< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 's nachts wakker.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
's nachts wakker.
04/04/2007 @ 11:15
Linda

Online Status Bekijk profiel
Hoi dames,

ik vroeg me af wanneer gaat de kleine nou in de nacht doorslapen.

mijn kleine man krijg 6 flesjes van 150cc.

ik maak hem voor de laatse fles om 23:00 wakker, ander is er helemaal geen ritme, vervolgens wordt hij om 2 a half 3 weer wakker, weer een fles en dan rond 6 a half zeven weer.

ik heb al van alles geprobeerd om te zorgen dat hij de fles van 2 uur overslaat, zoals de melk aangedikt, iets meer geven dan de 150cc, niet om 23:00 wakker maken maar laten slapen, maar als ik dit doe is er helemaal geen ritme en wordt hij 2x in de nacht wakker niets helpt. Hij wordt gewoon wakker. Als hij zijn fles heeft gehad dan slaapt hij ook direct weer in, hij blijft niet wakker ofzoo.

Overdag kan hij wel 4 a 5 uur zonder fles, dus ik snap er gewoon niets van.

wie herkend dit?

gr. linda

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 11:21
Eefje

Hey hallo,

Ik heb het even nagekeken en mijn zoontje sliep na ruim 7 weken voor het eerst de nacht door. Dat wilde in ons geval zeggen dat ik rond 23.00 uur de laatste fles gegeven heb en hij tot een uurtje of 6 geslapen heeft. Volgens mij ging hij vanaf dat moment steeds beter de nacht doorslapen. SOms moesten we er wel uit om een keer zijn tutje in zijn mond te stoppen en heel af en toe was hij echt een keer wakker...

Ik denk dat je kindje pas de nacht doorslaapt als hij of zij daar aan toe is. Dat is per kind verschillend. Sommige hebben die voeding gewoon langer nodig dan andere...Dat is ook niet erg.

Maar ik kan me wel herinneren dat ik ook heel graag wilde dat Tijn de nacht door ging slapen. Het breekt je gewoon op,...I know how you feel!

Op dit moment wachten wij tot de laatste avondvoeding eraf mag. Dat is bij 5 maanden,..dus bijna! Maar dan moeten we nog maar afwachten of hij het meteen oppikt!
Zo blijft het nog wel even want dat eerste jaar maken ze zoveel fases door,.....het is gewoon pittig, maar wel helemaal de moeite waard!

Succes en geloof maar dat het vanzelf gaat gebeuren. Geef je kindje de tijd!

Eefje

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 12:23
caroline

Online Status Stuur bericht
Hoi

Zoals Eefje zegt: gewoon de tijd geven.

Wij zijn zo op een morgen wakker geworden, we keken naar mekaar: 'Ben jij vannacht opgestaan?'. Ze had gewoon doorgeslapen.

Groetjes
Caroline

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 16:57
mellie

naar het schijnt slaapt een kindje door als het zijn 5kg geeft behaald
ikzelf geloof het wel niet echt, want mn zoontje is nu 5weken, en hij geeft nog steeds zijn nachtvoedingen nodig en hij weegt 4kg780
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 17:30
Missloes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Het kan ook een gewoonte voor je kleine man zijn om snachts wakker te worden.

ONze meid had (en heeft dat af en toe nog) dat ook rond een uurtje of 3 snachts. Dat hebben we "opgelost" door haar snachts dr speentje te geven ipv een flesje, en daarna slaapt ze door tot half6 6uur. Pas als ze vaker rond 3 uur gaat huilen dan 2 keer krijgt ze haar flesje.
Ze is vaak dan ook niet eens echt wakker, maar ligt gewoon een beetje te morren.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 19:58
Tamara

Hallo,

Mijn zoontje slaapt sinds een tweetal weken door 's nachts. Hij heeft zolang een nachtvoeding gevraagd.
Het hangt af van kind tot kind vrees ik.
Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik want na 6 maanden begint het dan ook serieus door te wegen zeker als je fulltime moet gaan werken.

