< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » De pil en vruchtbaarheid

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
De pil en vruchtbaarheid
31/03/2007 @ 17:30
Tachieke

Online Status Stuur bericht
hey,

Vraagske:

Ik ben eind januarie gestopt met de pil (meliane).
We zijn nu volop aant proberen voor een tweede spruit.

Mijn vraag is nu, is mijn vruchtbaarheid 'belemmert' door het gebruik van de pil de eerste maanden nadat je gestopt bent, of heeft dit geen enkele invloed?

Heb al gehoord dat de werking vd pil doorgaat en het best een maand of vier kan duren eer je zwanger raakt.
Als da waar is hoe komt het dan dat je zwanger kan raken door éénmaal de pil te vergeten??

Greetz

Tachieke

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 21:28
ellen7

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,
zoals bij alles wat te maken heeft met zwanger worden is ook dit van vrouw tot vrouw verschillend. doordat je de pil 1 keer vergeet, kun je toch een eisprong krijgen waardoor je dus zwanger kan raken(alles precies op het goede moment). en bij veel vrouwen duurt het een poos voor het is uitgewerkt en vooral voordat je lichaam het weer heeft overgenomen. ik had zelf meteen weer een regelmatige cyclus van 27 dagen maar je zal er hier denk ik meer tegenkomen die erg onregelmatig zijn en mss zelfs menstruaties overslaan. je lichaam moet alles weer zelf doen, terwijl die meestal jaren niets heeft hoeven doen..
dus.. gewoon volhouden, het komt vast vanzelf goed..
succes
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 15:22
Freya

Ik ben in februari ook gestopt met de pil,meliane, ik heb nog altijd geen gezien. Ik zit al dag 46 met mijne cyclus.Ik ga straks toch even een testje halen. Normaal gezien kan ik morgen naar gyn bellen voor afspraak,hangt alleen af van een testje die mijn huisdokter heeft gedaan. Als die goed is mag k naar gyn en anders moet ik eerst een bepaalde medicatie nemen en als die gedaan is pas naar gyn. Dus nog even geduld hebben, en dat is niet mijn sterkste kant.Ik heb sinds vorige week enorm veel pijn in de onderbuik en voel me lichaamlijk echt ni zo goed.
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 22:06
Freya

Hey,
Ik ben net naar dokter geweest,heb even info gevraagd. Ik ben in februari ook gestopt met de pil ( meliane) en ik heb nu nog steeds geen menstruatie gehad. Heb het even aan dokter nagevraagd en zo abnormaal is dat niet. De eerste drie maanden kan het wel zijn dat er geen eisprong komt waardoor je ook geen menstruatie komt. Bij iedereen is het anders.

Mijn zwangerschapstest was negatief

Groetjes
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:51
Tachieke

Hey,

Toen ik vorige keer stopte met meliane kreeg ik de maand nadien mijn regels.

Nu heb ik ze dezelfde maand nog gehad. Als je regels erdoor komen dan moet het toch zijn dat er een eisprong plaatsvond?
Want het bloed vloeitaf wanneer het eitje niet bevrucht geraakt is.

Greetz

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:59
Freya

hey,
't is inderdaad zo,als de menstruatie er is heb je een eisprong gehad,dan is er geen bevruchting geweest.
Had jij dan een iets of wat regelmatige cyclus nadat je met de pil gestopt was ? of heb je de eerste keer ook aan langere cyclus gehad ? Bij iedere vrouw is het anders.Mijn eisprong kan nog altijd komen of net geweest en heb ik binnen dit en ongeveer 14 dagen mijn We zien wel he !

groetjes
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 21:05
Freya

nog even iets vergeten !

Het is mogelijk dat er een tussentijds bloeding geweest is,vraag mij niet hoe dat komt,want daar zou k ook geen antwoord op kunnen geven.Ik heb het ook al gehad zelfs al nam ik toen de pil. Ik kan eerlijk gezegd geen antwoord geven op het feit dat je 2 bloedingen hebt gehad op 1 maand tijd. Sorry dat ik je niet meer kan helpen,het lichaam is voor mij ook iets ingewikkeld !

groetjes
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 20:48
Tachieke

Hey,

Mijn cyclus was vrij regelmatig, nog even afwachten en we zullen wel zien he.

Greetz

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:20
wendydekock

hoi,

ik ben wendy en ben 23 jaar. Ik had een kleine vraagje. Ik ben sinds 15 november 2006 gestopt met de pil(femodene) en heb een onregelmatige cyclus. sinds november heb ik mijn menstruatie nu de derde keer. Van mijn eerste menstruatie tot mijn tweede zatten 50 dagen en van de tweede tot nu mijn derde 40 dagen. Nu mijn vraag: Hoe weet ik wanneer ik een ovulatie heb? En zijn er hier nog dat dit hebben? Hoe hebben jullie dat bijgehouden?
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 12:26
Tachieke

Hoi wendy;

Ik zou het ook ni weten, maar er zijn wel ovulatie testen verkrijgbaar in de winkels.
Misschien kunnen die je verder helpen.

Greetz

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 20:12
wendydekock

hoi,

ben vandaag een pakje gaan bestellen en mag er morgen omgaan. we zullen zien hoe dat verloopt. Het wordt nu gewoon even afwachten want heb nu mijn .
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 14:32
Tachieke

Hey,

Ik denk dat die testen je wel wat duidelijkheid zullen geven.

Heb nog geen menstruatie, ...
Zou ik al een test kunnen doen, cleurbleu, want heb gehoord dat die het meest gevoelig zijn.

Of moet ik nog wachten??

Greetz

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 21:32
wendydekock

ik denk dat het geen kwaad kan om zo een test nu te doen.
Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 19:06
Tachieke

hey,

Heb de test dus gedaan op zondag, was negatief...

Heb nog steeds geen menstruatie.

Afwachten zeker?

Greetz

Tachie

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 06:31
Tachieke

Hai,

Nog steeds geen menstruatie...

Moet ik nog een test doen of is mijn cyclus gewoon wat langer deze keer???

Grtz

Tachieke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]