< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Niet slapen in kinderwagen,dan niet weg?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Niet slapen in kinderwagen,dan niet weg?
01/04/2007 @ 08:50
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben ook blij te lezen dat ik niet de enige met dit probleem ben.
Al is het natuurlijk wel vervelend voor alle moeders met hun kindjes.

Ik pas me ook voor zover mogelijk aan het ritme van de kleine aan hoor. Nauurlijk niet tot het belachelijke af, maar ik doe wel mn best.
Vanmiddag gaan we er echt even op uit met zn 3en. Ik kan ook wel even alleen gaan, maar dat is ook niet echt gezellig. Ik pas wel zn etenstijd daarvoor een beetje aan (iets vroeger) zodat hij alvast wat heeft kunnen slapen als we weggaan, al is het maar een uurtje.

En ik zat te denken om misschien een dun lakentje of zo er een beetje half voor te hangen zodat Joshua wat minder ziet en het misschien lekkerder vindt om te slapen. Alleen wil ik wel oppassen dat het niet te warm voor hem is vandaag, want het is een hele mooie dag!

Ps, Saskia, zit Anemone ook druk in haar groeisprongetje? Hier is al 3 dagen niks te beginnen met hem. Tenminste... hij lacht zich suf, zolang hij bij papa of mama is...... Maar slapen, drinken, alleen spelen... daar heeft hij nu echt geen zin in. Hij ligt nu al een uur in zn bed te praten en soms te jammeren omdat hij gewoon niet wil slapen. En zodra ik dan mn hoofd laat zien krijg ik meteen een grote glimlach.

[Laatst gewijzigd door Susie - 01/04/2007 @ 09:01] - Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 11:18
sass1e

he susie!

op het moment dat ik je berichtje lees over de groeisprong van joshua ligt Anemone in de box te krijsen. Wil niet alleen in de box liggen.. ze doetal een dag of vijf erg moeilijk.... grrr.... het is echt vrolijk zijn en een seconde erna huilen. best wel vermoeiend hoor. De andere sprongetjes uit oei ik groei hebben we niets van gemerkt, maar deze wel, helaas

Ik probeer het erop uitgaan te beperken, hoe vervelend het ook is. Soms kan het niet anders, en dan is het moe zijn en huilen jammer, maar als het echt niet hoeft dan doe ik het soms maar niet, ik heb er dan toch geen lol in.

ga Anemone even in bed leggen, tik zo verder...

tot zo!

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 11:25
sass1e

Zo, die ligt in bed! (niet dat het dan stil is )

Bij Anemone is het ook nog zo dat ze niet stilletjes en zachtjes huilt, nee er komt een oorverdovend volume uit.

Vorige week werd mijn petekindje gedoopt. Ik een heel schema bedacht zodat ze in de kerk rustig stil en wakker zou zijn... Maar nee hoor.. ze wilde niet slapen de hele ochtend, en de auto natuurlijk ook niet en zodra we in de kerk waren zette ze een enorme keel op, en verstoorde de hele doop (en het klinkt hard in de kerk, haha)

Joshua had toch ook zo'n behoefte aan rust en regelmaat??? Misschien heeft het ook daar mee te maken.

Ik denk dat voor jou de ideaalste oplossing is om inderdaad een buggy te kopen die helemaal plat kan. Joshua zal waarschijnlijk wel erg sterk zijn en zijn rug zal het dan wel aan kunnen hoor! Ik heb gisteren trouwens nog even gekeken in de manual van mijn kinderwagenwieg en daar staat in dat ze erin konden tot ze 9 kilo waren of 72 CM of zes maanden en daarna is het hoe dan ook de buggy.
Als je geen al te slechte en hobbelende wegen uitkiest en de buggy plat legt moet het geen probleem zijn denk ik zo!

Ik ben benieuwd of je wat kan vinden en hoe Joshua het vindt.
Anemone vindt de platte buggy in ieder geval erg fijn!

Groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 11:50

Ons meisje hield zich ook altijd wakker in de buggy. Ondertussen heeft ze al veel minder slaap nodig. Maar wat wel ging was in de maxi-cosi met de kap er op (tegen de zon of de wind) en desnoods aan de voorkant er even een dekentje opleggen (niet over het hoofdje, over het stuk dat nog open was van de maxi-cosi) todat ze sliep. Maar ze mogen toch sowiezo niet te lang in de maxi-cosi liggen hé, dus kan je ook niet echt uren wegblijven. In de draagzak sliep ze wel. Ik neem haar nog meestal mee in de draagzak en ze weegt 9kg. Ik heb ook iets aan mijn rug, maar toch lukt het heel goed. Ik denk dat hij er ondertussen (na 2 kindjes zo lang mee te dragen) sterker van is geworden.
Je kan je zoontje inderdaad wel eens een keertje wakker houden, maar dan zit je waarschijnlijk achteraf met de miserie. Als ons meisje te lang wakker blijft, krijst ze alles bijeen en kan ze niet meer in slaap geraken. Niet onderweg, want dan is ze heel braaf en stil. Maar als je dan thuiskomt...
Oh ja, hoe harder de kinderwagen hobbelde, hoe beter bij ons. Ze moeten natuurlijk ook niet de hele weg door elkaar geschud worden, maar het mag best wat hobbelen. Daar geraken ze sneller van in slaap.
Suc6!

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 12:08
Susie

Mijn schema deze morgen lukt gelukkig wel.
De kleine was al een uur voor zn voeding wakker, toen zn fruit en zn fles en daarna meteen naar bed. Hij slaapt nu een half uurtje. We gaan dan om 13 uur weg, als hij 1,5 uur geslapen heeft. Dan hoeven we 15 uur pas weer thuis te zijn voor zn volgende fles.
Ik hoop dat hij onderweg nog even wat wil slapen, maar ik denk het niet.

En van de vorige sprongetjes merkten we wel wat, maar niet zo heel veel. En nu is Joshua al sinds een dag of 3 echt jammerig. En heel snel huilen en lachen. Het liefst alles tegelijk.

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 23:30
deca

Hey dames,

Wat "leuk" dat er nog zoveel mensen zijn met dit probleem. Manon wil ook nooit slapen als de omstandigheden niet ideaal zijn. Maw, als ze in haar eigen bedje ligt, in de slaapkamer, en dat in totale stilte en duisternis

Ik vind het ook te zielig om er geen rekening mee te houden. Manon huilt niet, maar ze zit zo zielig voor zich uit te staren dan. En voelt zich duidelijk ongemakkelijk. Maar ik krijg altijd van die meewarige blikken als ik me aan mijn dochtertje wil aanpassen. Soms laat ik me dan ompraten en let ik er niet op (en soms moét het nou eenmaal), maar dat beklaag ik me altijd. Het is zo zielig. En het vervelende is ze dan meestal zo van slag is dat ze de rest van de dag ook niet meer wil slapen en uiteindelijk eindigt de dag dan toch nog in een huilconcert.

Hopelijk volgen er nog wat tips om toch nog weg te kunnen. Maar ja, ik vrees dat er maar twee opties zijn: ofwel let je erop, ofwel niet. Dus misschien is de beste oplossing inderdaad de gulden middenweg: niet élke dag, maar af en toe je kindje gewoon meenemen zonder zijn slaapje.

Het lichtpuntje is inderdaad het feit dat dit probleem zichzelf oplost. Maar of ik zoveel geduld ga hebben ...

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 20:25
karin

hoi,

even een reactie, ik heb niet alles gelezen dus kan zijn dat je hem al gekregen hebt.

Mijn zoontje slaapt ook nooit in de buggy (wandelwagen). Wat bij mij nog wel eens hielp (tot een maand of 10) was hem als hij erg moe was met de wagen naar een muur stil zetten in de ligstand. Dan viel er niets te zien voor hem en viel hij meestal na 10 minuten in slaap. Best wel rare blikken gekregen hoor als ik 10 minuten op een bankje zat met zijn gezicht naar de muur.

