas na de voeding van 10 uur gaat hij slapen en komt dan pas tegen 5 uur weer. Wij willen dit ook graag veranderen, want het is gewoon vermoeiend om heel de avond met een baby op schoot te zitten.
Alleen in mijn geval geef ik borstvoeding en dat geef je op vraag...en dus moeilijker om een ritme te krijgen.
Maar een ritme is heel belangrijk en wij proberen hem ook steeds in bed te leggen, de aanhouder wint!!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 22:01
luckybird

Hoi,

Chimène is meestal ook s'avonds wakker.
Dan is ze gewoon beneden en kletsen we tegen haar. Ze kletst dan ook terug. Of we leggen haar in de box te "spelen".
Ik ga haar niet overdag wakker maken. We laten haar haar eigen ritme ontdekken. In mijn buik was ze ook al vaak sávonds wakker. En soms slaapt ze wel s'avonds (toevallig nu).

Rond 10 a 11 uur doen we haar in bad, dan krijgt ze nog een voeding en daarna slaapt ze de hele nacht door tot een uur of 7 a 8.

Ik zou er geen probleem van maken dat hij s'avonds wakker is. Baby's slapen sowieso nog erg veel.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:11
Susie

Ik vond het wel heel vervelend dat Joshua in het begin juist 's avonds wakker was. Hij was dan altijd aan het huilen en ik zat tot 22 a 23 uur met een jankende baby terwijl ik zelf allang naar bed wou.

Ik vind eerlijk gezegd de tip dat je het maar gewoon moet accepteren niet echt een goede. Maar dit is puur vanuit mijn eigen oogpunt gezien hoor (dus absoluut geen aanval hoor luckybird! )! (ben zelf nogal een slaper) Als mensen het 's avonds geen enkel probleem vinden om lang wakker te blijven met je baby dan is er natuurlijk niet zoveel aan de hand (behalve dat je een gewoonte kweekt waar je baby moeilijker vanaf komt).

Ik zou gewoon volhouden met hem na zn voeding van 20 uur in bed te doen. Wel troosten, maar dan in bed. En dat iedere avond weer. De volhouder wint. (bij ons was het maar 3 avonden nodig en toen wist hij de routine en ging netjes zelf slapen)

[Laatst gewijzigd door Susie - 31/03/2007 @ 10:12] - Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:46
sophie26

Onze kindjes zijn ongeveer even oud, zie ik.
Lena doet net omgekeerd : ze doet overdag 3 korte dutjes van 1-1,5 uur en begint ´s avonds om 19u aan de nacht.
1 nachtvoeding rond 2 uur ´s morgens en slaapt dan verder tot 6u. ´s morgens. Na het flesje van 6u leg ik haar wel meteen terug en slaap dan zelf ook nog tot een uur of 8 en dan beginnen we de dag.
Af en toe heeft ze eens een dag waar ze heel lang dut, maar ik maak haar dan wel wakker voor de volgende voeding.

Kindjes hebben hun eerste sprongetje op 5-6 weken dus misschien is het dat? Lena is de laatste paar dagen ook erg hangerig en heeft meer contact nodig dan gewoonlijk, huilt meer (terwijl ze zo goed als niet huilt normaalgezien) en raakt moeilijker in slaap. Ik zou gewoon blijven proberen hem ´s avonds in zn bedje te leggen ipv hem de hele tijd vast te houden.

Succes,

Sophie
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 21:46
luckybird

Hoi Susie,

Ik voel met niet aangevallen hoor.
Misschien dat het bij mij ook nog zo werkt, omdat ik nog met verlof ben.
Als ik over 2 weken weer aan het werk moet, hoop ik ook eerder te kunnen slapen.
Maar nu vind ik het wel lekker om wat later erin te gaan en ook wat later eruit.
Als ik ga werken moet ik om 6 uur eruit, dus dan kan Chimène rond een uur of 9 wel de laatste voeding krijgen met bad enz.
Donderdag hoor ik bij het buro of ik weer langer tussen de voedingen mag laten, want dat mag nu nog niet langer dan 8 a 10uur, vanwege de bloedsuikerspiegel.
Maar dat houdt ze ook nog niet vol.

Groetjes Edith

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:37
Susie

Ik heb in het begin gewoon zoveel geaccepteerd tot ik er zelf bijna aan onderdoor ging. Ik liet Joshua alles zelf bepalen. Natuurlijk hoef je een kind niks op te dringen, maar ik was wel even vergeten dat een kind ook leiding nodig heeft en je dus best zelf de dag in kan richten. Misschien niet qua voedingstijden als je baby onregelmatig wil drinken, maar wel qua volgorde.

En je kan een baby gewoon ook dingen aanleren. Zoals iedere dag na de fles van 20 uur naar bed. Binnen no time is je baby gewend dat het dan bedtijd is en hij moet gaan slapen.

Nu ik zelf weer de touwtjes in handen heb loopt het hier zo super!! Joshua is de hele dag vrolijk en ik weet wat er komen gaat en daar kan ik op rekenen.

Mijn aanpak om hem alles zelf te laten bepalen werkte echt voor geen meter.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]