Groetjes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 22:38
ik

Hallo,

Ik wil je niet ontmoedigen of zo, maar ons zoontje sliep pas door toen ie 10 maanden was en toen ik de vraag stelde bleek hij toch niet de enige te zijn die de eerste maanden geen zin had om de nacht al door te slapen.
Op 8 maanden ben ik wel wat strenger geworden omdat ze dan in principe geen nachtvoeding meer nodig hebben maar echt doorslapen was pas op die 10 maanden.

veel succes nog
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 09:23
sofie

Uit je uitleg kan ik opmaken dat hij overdag langer zonder voeding kan dan 's nachts. Het lijkt erop dat hij de dag voor de nacht neemt

Je kan eens informeren bij K&G of bij je kinderarts. Als dit zo is kan je hem dit best zo snel mogelijk afleren dmv een vast dagschema aan te houden (de uren zijn niet het belangrijkste wel de volgorde). Mijn dochter is ondertussen 2 en houd nog steeds erg van haar structuur. Na het bad moet je geen half uur wachten want dan zeurt ze al om haar melk en wil ze gaan slapen of het nu 7 uur is of 9 uur

Groetjes,
Sofie
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 16:40
heidje

hoi hoi

onze zoon jorn slaap ook nog niet door hij is nu vandaag 7 weken we zijn naar het consultatie buro geweest omdat hij onregelmatig eet dan zit er 2 uur tussen de voeding dan weer 3 a 4 uur en 'savonds tussen 18.00 en 23.00/00.00 uur wel 5a6 uur geen regelmaat maar 'snachts komt hij nog rond 3 a 4 uur hij krijgt flesvoeding

we kregen het advies om heb niet teveel te prikkelen en laten huilen met de kookwekker erbij na 20 minuten huilen even troosten speentje geven en dan weer laten slapen als hij begint te huilen kookwekker aan zetten en regelmaat tegeven

vandaag is de eerste dag maar JEZUS WAT IS DAT MOEILIJK doorbijten dus ik hoop maar dat hij snel het ritme tepakken gaat krijgen en niet te veel gaat huilen...

groetjes heidy

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 16:43
Susie

Ik heb mijn kleine nooit laten huilen. Ik vind het ook helemaal niet nodig.

Kijk, een inslaaphuiltje is anders, die gun ik hem gewoon (die heeft hij nu nooit meer). Maar als hij 's nachts wakker werd gaf ik hem gewoon zn fles. Je kan troosten in bed en kijken of hij in slaap valt. Maar laten huilen van de honger vind ik niet echt iets goeds hoor!

Je kindje gaat vanzelf doorslapen, dwing hem niet zou ik zeggen.

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 17:54

Mijn dochter is nu ook 7 weken maar slaapt ook nog niet door. elke dag hoop ik dat ze het gaat doen..maar helaas ze komt om de 3 a 4 uur (laatste dagen om de 4)
het komt vanzelf wel...op het cb kunnen ze wel van alles zeggen maar als je kind er nog niet aan toe is
en 's nachts laten huilen lukt mij niet..
succes met de gebroken nachten allemaal (hahah)
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 17:58
sophie26

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik vind het echt nog wat vroeg om van een baby van 7 weken te verwachten dat hij doorslaapt.
Sommige kindjes doen dat ja, maar heel veel ook niet.

Onze dochter is nu 6,5 weken en slaapt vanaf 20u. in blokjes van 5-6 uur. Dat vind ik al heel netjes. Ze krijgt dus nog een voeding om 1-2u ´s morgens en om 5-6u ´s morgens. Die voeding van 1-2u zal binnekort wel wegvallen want af en toe slaapt ze verder tot 3u.
Maar ik laat haar zelf tot dit punt komen, ga het niet forceren door haar te laten huilen.

Tutje geven om slaap te verlengen vind ik wel het proberen waard en dit zou ik doen als ze op 3 maanden nog niet doorslaapt maar nu vind ik dit echt nog te vroeg.
Ik ben moe, ja, maar dit is maar tijdelijk, denk ik dan

Succes,

Sophie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]