Nu is hij ouder en slaapt hij nooit meer in de wagen maar als hij moe is pakt hij zijn duimpje en gaat stil om zich heen kijken. Ik heb wel zoiets gehad van soms moet je gewoon even weg ( of wil je echt even weg). ALs je kindje niet kijhard gaat krijsen zou ik het gewoon wel blijven doen. Ik zorg er wel atijd voor dat hij minimaal 1 tuk in zijn bedje kan doen.

Sterkte meid

Karin

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 08:54
L.

Karin

lijkt me een goede tip... prikkels wegnmene moet toch helpen he!!
en hier zorg ik er dan ook voor dat hij de volgende dut (die van smorgens of die van smiddags) in zijn vertrouwde bedje ligt...

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:52
Halflingske

Hey mama's,

Mijn ventje is ondertussen 2... dus ditzelfde verhaal kennen we al wel even
Enzo huilde niet maar trok het zo lang mogelijk, als hij maar dingen kon zien was die gelukkig.
Ik heb de Quinny Speedi buggy, dus een redelijk kleine draagmand, en hoewel Enzo nogal een klein ventje is heeft die daar toch ingelegen tot hij aan alle kanten muur raakte.
Het viel me namelijk op dat hij beter en meer sliep als hij echt plat lag dan in de maxi cosi. Hij leek ook geen last te hebben van het feit dat die mand nogal klein is, integendeel, dat leek wel leuk? Bovendien, met die kap naar boven en eventueel een tetradoek erover gedrapeerd sliep die meteen!

Nu zit hij in de buggy zelf, en hetzelfde verhaal is waar. Zo plat mogelijk leggen, doek erover en de rust keer weer.

Dus ik denk dat het inderdaad aan teveel prikkels ligt, er is uiteindelijk heel veel te zien als je daar zo ligt. Als hij moe wordt kan je hem beginnen af te schermen, hopelijk heb je dan ook maar een tiental minuutjes nodig.

Veel succes!

Lin

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:53
deca

En er zijn er die helemaal lastig zijn. Zoals ik al schreef, ons dochtertje slaapt ook niet in de buggy, want inderdaad, veel te veel te zien. Maar plat in de draagmand was het nog veel erger. Als ze niks te zien had, begon ze oorverdovend te huilen. Fijne wandelingen haha. Van begin tot einde huilen. Frisse lucht of niet, wij zijn die eerste maanden dus maar niet te veel gaan wandelen. In de buggy heeft ze iets te zien en huilt ze niet ... maar slapen is er dan ook weer niet bij natuurlijk. En apart zetten of prikkelingen wegzetten is ook geen optie, want dan wordt ze boos

Grrr.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:41
Susie

Vandaag gaan we samen weer naar de markt. Ik heb het helemaal gepland. Verschonen, fruithapje, fles en dan weg. Dan 10 minuten lopen, dan kom ik meteen aan bij de brood en fruitkraam. Dus brood en fruit kopen en dan weer 10 minuten teruglopen. Dit red ik wel precies binnen de tijd dat hij wakker kan zijn.

Alleen ga ik vrijdag een (huur)huis bezichtigen, omdat we die woning aangeboden hebben gekregen (de 1e 5 op de lijst en wij zijn nummer 2). Dus dan zal hij toch echt mee moeten. Ik denk dat ik 15 minuten onderweg ben, de woning bezichtigen een half uurtje of zo en dan weer 15 minuten terug. + een half uur voedingstijd met uitloop. Tja, het moet maar.....

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:55
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik heb geen klachten over het niet slapen in de kinderwagen, mijn kleine grote man slaapt overal in, maar ik vroeg me eigenlijk wat af bij het lezen van al jullie verhalen.

Ik heb Noah dus anderhalve week geleden ongeveer in de buggy gedaan, omdat de reiswieg echt te klein werd, hij kon amper bewegen. Nu lees ik dus hier dat het helemaal niet goed is voor een baby om in een buggy te ´zitten´. Ik heb de buggy wel heel plat. Moet ik hem er weer uit halen en weer in de reiswieg vouwen?

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 10:04
L.

susie

veel succes vandaag. wie weet lukt het wel? en eventueel die prikkels eens proberen.

Leanne
ik zou me niet ongerust maken als je kleintje in de buggy slaapt zou ik niet weer de mand erop zetten.
zeker niet als je buggy goed plat kan, dat je de rug niet te erg belast.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 20:34
sass1e

Hai!

Vandaag weer op pas geweest met Anemone! En ja hoor... direct na het wakker worden gevoed en vlug de auto in. We zijn net een half uur bij mijn schoonzus en toen was de vermoeidheid er al... veel gehuil en gekrijs
Grrr, ben van pure ellende maar naar mijn schoonfamilie 10 minuten verderop gegaan en heb haar daar in bed gelegd (bij mijn schoonzus lag er al een baby in bed!).
Nadat ze was uitgeslapen kon ik weer vertrekken...zucht

Hoe is het bij jou gegaan susie?

Groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:16
Susie

Wat vervelend dat Anemone zo ging huilen!

Meteen na het wakker worden voeding gedaan en toen weggegaan. Ik had een tetradoek ervoor gehangen, maar het enige wat ik daarmee heb bereikt is een hoop rare blikken van mensen.

Hij is wakker gebleven tot we weer thuis waren. 2,5 uur wakker geweest, maar gelukkig huilt hij dan nooit. Hij zit alleen wakker voor zich uit te staren.

Morgen gaan we het opnieuw proberen, want dan gaan we een huis bezichtigen.....

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:38
sass1e

Hai Susie,

Wat jammer dat hij weer niet geslapen heeft. Kan het ergens ook wel begrijpen.. ik slaap ook alleen maar lekker in mijn eigen bed!

Tsja en die rare blikken, ik ZIE de mensen al gewoon kijken.
Lekker laten kijken zou ik zeggen.
Ze denken vast "Ach dat arme kindje kan niets zien nu..." of "Die moeder is ook overbezorgd, zo koud is het toch niet..". En er zullen er zeker zijn die denken:
"Aha, een kindje dat niet gaat slapen zonder prikkels!!!"

Mijn schoonzusje deed het ook wel eens en dan werd ze er echt op aangesproken en hadden mensen de neiging om de hele tijd achter de 'doek' te kijken...

Succes morgen met het huis, eigenlijk wel goed als hij dan lekker wakker is, kan hij mooi kijken of hij het wel iets vindt!

Groetjes Saskia

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 11:46
L.

susie
k vind wat sass1e schrijft helemaal correct
je moet je niks aantrekken van wat de mensen eventueel zouden denken!
ze denken maar, jij weet waarom je t doet en de rest kan de boom in he!

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 13:39
Susie

Het stomme is dat ik tijden geleden een vrouw zag lopen die een kleed over haar kinderwagen had. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bevooroordeeld was omdat de vrouw geen enkel woord nederlands sprak (en dus erg druk aan het gebaren was in de winkel en ik automatisch dacht, wat een stom mens )...
Maar het 1e waar ik aan dacht was: wat stom, mogen mensen haar baby soms niet zien of zo???

Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren!! En ik moet mijn vooroordelen (die je soms automatisch hebt en niet eens onderbouwd zijn) ook eens leren op te schuiven.

Tot nu toe loopt het schema wat ik vandaag in mn hoofd heb perfect. We gaan om 14.50 uur weg om het huis te bezichtigen. Mn moeder gaat mee. Ik denk niet dat de kleine gaat slapen, maar omdat ik zo graag het huis wil bekijken heb ik besloten me er vandaag niet zoveel van aan te trekken. Hij zal het fantastisch vinden al die nieuwe dingen om hem heen. De kleine gaat gewoon meteen naar bed als we thuis komen.

[Laatst gewijzigd door Susie - 06/04/2007 @ 13:40] - Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 15:36
L.

susie
je indrukken en vooroordelen naar mensen toe veranderen wel natuurlijk, naarmate je zelf in een andere situatie terecht komt...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]